Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Naše testy pneu


vitin

Recommended Posts

Chlapi a holky, tak mně napadlo, jestli by nestálo za to, udělat anketu na bodování pneu různých značek podobně jako to mají Angličané. Je nás tady spousta a každý máme nějaké zkušenosti s určitými pneu, každý se potom rozhodujeme při koupi a kolikrát je to rozhodování fakt těžké.

Kdyby každá guma určitého vzorku měla svoji anketu kde bychom jí dávali body a hodnotili jízdní vlastnosti, hluk, opotřebení a pod., pak by to při rozhodování hrálo nemalou roli. On je totiž problém ohlížet se po různých zahraničních testech, protože naše silnice jsou přece jen specifické a přiznejme si, že ještě dlouho budou. Potom i opotřebení a jiné vlastnosti mohou dosahovat úplně jiných hodnot než v zahraničí, kde jezdí po téměř ideálních cestách.

Možná by to stálo za úvahu a určitě by to mnoha lidem pomohlo, zvláště když nákup pneu není zrovna malý zásah do rodinného rozpočtu. A koupit za velké peníze šmejd, to je pak někdy doslova na mašli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vize zajímavá, otázka co by z toho vzniklo v reálu. Kolik členů je tu opravdu aktivních? Málokdo z nás má možnost nějakýho rozumnýho srovnání. Jak by vypadalá technická realizace? Diskuzní fóra obecně nejsou na podobný projekty moc vhodnej nástroj. Napadá mě jedině pro každou gumu založit téma s hlasováním. (nějak sem si zatím nevšim - jde tady zobrazit výsledek hlasování aniž by člověk sám hlasoval?) Kdo by je zakládal? Jeden člověk, nebo pokaždý ten, kdo by chtěl nějakou gumu ohodnotit? Pneumatik je spousta, mělo by to kupu stránek, pak zase neohlídáš duplicitu.

Píšeš "jako to mají Angličané" - už něco v tomhle smyslu někde funguje? Můžeš hodit link, ať se podíváme?

Ono je vždycky potřeba někoho, kdo s tím začne. Napiš adminům, vymyslete způsob, napiš pravidla, založ první příspěvek a doufej, že se chytne dostatek lidí ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jednalo by se o něco jednoduššího, něco na způsob ankety u každé pneu jak píšeš ty, musel by se dát nějaký seznam nejpoužívanějších pneu a asi by nemělo smysl hodnotit každý rozměr stejné značky a typu. Dávám link na podobné testy v Anglii, ovšem není to testování na fóru. V pravém šedém sloupci jsou všechny testované pneu a vedle nich je počet lidí, kteří testovali. Po kliknutí na určitou pneu se objeví stránka s testy a lidé se tam vyjadřují pod tabulkou, je tam uveden rozměr pneu, na jakém voze byly a pod. Nemuselo by to být na takové úrovni, ale když jsem to pročítal, jsou tam kolikrát dost rozdílné výsledky lidí, kteří na nich jezdí v provozu, oproti renomovaným testům sdružení jako ADAC, AUTOBIL atd. V první tabulce na každé straně je vždy průměr všech hodnocení a teprve v následujících jsou jednotlivé testy. Samozřejmě jsou i tam testy rozdílné, ale od toho je ten průměr aby dal obrázek o jakosti pneu.

http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/index.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zajímavý, že mezi nejlepší podle těchto testů řidičů vychází pneu Fulda Carat, naopak věhlasné značky jsou hodnoceny až na výjimky docela špatně.

TOYO-R23 jsou na tom nejlíp co se týká opotřebení.

Vredestein SPORTRAC 3 zase co se týká jízdních vlastností.

FULDA Carat má taky dobrou výdrž.

[upravil dne 18.8.2007 vitin]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vitin

Je zajímavý, že mezi nejlepší podle těchto testů řidičů vychází pneu Fulda Carat, naopak věhlasné značky jsou hodnoceny až na výjimky docela špatně.

TOYO-R23 jsou na tom nejlíp co se týká opotřebení.

Vredestein SPORTRAC 3 zase co se týká jízdních vlastností.

FULDA Carat má taky dobrou výdrž.

[upravil dne 18.8.2007 vitin]

to je právě ono... ne každý preferuje adhezi před hlučností popř. kilometrovým výkonem...

mně je třeba jedno, jestli na pneu ujedu 20tis, nebo 25tis. Důležitá je pro mně právě adheze za různých podmínek, brzdná dráha, a okrajově i hlučnost... což ne každý preferuje na prvním místě... bylo by to hodně neobjektivní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: @re

Původně zaslal: vitin

Je zajímavý, že mezi nejlepší podle těchto testů řidičů vychází pneu Fulda Carat, naopak věhlasné značky jsou hodnoceny až na výjimky docela špatně.

TOYO-R23 jsou na tom nejlíp co se týká opotřebení.

