Gapino

Optimální otáčky 2,0 HDi 80kW

25 posts in this topic

Mám jeden, možná trochu hloupej dotaz na optimalní otáčky motoru 2.0 HDi 80kW.

Takže je psáno, že největší krouťák uvedeného motoru je tuším v 1500 ot. za min. Tudíž by neměl být pro motor žádný problém třeba na zařazenou 5 jezdit v těchto otáčkách bez snížení životnosti motoru ( prostě aby netrpěl). Mám pravdu???:myslim

Jak využíváte rozsahu otáček motoru HDi vy???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba jazdiť v takých otáčkach, že keď pridáš plyn, tak sa nebude motor zdúvať..1500 je málo,minimum je asi 1800, ale optymálne 2000 až 2500 :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to znamená zdúvať??

Myslel jsem si , ze nejúsporněji jezdí auto v otáčkách nejvyššího kr. momentu. A ten je 250 Nm při 1500 ot/min.

Tak jak to tedy je???? Poradí někdo, kdo má stejný typ motoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jezdím v rozmezí 2000 - 3000 otáček a motor si nijak nestěžuje. Pod 2000 je to trápení neviňátek

Share this post


Link to post
Share on other sites

já bych ti tak řekl , čti ( tady na fóru ) a studuj ,

jen krátce , v žádném případě není nejekonomičtější jezdit v místě ktoutícího momentu .A to nemluvím o tom že určitě hdi nemá v 1500 stech 250 nM typuji tak kolem 1900 cca.

a jezdit s hdi v 1500 stech to opravdu motoru obzvláště v tahui neprospěje .

použij hledání je tu toho mnoho

daja535

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jp

Některý dotazy jsou fakt síla, docela to auto lituji. :o

Nevím proč by to měla být síla. Když nevím, tak se zeptám.

Má ještě někdo názor, že pod 2000 otáček je to u HDi trápení motoru. Pokud ano, jak jste na to prišli. Mně osobně se zdá například 1800 uplně v pohodě. Tak nevím.

Cituji jisté web. stránky:

1. motor vybavený zmíněnou technologií má výbornou účinnost, malou spotřebu paliva, poskytuje také vyšší jízdní pohodlí, tichost a pružnost. Při praktickém testu tohoto motoru, jehož nejvyšší výkon je 80 kW (110 k) při 4000 ot/min a točivý moment 250 Nm při 1500 ot/min

2. Proti svému předchůdci (v případě Peugeotu šlo o motor 2,1 TD) přináší dvoulitr HDI vyšší výkon, o třicet procent vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru, a také o dvacet procent nižší spotřebu paliva a o nižší emise CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1500-1800rpm se prostě s autm nejezdí, tedy alespoň zbytečně neakceleruje, ber to tak a nekoukej na kdejakej přitroublej článek. Doporučuji ti přečíst si nějakou chytrou knihu na téma turbo motory, vysvětlení pro tebe by se sem asi nevešlo. Nemam tady příručku, ten krouťák v 1500rpm učitě nevrcholí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám stejný motor,akorát je po čipu.Těch 1500 to je tak na jízdu po rovině,když jen udržuješ rychlost,ale když se budeš rozjíždět viděl bych to na podřazení.Já osobně jezdím do 2000 tis než motor ohřeje,pak už ke 3000 tis a průměrnou spotřebu mám 4,9 za posledních asi 1000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jezdite se slabšim 66kw dvoulitrem?Ja ho držim ve měste na 1800 až 2500 otaček.Na rovince nekdy i min jak 1800.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mifa

Mám stejný motor,akorát je po čipu.Těch 1500 to je tak na jízdu po rovině,když jen udržuješ rychlost,ale když se budeš rozjíždět viděl bych to na podřazení.Já osobně jezdím do 2000 tis než motor ohřeje,pak už ke 3000 tis a průměrnou spotřebu mám 4,9 za posledních asi 1000 km.

Díky

Já jsem taky myslel třeba jízdu po obci na 4. Na 1500 ot. je to právě 60. Nemyslel jsem žádný trápení do kopce na plnej, ale jen a pouze kolik to točíte pro udržení rychlosti na rovině. Pokud někdo nejezdí pod 2000, tak si tam ( alespon tady u nas v horách) ani nemuže dát 5, protože na ni to při 2000 jede právě 100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No je fakt, že 5ku dávám hlavně na dálnici, ale i po okresce jí občas dám, nicméně to jedu přes limit povolený zákonodárci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak těd jsem studoval příručku a tam píšou nejvyšší krouták pro 66kW při 1900 otáčkách a pro 80kW při 1750 otáčkách. Takže jet třeba s mým vozem a obytným přívěsem po dálnici, dejme tomu těch 90km/hod, což znamená cca 1800 otáček, nemůže motoru škodit ani pod plným plynem. :myslim:myslim

