rimmer

Tuning nafty

71 posts in this topic

Doporucuju precist - ty kdo maji HDi nutnost :)

http://www.petrol.cz/download/Test_aditiv.pdf

Jelikoz mi zacal kolisat volnobeh pri studenem motoru zejmena, zacal jsem lit aditivum, tak uvidime. A vzhledem k tomu, ze otci odesel minuly tyden vstrikovac, tak zacne lit taky. Jsem rad, ze vesky vyrobce vyhral, uz mi stoji v garazi v polici :) a v nadrzi cechra naftu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem to kdysi četl a jo jo používám to zmíněné aditivum "fiv".......a myslím že ok.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testy na aditiva jsem zasílal na NET již před 2ma dny - viz níže

Zasláno 21.8.2007 v 18:07

K aditivu zasílám všem pro informaci majly s profíkem (původně jsem měl "favouša" proto ten omyl benzín - nafta).

Dobrý den,

uvedený způsob ošetření motorové nafty předávkováním mazivostní přísadou je náhradní řešení, jen pokud nelze zajistit vyčerpání nádrže a natankování kvalitní motorové nafty.

Toto opatření je sice odzkoušené, ale provádíte jej na vlastní riziko s předem neznámým výsledkem.

Z přísad doporučuji vybrat takovou, u které garantuje výrobce mazivostní vlastnosti.

Informace můžete čerpat z nezávislého testu jehož výsledky najdete na: http://www.petrol.cz/download/Test_aditiv.pdf

Rozhodně motoru neublížíte, když jednorázově mazivostní přísadu 2-3krát předávkujete.

Ing. Miloš Auersvald - vedoucí odboru laboratoří

Ústav paliv a maziv, a.s. Praha

tel. 731429194, 321713078, 321750266

fax. 321725288

e-mail: milos.auersvald@upmas.cz

web: www.upmas.cz

Od: myryn.m@seznam.cz

Otázka: Dobrý den,

včera si mi stala nepříjemná událost - když jsem omylem do svého vozidla

Peugeot 306 s motorem 1905 ccm, 60kW, jedná se o "turbodiesel " natankoval

asi 2,5 lt Naturalu 95 a po tomto zjištění jsem nádrž doplnil 43,5 lt Nafty.

Ve vašem "Oddíle pro motoristy" jsem se dočetl o podobném případu (poměr

benzín - nafta byl ale horší 1:4) bylo tam doporučeno ihned nalít do nádrže

tzv. Přípravek do nafty obsahující "mazivostní" přísadu.

Prosím vás tedy o sdělení obchodního názvu tohoto přípravku pod kterým je k

dostání u benzínových pump.

Za brzké vyřízení dotazu děkuji

P.S. Sám odborník nic nedoporučuje, ovšem po přečtení "testu" vychází nejlépe VIF - super letní aditiv. Postupoval jsem dle rady odborníka, vlastně testu - nalil jsem to do nádrže, zatím se nic nestalo (doufám, že to "Pažout" přežije).

Stalo se vám taky něco podobnýho ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5litru do 40 litru nafty - nic se ti nemuze stat...tohle se bezne dela u starsich mechanickych dieselu v zime aby to lip startovalo a nezamrzala nafta...asi bych to vubec neresil, nebo dolil trochu te prisady, ale jak jsem cetl z tech testu, tak vetsina z tech aditiv mazivost ac by hlavne mely, nezvysujou vubec, krome toho VIFu, ktery pouzivam, ale jen kvuli tomu, ze mam HDI a tam mohou odejit vstriky diky spatne nafte snadno, takze chci to mit precejenom trosku pojistene, navic ta plechovka vystaci na 300-500 litru nafty a stoji neco nad 2 kila, coz je zadarmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechcu se proreknout, ale dal jsem do nafty asi 3x vic nez uvadi pomer(pri prvnim davkovani se doporucuju dat vic, a pak uz normalne), a po 200km se mi zda, ze uz mi to za studena nehoupe s volnobehem. Pridaval jsem totiz na radu, ze by to mohlo pomoct - za studena jsem mel kolisavy volnobeh. Tak tuky tuky na palici, ehm na drevo, uvidime tak za jednu dva nadrze co to udela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co tohe