Vredestein SPORTRAC 3 zase co se týká jízdních vlastností.

FULDA Carat má taky dobrou výdrž.

[upravil dne 18.8.2007 vitin]

to je právě ono... ne každý preferuje adhezi před hlučností popř. kilometrovým výkonem...

mně je třeba jedno, jestli na pneu ujedu 20tis, nebo 25tis. Důležitá je pro mně právě adheze za různých podmínek, brzdná dráha, a okrajově i hlučnost... což ne každý preferuje na prvním místě... bylo by to hodně neobjektivní...

No právě že ne, každý by dával známku za adhezi, hlučnost a opotřebení zvlášť a pak ať si každý vybere co je mu přednější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vitin

Chlapi a holky, tak mně napadlo, jestli by nestálo za to, udělat anketu na bodování pneu různých značek podobně jako to mají Angličané. Je nás tady spousta a každý máme nějaké zkušenosti s určitými pneu, každý se potom rozhodujeme při koupi a kolikrát je to rozhodování fakt těžké.

Kdyby každá guma určitého vzorku měla svoji anketu kde bychom jí dávali body a hodnotili jízdní vlastnosti, hluk, opotřebení a pod., pak by to při rozhodování hrálo nemalou roli. On je totiž problém ohlížet se po různých zahraničních testech, protože naše silnice jsou přece jen specifické a přiznejme si, že ještě dlouho budou. Potom i opotřebení a jiné vlastnosti mohou dosahovat úplně jiných hodnot než v zahraničí, kde jezdí po téměř ideálních cestách.

Možná by to stálo za úvahu a určitě by to mnoha lidem pomohlo, zvláště když nákup pneu není zrovna malý zásah do rodinného rozpočtu. A koupit za velké peníze šmejd, to je pak někdy doslova na mašli.

už se to řešilo tady

dokonce tamjsou i dva testy pneumatik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určite by to bola dobrá anketa, len horšie to bude s posúdením kvality rôznych pneu, pretože nie každý má možnosť jazdiť na rôznych druhoch pneu súčasne, takže každý bude asi hodnotiť vlastnosti tých svojich, ale skúsme to, uvidíme čo to prinesie:super:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nápad dobrej, ale většinou se tady spíš setkáš s negativníma ohlasama. Ostatně, my o pneumatikách diskutujeme, převážně na srazech, především mezi 2:00-3:00 hodinou ráno, kdy má ta diskuze ten správnej šmrnc.

Co se týká srovnávacích testů (iDnes, Auto-moto, ADAC, UAMK), tak tam je zajímavý, že jeden rok je jedna guma první a druhej rok je třeba třetí, přičemž ten druhej rok je úplně fuj a označovaná " neřád darebný".Je to divný, buď byly ty testy zaplacený, nebo se tak zhoršili. Jenže pak v prvním případě nemají ani ten informativní charakter, v druhém to nechápu.

vitin: nápad je to dobrej, zkus vymyslet nějaký systém, jak to hodnotit - všichni ti budou vděčni. Dostáváš to ode mě třeba jako bojovku ;)

MirasCC : divil by ses, co je tady aktivních členů :super

Přijeď někdy na sraz, uvidíš... sice u některých aktivita mezi 2-3 hodinou ranní již ochabuje, ale i přesto je to dost slušný.

A podobné útoky na někoho, kdo má nápad by sis mohl odpustit - jesti chceš, můžeš vitinovi pomoci. Třeba tím dokážeš, že fora na dané testy nejsou stavěná a já ti dám za pravdu.

vitin : hele, co třeba to udělat jako kartotéku ?

protože, co jsem na své pixle měl za zimní gumy - tak Matador MP58 - super, tichý, skvělý, nájezd 50 tkm a ještě by jednu sezonu vydržely (ale 4 roky a 5 mm byl stop)

Barum Polaris 2 - hlušné, sjíždějí se, mě se nelíbí.

Cena u obou stejná (cca 900-930 Kč), obě vyráběny na východě (Matador - SK, Barum - ROM), ale nevím. Jinak, rozměr 165/70 R14 (Fabia) vyrábí Barum v Otrokovicí, 165/70 R13 (Favorit, Felicia) dělá v Rumunsku.

Jasně, každý bude říkat svůj subjektivní názor, a že jeho gumy jsou nej ... ale, třeba přesto z toho fakt něco vyleze ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vix

nápad dobrej, ale většinou se tady spíš setkáš s negativníma ohlasama. Ostatně, my o pneumatikách diskutujeme, převážně na srazech, především mezi 2:00-3:00 hodinou ráno, kdy má ta diskuze ten správnej šmrnc.

