Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Přežil jsem Rumunsko


Medvěd

Recommended Posts

Tak jsem společně s Kurtem ztrávil týden u našich krajanů v rumunském Banátu. Jezdím tam často, takže jako jediný s pětičlenné osádky mé 406ky jsem věděl PŘESNĚ, do čeho jedu (zbytek byl informován částečně od mé maličkosti, podstatně více ale ze zdrojů z internetu).

V pátek jsem vyzvedl auto ze servisu (proběhla výměna dvou dílů výfuku, stabilizačních tyček zadní nápravy spojená s následnou geometrií). Cesta ubíhala velice příjemně a tak jsme se v sobotu dopoledne ocitli v Banátu - cca 1000 km od Prahy. Pro členy výpravy jsem měl předjednáno ubytování a nocleh ve čtyřech z pěti krajanských vesnic, které jsme mínili poctít naší návštěvou (viz. ) Do páté vesnice se mi nepodařilo z Čech dovolat a protože Gernik je v podstatě na cestě, rozhodl jsem se zajet ubytování domluvit osobně a tak i ukázat spolucestujícím, jak Gernik a hlavně příjezdová cesta-necesta vypadá.

Osádku jsem vysadil na začátku vesnice, já dohodl co bylo potřeba, cestou zpět je opět naložil a za půl hodiny jsem je vysadil u Dunaje před stoupáním k vesnici Svatá Helena (cca 7 km), které jsem plně naložený odmítl vyjet. Později jsem si za toto mnou pokaždé rozhodnutí blahořečil, protože o několik dní později na této "silnici" prorazila pětičlenná osádka Octavie olejovou vanu.

Sobota dále probíhala velice oddechově, zbytek dne se hlavně zkládal z konzumace místní "čerstvé" slivovičky, protože jsme zrovna přijeli do pálícího období.

V neděli jsme navštívili mše v obou kostelích, prohlídli si školu a odpoledne odjeli podle Dunaje do cca 80 km vzdáleného Eibenthálu. Příjezdová cesta byla ještě horší než do Heleny, proto osádka šla zase cca 7 km od Dunaje pěšky.

Pondělí pro spolucestující znamenalo cca 25 km pěší přesun, já jel 7 km zpět k Dunaji, pak cca 15 km proti Dunaj a 17 km po polňačce do Bígru. Tam jsem čekal v hospůdce až mi spolucestující dorazí, abych jim ukázal ubytování a trnul jsem, aby stihli dorazit včas na večeři.

V úterý mé kamarády čekal nejnáročnější 30 km pěší přesun a já zjistil, že pokud nenajdu dostatek odvahy a nerisknu se 406kou cestu 25 km po polňačce, kde je v jednom místě utržený svah, který je nutno objíždět potokem (odvahu jsem opravdu nenašel), tak mě čeká objezd hor který vyjde na cca 200!!!!!! km a na jehož konci mě čeká 14 km polňačky, ale bez potoční vložky. Rozhodl jsem se tedy pro delší variantu, cca po 50 km dotankoval nádrž do plna a po dalších cca 80 km se najednou odkudsi zezadu začalo ozývat podivné cvakání (silnice zrovna byla "alpského" střihu - samá vracečka, naštěstí nic moc rychlého). Několikrát jsem se díval, zda nemám ve vzorku vražený kámen, zda mi neklepe o něco nový výfuk - a na nic jsem nepřišel. Až po příjezdu na konec cesty jsem zjistil, že mám POVOLENÉ levé zadní kolo - vůle byla cca 2 cm!!!! Samozřejmě jsem hned volal do servisu, že mi kolo neutáhli a že chci vědět, kterej dobrák to má na svědomí, až dojedu do Čech, že si to za rámeček nedá. Dušovali se, že to prověří (asi jsem opravdu působil dost nepříčetně), já kolo utáhl a čekal na zbytek. Cca v 16 hodin přišla SMS "Zabloudili jsme, pošli auto". Naštěstí jsem v mapě ukázal místo, kam je z Rovenska možno autem sjet (ALE NE 406kou, protože to bylo opět s vložkou potokem) a k večeru se mi povedlo i ukecat syna domácího, aby pro lidičky Dáčkou sjel. Večerní shledání bylo velice radostné.

Ve středu nás čekala cca 50 km cesta po cestách-necestách ke kaňonu řeky Nery - jediná túra (25 km), které jsem se i já fyzicky účastnil. Auto (Boxer) nás pak dovezlo zpět do Rovenska a odtud jsem ve čtvrtek, zatímco kamarádi šli 16 km, jel 150 km do Gernika. Přesto jsem na ně několik hodin v hospodě čekal a tak jsem si mohl vyslechnout příběh té nešťastné pětice, která na Heleně prorazila vanu na Oktávce. V onen čtvrtek jim jí zrovna mechanik na Heleně zkoušel zalepit. Popřál jsem tedy ať se vše podaří a doporučil, aby si zajistili dopravu na Neru, že se jim tam bude určitě líbit.

V pátek mě ani kamarády nečekal nijak zásadní přesun (pěšky cca 20 km, autem cca 30) a tak jsem už v poledne mohl kecat s turisty na Heleně. Vzhledem k tomu, že jsem nikde neviděl posádku Oktávky, myslel jsem, že opravdu odjel na Neru. ODJELI, ale tou Oktávkou!!! Pozdě večer přišla ženská část osádky Oktávky, z které sršely blesky na všechny strany. Opravdu dojeli až k Neře, tam se ale LPG stroji nelíbil ten 10ti letý benzin, na který měl být nastrartován a řek si, že už nechytne. Takže volali do Heleny, večer za nima jel mechanik cca 80km, aby vyndal nějaké zrezlé sítko z nádrže, dolil benzín a auto v pohodě nastartoval.

Sobota byl relax před zpáteční cestou - trh, koupání na ostrově v Dunaji, rybářský oběd a po večeři odjezd do Čech - a v neděli v 5 hodin jsme byli doma v Praze.

Dnes jsem byl v servisu a zjistil jsem, že zadní kola vůbec NEBYLA dole, že při výměně tyček ani výfuku se NEDEMONTUJÍ!!!!!!!!

Mimo to ujet na povoleném kole 1200 km je prý nemožné, prý bych to zjistiil nejpozději na D1 před BVrnem - a ne až v Rumunsku.

Protože servisu věřím - a několikeré konzultace vyjadřují totéž = nemožnost ujetí 1200 km na povoleném kole, musím se chca-nechca přiklonit k názoru, že mi to kolo někdo chtěl šlohnout přímo na pumpě při tankování.

TAKŽE DOPOBRUČUJU - BUĎTE FURT VE STŘEHU, nikdy nevíte, kdy přijee ten správný okamžik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já těm "rumunům" moc nevěřím - je to taková odrůda cigánů.

Spíš bych věřil tomu, že kdyby ses náhodou neobjevil u svýho wehiklu a Dežo nenápadně zdrhnul, neměl bys jen jedno kolo povolený ale tvůj "Pažout" by stál na cihlách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...