kajk Odesláno 10. září 2007 Sdílet Odesláno 10. září 2007 V pátek v noci jsme se vrátili z Chorvatska. Od Plitvic až na Slovensko pořádně pršelo. Když jsem chtěl v Brně po odpočívací večeři nastartovat, ve startovací poloze klíčku se nic nedělo. Zkusil jsem několikrát otočit klíčem do nulové polohy a zase zpět do startovací a nic. Až když jsem klíč asi 5 vteřin nechal v zapalovací poloze, začal startovat a nastartoval. V neděli odpoledne už to bylo víc pokusů a asi 10 vteřin a večer asi minutové trápení (moje). Pamatuji si, že při cestě z Chorvatska už v Maďarsku ale i u nás na dálnici při 150tce byla teplota jen 70 stupňů. Celkem jsem se tomu divil (chladicí kapaliny mám dost). Takže usuzuji, že se někam dostala voda a udělala nějaký odpor, předpokládám (doufám), že to bude jen zemnicí kabel někde v motorovém prostoru, o kterém se tady už dost psalo, ale nepodařilo se mi to najít. 1) Je možné, že je to tím uzeměním? 2) Kde je ten kabel přišroubovaný, (asi někde zespodu, ale kde) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eljan Odesláno 10. září 2007 Sdílet Odesláno 10. září 2007 Řekl bych, že to může být tím zemnícím kabelem, ale viděl bych tady víc možností. Chtělo by to s pomocníkem proměřit, jestli jde do startéru a cívky, co tam má jít. Nezhasíná přístrojovka při startování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kajk Odesláno 10. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 10. září 2007 Určitě nezhasíná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eljan Odesláno 10. září 2007 Sdílet Odesláno 10. září 2007 Ta teď se asi nějak dostat k tomu startéru, taky zkontrolovat stav toho slabého přívodu nebo možná když to udělá, měřit kde se dá - i na spínačce. Promiň, čtyřistašestku neznám, píšu nějak všeobecně kolem startování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kajk Odesláno 10. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 10. září 2007 No, dneska to "hodím na špalky" a zkusím to najít. Ale stejně dík. [upravil dne 10/9/07 kajk] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 10. září 2007 Sdílet Odesláno 10. září 2007 Ke startéru nevede žádné "uzemnění", startér je kostřen uchycením k bloku motoru. Pokud by byl vadný přívod od baterky ke kostře, aspoň by to cvaklo, ale hlavně vypadlo by celé napájení, zhasly všechny kontrolky, a zřejmě i vyskákaly nějaké chyby, zakódovalo se rádio atd. Takže na ten kabel bych naopak moc nesázel. Pokud to v tom ani necvakne, chyba je spíš v samotném spínání ovládací cívky, pokud to výrazmě cvakne ale neroztočí se, tak v samotném startéru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kajk Odesláno 10. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 10. září 2007 No, je fakt, že jsem to špatně nazval. Není to uzemění, ale ukostření. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kajk Odesláno 11. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. září 2007 Takže včera, než jsem to začal zvedat jsem zkušebně otočil klíčkem a okamžitě nastartoval, po opakovaném úspěšném natočení "na drc". Jsem to nechal být, ale napadla mě jiná závada: - Mohly by to být jenom "sjeté" uhlíky ve startéru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eljan Odesláno 11. září 2007 Sdílet Odesláno 11. září 2007 Kdyby se jednalo o uhlíky, cvaknul by elektromagnet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cas Odesláno 11. září 2007 Sdílet Odesláno 11. září 2007 maštam také startovací relátko, s kerým jsem mněl skušenost a nebo jen hloupí kontakt na baterce, trochu nepatrné oxidace a je hned závar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 12. září 2007 Sdílet Odesláno 12. září 2007 Ten obvod musí být bez jakýchkoliv přechodových odporů - jinak nefunguje ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 12. září 2007 Sdílet Odesláno 12. září 2007 Zkus ten startér před starováním poklepat třeba držákem šroubováku. Pak by to mohly být ty uhlíky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eljan Odesláno 13. září 2007 Sdílet Odesláno 13. září 2007 To s tím cvaknutím beru zpátky. Nemusí to cvaknout, kdyby uhlíky neseděly. Část vinutí cívky bývá zapojená druhou stranou na motor startéru a pomáhá přitáhnout tu cívku (kostra přes vinutí startéru a uhlíky) a pak se sepnutým kontaktem vyřadí. Pak se ta cívka během chodu startéru přidržuje přes druhou přímo ukostřenou částí vinutí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobo7 Odesláno 13. září 2007 Sdílet Odesláno 13. září 2007 Mel jsem neco podobneho vymenil jsem uhliky vse ok startovalo,uklidil jsem v dilne vyjel autem ven,nasednu startuju a nic,tak jsem to zase musel vse rozebrat a jen v urcitem miste nedosedl poradne uhlik,tak jem to na stole nekolikrat potrapil aby si sednul a pak uz to bylo ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 13. září 2007 Sdílet Odesláno 13. září 2007 Moje zkušenost: po výměně uhlíků jsem nechal pořádně protočit motor aby si to sedlo... Před tím jsem třikrát rozebíral... Řešil jsem nedávno, ale startér točil. Taky jsem zůstal viset mimo domov. Ale byl to vadný motor palivového čerpadla! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.