Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Po jízdě v dešti netočí startér - uzemění?


kajk

Recommended Posts

V pátek v noci jsme se vrátili z Chorvatska. Od Plitvic až na Slovensko pořádně pršelo. Když jsem chtěl v Brně po odpočívací večeři nastartovat, ve startovací poloze klíčku se nic nedělo. Zkusil jsem několikrát otočit klíčem do nulové polohy a zase zpět do startovací a nic. Až když jsem klíč asi 5 vteřin nechal v zapalovací poloze, začal startovat a nastartoval.

V neděli odpoledne už to bylo víc pokusů a asi 10 vteřin a večer asi minutové trápení (moje). Pamatuji si, že při cestě z Chorvatska už v Maďarsku ale i u nás na dálnici při 150tce byla teplota jen 70 stupňů. Celkem jsem se tomu divil (chladicí kapaliny mám dost).

Takže usuzuji, že se někam dostala voda a udělala nějaký odpor, předpokládám (doufám), že to bude jen zemnicí kabel někde v motorovém prostoru, o kterém se tady už dost psalo, ale nepodařilo se mi to najít.

1) Je možné, že je to tím uzeměním?

2) Kde je ten kabel přišroubovaný, (asi někde zespodu, ale kde)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke startéru nevede žádné "uzemnění", startér je kostřen uchycením k bloku motoru. Pokud by byl vadný přívod od baterky ke kostře, aspoň by to cvaklo, ale hlavně vypadlo by celé napájení, zhasly všechny kontrolky, a zřejmě i vyskákaly nějaké chyby, zakódovalo se rádio atd. Takže na ten kabel bych naopak moc nesázel. Pokud to v tom ani necvakne, chyba je spíš v samotném spínání ovládací cívky, pokud to výrazmě cvakne ale neroztočí se, tak v samotném startéru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže včera, než jsem to začal zvedat jsem zkušebně otočil klíčkem a okamžitě nastartoval, po opakovaném úspěšném natočení "na drc". Jsem to nechal být, ale napadla mě jiná závada:

- Mohly by to být jenom "sjeté" uhlíky ve startéru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím cvaknutím beru zpátky. Nemusí to cvaknout, kdyby uhlíky neseděly. Část vinutí cívky bývá zapojená druhou stranou na motor startéru a pomáhá přitáhnout tu cívku (kostra přes vinutí startéru a uhlíky) a pak se sepnutým kontaktem vyřadí. Pak se ta cívka během chodu startéru přidržuje přes druhou přímo ukostřenou částí vinutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem neco podobneho vymenil jsem uhliky vse ok startovalo,uklidil jsem v dilne vyjel autem ven,nasednu startuju a nic,tak jsem to zase musel vse rozebrat a jen v urcitem miste nedosedl poradne uhlik,tak jem to na stole nekolikrat potrapil aby si sednul a pak uz to bylo ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...