Sign in to follow this  
Followers 0
Guest MMMMM

Spolehlivost auta

16 posts in this topic

Docela by mě zajímalo jestli existuje nějaká značka o které se dá říci, že je spolehlivá, náhradní díly se dají sehnat levně, povezení ok, opravy jednoduché atd.

Například mi říkal kamarád, že škodovky jsou na opravy jednoduché, jinak francouzi tak jak jim to upadlo od ruky tak to tam dali.

Která značka stojí za to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D To jsou srandy... Podivej se, kolik napriklad stoji vymena rozvodu u 406 a kolik u Octavy stejnyho roku... Uvidíš sám...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup si žigulíka a máš po starostech. Náhradní díli seženeš v každý větší vesnický stodole, prakticky tam není co by se porouchalo a když náhodou něco jo, tak ti na to stačí majzlík a kladívko:D:D:D Jen s tim pohodlím je to trošku horší, ale furt lepší než šáde:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

neda. existuji urcite typy aut (a mnohdy jeste v zavislosti na provedeni, resp. motorizaci), ktere jsou (vyrazne) spolehlivejsi nez jine. ale rozhodne to neplati pro znacku jako celek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vím - jen nevím značku

V Anglii jezdí od 50.tých let??? jako taxík velice ošklivé auto, které ale bylo vyvinuto se záměrem nájezdu 1 000 000 km s minimálními servisními náklady.

Jinak pokud chceš spolehlivé auto, pak musíš jít hlouběji do historie (třeba Mercedes W 123 - piáno nebo VW Golf 1. generace) a ne si kupovat auto prošpikované elektronikou od zhora dolů. Čím víc moderních vychytávek, tím častější a dražší servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak již bylo řečeno, značka nikoliv, jen jednotlivé typy. A čím jednodušší, tím je míň věcí, co se mohou pos... Piáno už je extrém, ale třeba MB124 se dá i dneska. Z pažoutů staré mechanické diesely bez turba - 205, 306, 405 D - to jsou legendy. Z trochu novějších VW TDI - stará 66kW verze s rotačním čerpadlem a jednoduchým turbem. Z benzínů např. starý VW 1,6i 55kW - je ve Felicii nebo staré Octávce. Prostě podle značky moc ne - každá má nějaký nepovedený model, a každá má nějaký povedený.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to zminovane anglicke Taxi stalo nove jako dve luxusni 604 :)

Dneska o splehlivosti auta jako celek se neda mluvit , dokonce i statistiky se lizi diky systemu udrzby , pokud budes brat dokladne udrzbu a nebudech chtit v aute strasne moc vymozenosti tak se da rict ze mnoho i dnesnich aut je slolehlivych .

Share this post


Link to post
Share on other sites

vzlášť, když dneska díly aut různých značek mají stejné dodavatele, ty díly můžou být ze stejné linky, vetšinou jsou i nachlup stejné.

Pak záleží na jednoduchosti, převratných novinkách a "předimenzování" daného dílu.

Jinak souhlasím, záleží nejen na modelu, ale i na motorizaci.

mmch, ideální (nerozbitné) auto dneska nenajdeš, třeba proto, že spousta té elektroniky se vytřese, spoje zreznou...

A u toho Žigulíka, nevím, jak kdo, ale já bych byl líný každých 5 000 km něco domazávat, přimazávat a dotahovat, zvlášť, když třeba výměna různých dílů byla "dost brzy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Punto 60 1.2

tam snad uděláš GO motoru do 5 tisíc

jinak na mobile.de je Galant s najetým 1,4mil km 2.0 V6 24v :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vix: No ono je to i dáno požadavkem na cenu a kvalitu od zadavatele, to že to dělá jedna fabrika je hezký, ale nic to neřeší. Třeba takový starší fiaty byly známý tím, že se jim kakala elektrika. A kdo ji dělal? Ten samej Bosch jako jinde, kde se to nekaká :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2Fx: no, nekam se ty kousky co neprojdou vystupni kontrolou prodat musi :D

ono elektronika obecne je dost pruser, a bude jeste hur. zapomente na to, ze dnesni (nebo spise "zitrejsi") auta budou jezdit jako veterany... uz jen to, ze zivotnost pameti procesoru, co se do toho cpou je 10 let... ale zase to vyrazne snizi prumerny vek vozoveho parku :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejlepší značka auta je "služební".

Na špici se drží Porsche, díly taky k sehnání, rozumně to jede...

Punto 75, 1,2 (54 kW) Mám teťka novinku, 14 dní a je jak z fabriky a to je rok 1997 - dovoz z Itálie, je to poznat že se na zimu nesolí (nepoznaly jsme rozdíl na kanále mezi tímto 10 let starým autem a 8 měsíců starou Fabií - super stav) . Pro manželku jak dělaný, krasavec, servisně extremně nenáročný auto.

[upravil dne 2.9.2007 Ladis]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozvodová sada na to punto 790kč.

Kámošova ségra to má, udělali na tom běžnou výměnu všech filtrů, náplní a rozvody - 1800ká.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabší verze je jenom jednobod stříkačka, ne? Konstrukčně jsou myslím naprosto stejný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.