Honzas1028

Spojka na 405

9 posts in this topic

Před časem jsem se stal majitelem postarší 405, do minulého týdne bez problémů. Při cestě z práce se mi praskl plastový díl spojující spojkové lanko s pedálem. Po mírně obtížném shánění jsem jej sehnal, namontoval což byl trochu boj, ale 405 teprve "očuchávám", při první jízdě cca po 1 km to prasklo znovu.

Když jsem tu plastovou spojku kupoval byl jsem upozorněn na to, když odejde znova je pravděpodobně v "kopru" spojka (přítlačák). Rád bych zjistil jak náročná výměna přítlačáku je. Vím, že to obnáší vyndání převodovky a pár věcí kolem. Na kolik mi přijde přítlačák a případné další díly na spojce. Máte někdo zkušenost s takto projevující se závadou. Jaké speciální nářadí je třeba (stahovák na čepy, středící kolík), nebo to jde pořešit univerzálním vercajkem co má většina z nás doma v každé lépe vybavené dílně.

Díky za případné odpovědi Honzas1028

Share this post


Link to post
Share on other sites

použij funkci hledat, je toho tu spousty, uvidíš i fotky toho plastovýho bazmeku co jsem nahradil kovovým, jinak výměna spojky cca 4 hoďky a kup rovnou celou sadu, stojí do 3K

obrc3a1zek862og.th.jpg

:papa

[upravil dne 27.8.07 starter]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: starter

kup rovnou celou sadu, stojí do 3K

Jak na kterej motor, třeba na 1.9TD stojí kompletní spojka šest kolíků:mrk;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nejlevnější spojková sada Valeo Premium je v Auto Kelly za 3689 peněz;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za vaše odpovědi, jen se ještě vrátím k případným problémům kolem výměny spojky . Po pročtení " Jak na to? Peugot 405" shledávám kritická místa při demontáži převodovky (stažení kulových čepů z těhlic) jde to pouze doporučeným stahovákem nebo i jinak? Býva to přirezlé, jak to řešit. Jsou ještě jiné na které jsem z popisu v "Jak na to?" nepřišel:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jednou bych se zeptal, podaří se mi klasickým (dvojrameným) stahovákem dostat dolů kulové čepy z těhlic, nebo budu potřebovat nějaký spec. přípravek. Díky za radu rád bych se do toho dopoledne dal.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já dostal kuláky dolů jemným poboucháním na oko, stahovák jsem nepoužíval. Pokud tam máš dost místa na uchycení toho stahováku, tak to dolů půjde;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ale nezapomeň na 36mm voříšek pro demontáž matice poloos...a když bude převodovka dole tak dej i nová gufera na výstupní hřídele převodovky(poloosy)jedno me stalo 110 a druhé 229 peněz,rozměry gefer 40 58 11.3 a 29,85 47 9,9

No a dal bych i novej převodovej olej a je klid...hodně zdaru:papa

PS:já teda ten kovovy ještě nemám,,proto vozím jeden náhradní...;)

[upravil dne 22/9/2007 Pája Rybišár]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.