Mám pravdu??????????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi tě zklamu, nemáš!!!!!!!!Mě se zdá, že se malinko moc upínáš k hodnotě max toč momentu, to je sice hezký. Ale k autu se vstahují i jiné věci. Co třeba mazání, chlazení, tvorba usazenin, 16v technologie s hydroštely tohle všechno se z tvého přívěsu a plného plynu radovat nebude. Jistě motor to snese, otázkou je jak dlouho. Všiml jsi si kde začíná červené pole otáčkoměru u HDI, až sem může motor pracovat a nic se mu nestane. Neustálim ježděnim a zatěžovánim v 1500-1800rpm si pomalu zatloukáš hřebíky do motoru(rakve). A co hodnota max Výkonu. Taky by mě zajimalo čeho chceš dosáhnout tim zatěžovánim motoru v nízkejch, snad né nižší spotřeby, nebo snad emisí, nebo opotřebení motoru a turba. Nebo snad klikového mech. Ano při defenzivnim stylu jízdy 1500rpm ano jinak ne. Hdi je dost podbný benzínum, proto by ses k němu měl chovat jako k benzínu. Chápeš taky to, že co mu vemeš na otáčkách on si přidá na naftě? Zeptej se na emisích, každej začátečník ti tam poví, že pokud budeš jezdit takhle pak si na příští kontrolu budeš muset vzít dva katalizátory abys prošel.

[upravil dne 1.9.07 jp]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vím, že ten inzerát z filmu je dost starej, ale soudruh Šlajs ví o lokomotivě ta točí 600rpm a vubec se tim neničí jako hdi. Svěrák nebo Smoljak by na něj učitě měli kontakt.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gapino- na 1500ot muzes klidne jezdit, ale rozhodne na to neakceleruj(skoda nafty), ale obcas protahni auto na vyssi ot -tak aspon 3500ot, pomuze to procisteni vstrikovaci soustavy.

- cca 1800 otáček, nemůže motoru škodit ani pod plným plynem(s vlekem)- to muze a dost protoze pretezujes vsechny podpurny systemy-vodni pumpa je hnana od rozvodaku tj. podle otacek.

- v žádném případě není nejekonomičtější jezdit v místě ktoutícího momentu-:D tak tohle muze napsat jen ridic amater, promin ,ale az budes mit k dispozici jen 300ot eko a 16kvaltu tak nazor zmenis.

- 16v - to ty tam nepotkas :aut tu mam jen ja:papa a proto 80%=250Nm od 1200 do 3800ot (tot max u 2,0hdi) proto si muzu dovolit tahat to ze spoda, to je ale jina kapitola- vyvazovaci hridele,SWIRL,jina krivka Nm,jiny preplnovani atd.

- sam si vyzkousej co tobe a autu nejlip sedi( 0,5l navic u nafty neřeš) a tak jezdi. zkus vic režimu a uvidis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Má pravdu:myslim, 16v ty tam asi nepotkáš. Ano je veliká výhoda, že se křivka točivého momentu dotala do tak nízkejch otáček a občas se to fakt hodí. Nicméně ta křivka je dost plochá a k motoru jsou přimontovány i jiné agrgáty, proto neni moc dobré balancovat na spodní hranici křivky momentu. Ano je nanejvýš vhodné využívat křivku točivého momentu, už kvuli spotřebě. Ale ta křivka v 1800rpm jen začíná a je plochá do nějakejch... plácnu 3-3500rpm. Tak proto je lepší trápit motor trochu výš a ne ho dusit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky p406b .

Konečně se nekdo rozepsal. 300 eko otáček a 16 kvaltů - nejezdíš náhodou s kamionem. Tam jsou eko otacky od 1200 do 1500. Pozor , nesrovnávám tento motor s motorem s peugeota HDi.

Závěr: po rovince 1500 otáček normál na udržení rychlosti, ne pod plným plynem.

: s přívěsem po dálnici radši na 4 než to trápit ná 5 a 1850 otáček.

: občas protáhnout a vyhnat pavouky

: HDi je jiný motor než 18 16V benzín a proto uplně jíná charakteristika jak výkonu, tak ježdění s ním.

:super:super:super:super:super:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to jiný motor než 1.8 16v, tady taky nikdo netvrdil, že je stejný, snad jen že parametry hdi se blíží benzínu víc než kterýkoliv nafťák předtím, několikrát jsem s hdi jel.. Ano křivka toč momentu je jiná a asi na vždy zůstane. Nicméně co se týče rozsahu použitelných otáček, hodnot a polohy max vykonu, lineární spotřeby k zatížení, používání lehkoběžných olejů, a taky podobné hlučnosti (v nekterých případech i 16v tech), podobné to je. Jediná podobnost ,velmi podobné otáčky s benzínovim motorem ve kterých by měl hdi táhnout. Ten motor v kamionu je uplně něco jiného a proto může tahat přívěs v 1500rpm. Kdybys chtěl chtěl jezdit v techto otáčkách se starym atmosférickym dislem tak dejme tomu, ty opravdu táhli už od volnoběhu, ale moderní hdi jsou konstruovány spíše jako vysokootáčkové motory a proto máš červené pole otáčkoměru tam kde je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: fimima

Jak jezdite se slabšim 66kw dvoulitrem?Ja ho držim ve měste na 1800 až 2500 otaček.Na rovince nekdy i min jak 1800.

tiez tak jazdim. cez 3000 to nenahanam, ale ako pise tu niekto, sem tam treba prevetrat auto aj cez 3500 ot/m. takze skusim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.