Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Technický poradce při nákupu auta....


Hadra

Recommended Posts

Máte někdo zkušenost s takovýmto způsobem podnikání a činnosti? Jde mi o to, že jsem si podal inzerát, že koupím auto....no a mimo pár debilních mailů jsem dostal mail slušně napsaný člověkem, který mi nabízel pár dobrých rad při koupi. Po odpovědi jsem dostal dlouhý mail, kde popisuje na co si dát pozor, jak přistupovat k autu atd. Následně nabídl své služby. Co mně na tom překvapilo je, že jsem vůbec netušil, že na něco takového existuje živnost, vlastně že vůbec někdo takový existuje. ( v dobrém smyslu samozřejmě ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo, ale je svinsky dlouhej.....

Dobrý den pane Davide, jmenuji se XXX a jsem z XXX.

Dovolil jsem si Vás oslovit jako zájemce o koupi ojetého auta, kontakt na Vás jsem získal na internetu z Vašeho podaného inzerátu, pokud máte trochu volného času ke čtení, mohu Vám poskytnout několik dobrých rad, trochu zamyšlení, co Vás čeká při koupi ojetého auta, jak postupovat, na co si dávat pozor, protože v dnešní době není problém koupit ojeté auto ale vybrat si to kvalitní, za rozumnou cenu a nenechat se napálit. Zaplatit za bourané nabízené jako nebourané, pojízdný šrot nabízen jako super stav a nedej bože kradené nebo s právní vadou jako jasný původ. Máte zájem koupit Golfa, u tohoto typu auta bych se zajímal až do jeho původu až po prvního majitele,je to velmi oblíbený typ a opatrně na přetočené kilometry.Možná Vám moje rady trochu pomohou při výběru.

Nenabízím žádnou výhodnou koupi auta, žádné výhodné pojištění, žádné peníze formou půjčky, žádný leasing, , ani co si máte koupit, kde a od koho, nic takového ode mě nečekejte.

Co mě k tomu vedlo, že jsem se tak rozpovídal.

Dnešní situace na trhu ojetých vozidel se vyvíjela hodně let až dospěla kam dospěla, je to velmi výnosný odchod, kde jenom malá část nabízených vozidlel svou kvalitou jen z části odpovídá uvedeným cenám, technický stav některých vozidel je přímo katastrofální. Prostě je to obchod kde se točí velké peníze a on se vždy někdo najde, kdo i to špatné auto za hodně peněz koupí a naletí. Existuje určitá skupina těch slušných prodejců a na druhé straně mnohem početnější skupina zlatokopů, kteří chápou obchod s auty jako prostředek rychlého zbohatnutí.

Hlavním důvodem a popudem k tomuto vzniku se stala příhoda, kdy před pěti lety moje kamarádka s manželem kupovali ojeté auto, přímo od majitele. Málo najeto, dva roky staré, ta nabídka ji tehdy nesměla uniknout. S pocitem já jsem ta klikařka, která ho bude mít od jisté Judr., vyrazili společně s manželem, který o sobě prohlásil, žádný strachy, přece se vyznám / každý muž ze svého ega se považuje za odborníka co se automobilů týče, v těch jsme jedničky, autům přece musí rozumět každý správný chlap, přece se před slabším pohlavím neshodíme, je to taková naše malá ješitnost, my muži prostě jiní nebudeme/. Ale letos na začátku roku, když se oba rozhodli koupit jiné, mladší a toto nabídnout na protiúčet už tolik radosti neměli. Rozhodli se svěřit velkému autobazaru, kde si vyhlédli pro změnu tříleté a svoje vozidlo nabídnout na protiúčet ale při výkupu se ukázalo, že jejich auto bylo v minulosti od první majitelky nabourané a dobře opravené, což jim jaksi milá Judr. tehdy pozapomněla říci a decentně o tom pomlčela.Manžel tenkrát nic nepoznal a oba tehdy zbytečně zaplatili při koupi hodně peněz a nyní byla výkupní cena jejich auta o hodně nižší, než očekávali, daleko od jejich představy. S pocitem, že se od paní Judr. nechali napálit se shodli, že udělali dobře, když to teď provedou všechno v autobazaru a svěří se do rukou odborníků. Výkup i nákup. Prodejce jim ochotně ukázal jejich budoucí auto, pochválil je, že mají dobrý vkus, celou dobu hezky kolem nich poskakoval i zkušební jízdu společně vykonali, na zvedák jim to zvedli a na otázku jestli bylo auto havarované dostali od prodejce zápornou odpověď. S pocitem klidu, že udělali dobře a svěřili svoje starosti profíkům na ojetá auta, zaplatili a odjeli domů. Asi po třech měsících jsme se setkali a samozřejmě se mi pochlubili s novým autíčkem, znáte to, to je někdy jako nový přírustek do rodiny, poté se mi chtěli pochválit a celé auto ukázat. Na první pohled to bylo hezké, prostě krása, ale když jsem se pozorně zadíval, něco mi nehrálo, na mojí otázku jestli to bylo bourané, se mi dušovali že ne, přece nejsou hlupáci a neudělají stejnou chybu jako minule a raději se svěřili profesionálům. Nejdříve mi nechtěli věřit, když jsem jim řekl, že se nechali znova napálit, to auto bylo po havárii a velmi dobře opravené, dodnes mi mrzí, že jsem tehdy přivedl mojí kamarádku k pláči, že zase naletěli. Pročetli jsme spolu kupní smlouvu a technický protokol, jasně, bylo to dobře napsané ve prospěch bazaru, auto je nehavarované, zákazník si auto prohlédl a souhlasí s cenou o nehodě v minulosti ani slovo. Zajeli jsme spolu k prodejci a moje tušení se naplnilo, neměli žádnou šanci. Už to nebyli tak pozorní a usměvaví lidé jako při prodeji a tento problém je vůbec nezajímal, pro ně to byl uzavřený obchod a basta. Nebojte, taky jsem si vytrpěl svoje, asi třicet kilometrů na zpáteční cestě jsem si vyslechl snad všechny nadávky a sprostá slova co nabízí český jazyk na adresu prodejce, od obou, prostě si museli ulevit, kamarádka byla na prášky, měli na sebe oba vztek, že všemu uvěřili a tehdy nevěděli na koho se obrátit, kdo by jim při koupi pomohl, poradil a nezávisle na prodejci pečlivě zkontroloval stav auta a spoléhali na profíky ale to jím dnes už moc nepomůže. Jednoduše v obou případech zaplatili hodně peněz za naleštěná a poškozená auta. Nejen že u prvního auta, od paní Judr. ztratili stářím auta ale zatajenou nehodou se jim tato ztráta zvedla ještě o dalších dvacet tisíc a s autem od profíků dopadnou stejně, protože až to auto budou chtít zase v budoucnu prodat, mohou jenom očekávat, že potencionální kupec odhalí poškození a cena jejich auta bude zase o hodně nižší. Takže, zase naletěli.

Tenkrát jsme se s kamarádkou a jejím mužem ještě neznali a tato příhoda mě vedla k tomu, že je konečně na čase, něco proti tomu dělat, bránit se podvodům,nesolidním prodejcům a nenechávat se takovým způsobem nehorázně okrádat.

