Mahel

Otazky okolo baterií

33 posts in this topic

Mam otazku.

Kolko bi sa mala standartne nabiat autobateria normalnou nabiackou? + Aka je najlepsia bateria do P 306 r.v.1998 1.6 xs Dik za radi.:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Až začne vařit tak je to akorát...pak jí chvíli nechat a pak vypnout.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslim ze inteligentni nabijecky nabiji na 14,nejaky drobny jestli nabijes na 14V tak auto 100% bez problemu nastartuje a regulator dobijeni si to pak uz pohlida (pokud funguje jak ma)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mahel

Mam otazku.

Kolko bi sa mala standartne nabiat autobateria normalnou nabiackou? + Aka je najlepsia bateria do P 306 r.v.1998 1.6 xs Dik za radi.:cool:

Na ten benzin ti staci 60 Ah baterie , tim Kolko myslis cas anebo nabijeci proud ? cas se odvji jakym proudem ji nabijis ja vetsinou baterku nabijim pres noc ,ale pokud je ko tak i 24 hodin ale to je taky otazka jakou mas baterku , ja mam 74Ah tak proto tak douho (nabijim 5V)

jinak tu baterku tam dej i podle toho jake mas el . prislusenstvi popř audio zastavbu .

[upravil dne 1/9/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterka je FIAMM 46Ah 450A problem je v tom ze neviem ci sa da dobiat to je ta bezudrzbova nema tie otvori na vrchu tak neviem kedy vrie. Ale budem muset asi kupit novu silnejsiu lebo tato ma uz 7 rokov. do teraz s nou neboli problemi. Na vrchu ma taku gulicku co bi mala bit zelena teraz je cierna a ked je uz zla tak bi to malo bit biele aspon podla obrazku na baterke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mahel

Baterka je FIAMM 46Ah 450A problem je v tom ze neviem ci sa da dobiat to je ta bezudrzbova nema tie otvori na vrchu tak neviem kedy vrie. Ale budem muset asi kupit novu silnejsiu lebo tato ma uz 7 rokov. do teraz s nou neboli problemi. Na vrchu ma taku gulicku co bi mala bit zelena teraz je cierna a ked je uz zla tak bi to malo bit biele aspon podla obrazku na baterke.

no 7 roku je až až , kup novou , ta gulička byla asi bila už davno ale těmi lety už zčernala:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

46Ah , to mi přijde na 1,6 trosku malo? nemel jsi v zimě problemy se startovanim?

:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

46Ah , to mi přijde na 1,6 trosku malo? nemel jsi v zimě problemy se startovanim?

:myslim

No nemal som s nou az do dnes ziadne problemi. Asi pred pol rokom som kupil nove radio + zosik +subwofer a asi aj to tomu dost pridalo.:D Tak kupi novu nejaku silnejsiu a bude pokoj :mrk:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterie by se měla nabíjet proudem o jedné desetině její kapacity po dobu 12-15 hodin, záleží na teplotě okolí a pod. Tzn baterie 60Ah se nabíjí proudem 6A cca 12hod, přesná doba záleží na opotřebování baterie a okolních podmínkách. Baterie je nabitá na 100% když všechny články hodně plynují a hustota elektrolytu je 1,28 g/cm3

Do tvého auta je Baterie podle tabulek 44Ah ale dát tam mužeš klidně 65Ah pokud se tam vejde

Koukni sem myslím že ti to pomuže - http://www.autobaterie.com/rady.php

[upravil dne 1/9/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

55Ah roztáhne 605 v pohodě, aji v zimě.

V 306 (1,8 8v) sme měli jednu dobu nouzově 44Ah a taky pohoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak je to s baterií když mám

budu mít) v autě dva zesilovače (4x140RMS a 1x600RMS)? co by jste doporučili??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No doporucil bych ti silnejsi baterii a hlavne kapacitator ktery dokrmuje to co baterie nestiha,nedelam do toho urcite vice zjistis na nejakych tuning strankach,kde jsou vypocty a odkazy na sestavy.

co se tyka nabijeni 1/10 kapacity je hezke ale vetsinou tomu tak neni.Jen drazsi tipy nabijecek udelaji vice nez 6 amper,tu kterou vlastnim da max.4 ale tim lepe cim pomaleji se nabiji tim je to setrnejsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sheep

No doporucil bych ti silnejsi baterii a hlavne kapacitator ktery dokrmuje to co baterie nestiha,nedelam do toho urcite vice zjistis na nejakych tuning strankach,kde jsou vypocty a odkazy na sestavy.

co se tyka nabijeni 1/10 kapacity je hezke ale vetsinou tomu tak neni.Jen drazsi tipy nabijecek udelaji vice nez 6 amper,tu kterou vlastnim da max.4 ale tim lepe cim pomaleji se nabiji tim je to setrnejsi.

