Uran

P406 Break 1.8i 8V 66kW

27 posts in this topic

Již delší dobu sháním P406 Break v benzínu po faceliftu (1999-). Benzín chci z důvodu finančního a také toho moc za rok nenajezdím (cca 10000km a to většinou popojíždím po městě). Mám teď nabídku od kamaráda co vozí auta z SRN, a to P406 Break 1.8i 8V 66kW 02/2000 (výbava standartní - 4xairbag, okna v elektrice, central,atd.) najeto 122000km, cena 140000Kč. Auto jsem viděl, je v perfektním stavu. Jediné, čeho se obávám je výkon motoru? Není na takové auto moc slabý? Nejsem žádný závodník, ale přeci??? Ta cena se mi zdá slušná, co myslíte? Děkuji za vaše názory.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Uran

Již delší dobu sháním P406 Break v benzínu po faceliftu (1999-). Benzín chci z důvodu finančního a také toho moc za rok nenajezdím (cca 10000km a to většinou popojíždím po městě). Mám teď nabídku od kamaráda co vozí auta z SRN, a to P406 Break 1.8i 8V 66kW 02/2000 (výbava standartní - 4xairbag, okna v elektrice, central,atd.) najeto 122000km, cena 140000Kč. Auto jsem viděl, je v perfektním stavu. Jediné, čeho se obávám je výkon motoru? Není na takové auto moc slabý? Nejsem žádný závodník, ale přeci??? Ta cena se mi zdá slušná, co myslíte? Děkuji za vaše názory.

Je to slabota, koukni se po 1,8 16V to je tak minimum, u Breaka bych spíš volil dvoulitra, ale i tech 85KW co nabízí 1,8 16V na to stačí, ale 8V je slabej, tady co vím tak to má Blizzard v sedanu, taky super stav ale ten motor, vydrž snad se ti ozve.

[upravil dne 2/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasim, 16v je dostčující a když se vytočí slušně to peláší. Nic slabšího už bych si v tom autě nepřál. Takhle máš šanci nekoho předjet do kopce, s 8v by jsi na to mohl zapomenout a nebo by to hraničilo s hazardem.

[upravil dne 1.9.07 jp]

Share this post


Link to post
Share on other sites

při tvým nájezdu a jízdách většinou po městě ti bude 1,8 stačit, jestli je v dobrým stavu tak ji vem, navíc budeš mít levnější povinné ručení

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, takže je to tak jak říkají ostatní, že do 406 je to slabota motor.

jestli bys chtěl co se týče živosti porovnání, tak se svez v 306 1,4i hatchback a je to zhruba stejný (zkoušeli jsme s kámošem rozjezd vedle sebe) lehce ve prospěch 406 ale v sedanu.

s motorem mám problémy protože němec evidentně na ůdržbu sral, ale při koupi to nebyl onijak poznat :(

jo, jinak počítej s větší spotřebou, protože abys to auto rozhejbal a nechtěl nějak brzdit provoz, tak chtě nechtě musíš mít prostě víc přidáno.

já osobně bych bral 16V :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

můj 16V Break nejede špatně, ale rozhodně to žádný trhač asfaltu není. Rozjezdy slušný, na předjíždění víc než dostačující, ale slabina je jízda do kopce. Takže 8V určitě nedoporučuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych to bral, jestli je hezký. Benzínový motor je docela bezproblémový, no a otázka síly motoru - někdo musí být i pomalejší, jinak by ti rychlí nevynikli...:mrk

Když se na auto podíváš jako celek, tedy vzhled, užitnost, spolehlivost, nízké náklady na údržbu, tak potom síla motoru (neboli rozdíl mezi 8V a 16V) je jen jeden z parametrů.

Kdyby si ti, co mají silný motor, spočítali, kolik tisíc je stojí "vítězný pocit", že jsou na kopci o pár sekund dříve, než ostatní, tak by hořce zaplakali. (Ručení, spotřeba, vyšší náklady na údržbu.)

Anebo jinými slovy - kdyby řidič pod kopcem měl zaplatit v hotovosti nějakou částku, aby tam byl dříve než támhleten Opel, tak by se hodně ošíval. Ale v praxi to tak je, každý do kopce roštuje, jako kdyby byl benzín zadarmo.

Kolikrát v roce si ten "vítězný pocit" užije, a jestli to vlastně stojí zato...

No nic, ministerstvo financí se už těší na daně, víc než polovina ceny benzínu je daň...

[upravil dne 2.9.2007 P607Olda]

[upravil dne 2.9.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to P607Olda: rozdíl mezi 8V a 16V: - cena pov. ručení je stejná

- náklady na údržbu stejné

- rozdíl ve spotřebě bude minimální (nedivil bych se,

kdyby u 8V byla spotřeba o trochu vyšší díky vytáčení

motoru.

Takže mi stále vychází jako výhodnější koupě 16V.

Mimochodem cena 140.000,- Kč mi připadá relativně vysoká. Já jsem si svůj 16V nechal dovézt z Německa na konci loňského roku za 150.000,- Kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych Ti doporučil raději dvoulitra. Jede o poznání líp, není třeba vytáčet a má to lepší spotřebu. Taky jsem dlouho vybíral motorizaci do 406 sedan a zvolil jsem právě 2.0 16V. (Před koupí jsem zkoušel 1.8 16V benzín a 2.0 HDI 66kw a 80kw a dvoulitr benzín jel z nich nejlíp). U kombíku bych přemýšlěl i nad 2.2 benzín, tam už jsou sice drahší díly, ale pokud budeš vozit náklad do kopců, tak to poznáš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No lepší spotřebu dvoulitr nemá, je to tak stejný s 1,8. spíš je větší. Příspěvky na peugeot clubu a mé zkušenosti to jen potvrzují. 2,0 je ale ostřejší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vycházím ze své zkušenosti, máme 406 1.8 sedan r.v.95 a 2.0 kombi r.v.97.