Každý z Vás, kdo už někdy kupoval ojeté auto, možná že jste se s něčím podobným setkali nebo se to k Vám doneslo z vyprávnění druhých. S touto situací se může setkat v dnešní době kdokoliv a kdekoliv, kdo se rozhodne koupit ojeté auto.

Na našich silnicích se denně pohybuje více jak půl miliónů vozidel s falešnými doklady nebo s právní vadou a je jenom otázkou času, kdy tito nic netušící majitelé tohoto půl miliónů vozidel mohou mít ze dne na den problémy, nemalé starosti a stačí na to jenom běžná silniční kontrola. Když někteří ztratí koupené ojeté auto a je jím zabaveno bez náhrady a navrácení peněz je v nedohlednu a věřte, že ty peníze už nikdy neuvidí, to není dobrá vyhlídka, nerozšiřte jejich řady.

Zdá se Vám půl miliónu málo nebo moc? Neznám v dnešní době žádnou jinou oblast na trhu, kde by se vyskytovaly tak časté podvody jako prodej ojetých aut. Už 18 let se tomu nechává volný průběh, státní správa dělá mrtvého brouka, nedokonalé zákony, asi v tom smyslu, ono se to samo vyřeší, trh si poradí sám ale skutečnost je taková, že někteří prodejci se snaží na tom trhout co to jde. Hřeší na neznalost lidí a zákazník je zajímá jen do chvíle kdy podepíše, zaplatí a vyjede s autem z brány bazaru ale nezajímá je kvalita prodávaných vozidel.

V nabídce ojetých vozidel narazíte na velmi nekvalitní vozidla a v horším případě, můžete narazit na kradená vozidla ať u nás nebo v zahraničí a dovezené na náš trh a u nás zlegalizovaná se změněnou identitou, auta se změněným původem, s falešným a přeraženým VIN kódem, auta zatížena nesplaceným leasingem, v TP se uvádí jenom nájemce ale majitel je leasingová společnost, auta na která se vztahuje zástavní právo, kdy je autem ručeno, auta zatížená exekucí, auta ve společném majetku manželů, když jsou manželé v rozvodovém řízení a to těžko můžete vědět a i tyto auta se vesele nabízejí k prodeji a když si ho vyberete, máte smůlu a velkou.

Koupě automobilu ať nového nebo ojetého je svým způsobem životním zážitkem, člověk to nedělá každý den, běžného člověka to potká několikrát za život a často to provází nervozita a emoce, koupí nového vozidla se nehodlám zabývat, ale sám člověk i při koupi ojetého vozidla velmi často ztrácí reálný pohled na věc. U mladých lidí většinou chodí společně i rodiče, nebo u člověka který kupuje několikáté auto a opomíjí se velice důležitý faktor, zachovat klid a rozumně uvažovat, vše si zkontrolovat, vyzkoušet, nevěřit slepě tomu co slyší od prodejce, od majitele, aby měl člověk i po koupi ojetého vozidla dobrý pocit a ten pocit mu nadále zůstal, že za svoje peníze, které si ušetřil, udělal dobrý obchod a nevzpomínal na to později jako na černý den svého života, protože každý člověk chce dobře nakoupit a dělat v životě jenom dobré obchody.

Né nadarmo se říká, oči kupují a rozum zůstává stát.

Ojetých aut je na trhu spousta a prodejci se jenom předhánějí v nabídkách, jak upoutat Vaší pozornost, bombastickou reklamou, kupte u nás i bez peněz, kartou na benzín, formou dárků k vozidlu, super výraznou slevou, za hodinu odjíždíte se svým vozem, svěřte se odborníkům, my jsme ti praví profesionálové, prověřené vozidla, atd., masírují Vaší mysl reklamou aby jste si právě Vy a jenom od nich koupili jejich nabízené auto a výběr je více než dostatečný ale kvalita těchto vozů ve většině případů je v bídném stavu.

Možná se najdou rozumní a solidní prodejci, kteří popravdě a seriózně seznámí kupujícího o skutečném stavu auta o jeho skutečném stáří o jeho historii, nabízejí velice solidní jednání ale těch je velice málo, nečekejte od prodávajícího, že Vás sám od sebe popravdě seznámí o stavu vozidla nebo o jeho historii, často to neví ani on sám a jenom vyčká o co se budete zajímat Vy. Jaké závady sami odhalíte, popř. havárii v minulosti nebo poškození, takže je lepší se při výběru spolehnout sám na sebe.

Hojně se vyskytují papírově omlazená auta, až 25 procent ojetých vozidel v ČR má pozměněný údaj o roce výroby, tzn. že každé čtvrté auto je úmyslně papírově omlazeno a tito majitelé při koupi zaplatili zbytečně více peněz než měli, jednoduše se nachali okrást, protože hlavní ukazatel při ceně ojetého auta je konkrétní rok výroby a ne rok prvního přihlášení. Většina obchodníků s auty když vykupuje auto se ohání rokem výroby ale při prodeji zase rokem prvního přihlášení do provozu a tam bývá velký rozdíl, hlavně cenový, tato finta na se vesele používá dále.

Vyvarujte se super výhodných nabídek koupě vozidel na internetu ze zahraničí, zvláště na německých stránkách mobile a autoscout24. Dnes je spousta lidí i u nás, kteří se nechali nalákat a nemají ani jejich vysněné auto za super cenu a jejich peníze jsou nenávratně pryč. Prostě se nechali nachytat a uvěřili něčemu, co při rozumném uvažování je nemožné. Tyto podvody jsou prováděny přes internet, nabídky ojetých aut za velmi nízké ceny, bez konkrétní adresy a telefonního kontaktu. Po Vašem prvotním kontaktu přes email, Vám přijde odpověď v angličtině a přislíbí dodání auta přes přepravní společnost ale Vy jste vyzváni, že musíte poslat peníze předem na účet banky z důvodů, že máte opravdu zájem a jste solventní a po zaslání peněz na účet této společnosti, která má Vaše vybrané auto údajně v držení, dopraví auto až k Vám před dům, zdá se Vám to absurdní, že by jste zaplatili předem a ani neviděli auto které jste si vybrali, po kterém toužíte, věřte, že nejenom u nás ale i v celé Evropě se mnoho lidí takto nechalo nachytat. Auta se nikdy nedočkali a peníze jsou nenávratně pryč.

Koupit auto za rozumnou cenu odpovídacímu stavu vozidla, pak je to v pořádku ale koupit auto a později zjistit, že jste zaplatili Vaše peníze za nekvalitní auto do kterého musíte ještě dodatečně investovat do případných oprav, koupě se Vám výrazně prodraží a nebo auto uváděné jako nehavarované a následně po koupi zjistit, že bylo v minulosti poškozené, to se potom špatně dohání a člověka to štve, že naletěl.

Každé ojeté auto má reálnou hodnotu, cena se odvíjí a je závislá na skutečném roku výroby, na typu vozidla, na ročním období, na jeho nabídce a poptávce na trhu, na jeho původu, počtu předchozích majitelů, na počtu ujetých kilometrů, což je kapitola sama pro sebe, na barvě, na výbavě, na celkovém vzhledu, na skutečném technickém stavu vozidla, bylo-li v minulosti havarované, na délce garance kterou poskytuje prodejce, atd.

