Sign in to follow this  
Followers 0
kajk

Po jízdě v dešti netočí startér - uzemění?

15 posts in this topic

V pátek v noci jsme se vrátili z Chorvatska. Od Plitvic až na Slovensko pořádně pršelo. Když jsem chtěl v Brně po odpočívací večeři nastartovat, ve startovací poloze klíčku se nic nedělo. Zkusil jsem několikrát otočit klíčem do nulové polohy a zase zpět do startovací a nic. Až když jsem klíč asi 5 vteřin nechal v zapalovací poloze, začal startovat a nastartoval.

V neděli odpoledne už to bylo víc pokusů a asi 10 vteřin a večer asi minutové trápení (moje). Pamatuji si, že při cestě z Chorvatska už v Maďarsku ale i u nás na dálnici při 150tce byla teplota jen 70 stupňů. Celkem jsem se tomu divil (chladicí kapaliny mám dost).

Takže usuzuji, že se někam dostala voda a udělala nějaký odpor, předpokládám (doufám), že to bude jen zemnicí kabel někde v motorovém prostoru, o kterém se tady už dost psalo, ale nepodařilo se mi to najít.

1) Je možné, že je to tím uzeměním?

2) Kde je ten kabel přišroubovaný, (asi někde zespodu, ale kde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že to může být tím zemnícím kabelem, ale viděl bych tady víc možností. Chtělo by to s pomocníkem proměřit, jestli jde do startéru a cívky, co tam má jít. Nezhasíná přístrojovka

při startování?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta teď se asi nějak dostat k tomu startéru, taky zkontrolovat stav toho slabého přívodu nebo možná když to udělá, měřit kde se dá - i na spínačce. Promiň, čtyřistašestku neznám,

píšu nějak všeobecně kolem startování.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, dneska to "hodím na špalky" a zkusím to najít. Ale stejně dík.

[upravil dne 10/9/07 kajk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ke startéru nevede žádné "uzemnění", startér je kostřen uchycením k bloku motoru. Pokud by byl vadný přívod od baterky ke kostře, aspoň by to cvaklo, ale hlavně vypadlo by celé napájení, zhasly všechny kontrolky, a zřejmě i vyskákaly nějaké chyby, zakódovalo se rádio atd. Takže na ten kabel bych naopak moc nesázel. Pokud to v tom ani necvakne, chyba je spíš v samotném spínání ovládací cívky, pokud to výrazmě cvakne ale neroztočí se, tak v samotném startéru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže včera, než jsem to začal zvedat jsem zkušebně otočil klíčkem a okamžitě nastartoval, po opakovaném úspěšném natočení "na drc". Jsem to nechal být, ale napadla mě jiná závada:

- Mohly by to být jenom "sjeté" uhlíky ve startéru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maštam také startovací relátko, s kerým jsem mněl skušenost a nebo jen hloupí kontakt na baterce, trochu nepatrné oxidace a je hned závar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten obvod musí být bez jakýchkoliv přechodových odporů - jinak nefunguje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus ten startér před starováním poklepat třeba držákem šroubováku. Pak by to mohly být ty uhlíky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To s tím cvaknutím beru zpátky. Nemusí to cvaknout, kdyby uhlíky neseděly. Část vinutí cívky bývá zapojená druhou stranou na motor startéru a pomáhá přitáhnout tu cívku (kostra přes vinutí startéru a uhlíky) a pak se sepnutým kontaktem vyřadí. Pak se ta cívka během chodu startéru přidržuje přes druhou přímo ukostřenou částí vinutí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mel jsem neco podobneho vymenil jsem uhliky vse ok startovalo,uklidil jsem v dilne vyjel autem ven,nasednu startuju a nic,tak jsem to zase musel vse rozebrat a jen v urcitem miste nedosedl poradne uhlik,tak jem to na stole nekolikrat potrapil aby si sednul a pak uz to bylo ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje zkušenost: po výměně uhlíků jsem nechal pořádně protočit motor aby si to sedlo...

Před tím jsem třikrát rozebíral...

Řešil jsem nedávno, ale startér točil. Taky jsem zůstal viset mimo domov.

Ale byl to vadný motor palivového čerpadla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.