No však to je v pořádku, jenom si to musíš přepočítat, Kapacita baterie/nabíjecí proud, ale musíš přidat něco na ztráty co se promění v teplo a pak čím je baterie více nabitá tak si bere míň a taky v jakém je baterie stavu, takže plný nabití poznáš jen podle toho co píšu výše. A ještě bych chtěl říct že sice čím pomaleji tím lépe ale taky např starší 74Ah baterii nemužu nabíjet nějakou 2A nabiječkou protože by se taky nemusela nabít ani za dva dny vlivem ztrát;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak to chce koupit nabíječku podle typu baterie, kterou máš. Nemá cenu kupovat na 74Ah baterku nějakou levnou nabíječku z Tesca, která dá max 4A. Jinak inteligentní nabíječky si řídí ještě sami nabíjecí proud a mají i funkci na oživení staré baterie. Ale ty nestojí pár stovek, ale pár tisíc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a) Obecně, čím větší kapacita, tím lepší :)

(i když ve svém dieselu mám už třetí rok 44 Ah Akumu)

b) Driver : Nabíječky z Teska na 4 A jsou super... nabíjet baterku sice celej den je opruz, ale furt lepší 4A než 15 A :)

c) jinak HLEDAT, o baterkách je tady toho dost.

d) Řídil bych se především doporučením výrobce automobilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud si tam měl doteď 46ku a stačila, tak já bych tam nedával nějakou silnou.A když tam budeš instalovat 2x zesilovač, tak bych ti poradil,abys tam dal 55ku nebo 57ku.A vim o čem mluvim,protože synovi to po instalaci zesilovačů začalo blbnout/slabá baterie-46,a už byla taky starší,má hyunday 16ku, 16ti ventil polední model/koupil novou bateii-mám tam známýho-a doporučil nám kvuli těm zesilovačum silnější 57.Kdyby se tam dala ještě silnější/např.77ka nebo ještě silnější/ zase by se nestíhala dobíjet a musela by se dobíjet a častý dobíjení na nabíječce taky neni zdravý.Já mám v naší žabičce taky novou 1rok a mám tam 55ku.:super

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

naše žabička=306ka 1.6ka r.v.98:super:)

http://www.ukazto.com/img/DSCN9989-x2y1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vendi : na to, že by se nestíhal dobíjet, na to jsi přišel kde ?

(mmch, je to pěkná blbost)

jinak, kapacita baterie je něco jiného, než "zatěžný proud", asi tak.

Kapacita baterie se udává v Ah, tj, kolik je baterie schopná dodávat ampérů po "pomyslnou jednu hodinu", než ji vyšťavíš.

Máš-li na autě odběr třeba 10A, tak s 70 Ah baterií můžeš jet 7 h, než budeš na nule - ono je to dost teorické, protože za 7 h budeš na 0 V, jenže půlka spotřebičů ti nebude pracovat už na 7 voltech a navíc, s klesajícím napětím se ti bude zvětšovat odběr proudu)

Mmch, alternátor mám v autě 50 A, když máš lepší výbavu, máš 70 A, s ještě lepší 90 A, do některých Porsche se dává alternátor s výkonem třeba i 1380 W (kolik je to ampérů si spočti třeba za domácí cvičení :) )

Zátěžný proud zase určuje, kolik ampér dokáže baterie jednorázově dodat - třeba 300 A po dobu 10s apod.

S kondicí a stářím baterie klesá jak kapacita, tak zátěžný proud.

Kapacita je také závislá na okolní teplotě, takže, pokud má baterie 70 Ah v +20 °C, tak v -20 °C může mít klidně 40 Ah a navíc, při startování překonáváš odpor zatuhlého oleje.

Navíc startér je zařízení s prachmizernou účinností :)

Osobně doporučuji koupit baterku s co největší kapacitou ( většinou jsi stejně limitovaný velikostí prostoru pro ni), ale uznávám, že je to každého věc.

Nejlepší jsou ale stejně známí, co dokáží poradit... nad ně není.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sheep

No doporucil bych ti silnejsi baterii a hlavne kapacitator ktery dokrmuje to co baterie nestiha,nedelam do toho urcite vice zjistis na nejakych tuning strankach,kde jsou vypocty a odkazy na sestavy.

co se tyka nabijeni 1/10 kapacity je hezke ale vetsinou tomu tak neni.Jen drazsi tipy nabijecek udelaji vice nez 6 amper,tu kterou vlastnim da max.4 ale tim lepe cim pomaleji se nabiji tim je to setrnejsi.

Nikde jsem neviděl výpočty a tak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprosto souhlasim s vixem neslysel jsem ze bych nenabyl nejakou baterii 2 Amperama.O jakych tepelnych ztratach mluvil Hurvajz nevim rad bych to podrobneji,pokud to jde.Parametry co jsou napsane na baterii bych rekl ze vix popsal dost strucne ale vycerpavajici odpovedi pro pochopeni.

Za starsi doby kdy jsem jeste studoval jsme si nabijecky delali,obycejne trafo pokud mozno co nejvetsi pro vykon a dostatecnou amperaz,reostat a nejaka ta dioda.Delali jsme pulzni nabijeni pro setrnejsi nabijeni a ucinejsi.Narazim na drahe nabijecky jak bylo zmineno.Mzslim si ze jsou zbytecne na to kolikrat baterii rocne dobijim,pokud ale nechci vozidlo zazimovat a baterii vyndat aby se neposkodila.Zima ji moc dobre nedela a pokud je vybita muze i zamrznout elyt.Take samovybijeni muze zpusobit poskozeni.Proto se kupuji drahe nabijecky ktere treba baterii vybijou opet nabijou a prepnou se na udrzovaci proud aby se baterie neprebijela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.