Každý typ auta se vyrábí několik roků a koupit rok 2002 první registrace a potom po koupi dodatečně zjistit že auto bylo vyrobeno o tři roky dříve, jenom se někde toulalo po skladech, nebo byl úmyslně papírově změněn rok výroby v TP, tudíž bylo papírově omlazeno, potom platíte více peněz, lidově řečeno Vás okradou, když je záměrně změněn rok výroby aby byla vyšší cena.

Vy jako kupující máte větší práva než prodávající ale sepsanou smlouvou ze stranu autobazaru, nebo prodávajícího, smlovy sepsané ve stylu, prodávající nezodpovídá za stav vozidla, neručí za vady na vozidle, prodávající nezodpovídá za náhlé zhoršení stavu vozidla, kupní smlouvy bez technických protokolů, tím myslím protokol o konkrétním stavu auta při koupi nebo smlouvy od soukromé osoby, stylem, kupující kupuje auto jak leží a stojí, se tohoto práva dobrovolně vzdáváte.

Právo v případě reklamací stojí na Vaší straně ale když si přečtete zákon který Vám dává Vaše práva na reklamaci, zákonem vysvětlení pojem skryté vady u ojetých vozidel a momentálně nejste právník nebo studentem právnické fakulty, věřte, že z toho nebudete moudří a nebudete vědět jaká bije a kde je vpravo a vlevo a je to velmi komplikované dokazování a tak je nejlépe, hned při koupi zjistit opravdový technický stav vozidla, vědět v jakém technickém stavu je nabízené vozidlo, vědět co Vás čeká za investice do oprav, protože cena se také odvíjí od technického stavu vozidla a pokud Vás čekají nějaké následné opravy, s kterými budete seznámení od prodávajicího, nebo je sami objevíte při koupi, musí to být napsáno v technickém protokolu a zohledněno ve výši ceny auta ale situace je taková, že pokud sami při koupi neodhalíte technické závady, ve většině případů je to ve smlouvách popsáno, stav vozidla odpovídá stáří a opotřebení, doporučujeme kontrolu, kupující si auto prohlédl a souhlasí s cenou, pokud se opravdu nevyznáte v autech po technické stránce, ve většině případů naletíte.

V případě reklamace v žáruční době u ojetého automobilu odpovídá prodávající pouze za vady, které vůz měl už v době prodeje, nabylo možné je odhalit, tzv. skryté vady a nejsou uvedeny v technickém protokolu vozidla a projeví se později v záruční lhůtě. Špatná zpráva je, že prodejce má k dispozici spoustu výjimek a kliček a těch prodejci vědí jak jich využívat.

Je-li reklamace oprávněná, máte právo na slevu z kupní ceny.

Pokud by šlo o vadu, která činí vůz neupotřebitelným, nepojízdným nebo o závadu o níž prodávající při prodeji jasně prohlásil, že ji vozidlo nemá, můžete od smlouvy odstoupit ale je to jenom tvrzení proti tvrzení, takže co je psáno je i dáno.To znamená, že vrátíte automobil a své penízky dostanete zpět, ale jenom v případě správně a dobře napsané kupní smlouvy a technického protokolu aby tato smlouva chránila předně Vás a nenahrávala prodejci pro případné reklamace.

Některé autobazary však reklamace řeší namísto slevy opravou zdarma, ale těch je opravdu moc málo, některé to řeší přispěním na opravu po společné domluvě ale pokud Vás oprava vyjde na 30 tisíc, např.oprava motoru, pak Vás příspěvek v hodnotě 5 ti tisíc sice potěší ale rozhodně nevytrhne.

V případě reklamace, nejdříve kontaktujte prodejce, ten rozhoduje jak se Vaše reklamace vyřeší, ale když si závadu necháte nejdříve opravit sami, protože auto druhý den nutně potřebujete a potom s tím seznámíte prodejce, máte smůlu, bude argumentovat, že by tu opravu zařídili o hodně levněji a nepochodíte, tak je nejlépe jakýmkoliv pozdějším problémům se vyhnout a hned dobře vybrat a koupit.

Stále jsou mezi prodejci prodávající, když na ně narazíte a nejste ve střehu, sami svojí důvěřivostí se dostanete do problémů. Narazíte na prodejce kteří úmyslně zatajují skutečný stav vozidla a při prodeji vychvalují vozidlo stylem, to auto nemá chybu, je to tady chvilku a kupte to hned než Vás někdo předběhne, včera jsem tady měl zájemce na toto auto a když si ho dnes nekoupíte, zítra už bude pryč, je o něj velký zájem už mi na něj volalo pět lidí, za ty peníze nic lepšího neseženete, auto není havarované. Tradiční odpověď na Vaší otázku, jestli bylo auto v minulosti havarované, to my nevíme, asi nebylo a když už přizná, že bylo, tak to byla jenom lehká nehoda, jenom promáčklý blatníček, nic více, sám prodejce neví co prodává? Ale ví, jenom čeká, jestli také Vy to objevíte. Jenom odborník pozná na kolik auto bylo havarované, jaký byl rozsah poškození a jak bylo opravené.

Není problém koupit v minulosti havarované nebo nějak poškozené auto ale musí to být znát na ceně nabízeného vozidla a musíte být seznámeni do jaké míry bylo havarované, poškozené a jak bylo opravené. Ve špatně a nekvalitně opraveném autě se můžete na silnici dostat do situace, kde Vám půjde o život a Vaše bezpečnost je na prvním místě.

Prodejce se Vás snaží přesvědčit, že auto má skutečné ujeté kilometry, upravené, stočené tachometry, podle odhadů je až u 90ti procent nabízených ojetých aut manipulováno s tachometry, zdá se Vám to vysoké číslo?aJe to realita a krutá skutečnost a jenom prodávající čeká jestli to kupující odhalí a to nerozvádím situaci, kdy nejenom naší republiku ale i okolní státy postihly v minulosti povodně a záplavy. I tyto auta dále jezdí a také se prodávají a jistě Vám nikdo neřekne , to si kupte je to super kousek, byl jenom zaplavenej a při koupi auta Vám nedají ani možnost a čas si vozidlo podrobně prohlédnout a když, tak jenom v jejich servisu, samozřejmě v jejich smluvním, kde jsou organizačně nebo personálně propojeni, a jde jim jen o to, prodat auto. Aby jste si auto v klidu a dostatečně vyzkoušeli, prohlédli, zkušební jízda deset kilometrů a méně, to se Vám ani neprohřeje motor , převodovka, spojka, ložiska kol a ověřit veškeré údaje, dejte si na čas, Vy kupujete a Vy rozhodujete o svých penězích. Dokud nezaplatíte a nepodepíšete kupní smlouvu, snaží se ve Vás vyvolat pocit, že jste to právě Vy, ti kteří mají dnes to štěstí výhodně koupit za super cenu ojeté auto a ve většině případů člověk ztrácí reálný pohled na věc.

