Sign in to follow this  
Followers 0
Guest snuky

Olej v sání u 2,1TD?

19 posts in this topic

menil sem vcera chladic a docela me zarazilo kolik oleje je v hadici a celkove v sani je to normalni aby se tam usazoval ,jinak v IC uz to vypadalo v pohode ,ale v te vrchni casti pomerne hodne ..

a jeste dotazek liju tam 5w40 ,myslite ze by bylo vhodny zacit tam davat polosyntetiku ?10W40 nebo to nema smysl ..ma nalitano 140tis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je olej v sání vzduchu do motoru, měl jsem to samé na starší 405 TD, tak to "plive" turbo olej zpět do sání. Na 90% sázím na netěsné turbo. Neřešil jsem to, prostě to tak je, a auto jezdí stále dál a jen jsem více kontroloval špinavej filtr vzduchu. Na reapsi turba jsem se vykašlal, ta už skoro převyšuje cenu auta... :D Je ale jasný, že pokud turbo ztrácí přetlak někam jinam a "odfukuje" někam dopryč :mrk, tak nepřeplňuje motor tak jak má, a tím ztrácí motor výkon... Je ale otázkou, jestli jseš to schopnej poznat, když to auto neznáš jako nové...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polosyntetika 10W-40 by měla být OK. Jinej olej ani do našich aut nepoužíváme. Myslím, že pro tento motor 2,1 TD je možno i dle výrobce užít oba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kdybych tu turbinu neresil muze se neco stat ? nebo jen casem odejde ?

s olejem teda budu pokracovat v 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já do 306 TD leju polosyntetiku MOGUL GX FE PRO, SAE 10W - 40, API SL/CF.

S tím turbem mám podobné problémy a proto dotaz - co se stane až mi turbina odejde do "věčných turbinišť" - dá se jezdit i bez ní ???

Je mi jasný, že se sníží výkon ale má to nejaký další negativní vliv na motor (1905 ccm, 66 kW).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: snuky

a kdybych tu turbinu neresil muze se neco stat ? nebo jen casem odejde ?

s olejem teda budu pokracovat v 5W40

Turbo by nemělo jen tak odejít, pokud olej pravidelně vyměňuješ. Otázkou je, jestli by nebylo lepší přejít na 10W. Pro naše klimatické podmínky plně vyhovuje a je o fous hustší, takže i průsaky nebudou tak výrazné. Se zvyšujícím se počtem najetých km se zvětšují vůle v motoru a tak začne netěsnit a řídký olej toho využije snadněji, než hustší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě turbo bude fungovat dál, jen nebude "přeplňovat" motor tak jak má (uniká přetlak). S tím turbem na starší 405 TD jsme měli problém od počátku, od té toby najeto asi 70 tis. km a setrvalý stav... Neřešíme to. Jen kontrolujem a občas trochu dolijeme polosyntetiku. Turbo pracuje dál. Souhlas s použitím polosyntetiky, ale je to každého věc. Polosyntetika je jen trochu "méně tekutá" za výrazně nízkých teplot, při zahřátém stavu nic nepoznaš a obě mají stenou viskozitu. Plnou syntetikou nic nepokazíš. Pro naše klima a tento motor je polosynt 10W-40 více než dobrá.

Bez turba (myslím jako vyndané ven) nebude motor moc fungovat... A nebude to stát za nic... Konstrukce motoru je daná použitím turba, byť turbo třeba nefunguje tak jak má. To ale neva, jen to ztrácí výkon. Ale je tam, akorát netvoří přetlak, teďka plácnu 20 kPa proti atmosféře tak jak by mělo, ale jen 10 kPa...:myslim Slyšel jsem, že bez turba motor nějak fungovat bude..., znám jeden případ 406 TD, ale hodně narostla spotřeba... (asi o 3 litry nahoru...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ti to s tim olejem myslel taky ze to bude asi lepsi volba ,ale ted dotaz da se to normalne vymenit nebo musim koupit pruplachovej vyplachnout to a pak tam dat tepre polosyn. ?

k tomu turbu .. myslite ze to musi bejt opravdu tim ,me se zda ze motor taha dobre ,de pekne od spodu ve vyssich otackach ale uz moc netlaci ,ale to je urcite normalni pocituju nejvetsi tah turba cca od 2tis otacek do 3,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej měníme normálně bez "proplachu". Hlavně musí bejt motor dobře zahřátej a nechat olej dobře a dloho výtect. Vůbec bych se přechodu na polosyntetiku nebál, a to ani bez prolachu. Není důvod proč?

K tomu turbu se těžko vyjadřuje... To jsou všechno subjektivní dojmy každého z nás... Co to je "dobře tahá"? Co to je "uz moc netlačí"? Turbo pracuje pořád, ale největší efekt by měl bejt právě kolem 2,5-3,0 tis. ot/min, myslím:myslim Pokud turbo plive olej do sání, není co řešit - přetlakový systém nemůže být těsný a tudíž se musí část výkonu ztrázet... To je bez diskuze! Pokud to tak není, tak máš úžasné auto :D Nevím ale, kolik je to ve tvém případě... Třeba je to jen málo? Pokles výkonu může být pár kW...? Být tebou bych to moc neřešil, hlídal si olej a jezdil skojeně dál. Teda pokud nechceš vypláznout ca 8 tis. Kč za "nejistou" repasi turba:papa Turbo se nerozsype, o tom pochybyju, a pokud by se tak stalo, je to zejména tehdy, pokud není vůbec mazané. Nedostatek oleje je mnohem horší jak "netěsné" turbo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ze je olej v sani se nemusi resit nicemu by to teda vadit nemelo ?