SONAX Čistič palivové soustavy-diesel

Pro všechny dieselové motory. Vhodné pro preventivní a opravné použití. Zajišťuje optimální spalování, šetří palivo a zvyšuje operační schopnost. Odstraňuje usazeniny ze vstřikování a ve spalovacím prostoru pístu. Čistí celý palivový systém. Chrání proti korozi a tvorbě vosku. Redukuje výfukové emise.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: BIBOP

JE TO PŘÍMO NA Common Rail systems :super:super

to sice jo, ale diky tomu testu vim, ze VIF dela aspon to co by jakztakz melo, tohle testovano nebylo, takze to muze byt dobre, nebo to muze stat taky za prd, jako vetsina vyrobku v testu, ktera mela zvysovat mazivost nafty a prdlajs. Ale nezatracuju to samozrejme, dobre by bylo videt ovsem nejaky nezavisly test...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jo ale na druhou stranu firma sonax je dost dobrá na to aby prodávala sračky ale určitě těch dobrejch bude víc a těch špatnejch taky a ten test ukáže tak budm používat otestováný tim nemůžeme nic zkazit:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: myryn

Jmenuje se to "Super diesel aditiv letní" VIF .

[upravil dne 23.8.2007 myryn]

Kde se to dá sehnat? To je pouze na léto mají i na zimu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na každé lepší benzince a všude tam kde prodávají oleje a tak.... a zimní určitě je na 100% mám ji schovanou......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: snowboy

ja pouzivam CASTROL TDA http://www.autooleje.cz/fotkyKatalog/foto_202.jpg

vyjde na 175,-/0.5l a je to na 500 litru nafty v pomeru 1/1000 a spokojenost.:papa

a pritom si myslis jak jsi spokojenej a precti si ten test a zjistis, zes to tam vlastne ani nemusel pridavat, pac to TDA stoji za prd :)

protoze nechrani proti korozi a nezvysuje mazivost ... coz oproti VIFu, ktery zvysuje mazivost naproti tomu velmi dobre, je docela rozdil, hlavne pro cerpadlo a trysky, ktere jsou tak nachylne na zadreni...

A ted koukam, jestli to lijes do toho GRD tak je to vlastne asi skoro jedno, ja sem se o tom zacal zajimat z duvodu toho, ze tatikovi odesel na HDi vstrik :) uz to tam lijem oba dva

[upravil dne 29/8/2007 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: myryn

Jmenuje se to "Super diesel aditiv letní" VIF .

[upravil dne 23.8.2007 myryn]

Tankuji V power diesel a ještě do toho mám dávat toto aditivum? Nebo je lepší tankovat Diesel Extra a aditivum do toho vlít. Chtěl bych pro svůj motor udělat to nejlepší ale názory jsou různé. V power diesel ANo V power diesel NE, tak já nevím. Co pro ten motor bude nejlepší?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to rimmer: jestli jsi si vsiml, GRD je uvedene s titulem bylo :)

liju to do motoru s common rail systemem, ale mas pravdu, ze TDA nevyhralo test, bylo na 2 miste, jsou i horsi sh..y

takze zaver? Hmmm, vyliju zbytek aditiva do kanalu? Nee, az ho dojezdim, pocitam 2-3 tydny, podivam se po VIF :roker.

Jinak ale diky zvyseni cetanoveho cisla ma motor klidnejsi chod a je tissi.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus napsat mejla na tohoto profíka - poradil mi dobře.

Ing. Miloš Auersvald - vedoucí odboru laboratoří

Ústav paliv a maziv, a.s. Praha

tel. 731429194, 321713078, 321750266

fax. 321725288

e-mail: milos.auersvald@upmas.cz

web: www.upmas.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.