Sign in to follow this  
Followers 0
upper9

jaky motor?

10 posts in this topic

zdravim vsechny 205kaře a zaroven prosim o radu. chtel bych koupit svoji pritelkyni 205 nejakou kolem roku cca 89 ale nevim jakej motor jestli treba 1.1 nebo 1,8D.je mi jasny ze auto cca 20 let stary bude mit neco nalitany tak chci poradit jaky motory u 205 jsou drzaci a naopak. dik moc za rady jo a kdyby nekdo svyho mazlika prodaval tak nabidnete. mjte se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba motory co uvádíš jsou dobrý v těchle autech, diesel jezdí za hubičku 1.1 taky s tím že je svižnější do města ideálka, vyhni se TU motoru 1,4 44 kw r.v 88-89 pokud bylo auto dovezeno ze švýcarska, nemá stříkačku ale elektronickej karburátor=velká potíž. Pokud bych já kupoval dneska 205 tak bych určitě nešel pod rok 90, určitě šáhni po novým modelu s pozinkovou karoserií při koupi 205 si připrav investice stranou počítej min tak 8-10000 na nutný případný opravy, může to bejt méně samosebou, výměna rozvodů, náplní oprava přední nápravy, spodní ramena, výměna čepů na řízení a pod. všude tam se u těchle starších aut vyskytujou vůle. Pokud auto který budeš kupovat vyložene nebude mazel předchozího majitele co by do něj průběžně investoval, budeš mít zdřejmě na hranici životnosti horní uložení tlumičů, tlumiče samotný sedlou zadní nápravu, na tu si dej pozor aby nevrzala, případně nebyla ztuhlá, prověšený dveře u řidiče, netěsnosti u střešního okna u dvěří. Plasty v intoši bejvaj občas rozlámaný, jsou nekvalitiní Hodně byvají na výměnu brzdy s destičkama a hadičky ke třmenům. Myslím že dobrej kousek by se dal sehnal okolo 20000, vyhni se autům pod 10000 už se tak starý mrchy taky prodávaj. Pro mnoho lidí je tohle auto už bezcený a nemá cenu pro ně do něj vrážet za opravy tak to radši prodaj.Nabídka je široká takže budeš mít z čeho vybírat. Osobně si myslim že tyhle auto po tom co si je dá člověk dohromady jsou vcelku spolehlivý, vejdeš se všude a hlavně 205 má nesmírný kouzlo, jakmile jí máš jednou v rodině, dopřeješ ji nějaký investice a autí pak spokojeně dělá to co má je pořád konkurence schopný a má dobrou užitnou hodnotu zvlášt pro ženskou.Já osobně jsem pro 1.1 motor kolem roku výroby 92.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tommys

Oba motory co uvádíš jsou dobrý v těchle autech, diesel jezdí za hubičku 1.1 taky s tím že je svižnější do města ideálka, vyhni se TU motoru 1,4 44 kw r.v 88-89 pokud bylo auto dovezeno ze švýcarska, nemá stříkačku ale elektronickej karburátor=velká potíž. Pokud bych já kupoval dneska 205 tak bych určitě nešel pod rok 90, určitě šáhni po novým modelu s pozinkovou karoserií při koupi 205 si připrav investice stranou počítej min tak 8-10000 na nutný případný opravy, může to bejt méně samosebou, výměna rozvodů, náplní oprava přední nápravy, spodní ramena, výměna čepů na řízení a pod. všude tam se u těchle starších aut vyskytujou vůle. Pokud auto který budeš kupovat vyložene nebude mazel předchozího majitele co by do něj průběžně investoval, budeš mít zdřejmě na hranici životnosti horní uložení tlumičů, tlumiče samotný sedlou zadní nápravu, na tu si dej pozor aby nevrzala, případně nebyla ztuhlá, prověšený dveře u řidiče, netěsnosti u střešního okna u dvěří. Plasty v intoši bejvaj občas rozlámaný, jsou nekvalitiní Hodně byvají na výměnu brzdy s destičkama a hadičky ke třmenům. Myslím že dobrej kousek by se dal sehnal okolo 20000, vyhni se autům pod 10000 už se tak starý mrchy taky prodávaj. Pro mnoho lidí je tohle auto už bezcený a nemá cenu pro ně do něj vrážet za opravy tak to radši prodaj.Nabídka je široká takže budeš mít z čeho vybírat. Osobně si myslim že tyhle auto po tom co si je dá člověk dohromady jsou vcelku spolehlivý, vejdeš se všude a hlavně 205 má nesmírný kouzlo, jakmile jí máš jednou v rodině, dopřeješ ji nějaký investice a autí pak spokojeně dělá to co má je pořád konkurence schopný a má dobrou užitnou hodnotu zvlášt pro ženskou.Já osobně jsem pro 1.1 motor kolem roku výroby 92.

co bys rekl treba tomuhle ?

http://www.autohandl.cz/cgi-bin/cgi?action=show_detail&a_id=30303653

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, já bych spíše sáhl po 1.4i než 1.1i, 1.8 D se dělala do 90, pak 1.9 D.