Vycistim co pujde a budu postupne sledovat .. na druhou stranu nevim jestli vubec to sani nekdo nekdy rozebiral ,ja to rozebiral poprve a trochu me to zarazilo .. pravda nema cenu psat nic o vykonu ale pri predjizdeni zadnej problem :D

dám tam tu polosyn. mozna to opravdu pomuze od prosakovani ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej v sání a ve vzduchovém filtru u svého ropáka 205 mám už léta (přesně celých 7 let, co ho vlastním) taky, a to ŽÁDNÉ TURBO NEMÁM. Olej se tam dostává odvětráním klikovky, když tomu trochu šlápneš na krk. Liju tam 10W40.

Pokud olej ze vzduchového filtru přímo nekape, ale jen je jím nasáklý, tak bych to neřešil.

[upravil dne 23/8/07 Garfield]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to zcela normalni TURBO masti treba u HDi po 20 tis km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá to každej jeden nafťák s turbem. Některej dřív, jinej pozdějc. Vubec se tím netrap.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky mam sani plne oleje...hold turbo pousti, postelo a poustet trochu bude, ale ac to vypada desive, ze to je jak kdyby to nekdo olejem proplachnul, tak olej mi prave vubec neubyva, anebo jen malicko, stejne nemusim mezi vymenama dolevat, z pulky se to ke spodni rysce nedostane nikdy. Neres, poradne utesni spoje na turbo hadicich, at ten olej z tama nekape pres to, svini to pak motor a veci kolem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řešilo se to tu, stačí hledat.

Dokonce je na to i nějaký test - jak poznat, zda-li turbo pouští nebo ne. Stačí sundat nějakou hadici a šlápnout tomu na plyn.

Diesel má mokrou pěnovou vložku, jenže ta se vlhčí odvětráváním klikovky. Nezaměňovat s netěsným turbem.

Netěsné turbo může taky blafnout na olej, tj. olej se dostane do sání a auto na něj začne "hořet". Pak ten motor není ničím bržděn a můžete ho přetočit. Co to pro motor znamená, nechť si každý domyslí sám. Ale klidně s prosakujícíma turbama jezděte a všem raďte, že je to úplně v pohodě a nic se nemůže stát.

Pokud turbo nefunguje, motor jede asi tak, jako P106 1.0i. Tj. do kopců tomu pomáháte tlačením, bo vaše auto s turbem má asi tak dvojnásobnou hmotnost oproti výše popsanému hopsadlu do města.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Řešilo se to tu, stačí hledat.

Dokonce je na to i nějaký test - jak poznat, zda-li turbo pouští nebo ne. Stačí sundat nějakou hadici a šlápnout tomu na plyn.

Diesel má mokrou pěnovou vložku, jenže ta se vlhčí odvětráváním klikovky. Nezaměňovat s netěsným turbem.

Netěsné turbo může taky blafnout na olej, tj. olej se dostane do sání a auto na něj začne "hořet". Pak ten motor není ničím bržděn a můžete ho přetočit. Co to pro motor znamená, nechť si každý domyslí sám. Ale klidně s prosakujícíma turbama jezděte a všem raďte, že je to úplně v pohodě a nic se nemůže stát.

Pokud turbo nefunguje, motor jede asi tak, jako P106 1.0i. Tj. do kopců tomu pomáháte tlačením, bo vaše auto s turbem má asi tak dvojnásobnou hmotnost oproti výše popsanému hopsadlu do města.

Odvětrání klikové skříně je vyvedeno za vzduchový filtr do sání.

Díky přetlaku, který ve skříni vzniká je část mastného a zaolejovaného vzduchu natlačená do sací trubky před turbo,proletí turbem, chladičem stlačeného vzduchu a rozvodem sání do spalovacího prostoru motoru,kde se spálí . I sebemenší množství této mastnoty se při dlouhodobém provozu projeví tak, že celou sací větev zamaže černým mastným svinstvem.

Tvrdit od stolu, že se jedná o prosakující turbo se mi nezdá dost korektní i s přihlédnutím na to, že motor jede"v pohodě"

Kdo chce mít sání čisté, može to řešit třeba přídavným filtrem

http://cartuning.cz/index.php?main_page=product_info&manufacturers_id=20&products_id=255

Co se oleje týká , nemyslím že by 5w-40 motoru ublížil , ale z vlastní zkušenosti vím, že na 10w-40 je 2.1td motor výrazně tišší a má jemnější chod.Navíc v manuálu je doporučení dokonce i na 15w-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dotaz k tomu záchytnýmu filtru kam s nim? ja mam spinave hadice jen od sani a ta prvni trubka co vede k IC ,vzduch.filtr je naprosto bez mastnoty

bagr : prave ten olej 10w40 chci zkusit menit z toho duvodu ze by se to treba mohlo prestat castecne spinit ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad házení oleje turbem - záleží na tom, jestli je jen sání mastné, nebo jestli ten olej znatelně úbývá a je ho plné sání - tudíž když se rozpojí hadice, jestli z toho teče. První případ je zcela normální i u atmosférického dieselu díky odsávání klikovky, druhý případ je onen prů*er, kdy hrozí, že si to ten motor nasaje. Ale nějaké malé množství oleje v sání prostě bude u dieselu vždycky, vždycky bude mastné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umístění pomocného filtru by v tomto případě mělo význam na hadici odvětrání - místo máš na obrázku vyznačené červeně.

Vzduchový filtr mastný není protože přes něj jde pouze vzduch zvenku. Kapky oleje v trubkách, před a za IC jsou zkondenzované olejové výpary.

[upravil dne 29/8/07 bagr]

post-0-14109596288337_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.