Pokud je auto v dobrém stavu a je odpovídající cena a bude Vám sloužit, patříte k těm šťastnějším, každé ojeté auto nabízené na prodej by mělo být v takovém technickém stavu, že by Vám mělo nadále bez problémů sloužit, ale je mnoho lidí, kterým se po koupi nebo po ujetí jednoho tisíce ale i méně kilometrů objevili na autě závady kterých si při koupi nevšimli, nebo tzv. skryté vady a nastává velký problém, na Vaší reklamaci se prodejce začne kroutit a vymlouvat, a jenom čeká jakou máte výdrž a trpělivost a poukáže Vás na kupní smlouvu, kde je ve většině případů napsáno, že jste si auto při koupi prohlédli, vyzkoušeli a souhlasili s kupní cenou. Ve většině případů to končí, že to vzdáte, každý máme přece jenom jedny nervy a dodatečně si necháte auto opravit na svoje vlastní náklady, čímž se Vám koupě auta výrazně prodraží a jsou to Vaše peníze. Nikdo nehodlá kupovat ojeté auto aby mu nesloužilo, popřípadě hledat právníka, soudního znalce a chodit k soudu.

Prodej je z větší části psychologie. Při prvním kontaktu s prodejcem, Vás prodejce ohodnotí jak jste znalí v této oblasti, jestli opravdu rozumíte autům po technické stránce, prodejci na to stačí jenom pár běžných vět a lidově řečeno Vás prokoukne a podle toho s Vámi mluví a hned ví, jak musí mluvit, co Vám říci a co ne. O čem taktně pomlčí, pokud se ho na to přímo nezeptáte. Lepší je, když prokouknete Vy jeho, hodláte koupit auto a ne jeho pohádky.

Neřiďte se reklamou, která bombarduje naše mozky na každém kroku ale pověstí kterou má autobazar.

Pozor na situace, když se ptáte po známých a kamarádech, někdo Vám možná bude tvrdit, že tam a tam dobře koupil i když to není pravda, protože sám nechce přiznat před okolím, že to zase tak zázračná koupě nebyla, a sám se nechal napálit. Je málo lidí, kteří jsou ochotni přiznat, že v něčem chybovali aby jste nedopadli stejně. Pokud jste přesvědčeni že tam opravdu dobře koupil a má dobré zkušenosti s prodejcem i po prodeji, klidně dejte na jejich radu.

.

Vyhýbejte se nabídkám dovozců, kteří Vám slíbí dovézt Vámi vybrané auto na objednávku a nechat si ho dopravit ze zahraničí, jistě bude to pro Vás pohodlné a cenově i zajímavější ale budou po Vás požadovat zálohu a to, co Vám potom dovezou, může být zcela odlišné od Vašich představ ale už budete zaháčkovani předkupní smlouvou a složenou zálohou. Minimálně jim zaplatíte zbytečně jejich cestu plus organizační náklady a Vaše záloha i když si auto nekoupíte, je fuč. Nikdy nedávajte peníze z ruky, žádné zálohy, dokud Vaše budoucí auto nebude stát před Vámi, Vy si ho neošaháte, nevyzkoušíte, neprohlédnete, neseznámíte se s jeho historií, nemáte jistotu v původu vozidla a neseznámíte se se skutečným technickým stavem. Předkupní smlouvy i kdyby měli deset notářských podpisů, nevěřte, většinou naletíte a kupovat auto podle fotografie, jenom podle slov a příslibů, můžete být potom velice sklamáni s kvalitou auta do Vašeho finančního limitu, pokud ho vůbec dovezou, protože pokud se Vám nebude dovezené auto po Vaší prohlídce zamlouvat a líbit, objevíte závady a odmítnete ho, tak jistě není pro dovozce problém, i bez Vaší složené zálohy, toto -cenově- výhodné auto nabídnout dále k prodeji někomu jinému. Opatrně v případech kdy dovozce plní úlohu jenom zprostředkovatele, v tom případě on za nic neručí a se všemi problémy Vás odkáže do zahraničí.Má určité povinnosti ze zákona Vás o všem informovat před předáním vozidla ale něco po něm chtít po koupi,to už je pozdě.

Chcete-li dobře koupit ojeté vozidlo, musíte mít dostatek času. Nemůžete se rozhodnout jeden den, koupím si auto a druhý den si ho koupíte, chce to opravdu čas, jaký typ auta si chcete koupit, k čemu auto budete využívat, co od něho očekáváte, jak dlouho předpokládáte že s ním budete jezdit, neztratí za tu dobu moc na hodnotě, od výběru barvy, po výbavu, kolik jste ochotni zaplatit, nejlépe je sledovat nabídky na internetu je tam největší výběr, získáte přehled o cenovém rozpětí, projít si několik autobazarů, pročíst soukromé inzeráty a teprve potom se rozhodnout. Pokud se rozhodnete bez rozmyšlení s jistotou sáhnete vedle.

Když jste si už vybrali, stačí jenom vyrazit. Vyžádejte si kompletní doklady - velký technický průkaz, otp, doklad o povinném ručení a předávací technický protokol o stavu vozidla. V případě, že velký technický průkaz je originální CZ, když je auto prodané nové v ČR, máte svým způsobem jistotu o původu vozidla ale i tak, podle statistik se u nás ukradne ca.25 000 vozidel ročně, něco se rozebere na náhradní díly, něco skončí za hranicemi a podstatná část se zase vrátí do oběhu a prodává se dále na našem trhu se změněnými doklady. U dovezených vozidel požadujte i zahraniční tp.Porovnejte všechny identifikační znaky, na vozidle s tp, jakýkoliv zásah do původních znaků, řeknu na rovinu, vyberte si jiné a jinde.

Jako ukazatel stavu automobilu slouží i servisní knížka, kterou původní majitelé při prodeji k autu přikládají, často se setkávám se servisní knihou dodatečně přidělenou k vozidlu, pravidelně nevyplněnou, nebo i úplně z jiného auta. Vypovídá pravidelnosti servisu který byl na vozidle prováděn o počtu ujetých kilometrů a o vztahu předchozího majitele k autu.Pokud ji auto nemá, můžete si vyslechnout deset různých důvodů proč servisní kniha není ale ať slyšíte cokoliv, hlavním důvodem je zatajení skutečných ujetých kilometrů, což je dnes ve většině případů, potom je potřeba zpozornět a více se soustředit na technický stav vozidla. Pokuste se zjistit celkový stav automobilu - kondici motoru, těsnost motoru a stav komprese, chod motoru, vodu v oleji, olej v chladící kapalině, stav a těsnost převodovky, stav řízení, spojky, brzdné soustavy, tlumičů atd. Věnujte pozornost laku vozidla a jednotlivým částem karosérie, lícování jednotlivých dílů,originální bodové svařování karosérie, zhasínání kontrolek na přístrojové desce, měli by postupně, zvláště airbagy,číselné kódy na oknech, opotřebení interiéru, sedaček, volantu, pedálu a řadící páky, to dokáže hodně napovědět. Stavu bezpečnostních prvků, pásy, i tam najdete rok výroby, stavu pneumatik a obou náprav. Nenechte se uchlácholit slovy prodejce nebo majitele, že je to vše v pořádku, sami se o tom přesvěčte. Většina vozidel v autobazarech byla v minulosti nějakým způsobem poškozena, ale záleží na tom, do jaké míry a jak byla tato oprava provedena. Kvalifikovaný prodejce by Vám na všechny Vaše otázky měl kvalifikovaně odpovědět i to, jestli auto bylo v minulosti havarované a s popisem které části byly poškozeny a opraveny a vše nechte zapsat do technického protokolu. Tento technický protokol musí být součástí kupní smlouvy. Pokud technický protokol není přiložen ke kupní smlouvě, vyžadujte ho, v případě že se prodejce začne bránit sepsat technický protokol vozidla, otočte se a vyberte si jinde, protože bez něj nemáte v případě jakékoliv reklamace žádnou šanci.

