Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

nelze nastartovat 406 2,0hdi


juraj

Recommended Posts

Nemůžu nastartovat.Po cca300kilometrové vzdálenosti,když jsem auto chcípnul tak už jsem ho jen s těží nastartoval asi ta na desátý pokus.Z kraje mělo snahu(jen občas zakoktalo jakoby neměl naftu pak chytlo,ale nemohlo se udžet až po20s se udrželo bez plynu)jenže když jsem přijel domu a chcíp jsem ho,tak už ani nehlesne! Motor točí, čerpadlo v nadrži normalně maká a když povolím trubku od některého vstřiku a zapnu klíček tak nafta vytéká! Tak nevím jestli je to elekronikou nebo (jak jsem se taky dozvěděl)vysokotlakým čeradlem. Prosím poraďte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud čerpadlo v nádrži běží a dodává naftu do vysokotlakého čerpadla a vstřikovačů neznamená to že je nutně v pořádku. Laicky možno zhodnotit dodávku čerpadla tak, že odpojíme přívod u motoru, který vede od nádrže. Pod odpojenou hadici podložíme nějakou nádobu a pomocník nám zapne klíč zapalování. Nafta z hadičky musí vytékat mohutně plným proudem, znova opakuji - plným proudem. Pokud je proud nafty slabší a padá dolu, je tlak nedostatečný a čerpadlo není schopno dodat dostatečné množství paliva do vysokotlakého čerpadla, které ho musí zmáčknout na tlak 290 bar /atm/, což je podmínka pro start motoru.

Častá závada je také únik paliva z odpadního potrubí vstřikovačů. V tom případě vysokotlaké čerpadlo není schopno stlačit naftu na uvedený tlak a start motoru se nekoná. Je třeba odpojit odpadní potrubí od vstřikovačů, pomocník potočí motorem cez startér a sledovat únik nafty. Pokud jsou vstřikovače v pořádku, neuniká jim odpadem skoro žádné palivo, sem tam samozřejmě kapička uteče při tak vysokém tlaku, který za plného zatížení dosáhne až 1 350 bar/atm/.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Pc se mi ukázala chyba,vysokotlaké čerpadlo v háji,zatím se to projevuje tak,že startuju asi o 3 vteřiny déle,než by to mělo být,ale startuju a bylo mi řečeno,dokud to chytá,nech být a pak vyměň,takže moje rada je připojit na pc a budeš chytřejší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: juraj

Nemůžu nastartovat.Po cca300kilometrové vzdálenosti,když jsem auto chcípnul tak už jsem ho jen s těží nastartoval asi ta na desátý pokus.Z kraje mělo snahu(jen občas zakoktalo jakoby neměl naftu pak chytlo,ale nemohlo se udžet až po20s se udrželo bez plynu)jenže když jsem přijel domu a chcíp jsem ho,tak už ani nehlesne! Motor točí, čerpadlo v nadrži normalně maká a když povolím trubku od některého vstřiku a zapnu klíček tak nafta vytéká! Tak nevím jestli je to elekronikou nebo (jak jsem se taky dozvěděl)vysokotlakým čeradlem. Prosím poraďte

mne bolo vcera v servise povedane, ze ked je len jedna jedina tryska zla tak auto nenastartujes. Takze treba skontrolovat aj trysky. ok ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vyzkoušel jak čerpadlo v nádrži(to tlačí dobře, vytéká z hěho dostatečný proud nafty a když ucpu hadičku tak to je i docela solidní tlak) tak ten přepad z trysek.A tam je nejspíš ten problém: vyndam ho a zapnu klíček tak dokud jde čerpadlo v nadži tak vytéká nafta.Potom zastartuju a teče to jak blazen,což by teda asi nemělo. tak závadu jsem tedy zjistil a co teď,shánět vstřiky? dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přepad z trysek teče. Teď je třeba určit který vstřikovač teče, sundat dolu propojovací hadičky - startovat a sledovat. Pokud jsou vstřikovače Bosch - opraví je servis Bosch. Nový vstřikovač je drahý, stojí cca 15 000,- Kč.

Pokud zjistíš že teče např. jenom jeden vstřikovač, můžeš mu zaslepit přívod a motor nastartuje sice na tři válce ale poběží, bude se třást a na tu krátkou chvíli to nevadí.

Tak získáš jistotu, že motor je schopen běhu. Pokud poteče víc vstřikovačů je lepší je vyndat všechny a odeslat do BOSCH servisu.

Sada vstřikovačů má svoji tzv. třídu, která je jednou z podmínek pro konfiguraci příslušenství motoru a je vyjádřena čislem, číslo se zadává pomocí diagnostiky. Nejdou tedy halabala přehazovat vstřikovače z jiného motoru, pokud neznáme jejich třídu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: otec

Tak přepad z trysek teče. Teď je třeba určit který vstřikovač teče, sundat dolu propojovací hadičky - startovat a sledovat. Pokud jsou vstřikovače Bosch - opraví je servis Bosch. Nový vstřikovač je drahý, stojí cca 15 000,- Kč.

Pokud zjistíš že teče např. jenom jeden vstřikovač, můžeš mu zaslepit přívod a motor nastartuje sice na tři válce ale poběží, bude se třást a na tu krátkou chvíli to nevadí.

Tak získáš jistotu, že motor je schopen běhu. Pokud poteče víc vstřikovačů je lepší je vyndat všechny a odeslat do BOSCH servisu.

Sada vstřikovačů má svoji tzv. třídu, která je jednou z podmínek pro konfiguraci příslušenství motoru a je vyjádřena čislem, číslo se zadává pomocí diagnostiky. Nejdou tedy halabala přehazovat vstřikovače z jiného motoru, pokud neznáme jejich třídu.

Bosch servis je mění i výměnným způsobem za nový a cca cena 7000,- je to pořád lepší jak 13.500,- za nový a starý ti zůstane a není k ničemu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:potlesk díky pánové. Raději je vyndám všechny a odvezu do Plzně do Bosche.A uvydíme jak se na ně budou tvářit,až je vyzkouší. a doufam,že bude zase na nějaký ten pátek klid. ještě mne tedy čekají rozvody a oleje.Už aby zase frčel, ikdyž 309 taky není nejhorší,ale 14let rozdílu je kurňa znát.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...