Sign in to follow this  
Followers 0
Ticcino

Vibrace pedálů

13 posts in this topic

Ahoj, už jsem na podobné téma psal, ale trošku to rozšířím. Zjistil jsem zvláštní věc. Když se na to soustředím, jsou z plynového pedálu cítit lehké vibrace. Čím vyšší otáčky motoru, tím je to více cítit. Nicméně podobné jsem zaznamenal u nového VW Passat i nového Audi A3.

Zajímavější je ovšem spojkový pedál. Když na něj nešlapu, nebo se ho jen dotknu nohou tak klid. Ve chvíli když ho lehonce zmáčknu (cca 1-2cm), tak jsou cítit vibrace (jakoby mravenčení v chodidle, jakoby mi pedál říkal: když řídíš, máš mít nohu mimo pedál). Tyto vibrace se přenášejí i do brzdového a plynového pedálu (asi jsou uchyceny všechny na jednom nosníku). Při dalším stiskávání spojkového pedálu (kdy už začíná být cítit odpor který pružina spojky klade) vibrace opět ustanou (resp. se sníží na neznatelnou míru).

Poznamenávám že plyn mám elektronický a spojku hydraulickou. Jinak žádné zvuky, drnčení nebo vibrace v čemkoliv jiném nežli v pedálech cítit ani slyšet není. Spojka jde hladce, žádné cukání nebo nepravidelný záběr. Auto má rok a půl a 22tis.km.

Pokud se soustředím na jízdu a né na vibrace, tak o nich nevím. Když jsem přesedlal z 15 let staré Tempry na P307, tak jsem si ničeho nevšiml, takže buďto moc řeším nebo nevím. Nechápu odkud se ty vibrace mohou brát. Jestli to leze přes vypínací ložisko, vidličku, pracovní válec spojky, hlavní válec spojky až do pedálu? Ale proč jen ve chvíli, kdy tu spojku vůbec nevypínám, jen zlehka opřu nohu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja si myslim, ze kdyz ji zmacknes vic (pres tu pruzinu), tak to proste tlumis a citit to ani nemuzes. A jinak, ze to brni klasicky od motoru. Ale je to jen muj amaterskej nazor. Za tim prvnim si ale vicemene stojim. Zkus poradne stisknout vibrujici telefon nebo ho jen tak polozit na dlan. Poznas rozdil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to zní logicky. Teď jsem ještě pročítal diskuse jiných značek (Opel, Ford, AlfaRomeo). Někdo straší, někdo tvrdí, že je to naschvál, tak já nevim. Tady ODKAZ. Zhruba od půlky je to přesně můj "problém".

No, prostě kdybyste někdo měl podobnou zkušenost. Nechci hledat chybu, která není třeba ani chybou a už vůbec se mi nechce bezdůvodně investovat tisíce korun do něčeho, co to stejně nevyřeší...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako nerozumim tomu, ale myslim si, ze je to naprosto normalni, ale ono taky tezko soudit takhle na dalku. Pro nekoho to samy muze kopat a pro druhyho jenom vibrovat. Ale myslim si, ze lehce vibrovat musi zakonite kazda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam podobny pripad u P 406 HDi.Ale dela mi to jen pri rychlejsim startu a jen kdyz zaradim 1 nebo 2, pokud se rozjizdim pomalu, tak to nic neudela.Zacalo me to delat asi po 4 mesicich co sem s tim jezdil, mam to nachipovane a taky na to muze klast duraz ten chip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kukikuk

No ja mam podobny pripad u P 406 HDi.Ale dela mi to jen pri rychlejsim startu a jen kdyz zaradim 1 nebo 2, pokud se rozjizdim pomalu, tak to nic neudela.Zacalo me to delat asi po 4 mesicich co sem s tim jezdil, mam to nachipovane a taky na to muze klast duraz ten chip.

Hele muzu vedet, co kostoval ten chip?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Zajímavější je ovšem spojkový pedál. Když na něj nešlapu, nebo se ho jen dotknu nohou tak klid. Ve chvíli když ho lehonce zmáčknu (cca 1-2cm), tak jsou cítit vibrace (jakoby mravenčení v chodidle, jakoby mi pedál říkal:

To samý má kamarád na fábče, na příčinu sme nepřišli, mechánik řek že je to kvůli tomu aby se nestálo zbytečně na spojce, že je to takový upozornění, aby se zbytečně neničila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Zajímavější je ovšem spojkový pedál. Když na něj nešlapu, nebo se ho jen dotknu nohou tak klid. Ve chvíli když ho lehonce zmáčknu (cca 1-2cm), tak jsou cítit vibrace (jakoby mravenčení v chodidle, jakoby mi pedál říkal:

To samý má kamarád na fábče, na příčinu sme nepřišli, mechánik řek že je to kvůli tomu aby se nestálo zbytečně na spojce, že je to takový upozornění, aby se zbytečně neničila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

For Matrix-Ten chip me delal Vector z Peugeot klubu a dal sem za to dvojku, domluv se s nim pokud chces vedet podrobnosti, jede to o dost lepe;o)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fx

Jen aby to nebyl odpruženej setrvačník :)

Neměl bych mít dvouhmotový setrvačník. Mám benzínový motor, tam by dvouhmoťák být neměl pokud se nepletu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.