Pokud jsou na autě zcela nové pneumatiky, jsou dvě možnosti. Byly sjeté a předchozí majitel nebo prodejce je vyměnil, nebo mají zakrýt nějakou vadu na podvozku auta, ať už po nehodě, nebo špatné tlumiče, poškozenou nápravu, protože koupě celého nového obutí někdy vyjde prodávajícího mnohdy levněji než finančně náročná oprava nápravy a výměna tlumičů, používaná pneumatika napoví velmi hodně o autě, většina kupujících je novým obutím přímo nadšena, ale když je sjedou za pět tisíc kilometrů běžného provozu, někde bude na autě asi chyba.

Může se stát, že původní majitel skutečně jedny klíče ztratil a autobazaru dal k dispozici pouze jeden svazek a nemá se svým bývalým autem žádné nekalé úmysly. U klíčů především zkontrolujte, zda je na svazku visačka s kódem od imobilizéru nebo s kódem klíče.

Koupě auta přímo od majitele, Nejsou výjimky kdy jsou tyto auta cenově na výši, majitel si auto cenní ale musí tomu odpovídat i celkový stav, když koupíte, sednete, jezdíte, děláte pravidelný servis a jste spokojeni. Hlavně se dozvíte vše o minulosti auta přímo od majitele a jenom zbývá ověřit doklady, identifikační znaky, zhodnotit technický stav vozidla a aby byla sepsána řádná kupní smlouva i tady sepište technický předávací protokol ke kupní smlouvě, chce to jenom věnovat trochu více času. Pokud je auto v majetku manželů nezapomenout na písemný souhlas obou manželů. Může to u prodávajícího vyvolat dojem nedůvěry ale on sám, by na Vašem místě v dnešní době možná jednal stejně. Klidně na to obětujte den dovolené aby jste si sami s prodávajícím dojeli na DI a auto odhlásili na svoje jméno. Jistě Vám prodávající vyjde vstříc, také neprodává auto každý den a i tady máte zákonem danou záruku, takže napsat do kupní smlouvy.

Zvýšenou opatrnost doporučuji při koupi auta od soukromé osoby, majitele který vlastní auto u nás pár roků a sám ho získal před lety od prodejce v autobazaru nebo dovozce. Doporučuji získat celkové informace o minulosti auta. Tento majitel možná ví jenom to, co se on sám dozvěděl při koupi od prodejce. On sám mohl být před lety uveden při koupi v omyl a sám mohl před lety špatně koupit a dodnes o tom nemá ani tušení. Nemusí to být špatný úmysl ale Vy jako budoucí majitel přece chcete vědět, jaké auto kupujete a za co vlastně platíte. Může být prvním nebo druhým majitelem u nás ale mohli to mít i tři majitelé před ním v zahraničí o čemž on sám nemusí mít ani tušení. Minimálně si vyžádejte alepoň ověřenou kopii originálního tp ze země původu, originály jsou uloženy na DI u nás.

Jistá porce důvěry je na místě ale hned věřit člověku, kterého vidíte poprvé v životě a když vše dobře dopadne také i možná naposledy, to záleží na Vás. V opačném případě když naletíte, toho člověka uvidíte také naposledy.

Často jsou v tisku napadání tzv. individuální dovozci, jistým způsobem oprávněně ale také ne.

Lidé kteří se tímto dovozem a prodejem také živí a jistě se najde několik slušných, nabízejí auta v nižších cenových relacích. I tady se dá koupit velmi dobré auto za rozumnou cenu, vytvářejí konkurenční cennové prostředí pro velké dovozce a prodejce ale těch slušných a solidních je taky velice málo.

V případě takové koupě, hlavní je mít jistotu o pravosti a původu nabízeného vozidla, to je základ. Můžete věřit prodejci nebo požadovat po prodejci ověření původu vozidla profesionální firmou působící u nás, což Vás přijde asi na dva až tři tisíce korun, nejde to z hodiny na hodinu, trvá to i pár dní, jde o to potvrdit pravost auta, nebo sami podle identifikačních znaků umístěných na vozidle to zjistit vlastníma silama, popřípadě si sami telefonicky ověřit v zahraničí původ a důvod vyřazení auta z evidence /export /.V tomto případě je koupě někdy časově a technicky náročnější ale dušička má klid. Pak už jenom zbývá se soustředit na stav auta, dohodnout cenu a sepsat řádnou kupní smlouvu a technický protokol.

U dovozců se můžete setkat s prodejem dovezeného auta nepřihlášeného v evidenci v ČR.

Musíte dostat:

Kupní smlouvu a technický protokol o vozidle.

Originální TP a originální odhlášku ze zahraničí, zahraničním kopiím se vyhýbejte.

Co Vás čeká:

Zaplatit zákonné pojištění vozidla na číslo karoserie.

Dovozová prohlídka na STK / 1 700 - 2 300 korun /

Měření emisí / 400 – 900 korun /

Na DI přihlášení vozidla do evidence a přidělení SPZ / 2 300 korun /

Dohlášení na pojišťovnu číslo velkého TP a SPZ

Auta nabízené s čistopisem tzn. Dovezená a přihlášená do evidence v ČR.

Musíte dostat:

Kupní smlouvu a technický protokol o vozidle.

Originální český velký TP, bez uvedení majitele na přední straně,proto čistopis.

Vyžádejte si i originální dokumenty ze zahraničí, pokud je prodejce nemá, jsou uloženy na českém DI, požadujte ověřenou kopii.

Technický protokol z STK.

Protokol o měření emisí.

Emisní kartičku.

Co Vás čeká:

Zaplatit zákonné pojištění vozidla.

Evidenční kontrola na STK / 180 – 230 korun /

Dohlášení vozidla na DI na vaše jméno a přidělení SPZ / 800 korun /

Dohlášení na pojišťovnu vaší SPZ.

Pokud Vám prodejce bude tvrdit, že když koupíte vozidlo i když nemá SPZ a na převoz Vám sjedná povinné pojištění jenom na číslo karosérie a klidně můžete na silnici, je to na Vašem rozhodnutí. Tady zákon říká, auto bez platné SPZ nesmí na silnici a když cestou domů budete mít smůlu, tak zaplatíte nejen mastnou pokutu ale i o nějaký ten bodík můžete přijít, tudíž nevěřte všemu co slyšíte aby jste nechtěně nepřispěli do rozpočtu obce nebo státu.

Také se hojně objevují v autobazarech ojetá auta mladších ročníků, s původem u nás nebo za zahraničí, ve většině případů se jedná se o auta po leasingu. U těch za zahraničí, i když má nový český TP, mladý ročník, vypadá hezky, málo najeto, dobrá cena ale jaksi chybí nebo se někam zatoulala originální servisní kniha, vždy si ověřte původ a majitele, protože i tříletá auta ze zahraničí ale i u nás mohou mít naběháno 200 tkm a v každém případě by Vám solidní prodejce neměl bránit před koupí, nechat si auto napojit na počítač a zkontrolovat počítačovou jednotku ale servis si vyberte sami. U těchto vozidel se často upraví kilometry směrem dolů ale z počítačové jednotky lze vyčíst kolik mělo auto servisních zásahů, ty se nedají změnit, aby jste potom nebyli překvapeni, že jste nový majitel poruchového auta, nebo že auto mělo již za tři roky deset i více zásahů v počítačové jednotce. Používejte logiku, protože pokud někdo věří že, např. osmileté auto od soukromé osoby má naběháno pod 100 tkm a je bez servisní knihy, nevím, nevím, já nevěřím a vím proč. Průměrný člověk najede ca. 15 tkm a více za rok, krát stáří a máte to. Auta na leasing v pohodě naběhají ve firmě i 70 tisíc kilometrů ročně i více, proto ten původní majitel.

