juraj Odesláno 3. září 2007 Sdílet Odesláno 3. září 2007 Nemůžu nastartovat.Po cca300kilometrové vzdálenosti,když jsem auto chcípnul tak už jsem ho jen s těží nastartoval asi ta na desátý pokus.Z kraje mělo snahu(jen občas zakoktalo jakoby neměl naftu pak chytlo,ale nemohlo se udžet až po20s se udrželo bez plynu)jenže když jsem přijel domu a chcíp jsem ho,tak už ani nehlesne! Motor točí, čerpadlo v nadrži normalně maká a když povolím trubku od některého vstřiku a zapnu klíček tak nafta vytéká! Tak nevím jestli je to elekronikou nebo (jak jsem se taky dozvěděl)vysokotlakým čeradlem. Prosím poraďte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otec Odesláno 3. září 2007 Sdílet Odesláno 3. září 2007 Pokud čerpadlo v nádrži běží a dodává naftu do vysokotlakého čerpadla a vstřikovačů neznamená to že je nutně v pořádku. Laicky možno zhodnotit dodávku čerpadla tak, že odpojíme přívod u motoru, který vede od nádrže. Pod odpojenou hadici podložíme nějakou nádobu a pomocník nám zapne klíč zapalování. Nafta z hadičky musí vytékat mohutně plným proudem, znova opakuji - plným proudem. Pokud je proud nafty slabší a padá dolu, je tlak nedostatečný a čerpadlo není schopno dodat dostatečné množství paliva do vysokotlakého čerpadla, které ho musí zmáčknout na tlak 290 bar /atm/, což je podmínka pro start motoru. Častá závada je také únik paliva z odpadního potrubí vstřikovačů. V tom případě vysokotlaké čerpadlo není schopno stlačit naftu na uvedený tlak a start motoru se nekoná. Je třeba odpojit odpadní potrubí od vstřikovačů, pomocník potočí motorem cez startér a sledovat únik nafty. Pokud jsou vstřikovače v pořádku, neuniká jim odpadem skoro žádné palivo, sem tam samozřejmě kapička uteče při tak vysokém tlaku, který za plného zatížení dosáhne až 1 350 bar/atm/. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mifa Odesláno 3. září 2007 Sdílet Odesláno 3. září 2007 Na Pc se mi ukázala chyba,vysokotlaké čerpadlo v háji,zatím se to projevuje tak,že startuju asi o 3 vteřiny déle,než by to mělo být,ale startuju a bylo mi řečeno,dokud to chytá,nech být a pak vyměň,takže moje rada je připojit na pc a budeš chytřejší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajven Odesláno 4. září 2007 Sdílet Odesláno 4. září 2007 Původně zaslal: juraj Nemůžu nastartovat.Po cca300kilometrové vzdálenosti,když jsem auto chcípnul tak už jsem ho jen s těží nastartoval asi ta na desátý pokus.Z kraje mělo snahu(jen občas zakoktalo jakoby neměl naftu pak chytlo,ale nemohlo se udžet až po20s se udrželo bez plynu)jenže když jsem přijel domu a chcíp jsem ho,tak už ani nehlesne! Motor točí, čerpadlo v nadrži normalně maká a když povolím trubku od některého vstřiku a zapnu klíček tak nafta vytéká! Tak nevím jestli je to elekronikou nebo (jak jsem se taky dozvěděl)vysokotlakým čeradlem. Prosím poraďte mne bolo vcera v servise povedane, ze ked je len jedna jedina tryska zla tak auto nenastartujes. Takze treba skontrolovat aj trysky. ok ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest PP205 Odesláno 4. září 2007 Sdílet Odesláno 4. září 2007 Klasika Ventil na vysokotlakym cerpadle, teda pokud kdyz to nastartujes tak uz jede "jaks taks" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juraj Odesláno 4. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 4. září 2007 Tak jsem vyzkoušel jak čerpadlo v nádrži(to tlačí dobře, vytéká z hěho dostatečný proud nafty a když ucpu hadičku tak to je i docela solidní tlak) tak ten přepad z trysek.A tam je nejspíš ten problém: vyndam ho a zapnu klíček tak dokud jde čerpadlo v nadži tak vytéká nafta.Potom zastartuju a teče to jak blazen,což by teda asi nemělo. tak závadu jsem tedy zjistil a co teď,shánět vstřiky? dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Přema Odesláno 4. září 2007 Sdílet Odesláno 4. září 2007 Zajed radši na diagnostiku a možná budeš vědět víc,jen tak bych vstřiky neměnil,stojí docela balík(už jsem je měnil) a nemusí to být něma..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otec Odesláno 4. září 2007 Sdílet Odesláno 4. září 2007 Tak přepad z trysek teče. Teď je třeba určit který vstřikovač teče, sundat dolu propojovací hadičky - startovat a sledovat. Pokud jsou vstřikovače Bosch - opraví je servis Bosch. Nový vstřikovač je drahý, stojí cca 15 000,- Kč. Pokud zjistíš že teče např. jenom jeden vstřikovač, můžeš mu zaslepit přívod a motor nastartuje sice na tři válce ale poběží, bude se třást a na tu krátkou chvíli to nevadí. Tak získáš jistotu, že motor je schopen běhu. Pokud poteče víc vstřikovačů je lepší je vyndat všechny a odeslat do BOSCH servisu. Sada vstřikovačů má svoji tzv. třídu, která je jednou z podmínek pro konfiguraci příslušenství motoru a je vyjádřena čislem, číslo se zadává pomocí diagnostiky. Nejdou tedy halabala přehazovat vstřikovače z jiného motoru, pokud neznáme jejich třídu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Přema Odesláno 4. září 2007 Sdílet Odesláno 4. září 2007 Původně zaslal: otec Tak přepad z trysek teče. Teď je třeba určit který vstřikovač teče, sundat dolu propojovací hadičky - startovat a sledovat. Pokud jsou vstřikovače Bosch - opraví je servis Bosch. Nový vstřikovač je drahý, stojí cca 15 000,- Kč. Pokud zjistíš že teče např. jenom jeden vstřikovač, můžeš mu zaslepit přívod a motor nastartuje sice na tři válce ale poběží, bude se třást a na tu krátkou chvíli to nevadí. Tak získáš jistotu, že motor je schopen běhu. Pokud poteče víc vstřikovačů je lepší je vyndat všechny a odeslat do BOSCH servisu. Sada vstřikovačů má svoji tzv. třídu, která je jednou z podmínek pro konfiguraci příslušenství motoru a je vyjádřena čislem, číslo se zadává pomocí diagnostiky. Nejdou tedy halabala přehazovat vstřikovače z jiného motoru, pokud neznáme jejich třídu. Bosch servis je mění i výměnným způsobem za nový a cca cena 7000,- je to pořád lepší jak 13.500,- za nový a starý ti zůstane a není k ničemu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juraj Odesláno 4. září 2007 Autor Sdílet Odesláno 4. září 2007 díky pánové. Raději je vyndám všechny a odvezu do Plzně do Bosche.A uvydíme jak se na ně budou tvářit,až je vyzkouší. a doufam,že bude zase na nějaký ten pátek klid. ještě mne tedy čekají rozvody a oleje.Už aby zase frčel, ikdyž 309 taky není nejhorší,ale 14let rozdílu je kurňa znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pája Rybišár Odesláno 23. září 2007 Sdílet Odesláno 23. září 2007 Otázka je,jestli vstřikovače dostavají pokyn otevřít...tam jsou přece elektromagnetické ventily ne?(Common rail)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.