oddie

Upálený píst Octavia TDI

14 posts in this topic

S Peugeoty to nemá sice moc společného, ale podařilo se mi udělat pár moc pěkných fotek. Kamarád je vystavil u sebe na stránkách (já žádné nemám), tak tady je odkaz, pokud se chcete pokochat:

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi1.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi2.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi3.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi4.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi5.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi6.jpg

http://www.mazda626.sk/oddie/tdi7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malý komentář k těm fotkám:

takto upálený píst je dílem závady vstřikovače - nafta z trysky ukapává, a hoří přímo na pístu. Ten se pak takto utaví.

Možností, proč tato situace vznikne, je několik. Buď přímo závada vstřikovače, nebo nějaká nečistota způsobující netěsnost trysky, či její značné opotřebení provozem, případně přehnaný \"čiptuning\" či přídavná jednotka peroucí do trysky tak velkou dávku, že ji tryska nestíhá rozprášit...

Co bylo příčinou v tomhle případě nevím, neznám ani to auto ani majitele, dostal jsem se k tomu úplně náhodou - ale tipnul bych první případ - podle toho, že ostatní písty jsou neporušené.

Takto upálený píst není příliš častá závada, ale stát se to může, i u starších (mechanických) typů motoru - máte-li v něm prastaré, notnou dobu přesluhující trysky s upálenými špičkami, začnou také ukapávat. Takže, doporučuju nechat občas trysky zkontrolovat, abyste se pak také nechlubili podobnými fotkami :)

(občas v tomto případě znamená dejme tomu 50tis km, ne každý týden ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie,

da se to nejak detekovat, nebo je to plizive? Nebo se to chova zakerne normalne?

Taky jsem se chtel zeptat na cenu takove kontroly vstrikovacu. A na kolik tak vyjde vymena.. eventuelne ...

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jsem viděl i na Hdi Peugeot v podstatě to samé jen na jednom pístu. Závada špatnej vstřikovač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vix: u starších mechanických dieselů je ta kontrola záležitostí pár stovek. Výměna už je horší, jedna tryska Bosch stojí cca 1000,- Kč, česká PAL asi 400,- (ale mají prý větší zmetkovitost). Už se to probíralo ve fóru \"servis\".

Kolik to stojí na HDi, nevím, to vám řekne nejlíp Venca, a má kdyžtak i nějaké věci na motor HDi v zásobě, kdyby něco :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a prosímvás z čeho jsou ty písty dělaný? To vypadá na nějakou keramiku ne? Kov se přeci nemůže rozsypat na prášek... Může se to stát i u benzínu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hliníková slitina. Proč by se nemohla rozsypat na prášek?

Může se to stát i u benzínu.

Ale jak už jsem psal, není to zas tak častý případ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkaz ma mazdaclub už nějak nefunguje, asi se jim písty z Octavie už přestaly líbit, takže se fotky přestěhovaly na web ke Gotrekovi:

pist_tdi1.jpg

pist_tdi2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.