Spotřeba u dieseleů do 6/100, u benzínů do 7/100.

Jinak, všeobecně nemá cenu ušetřit 5000,- Kč na tom, že je to 1.8 D - to auto bude oproti 1.9D starší a většinou o to v horším stavu.

Počítej za slušnějšího diesela tak 15-20 tkč, za benzína těch 15 tKč. "Sr*či" se už snad dávají za odvoz.

Pokupní servis ti v základu vyjde na cca 7000,- (rozvody, olej, filtry), pokud bude něco dál, počítej s cenou ND jako na Favority, vyjma snad spodních ramen (205 má čepy v ramenech - cena za jedno rameno 1200,-), komplet náprava vyjde na 10-12 tKč, repse zadní nápravy 5-7 tKč, spojka 3,5-5 tKč. Pak üž to budou jen takové srandy, jako brzdy apod. Když to přeženu a když všechno povyměníš, tak za 30-35 tKč budeš mít skoro "úplně novou 205" - sice lak bude už omšelejší a někde bude i reznout, zato nebude mít airbagy a pasivní bezpečnost skoro nulovou.

Předpokládám, že když jezdíš v 206 SW, tak peníze u tebe nehrajou zase takovou rolil, tak bych se možná být tebou podíval po něčem novějším - přece jenom, většinou majitelé v ČR P205 nechávají dojezdit (tzv. vyjeté, nikoliv ojeté auto, ty vymazlené si nechávají jako zimní auta) a za hranicema je starých 205 už jako šafránu.

Je to prostě jen a pouze tvoje rozhodnutí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Pe.tr : jo to bych taky rad nebo bych aspon sel vybirat s nekym odtud protoze je tu dost lidi co tomu rozumi mi prijde.tak uvidim,do bazaru uz sem koukal ale vetsinou samy GTI a to by asi pro tu moji pilotku nebylo to pravy orechovy :bojim, tak ja to jeste projedu jednou mej se a diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, vix má asi trochu pravdu s tou bezpečností, ale záleží hodně na tom kde bude jezdit, pokud bude auto tahat neustále okolo komína, 5km do práce po městě a zpátky, tak to nehraje tak velkou roli, pokud už bude jezdit větší dálky, možná lepší něco většího- 206 nebo třeba 306.. Ale jde taky o finanční stránku. Já za svoji 205 1,9D dal 40000 Kč, ale vyměnil jsem akorát olej, manžetu na poloose a gumičky na stabilizátoru, což jsou věci spíš spotřební a za pár korun a jen jezdím a snažím se ho udržovat. Záleží prostě na stavu a za 15tisíc se prostě nemůžou čekat zázraky. Měl jsem 1,1 a ta mi žrala ve městě přes 8litrů (hoodně lehká noha, těžší přes 10, ale zas to jelo, to je fakt..) a s 1,9D jezdím za 4,7 - 5,3 maximum. 1,8D je možná starší, ale motor o který bylo dobře staráno se odvděčí dlouhou spolehlivostí (jinak tam je spotřeba pod 5 stabilně, Hugo Boss měl 1,8D s 17" kolama a jezdil za 4,7). NEzáleží na tom jestli to je 1,8 nebo 1,9 D, ale na tom, jestli najdeš jebku z roku 94 s 1,9D nebo třeba zachovalou z roku 89 s 1,8D. Mimochodem 1,8D se dělaly současně s 1,9D, viděl jsem nádhernou 205 z posledních let výroby- 1997 a v ní byl origo 1,8D motor, i když to pravda je v tomhle modelovém roce raritka.. A dost možná že 1,8 byla povedenější a míň žrala..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já za sebe můžu říct že mám už druhou 205ku a pořád 1,8D a stěžovat si nemůžu.Mám to ale na denní ježdění do práce a jednou za tejden stim střihnu nákejch 100km vejlet a auto v pohodě.Ten motor je k neutahání!Je teda pravda že kastle už potřebuje různě povařit a doladit, ale na 85 rok to je normální a interiér v celku slušnej.Pro ženskou to je auto asi dobrý na centrum a občas i dál.Pokud je ale možnost více peněz tak já bych přítelkyni koupil nejradši Volvo at mám větší jistotu že se jí nestane.

Takže já říkám jednoznačně 1,8D nebo 1,9D a pokud do toho dáš vtší incestici a seženež nákýho středního mazla tak už moc navrch investovat nebudeš a pokud se to nenabourá tak za čas ještě v klidu prodáš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.