aton1

Piskani po nastartovani

23 posts in this topic

Zdravim, mam 1.6 benzin a tiptronic... po nastartovani je ok, ale kdyz zaradim zpatecku trochu piskne. Nejhorsi je kdyz zacnu otacet volantem nebo pustim kllimu... zacne dost hnusne piskat:( potom co se auto rozhede a v jizde zatacim nepiska. Po delsi jizde kdyz ujedu asi 30km zaparkuju a po pul hodne treba jdu do auta tak lump ani nepiskne. Byl v servisu, davali mu novej remen a kladky, ale bohuzel ani to nepomohlo:( Nemate nekdo podobny problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám ten samej problém a taky nevím co to blbne ale nemám tiptronic takže tím to asi nebude

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

A co píská? Nějaký ložisko? Nebo že prokluzuje řemen na řemenici?

Podle toho že to píská když je servo v záběru a při klimě bych to tipnul na prokluzování řemenu pomocných agregátů, při zahřátí řemen změkne a už neklouže

[upravil dne 28/8/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počkat (toto je názor člověka, který není mechanik - já - ale to už víte), kolik je tam řemenů? Dva ne? Rozvodový a hnací. Rozvoďák určitě neklouže :-). Takže ten hnací. A ten leze celkem přes tři řemenice (klikového hřídele, alternátoru, kompresoru klimatizace) a dvě kladky (vodící a napínací). A přes nějakou řemenici musí prokluzovat. A prokluzovat může ze tří důvodů. Buďto je málo napnutý řemen nebo je kluzká řemenice nebo jde některé ze zařízení napojených na řemenici ztuha.

Pro začátek bych zkusil víc napnout ten řemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Počkat (toto je názor člověka, který není mechanik - já - ale to už víte), kolik je tam řemenů? Dva ne? Rozvodový a hnací. Rozvoďák určitě neklouže :-). Takže ten hnací. A ten leze celkem přes tři řemenice (klikového hřídele, alternátoru, kompresoru klimatizace) a dvě kladky (vodící a napínací). A přes nějakou řemenici musí prokluzovat. A prokluzovat může ze tří důvodů. Buďto je málo napnutý řemen nebo je kluzká řemenice nebo jde některé ze zařízení napojených na řemenici ztuha.

Pro začátek bych zkusil víc napnout ten řemen...

Přesně tak;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, napnout - u nových aut je tam napínák s pružinou... Leda snad vyměnit ten napínák. Když mi ho minule vyměňovali, tak mi ukazovalia zdůrazňovali, že ta stará pružina je unavená a napíná poloviční silou (konec citátu).

Zkus ten řemen posypat kalafunou - anebo cvičně nahoď jiný řemen.

Podle mne to píská když to jde víc ztuha, a je to vlastností těch povrchů - guma/kov.

[upravil dne 29.8.2007 P607Olda]

[upravil dne 29.8.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

No jo, napnout - u nových aut je tam napínák s pružinou... Leda snad vyměnit ten napínák. Když mi ho minule vyměňovali, tak mi ukazovalia zdůrazňovali, že ta stará pružina je unavená a napíná poloviční silou (konec citátu).

Zkus ten řemen posypat kalafunou - anebo cvičně nahoď jiný řemen.

Podle mne to píská když to jde víc ztuha, a je to vlastností těch povrchů - guma/kov.

[upravil dne 29.8.2007 P607Olda]

[upravil dne 29.8.2007 P607Olda]

Tak mi bylo receno ze za to muze remen na klime. A chteli mi vymenit celej kompresor kvuli tomu. Pry je lepsi koupit kompresor za 13k nez kupovat original remen z peugeot za 10k. No nak to nechapu jak muze remen stat 10k. Asi spis zajedu do jineho servisu. Kdyz si vezmu ze kvuli piskani jsem teda nechal vymenit remen a kladky a stalo me to vic jak 4k a ted bych mel koupit kompresor za 13k, a to stale opravuju jeden a ten samej problem s piskanim, tak pocitam ze timdle tempem mi zachvilku vymeni cely auto :bojim Jinak diky za nazory, zapomel jsem na todle forum a google ho pekne vygoogloval ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to taky lehce píská, řemen mám vyměněný a napínat nejde, prý se napíná automaticky ...

Tak teď se chystám na výměnu kladky, prý to dělá ona.

Snad nebude moc drahá :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co tak sleduju na ulici, tak při startu píská každý druhý auto (bez ohledu na značku).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

Ale co tak sleduju na ulici, tak při startu píská každý druhý auto (bez ohledu na značku).

Souhlasím s Ferin007,mě to taky hvízdá při studeným startu po dlouhé noci,řešil jsem to když jsem auto koupil a dělá to jen když je teplota pod 10°C,měnil jsem vodící kladky a pak i tu napínací,řemen a dělá to stále.Jeden maník mi co dělá 99% Peugeoty mi poradil ať tam nasadím řemen o 2mm kratší než je daný od výroby a že to pomůže.Bohužel jsem sehnal jen o 5mm kratší a ten jsem tam nedostal a tak jsem se na to vybodl a ráno hvízdám,no osud.Viděl jsem někde na netu sprej na řemeny,nezkoušel ho někdo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem řešil pískání a ve dvou servisech mi řekli, že to není ani řemenem, napínací ani vodící kladkou, ale hned z fleku vypálili, že je to setrvačník. Ale že stojí 15.300,- levnější výroba Autokelly, Autobenex atd., origo ještě víc a to se moc majitelům Peugeotů nechce investovat a tak si raději zvyknou na pískání a jezdí dál..

Tak přemýšlím, do které skupiny budu patřit já :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď jak šly dolů teploty, tak si taky při studeným startu po ránu zapískáme. Sleduju to tak poslední týden. Po chvíli to vždycky přestane. Další starty jsou vždy v poho. Zvuk to ale vůbec není příjemnej, jako kdyby šlo nasucho nějaký kluzný ložisko. Taky jsem zvědav do jaký skupiny nakonec zapadnu. Na novejch rozvodech ne mám ani 10 tis. km. Nemám ale klidný spaní, protože jsem šetřil a nemám kryt pod motorem, kterej jsem tam při koupi auta neměl. Mohlo by mi v tomhle sajrajtu co teď na silnicích je občas cáknout na řemeny. :bojim:bojim:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono to pískání trochu souvisí s počasím,které teď po ránu panuje.Lehce nad nulou a vlhko,které kondenzuje nejen vně karoserie, ale i u motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pískání odstraněno,ko jednohmotnostní řemenice na klice.Udělejte si na ní fixem čárku aby šla přes vnější část řemenice,gumu a vnitřní část.Pokud nastartujete,zapnete climu a po té co sepne kompresor zdechnete budou čárky jinde tak je řemenice ko a je nutno ji vyměnit.(nová v peugeotu 2200kč,já sehnal jinde novou za 1700kč)

Taky to šlo poznat v noci po nastartování a rozjezdu sem tam pohasínaly hlavní světlomety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pískání mi vyřešili v servse nastříkáním řemene silikonovým olejem nebo tak něčím vydrželo to 3 měsíce a začlo znovu.

taktéž pískám jen v chladných měsících v létě nic. Koupil jsem silikonový olej a když to aplioval jsem včera ráno nastříkal a nepískal ale když jedu odpoledne z práce ta píská :grr tak nevím možná nějaký lepší silikonový olej nebo ještě vyzkouším tu kalafunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.