hrobak

Nahon na tachometr

9 posts in this topic

Dobry den,

muzete mi nekdo prosim rict co obnasi vymena nahonu tachometru. Prestal mi jit tachometr (asi po 20min. chrceni). Predpokladam, ze bude spatny nahon.

Prosim pomozte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná Ti jen vypadlo lanko. Pak Tě to bude stát jen trochu obratnosti a trpělivosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám už dlouho stejný problém Nevim ani kudy k náhonu... a hlavně pořád nemám ten nový náhon... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kudy k náhonu?

No na straně tachometru musíš vyndat přístrojovku a krom spousty el. konektorů tam bude trčet náhon - ten tudy i vytáhneš.

No a z druhé strany musíš do motorového prostoru a pak vnořit ruku až po rameno dovnitř (podél motoru na straně řidiče). Když Ti někdo v autě zatahá za náhon, tak určitě poznáš který to je...

[Editován dne 30/10/03 Gotrek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosím naléhavě o radu.... dnes jsem se pokusil náhon vyndat, s negativním výsledkem... Můžete mi prosím někdo popsat jak to tam drží? Je tam nějakej šroubek či jiná pojistka proti tomu vytažení.... fakt tam skoro nevidim. A ještě jeden dotaz: jsou náhony z vozidel P 205 kompatibilní mezi jednotlivými typy motorů???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejsem si jistej, přeptám se... (dělali jsme to onehdy s otcem a u motoru se š?áral on). Nevím, ale jestli není rozdíl mezi uchycením u 205 a 405, snad ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Gotrek: Ok, zeptej se mi. Já tam totiž pořádně nevidim a jestli je to tam jenom nasazený tak je to OK, ale nerad bych tam právě něco urval... Nejsem moc manuálně zručný :D :D Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže...

Lanko (náhon) tachometru je samozřejmě kryto bužírkou. Na straně tachometru vykukuje jeho konec (čtvercový profil) z takové jakoby plastové \"vázičky\" - to celé je nasunuto na konec tachometru.

Na druhé straně (u převodovky) opět z bužírky vykukuje konec čtvercového profilu. Ten je nasunut do převodovky a zajištěn takovým gumovým kolíčkem (je zastrčen napříč), který se na jednu stranu rozšiřuje.

Pokud máš vyndanou přístrojovku a někdo Ti lehce zatahá za ten konec co je u tacháku, tak bys měl poznat, který to je (měl by se hýbat). Na jedné straně mizí v přepážce mezi motorovým prostorem a vnitřkem auta, na druhou jde do převodovky.

Pokud ten zajiš?ovací kolíček vyndáš, měl by jít náhon vysunout bez problému z převodovky a taháním za konec v palubovce ho vytáhneš ven úplně.

Snad Ti to pomohlo...

P.S. Doufám tedy, že se způsob uchycení u 205 neliší od 405.

P.P.S. Na ten konec u převodovky není vidět, musíš to dělat po hmatu (alespoň u mě, tam překáží chladič turba apod.)

[Editován dne 4/11/03 Gotrek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.