Sign in to follow this  
Followers 0
Dave405

změna chování motoru za deště

8 posts in this topic

Včera jsem podruhé všiml jedné věci. Když při jízdě projedu nějakou větší kaluží změní se chování motoru. Zvuk je takový hlubší a o něco míň to táhne, po chvilce to zase přestane. Na palubce žádná chyba nesvítí a ani diagnostika nic neukázala - vše v pořádku. Můj osobní názor na to je takový, že je nějaká skulina u lambda sondy a při vjetí do kaluže se na ní dostane voda, lambda sonda přehodnotí situaci a dá motoru impulz, ten pak míchá řidší směs (při neutrálu se při tomto stavu zvednou otáčky cca o 100). Tento stav přetrvává opravdu jen chvíli, tak 10s a pak je zase všechno v pohodě, zřejmě po ofoukání lambdy.

Měl někdo podobný problém? Může to být opravdu tou lambdou? Ještě jsem sice na to nekoukal, ale servisák ma na to stejný názor. Ještě me napadly kontakty a konektory, které jsou vespod motoru, ale nevím no.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám spíše opačnou zkušenost,za deště jede auto daleko líp....ale to je ve směs známé,když víc vlhčí vzduch tak tím pádem víc kyslíku a proto to líp jede....

ale s tím tvojim problémem nemám zkušenost...:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Přema

Já mám spíše opačnou zkušenost,za deště jede auto daleko líp....ale to je ve směs známé,když víc vlhčí vzduch tak tím pádem víc kyslíku a proto to líp jede....

ale s tím tvojim problémem nemám zkušenost...:myslim:myslim

Přesně tak !!

Nemožné, že by se ti dostala někam voda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Přema

,když víc vlhčí vzduch tak tím pádem víc kyslíku a proto to líp jede....

trošku tě poopravím. Ve vlhkém vzduchu není víc kyslíku, ale....vlhka :mrk, tedy motor pracuje nepatrně v režimu, jako při vstřikování vody - už za války známý booster výkonu v leteckých motorech. Ověřeno na MB 1100, kdy jela s přívěsem jako z praku, ale ráno už se nenastartovalo - prasklé těsnění pod hlavou a motor si srkal vodu, která ho ale přes noc zalila. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo je to spíše takhle vlhko ochlazuje vzduch a čím menší teplota vzduchu tak více kyslíku.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejsem chemik odborník,ale myslím,že je ve vzduchu víc jak H tak O teda co si pamatuju tak vodíku a kyslíku a obě složky když se teplem rozloží tak podporují proces hoření.Ale nekamenujte,jestli nemám pravdu,to je lajcký názor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dave405

Včera jsem podruhé všiml jedné věci. Když při jízdě projedu nějakou větší kaluží změní se chování motoru. Zvuk je takový hlubší a o něco míň to táhne, po chvilce to zase přestane. Na palubce žádná chyba nesvítí a ani diagnostika nic neukázala - vše v pořádku. Můj osobní názor na to je takový, že je nějaká skulina u lambda sondy a při vjetí do kaluže se na ní dostane voda, lambda sonda přehodnotí situaci a dá motoru impulz, ten pak míchá řidší směs (při neutrálu se při tomto stavu zvednou otáčky cca o 100). Tento stav přetrvává opravdu jen chvíli, tak 10s a pak je zase všechno v pohodě, zřejmě po ofoukání lambdy.

Měl někdo podobný problém? Může to být opravdu tou lambdou? Ještě jsem sice na to nekoukal, ale servisák ma na to stejný názor. Ještě me napadly kontakty a konektory, které jsou vespod motoru, ale nevím no.

Myslím že budeš mít jinej problem, hadice sání je vyvedena do levého podběhu a je dost nízko, myslím že si nasaješ rozprášenou vodu z kaluže do filtru a filtr se vodou ucpe, proto se sníží výkon než voda vylítá z filtru. I ta změna zvuku tomu odpovídá. Ale muže to být klidně něco jinýho, ale k Lambdě se ta voda nejspíš nedostane. Pozor při hlubší louži, mohlo by se stát že si motor cucne vodu a zaplaví se.

[upravil dne 8/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Dave405

Včera jsem podruhé všiml jedné věci. Když při jízdě projedu nějakou větší kaluží změní se chování motoru. Zvuk je takový hlubší a o něco míň to táhne, po chvilce to zase přestane. Na palubce žádná chyba nesvítí a ani diagnostika nic neukázala - vše v pořádku. Můj osobní názor na to je takový, že je nějaká skulina u lambda sondy a při vjetí do kaluže se na ní dostane voda, lambda sonda přehodnotí situaci a dá motoru impulz, ten pak míchá řidší směs (při neutrálu se při tomto stavu zvednou otáčky cca o 100). Tento stav přetrvává opravdu jen chvíli, tak 10s a pak je zase všechno v pohodě, zřejmě po ofoukání lambdy.

Měl někdo podobný problém? Může to být opravdu tou lambdou? Ještě jsem sice na to nekoukal, ale servisák ma na to stejný názor. Ještě me napadly kontakty a konektory, které jsou vespod motoru, ale nevím no.

Myslím že budeš mít jinej problem, hadice sání je vyvedena do levého podběhu a je dost nízko, myslím že si nasaješ rozprášenou vodu z kaluže do filtru a filtr se vodou ucpe, proto se sníží výkon než voda vylítá z filtru. I ta změna zvuku tomu odpovídá. Ale muže to být klidně něco jinýho, ale k Lambdě se ta voda nejspíš nedostane. Pozor při hlubší louži, mohlo by se stát že si motor cucne vodu a zaplaví se.

[upravil dne 8/9/07 Radek Hurvajz]

Ano je v podběhu. Podívej se na tu hadici pozice 6 (já měl popraskaný povrch popraskanou) a za deště mi to taky blblo. :(

[upravil dne 8/9/07 Pinďa]

post-0-14109596420746_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.