Samozřejmě jsou výjimky, majitel vyššího věku, druhé auto v rodině, opravdu málo používané ale na 99 procent tyto auta servisní knihu mají, pokud máte pochybnosti, každé ojeté auto které se prodává má logicky předchozího majitele a pro solidního prodejce není problém, když ho požádáte aby Vám řekl telefonní číslo. Klidně si s minulým majitelem popovídejte o autě které hodláte koupit a pak už to záleží na Vás, jaký dojem na Vás udělá rozhovor s předchozím majitelem. Nevěřte prodejci, že by neměl v dnešní době mobilních telefonů na předchozí majitele kontakt. Je to pořád lepší, když víte, co opravdu hodláte koupit a jakou minulost má auto.

Kupujete-li auto na úvěr nebo leasing, nedejte se ukolébat roční úrokovou procentní sazbou, ta bývá někdy i poloviční ale vyžadujte rozpis Vašich splátek včetně RPSN / roční procentní sazba nákladů /.

To jsou skutečné náklady co musíte každý rok zaplatit, předem upozorňuji, že některé společnosti to nechtějí rozepisovat, / na našem trhu je jich přibližně 200 a kdo se v tom má vyznat, která je ta pravá pro Vás /, požadujte to, nechte si rozepsat jednotlivé roky, měsíc po měsíci, výše splátek, jde přece o Vaše peníze, Vaše rozhodnutí na kolik Vás to ojeté auto celkově přijde, např. vzít si navrhnutou smlouvu domů a trochu si jí promyslet, věřte že dostanete zamítavou odpověď, dobré je, už před koupí si zajít do leasingové společnosti, nebo banky a nanečisto si nechat vypočítat Váš záměr ale řešit to až přímo při koupi, to bývá pozdě, to už má někdy člověk pocit, že to hlavní je za ním / auto jsem si vybral a teď s ním rychle domů / , teď už jenom něco podepsat a svět je krásný a ztrácí se rozumné uvažování, celkem to nejpodstatnější pro Vás, bývá většinou napsáno ve smlouvě tím nejmenším písmem, vyvolává to pocit, že to není tak důležité, takže v klidu dočíst až do konce včetně přílohy aby jste potom nebyli nepříjemně překvapeni kolik za to vše zaplatíte. Kolik a jak hodláte financovat koupi to je Vaše rozhodnutí v tom Vám neporadím.

Nikdy se nenechte při koupi zatlačit do časové tísně i kdyby vedle Vás stáli další zákazník a čekal až Vás prodejce obslouží, dejte si na čas. Do momentu než podepíšete smlouvu jste pány situace, chce to klid a rozvahu, ptejte se na vše co Vás napadne a zajímá. I když možná budete mít pocit, že to jsou hlouposti, klídek, je to lidské a co je lidské nám není cizí a záleží jen na tom, jak odpovědi od prodejce vyhodnotíte, jestli mluví pravdu nebo Vám maže med kolem pusy.

Vyhýbejte se soukromým nabídkám, kdy se máte sejít někde u pumpy , na parkovišti, je Vám nabízeno auto za velmi výhodnou cenu a prodávající Vám nabízí nekompletní doklady k autu s tím, že něco zapomněl, že ho zrovna dnes chytil zoubek, má doma partu zedníků a tvrdne mu beton a má hodně starostí, proto něco zapomněl a má moc velký fofr, že Vám doklady dodatečně pošle s velkou pravděpodobností naletíte.

Nabídky od člověka s kterým se někde sejdete, on dělá jenom prostředníka a takové řeči, já jsem jenom pošťák abych auto dovezl, auto je napsané na mojí švagrovou, tady jsou doklady od auta a můj bratr to přivezl ze zahraničí, ať to vypadá sebe lépe i cenově, jděte od toho, protože v případě pozdějších problémů nemáte šanci. Zdá se Vám to nenormální? Nedávno jsem odradil jednoho kamaráda od takovéto koupě za 180 tisíc. Sám si dohodl koupi auta s majitelem vzdáleným sto kilometrů od svého bydliště. Auto mu přivezli až před dům, super servis. Dovoz na čistopise. Auto údajně top stav, nehavarované. Bylo to havarované na předek o čemž pošťák s autem neměl údajně ani tušení, čistopis byl ale žádný doklad o původu ze zahraničí, to vše organizují švagrová a bratr, on nic, on je jenom tzv. pošťák. Dorazilo mě, u auta byla provedena kompletní výměna zadní podlahy kufru, kde musí být vyražen originální VIN kód, nebyl, byl vyražen dodatečně, pak už to byla pro jenom ztráta času a celý obchod skončil. Kamarádovi se potom u kávy trochu třásli ruce ale ve zdraví to přežil, on sám by nic nepoznal. Auto se mu na první pohled moc líbilo a klidně by ho koupil. Po důkladné kontrole auto odmítl a nenaletěl, peníze mu zůstaly a rozhodl se koupit jiné a jinde. Společně jsme strávili jeden celý den, a až jedenácté auto si vybral. Auto ve velmi dobrém stavu,nehavarované, nestočené kilometry,1 majitel, jasný ověřený původ. Auto mu slouží a hlavně ví, co si za svoje peníze koupil a má klidné spaní.

V případě že jste si vyhlédli svoje auto o trochu dále od svého bydliště a jste nuceni za autem cestovat, než se kamkoliv rozjedete, předem zavolejte majiteli a optejte se na Vaše auto o které máte zájem a zašlete malý dotazník aby Vám písemně odpověděl. Do telefonu Vám může napovídat co se mu zlíbí ale dát to na papír, sami uvidíte jeho reakci na Váš zájem. Jak se k Vám zachová před koupí, to samé od něho čekejte při osobním kontaktu.

Popište konkrétně o jaké vozidlo máte zájem, aby nemohlo dojít k záměně a tyto otázky prodávajicímu zašlete.

datum výroby:

datum prvního přihlášení:

původ vozidla:

dovezeno ze země:

počet předchozích majitelů:

stav přihlášení u nás:

STK:

nehody a poškození :

ujeté km:

servisní kniha pravidelně vedená:

auto ve vlastnictví autobazaru:

komisní prodej:

délka poskytované záruky:

technický stav vozidla / závady :

Zasláni několika fotek taky nebude k zahození.

Aby jste potom neprocestovali 300, 500 kilometrů a na místě nezjistili, že to, co jste viděli na jedné fotografii, nebo telefonický popis je daleko od skutečnosti.Hodně prodejců Vám po telefonu auto vychválí, jenom aby jste alespoň přijeli, protože pokud na místě zjistíte závady a Vaše vyhlédnuté auto bude daleko od Vašich představ, doufají že si u nich vyberete jiné, když už jste jeli tak daleko. Pro solidního prodejce nebude problém Vám i touto formou odpovědět. Nemá přece před Vámi co tajit a když bude vědět, že Vás čeká dlouhé cestování, tak Vám jistě touto formou odpoví.

