Schreek

Bzučení až pískání u řemenu příslušenství

7 posts in this topic

Nějakou dobu už pozoruju na svém autě, že z motoru se ozývá slabé bzučení, dalo by se říct ve vyšších otáčkách je to až pískání. Zvuk je zcela závislý na otáčkách motoru a ve volnoběhu je téměř neslyšitelný bez otevřené kapoty určitě. Ozývá se někde v prostorech řemenu příslušenství, podle poslechu bych řekl někde u serva nebo alternátoru, prostě někde v tom okolí, přesněji to určit nedokážu. Zvuk je nezávislý na natočení kol a dělá to jak za studena i po zahřátí. :myslim

Byl sem s tim v několika servisech, jednou mě odbyli, že je to normální, jednou mi chtěli rovnou měnit servo, nebo pak taky alternátor a jednou mi bylo řečeno, že by to mohlo být i vstřikovací čerpadlo. :roll

Problém tedy je, jak diagnostikovat co to vlastně je, aniž bych vyměnil půlku auta, na což nejsou ani finance.

Je to můj poslední problém v autě, a tak bych byl moc rád za Vaše rady a názory. :papa

Pro upřesnění : motor 2.0 Hdi, najeto asi 120 000, po výměně rozvodů

[upravil dne 1.9.2007 Schreek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejdřív musíš zjistit co vůbec píská.

l. Je třeba shodit drážkový řemen příslušenství a nastartovat bez něj, v tvém případě je docela možné že je moc našponovaný rozvodový řemen, ten hvízdá když je moc natažený, musí se povolit.

2. Pokud hvízdání zmizí při běžícím motoru bez příslušenství, musíme zjišťovat dál na pohonu příslušenství. Bohužel stetoskopem to nejde moc odposlouchat, protože výsledek je nejednoznačný. Dělávám to tak, že mám 20 řemenů různé délky z kterých postupně vybírám různé délky tak, abych mohl vyřazovat jedno kolečko za druhým. To znamená že natahnu řemen přes kolo klikové hřídele, napínací kolečko, posilovač řízení atd. a vynechám alternátor. Potom zapojím alternátor a vynechám posilovač atd.

Bohužel je to pracné ale slušná dílna by to takto měla udělat, protože tím se přesně zjistí, které kolečko vlastně hvízdá. V domácích podmínkách to těžko takhle odzkoušíš /nebudeš přece kupovat 20 řemenů/, chce to najít poctivou dílnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám stejný problém.

Něco mě kňučí v rozvodech klínového řemene.

Začalo to tím, že při jízdě do práce mě přestal dobíjet altík.

Tak jsem to dovezl jednomu kamarádovi do servisu ať na to mrkne. Altík se zrepasoval a po namtování mě zavolal ať si proto přijedu, že je to hotové. No ale při jízdě to kňučelo jak svině. Tak jsem mu to znovu vrátil, že to takhle nejde a chci to v takovém stavu, jak jsem to tam dovezl. Tak mě vyměnil napínací kladku. Opět mě volal, že je to v pořádku. Tak jsem přijel a myslel jsem že se zblázním, bylo to opět stejný. Tak jsem mu řekl, že si ze mě dělá prdel a ať to sakra dá do kupy a zavolá mě, až to nebude kňučet. Tak mě vyměnil nějakou další kladku co je na rozvodech, že byla špatná a že je to v pořádku. No co myslíte, že to dělalo. To samé beze změn. Tak jsem se sním pohádal a prostě jsem mu to už nezaplatil. A on začal tlampat, že je to diesel a je to normální starej motor, kterej už prostě tohle dělá. Tak jsem mu auto vzal a odvezl jinému chlapovi co opravuje auta. Ten sundal řemen a nastartoval bez řemenu, bylo ticho, žadné hučení. Tak chyba byla někde v rozvodech. Druhej den mě volal, jakej debil mě tam dával klíňák, že je tam kratší a je to našponované jak svině. Tak tam dal delší a už to bylo tižší ale začal se ozívat klimakompresor, takže se mě zadíra. Odešla spojka na klimě a potřebuju dát zrepasova klimakompresor, ale netuším jestli stím nejsou problémy a kolik to tak může stát. Za novej se mě 9000 Kč dávat nechce. Ale pořád není přesně zjištěna závada proč to pořád dělá a jestli to je doopravdy jen klimou a ne třeba i servopumpou. A nakonec jsem si uvědomil, že jsem před rokem dával jednomu klukovi měnit klíňák. Po proštudování faktur jsme zjistili podle kodového čísla řemenu, že tam dal kratší řemen. Jenže jak v tom servisu, kde mě měnili altík rozhodili rozvody, tak si to prej ulevilo a při znovu nandání starého řemenu se to začalo ozývat. Nechápu jak nemohli poznat, že je to řemen co tam nemá patřit (ještě mě říkal, že je to problém sundat a nandat). Prostě se na to vysrali a hlavně, že to bude nějak hotové. Jsem z toho celej špatnej a sere mě to. Protože to auto bylo předtím v pořádku a už dva měsíce se stím peru. Na servis není odvolání protože mě to dělali bez faktur ze známosti a dávaj od toho ruce pryč a když se to dá k soudu, tak se to vleče půl roku a kolikrát se to prohraje. (nejvíc mě na tom mrzí, že mě to dělal kamarád a myslel jsem, že to dávám do správných rukou. Takhle se vybarvil co je zač). Jinak mám 406 2.1 TD

[upravil dne 2/9/07 Jaris]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za zajímavé poznatky :potlesk Uvidím co se s tim dá dělat, ted jen vybrat komu to auto svěřit :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomu bych věřil že bude mrtě našponovanej a jak tam všechno vyvrací(tím napnutím)tak dou sr*t ložiska a začnou hvízdat,pískat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kde se dá šponovat ten řemen? Myslel jsem, že se šponuje sám, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj je tam samonapínák, ale když mě ho dali krátkej, tak nebylo co šponovat. Prostě to byli hovada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.