Sign in to follow this  
Followers 0
roxbury7

čo znamená toto - ooo------????

32 posts in this topic

zdravím. 406 mám necelý mesiac,ale stále som neprišiel na to čo znamenajú pri štarte guličky a čiarky medzi budíkmi na digitálnom paneli. viete poradit?? :myslim a ešte by som sa chcel opýtat či sa dajú stabilizačné tyčky vymenit aj doma "na kolene" resp. či to je obtiažne vymenit ich?? dakujem za odpoved...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli ty "guličky a čiarky" nebudou ukazatel stavu oleje - mě se to v 307 objevuje na místě počítadla kilometrů, ovšem jendou mi to ukazuje že je plno, pak zas prázdno, pak zas plno - takže se raději dívám na stav oleje klasickou cestou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak říká Trundík. Je to ORIENTAČNÍ měrka oleje :)

tyčky stabilizátorů jdou dělat doma (dělali jsme 306) ale možná že se na to bude muset šáhnout bruskou jako v našem případě. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po výměně "tyček" je nutné zajet na geometrii - abys nedopadl jako onehdá JirkaP

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co sa mu stalo... automaticky sa rozladi geometria?? tak dík dám na to pozor..... zdalo sa mi že zadok mi trošku "plave" tak to musím dat dokopy. inak včera som menil bateriu . bola tam povodná z výroby - mala 6.5 roku. nápne mám vymenené a autíčka šlape jak hodinky a to som chcel kupovat alfu romeo....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technická poznámka (dotazového typu):

Dělat geometrii znamená doladit sbíhavost, což se provádí regulací délky spojovacích tyčí mezi řízením a kulovými klouby.

Ovšem to jde jen u předních kol. Ostatní parametry (odklon, záklon) se seřídit nedají, ne? A u zadní nápravy nejde seřídit nic, jelikož je pevná, ne? Nebo se pletu?

Seřízením mám na mysli seřízení, nikoliv rovnání na stolici a podobné drsňárny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u predni spojovacich tycek geometrie neni nutna, ta se dela pouze pri vymene vodorovnych spojovacich tycek na zadni naprave

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Technická poznámka (dotazového typu):

Dělat geometrii znamená doladit sbíhavost, což se provádí regulací délky spojovacích tyčí mezi řízením a kulovými klouby.

Ovšem to jde jen u předních kol. Ostatní parametry (odklon, záklon) se seřídit nedají, ne? A u zadní nápravy nejde seřídit nic, jelikož je pevná, ne? Nebo se pletu?

Seřízením mám na mysli seřízení, nikoliv rovnání na stolici a podobné drsňárny.

Se teda pleteš,:D zadní náprava je u 406 natáčecí a na vodorovné tyčce je excentr na seřízení geometrie;) Odklon a záklon se seřídit dá taky, musí se přidat nebo ubrat podložky

[upravil dne 7/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Ticcino

Technická poznámka (dotazového typu):

Dělat geometrii znamená doladit sbíhavost, což se provádí regulací délky spojovacích tyčí mezi řízením a kulovými klouby.

Ovšem to jde jen u předních kol. Ostatní parametry (odklon, záklon) se seřídit nedají, ne? A u zadní nápravy nejde seřídit nic, jelikož je pevná, ne? Nebo se pletu?

Seřízením mám na mysli seřízení, nikoliv rovnání na stolici a podobné drsňárny.

Se teda pleteš,:D zadní náprava je u 406 natáčecí a na vodorovné tyčce je excentr na seřízení geometrie;)

Přesně tak.....tyčky mají exentrické šrouby a podle natočení šroubů se seřizuje geometrie......:o:o tak jak psal Radek

[upravil dne 7-9-07 Přema]

Share this post


Link to post
Share on other sites

406tka určo ale jak to mají jiné automobilky a modely tak to fakt nevím.....možná někdo napíše kdo to ví.....:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Aha, díky za poučení. A to mají takhle všechna auta nebo jen 406?

Peugeot 306 a 406 má nápravu natáčecí, ostatní Peugeoti nevim, natáčení zadní nápravy není příliš rozšířené ale postupem času se to více rozšiřuje. Jinak geometrie zadní nápravy se dělá u všech aut, dokonce i u Škody 105 se geometrie zadní nápravy seřizovala;)

[upravil dne 8/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Trundik

jestli ty "guličky a čiarky" nebudou ukazatel stavu oleje - mě se to v 307 objevuje na místě počítadla kilometrů, ovšem jendou mi to ukazuje že je plno, pak zas prázdno, pak zas plno - takže se raději dívám na stav oleje klasickou cestou.

Mě 1 z 50 nastartování se to nějak poblázní a stav oleje ukazuje uplné minimum....:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mňa tento týždeň čaká výmena práve tých vodor. tyčiek na zad. náprave. Problém je, že som na tom teraz dosť biedne s financiami, tak by som si tú geometriu rád ušetril.

Dotaz je - spravím veľkú blbosť, keď spravím na excentri proste risku a nastavím geometriu po výmene na rovnakú úroveň, ako bola pôvodne?

Tú zadnú nápravu som už pozeral niekoľkokrát - ako vlastne funguje to natáčanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peta

Geometrie uz neni tak velka investice. Urcite se vyplati, usetris pak napr. na pneumatikach.

No v našich zemepisných šírkach to máš za 1.500,-. Keď počítam 2.000,- za tyčky, 500,- za výmenu, tak to bude dokopy slušná pálka... :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tomášik

Původně zaslal: Peta

Geometrie uz neni tak velka investice. Urcite se vyplati, usetris pak napr. na pneumatikach.

No v našich zemepisných šírkach to máš za 1.500,-. Keď počítam 2.000,- za tyčky, 500,- za výmenu, tak to bude dokopy slušná pálka... :nevim

Vymenuj jen tu tycku, ktera ma opravdu vuli! Nemusis menit par. Geometrie je pak nutna. Jinak ohoblujes pneumatiky a nic neusetris, akorat skoncis v prikope. (Ja rad setrim, ale na tomto nelze!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Původně zaslal: Tomášik

Původně zaslal: Peta

Geometrie uz neni tak velka investice. Urcite se vyplati, usetris pak napr. na pneumatikach.

No v našich zemepisných šírkach to máš za 1.500,-. Keď počítam 2.000,- za tyčky, 500,- za výmenu, tak to bude dokopy slušná pálka... :nevim

Vymenuj jen tu tycku, ktera ma opravdu vuli! Nemusis menit par. Geometrie je pak nutna. Jinak ohoblujes pneumatiky a nic neusetris, akorat skoncis v prikope. (Ja rad setrim, ale na tomto nelze!)

To sa mi zasa zdá blbosť. Podľa toho, ako tie tyčky vyzerajú sú ešte pôvodné. A mám teraz vymeniť jednu, spraviť geometriu a má mi za pol roka rachotať druhá a potom zasa geometriu, to už to radšej spravím všetko naraz.

A tých 1.500,- teda asi obetujem, podľa toho, čo píšete na tom neušetrím a zjavne mi nič iné neostáva. Bol to len taký nápad s tými riskami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.