Koupě ojetého vozidla v dnešní době je pěkná džungle, je to jedna z oblastí kde dochází k velkým podvodům, úmyslnému klamaní a okrádání lidí, z těchto důvodů a rizik spojených s koupí ojetého vozidla a předchozí příhody, které se staly mým známým jsem se rozhodl, že je nejvyšší čas se proti takovým praktikám obchodování bránit a začal jsem se o problematiku prodeje ojetých vozidel zajímat, jaké triky používají prodejci. Už se o tom popsalo spousta papíru a jenom se o tom lidově kecá ale nečekejte od státní správy nějakou pomoc,protože doposud proti těmto praktikám udělala velmi málo,skoro nic. Pár velice děravých zákonů a vyhlášek, v tom nejhorším případě Vás tak akorát odkážou, jdětě se soudit. Vesele se přerážejí čísla karosérií, stáčejí se tachometry,kšeftuje se s doklady od auta, s auty bez dokladů, chybí veřejně přístupný registr aut podle čísla karosérie pořízených na leasing, centrální registr jestli je autem ručeno nebo je zastaveno.Podvodníci toho vesele využívají, jsou stále o krok rychlejší a vymyšlejí stále nové triky.

Dnes Vám dnes mohu nabídnout pár dobrých rad a popřípadě pokud budete mít zájem i mojí osobní asistenci při koupi. Pokud se chystáte koupit ojeté auto, a nejste v této problematice zdatní. Nejste odborně znalí v posouzení technického stavu vozidla a někdo nezávislý Vám poradil a pomohl při výběru a při koupi Vašeho vybraného auta. I kupní smlovy jsou samožřejmě dopředu od prodávajícího sepsané tak, aby minimálně splnily co vyžaduje zákon a někdy ani to ne ale vůči Vám kupujícímu jsou nedokonalé, tím ztrácíte po koupi ve většině případů možnost šance uplatnit jakoukoliv reklamaci.

Díky mé kvalifikaci a praxi vykonávam činnost technického poradce v oblasti automobilového průmyslu a poskytuji poradenství. Nabízím svojí osobní účast a pomoc při koupi ojetého vozidla, technická kvalita nabízených vozidel je v mnoha případech katastrofální a tendence je čím dál horší, jelikož padlo omezení stáří dovážených vozidel ale i u mladších vozidel nic, moc, skončily kontroly na hranicích, tak nečekám zlepšení ale opačný vývoj. Neschovávám se za žádný název firmy, jsem si vědom, že za svojí práci a službu kterou Vám nabízím nesu plnou osobní zodpovědnost.

Při využití mých služeb Vás osobně doprovodím při koupi, nezávisle na prodejci zkontroluji technický stav vozidla a ohodnotím Vámi vybrané vozidlo a seznámím Vás se skutečným technickým stavem vozidla. Jaké má vozidlo závady, nedostatky, jestli bylo havarované a s jakou investicí musíte ještě počítat, protože technické protokoly psané ze strany prodejců jsou formulovány ve smyslu, jednotlivé části jsou opotřebovány úměrně ke stáří vozidla,doporučena kontrola a to je ten háček, protože pokud má vozidlo jakoukoliv závadu která se musí opravit, musí to být napsáno v technickém protokolu, protože každá závada a poškození ovlivňuje cenu vozidla směrem dolů a to se prodejcům nechce přiznávat a jenom čekají jaké závady a poškození zájemce o auto sám odhalí. Ověřím všechny identifikační znaky na vozidle aby jste se vyhnuli autům s právní vadou, zajistím aby Vaše práva kupujícího nebyla nijak omezena řádně napsanou kupní smlouvou a měli jste jistotu a věděli jak kvalitní auto za svoje peníze kupujete. Vy kupujete a dokud nepodepíšete kupní smlouvu, jste stále vůči prodejci ve výhodě, můžete si vybírat.

Využívám svých zkušeností z oboru a nejednoho klienta jsme od konkrétní koupě auta odradil, dal na mojí radu, ať si sám vybere jiné vozidlo. Prodejce nejednal férově, odhalil jsem jiný rok výroby než bylo uváděno, zjistil jsem neshodu, poškozené nebo chybějící originální identifikační znaky, tudíž jsem měl pochybnosti o pravosti auta, stočené kilometry, odhalil jsem technické nedostatky, prodejcem popisovaná lehká nehoda byla daleko od skutečnosti. Prostě prodejní cena neodpovídala skutečnému stavu nabízeného vozidla. Moje zásada je, nikdy Vám dopředu nenavrhnu konkrétní vozidlo nebo konkrétní autobazar, ten si musíte vybrat dopředu sami.

Nikdy Vám dopředu před našim setkáním nedoporučím jaké vozidlo by jste si měli koupit a kde. To rozhodnutí je na Vás, ukážete na auto a pak je to na mě.

V případě že by jste se odhodlali sami na vlatní pěst koupit a dovézt auto ze zahraničí, chce to důkladnější přípravu. Tato forma koupě je zhlediska ceny nejzajímavější ale má hodně rizik, tady bych

doporučoval telefonní kontakt, abych Vás mohl seznámit se všemi plusy a mínusy.

Jistě vás bude zajímat kolik Vás to bude stát, pokud využijete mých služeb. Z velké části si na svojí odměnu dokáži vydělat sám, když po mé kompletní prohlídce vozidla se mi podaří ve většině případů snížit prodejní cenu vozidla, to vše záleží na celkovém stavu konkrétního vozidla.

Moje odměna za mojí práci je 1000 korun na jednoho klienta na den, také to závisí od vzdálenosti, vše po předem domluvených podmínkách. Nezáleží na počtu Vámi vybraných aut a počtu vybraných autobazarů, nebo prodejních míst, nerozhoduje kolik aut pro Vás ohodnotím.

Jestli mohu poradit, nejlepší varianta je, aby jste v určitém okruhu měli vyhlédnuto několik aut, které Vás zaujala a začátkem dne je všechny zběžně prohlédnout a poté se rozhodnout a vrátit pro jedno z nich, to nejlepší a cennově přijatelné a na něj se před koupí soustředit. Na koupi ojetého auta si vyhraďte dostatek času, slogany do hodiny odjíždíte ve Vašem autě, neberte vážně, protože jenom tuto dobu strávíte kvalitní zkušební jízdou, záleží na podmínkách kde kupujete. Zkušební jízda po běžné komunikaci v obci, to je velmi málo, některé závady se projeví projeví při vyšší rychlosti, třeba po dálnici. Tady je trpělivost , klid a rozvaha zcela na místě, a vědět u každého typu auta na co se zaměřít, protože každý typ a model má určité slabiny. Jsou to Vaše peníze, které jste si naspořili a chcete koupit kvalitní auto a udělat dobrý obchod.

V případě, že jste se rozhodli využít mých služeb, mě kontaktujte na této adrese nebo zavolejte. Sami si dopředu promyslete místo setkání, nejlépe na frekventovaném místě, tak abych to našel i já, to nechám na Vás ale ne přímo před konkrétním autobazarem. Místo koupě se od Vás dozvím až po našem setkání. Zabývám se poradenstvím jenom osobních vozidel.