Naše 1.8 má menší spotřebu asi o litr a je živější než 2.0. Nevím, čím to je, servisák prohlédl 2,0, říká, že ten motor potřebuje víc vytáčet a že je v pořádku - diagnostika, emise. Akorát ten kombi je prý těžší.

Jinak ve firmě máme Lagunu 1,6, r.v.96, ta má sílu i zrychlení výborné.

Doma mám 306, 1,8 automat r.v.93, ta je zase líná...

Proto podvědomě nejsem přesvědčen, že větší objem motoru je nějaké terno.

PS: jezdil jsem asi 7 let třílitrem 605, 406, a pak tou Lagunou 1,6. A nepozoroval jsem, že by mě nějak omezoval "malý objem motoru".

[upravil dne 2.9.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je zajímavé, já mám přesně opačné zkušenosti. Právě koukám do manuálu, co jsem dostal k autu a benzínové dvoulitry o výkonu 99 a 100kw mají ze všech benzináků montovaných do 406 nejmenší spotřebu. Praktické zkušenosti mi potvrdili totéž. Za posledních ujetých 3000km mám průměrnou spotřebu dle PP 6,6l/100km, početně mi vyšlo totéž.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to teda koukam do své příručky a:

1.8 16v- 12,2 6,7 8,7(nižsí)

2.0 16v- 12,9 6,9 9,1

To máš asi jinou příručku a auto než ostatní, co jsem tak sondoval tak s 18/16v má většina spotřebu 7- 8l, s dvoulitrem tak 8-9, ale neni to pravidlo. Jak to děláš, že máš tak skvostnou spotřebu? Já chci taky. Jo a ještě jsem mrknul na tu osmnáctistovku osmiventil a ta má tu nejnižší papírovou spotřebu, ale asi bych tomu moc nevěřil...

[upravil dne 2.9.07 jp]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jp

Tak to teda koukam do své příručky a:

1.8 16v- 12,2 6,7 8,7(nižsí)

2.0 16v- 12,9 6,9 9,1

To máš asi jinou příručku a auto než ostatní, co jsem tak sondoval tak s 18/16v má většina spotřebu 7- 8l, s dvoulitrem tak 8-9, ale neni to pravidlo. Jak to děláš, že máš tak skvostnou spotřebu? Já chci taky. Jo a ještě jsem mrknul na tu osmnáctistovku osmiventil a ta má tu nejnižší papírovou spotřebu, ale asi bych tomu moc nevěřil...

[upravil dne 2.9.07 jp]

Tenhle dvoulitr, který jsi uvedl je 2.0 16V 97,4kw, 8BRFV (montovaný do starých modelů 406)

Koukni v příručce ještě dál na motor 2.0 16V 99kw, 8BRFR

Tabulková spotřeba: 11,5 / 6,5 / 8,3

Uvedenou spotřebu 6,6l/100km mám po okreskách + právě odjetou dovolenou v Nízkých Tatrách + Velká fatra.

Nemíním zde nikoho přesvědčovat o reálností mé spotřeby či vhodné motorizaci do 406, jen předkládám svůj názor.

Ať si každý vybere co je mu libo ;)

[upravil dne 3.9.07 Dave405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tu mam příručku na starý model. Dost bych se divil kdyby 1,8 16v odvozený od 2.0 16V 99kw, 8BRFR1 měl vyžší papírovou spotřebu než dvoulitr. Ale je to možný... V praxi je to asi jedno, co se týče chování v provozu nebudou se starý motory od novejch nijak lišit. Nic dramatického se v nich nezměnilo..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jp

Já tu mam příručku na starý model. Dost bych se divil kdyby 1,8 16v odvozený od 2.0 16V 99kw, 8BRFR1 měl vyžší papírovou spotřebu než dvoulitr. Ale je to možný... V praxi je to asi jedno, co se týče chování v provozu nebudou se starý motory od novejch nijak lišit. Nic dramatického se v nich nezměnilo..

Co se divíš, 406 je těžké auto, takže při slabší motorizaci je tomu třeba víc šlapat po krku. Proč myslíš, že 1.6 má v tomhle autě při stejném stylu jízdy o něco vyšší spotřebu než 1.8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No divim se proto, ze papírová spotřeba u old406, je nižší u 1,8 než u dvoulitru, divim se proto, že u 407 což je velmi těžké auto je spotřeba u 1,8 nižší než u dvoulitru a tak mě dost zaráží, že pouze nový model 406 má dvoulitr tak vychytaný, že žere míň jak sestra 1,8.Podklady k novému modelu 406 doma ovšem nemam. Nemyslím si, že je 1,8 16v tak slabá, aby měla vyžší spotřebu. O osmiventilu si tohle tvrdit netroufnu, 66kw to už se do spotřeby asi promítne. Ale nemusí to platit při klidném stylu jízdy. Podklady

[upravil dne 3.9.07 jp]

[upravil dne 3.9.07 jp]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem podlehl údajům z jednoho vlákna tady na fóru jak se snižuje spotřeba s lepším benzínem a chvilku jsem tankoval W-power racing. A za 3680 km byla spotřeba 8,6 l/100 km a to je v tom několik jízd po dálnici Praha - Brno a dovolená na Majdaleně (Chlum u Třeboně - samý roviny).

Až doteď jsem si myslel, že mám lehkou nohu, ale proti Dave 405 - nevím, nevím.

Btw, to Uran: jestli se ti to auto líbí, tak do něj jdi, závodit po dálnici asi nebudeš a na místní poježdění to stačí. Ty finance jsou taky good.

[upravil dne 3.9.07 Mila_S]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.