Je mi 46 let , jsem vyučený automechanik a celý život pracuji v tomto oboru a vyznám se i v problematice prodeje vozidel, jinak bych Vám mojí pomoc a službu nenabízel. Velice často se setkávám s lidmi kteří si pojem tržní hospodářství vysvětlují jenom sami pro sebe a musím přiznat, že mě to už dost štve, co se děje na trhu s auty, jakým způsobem se okrádají lidé, co se rozhodli koupit ojeté auto.

Pokud Vám někdo bude nabízet stejnou službu a bude požadovat předem zálohu nebo nabízet dopředu konkrétní auto nebo konkrétní autobazar nebo prodejce, je to na sto procent podvodník nebo dealer prodejců. Při našem prvním osobním kontaktu se Vám prokáži a předložím Vám oprávnění k této činnosti. Za mojí práci vystavím smlouvu o provedení práce a vystavím nezávislý odborný technický posudek a pořídím podrobnou foto dokumentaci vozidla, málokdo si dokáže domyslet, jak ta je v některých případech důležitá.

S touto problematikou ojetých vozidel se před časem u nás začalo zabývat sdružení Sova, jenom mi trochu vadí, že někteří prodejci tento název sdružení zařadí do své reklamy a v člověku vyvolávají pocit, že u nich je vše v pořádku a nabízejí jenom top stav auta ale v některých případech je to zcela opačně. Teorie a obrázky je jedna věc ale praxe při koupi je úplně jiná.

Pokud jste se rozhodli, že to hodláte zvládnout sami, přeji Vám dobrou ruku při výběru a když budete mít jakýkoliv dotaz, napište, pokusím se Vám i touto formou pomoci, na co si dávat pozor, nenechat se nalákat, protože když koupíte, zaplatíte a vyberete zle, většinou bývá pozdě. Vyberte a kupte si za svoje peníze kvalitní ojeté auto z nabídky, co Vám dnes trh poskytuje ale nevěřte všemu, co Vám říkají prodejci a rozumně ohodnoťte svoje schopnosti a vědomosti.

V případě, že jste nemobilní a hodláte si koupit auto, mohu Vás vyzvednout po dohodě na smluveném místě a odvezt na místo koupě které jste si sami vybrali, protože chápu situaci, když se budete sami pohybovat bez auta, stačíte v jednom dnu maximálně jedno nebo dvě prodejní místa. Jestli mohu doporučit, vemte s sebou někoho známého nebo kamaráda, jistě si pro Vás udělá čas.

Pokud se těmto podvodníkům s auty lidé budou bránit, protože budou vědět jak na to, věřím že se i situace na trhu ojetých vozidel časem zlepší. I když jste se sami už možná někdy spálili a myslíte si, že se Vám to podruhé už nestane, prodejci se v tom pohybují každý den a Vy jenom jednou za čas.

Zhruba jenom 10 procent aut na trhu stojí za to koupit, jejich cena odpovídá jejich stavu, u zbytku prostě naletíte a necháte se okrást, zaplatíte více než je reálná hodnota auta.

Když se rozhodnete, že si koupíte např. starší nebo i novou nemovitost, taky nebudete věřit všemu co Vám majitel a nebo realitka tvrdí o nemovitosti ale pozvete si sami nezávislého poradce z oblasti stavebnictví aby Vám poradil a seznámil Vás se skutečným stavem domu nebo bytu, jde přece o Vaše peníze a určitě taky nechcete naletět.

Na začátku jsem Vás vybídl jestli máte chvilku čas, já vím, bylo to o trochu delší než jste čekali. Slíbil jsem radu, tak alespoň ten základ v kostce, protože kdybych měl rozepisovat všechny triky a finty které se používají, vyšlo by to možná na malou knihu. Snažím se tímto oslovit i lidi, kteří mají nulové zkušenosti s koupí ojetého auta, čeho se vyvarovat. Pokud budete potřebovat radu, klidně zavolejte, pro mě je nejlepší čas mezi 19 až 20 hodinou večer. Možná budete překvapeni, že se v dnešní době najde někdo, kdo se Vám snaží pomoci i když ho neznáte a on nezná Vás aby jste si naneběhli, nevybrali a nekoupili nekvalitní auto. Prostě prodej ojetých aut v dnešní době se rozmohl do takového stavu, že je to opravdu džungle bez pravidel.

Jsem člověk veselé povahy a život je krásný, tak si ho nenechme od nikoho pokazit a nenechte se ošidit a okrást.

Nejsem od toho abych postihoval nesolidní prodejce, na to jsou v tomto státě jiní lidé ale snažím se vyhnout nekvalitním a pochybným autům. Na dnešním trhu se pohybuje spousta nesolidních prodejců ale napsané na čele to nemají a rozeznat je a nenaletět jim, to už je na nás samotných. Jinak řečeno, cílem některých prodejců je prodat špatné auto jako bezvadné a náklady na jeho opravu přenést na kupujícího a v horším případě prodat auto kradené. Jde o vaše peníze, tak si je opatrujte, protože Vaše peníze jsou také kvalitní, tak si kupte kvalitní ojeté auto s jistotou historie a původu za rozumnou cenu. Solidní ojeté auto za rozumné peníze se dá koupit kdekoliv, jenom ho najít. Ty naleštěné bouračky a stočené kilometry, si můžete klidně sami dovézt a ještě ušetříte 50 tisíc. Vy rozhodujete za jaké auto svoje peníze utratíte.

V příloze zasílám vydané povolení a oprávnění k této činnosti. Jistě mi nebudete míti za zlé, když jsem smazal svoje rodné číslo a identifikační číslo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se dotyčného pána dotknout, ale osobně jsem se setkal s tím, že "poradce", majitel autobazaru, pro mne do té doby cizí člověk, mě při obhlídce auta neupozornil, že auto bylo bourané. Zřejmě se potom s prodávajícím (dovozce, na druhém konci republiky) vyrovnali:aut a já jsem byl ta kavka oškubaná.

PS: za tu "poradu" ode mne vzal peníze.

Takže bych věřil jen osobně známému poradci, anebo vlastním očím s trochou risku.

[upravil dne 23.8.2007 P607Olda]

PS: kupoval jsem v životě už asi 40 aut, i do firmy. Špatně jsem koupil asi 10 %, kdy jsem naletěl. Pak jedno auto zbytečně luxusní. V poslední době kupuji raději levnější auta "se zdravým základem" a vědomě trochu riskuji, např. kilometrům nevěřím.

[upravil dne 23.8.2007 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, zajímavý ale při koupi vždy dávám přednost OPRAVDU dobrýmu známýmu automechanikovi a perfektní prohlídce na rampě. (aspoň pro mě je to drahá a dlouhodobá investice a předpokládám, že mi auto vydrží nějaký čas s min.náklady na opravy, pokud se k němu budu chovat slušně) Je jasný že "běžnou prohlídkou" nemůže najít "skryté závady" - ovšem nějakýho "vořecha" se živnosťákem bych si na koupi NEBRAL. Může být taky domluven s okolníma autobazikama (nebo majitel).

Nejlepší je když znáš (dobře) původního majitele vozidla, kterej si nedovolí tě nějak oje*at. To se ale stává málokdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...