Co se týká srovnávacích testů (iDnes, Auto-moto, ADAC, UAMK), tak tam je zajímavý, že jeden rok je jedna guma první a druhej rok je třeba třetí, přičemž ten druhej rok je úplně fuj a označovaná " neřád darebný".Je to divný, buď byly ty testy zaplacený, nebo se tak zhoršili. Jenže pak v prvním případě nemají ani ten informativní charakter, v druhém to nechápu.

vitin: nápad je to dobrej, zkus vymyslet nějaký systém, jak to hodnotit - všichni ti budou vděčni. Dostáváš to ode mě třeba jako bojovku ;)

MirasCC : divil by ses, co je tady aktivních členů :super

Přijeď někdy na sraz, uvidíš... sice u některých aktivita mezi 2-3 hodinou ranní již ochabuje, ale i přesto je to dost slušný.

A podobné útoky na někoho, kdo má nápad by sis mohl odpustit - jesti chceš, můžeš vitinovi pomoci. Třeba tím dokážeš, že fora na dané testy nejsou stavěná a já ti dám za pravdu.

vitin : hele, co třeba to udělat jako kartotéku ?

protože, co jsem na své pixle měl za zimní gumy - tak Matador MP58 - super, tichý, skvělý, nájezd 50 tkm a ještě by jednu sezonu vydržely (ale 4 roky a 5 mm byl stop)

Barum Polaris 2 - hlušné, sjíždějí se, mě se nelíbí.

Cena u obou stejná (cca 900-930 Kč), obě vyráběny na východě (Matador - SK, Barum - ROM), ale nevím. Jinak, rozměr 165/70 R14 (Fabia) vyrábí Barum v Otrokovicí, 165/70 R13 (Favorit, Felicia) dělá v Rumunsku.

Jasně, každý bude říkat svůj subjektivní názor, a že jeho gumy jsou nej ... ale, třeba přesto z toho fakt něco vyleze ;)

Presne tak, s tema testama na netu je to odivny, ja sem kupoval pred minulou sezonu gumy podle testu a byly na 2 miste , no a dneska tam bud uz nejsou a nebo nedoporucu je se, jestli to neni vzhledem k jinym pneu nebo co, ale je to divny :D:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vix

MirasCC : divil by ses, co je tady aktivních členů :super

Přijeď někdy na sraz, uvidíš... sice u některých aktivita mezi 2-3 hodinou ranní již ochabuje, ale i přesto je to dost slušný.

A podobné útoky na někoho, kdo má nápad by sis mohl odpustit - jesti chceš, můžeš vitinovi pomoci. Třeba tím dokážeš, že fora na dané testy nejsou stavěná a já ti dám za pravdu.

Já bych na sraz rád, ale nějak mi to nevychází :nevim

Minisraz Vysočiny tenhle víkend - byl sem nedaleko, ale totální nestíhačka.

Červenej kostelec - ségra už má nějakej čas naplánovanej skok z letadla, taky se nedostanu. Tak uvidíme, snad někdy brzo nějaká akce vyjde...

Nemyslel sem svůj příspěvek nijak zle. vittin má mojí podporu, jestli můžu bejt nějak nápomocnej, rád svou troškou do mlejna přispěju. Sem už zkrátka po pár letech pohybu po různejch diskuzních fórech trochu skeptickej. Taky sem svýho času míval podobný průkopnický vize a nápady a už mockrát sesm si na vlastní kůži ověřil, jak to většinou dopadá ;)

Jak je to teda s těma anketama? Můžu vidět výsledek hlasování aniž bych hlasoval? Nexus neznám, třebas je to nabušený fórum s mnoha možnostma :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MirasCC

Původně zaslal: vix

MirasCC : divil by ses, co je tady aktivních členů :super

Přijeď někdy na sraz, uvidíš... sice u některých aktivita mezi 2-3 hodinou ranní již ochabuje, ale i přesto je to dost slušný.

A podobné útoky na někoho, kdo má nápad by sis mohl odpustit - jesti chceš, můžeš vitinovi pomoci. Třeba tím dokážeš, že fora na dané testy nejsou stavěná a já ti dám za pravdu.

Já bych na sraz rád, ale nějak mi to nevychází :nevim

Minisraz Vysočiny tenhle víkend - byl sem nedaleko, ale totální nestíhačka.

Červenej kostelec - ségra už má nějakej čas naplánovanej skok z letadla, taky se nedostanu. Tak uvidíme, snad někdy brzo nějaká akce vyjde...

Nemyslel sem svůj příspěvek nijak zle. vittin má mojí podporu, jestli můžu bejt nějak nápomocnej, rád svou troškou do mlejna přispěju. Sem už zkrátka po pár letech pohybu po různejch diskuzních fórech trochu skeptickej. Taky sem svýho času míval podobný průkopnický vize a nápady a už mockrát sesm si na vlastní kůži ověřil, jak to většinou dopadá ;)

Jak je to teda s těma anketama? Můžu vidět výsledek hlasování aniž bych hlasoval? Nexus neznám, třebas je to nabušený fórum s mnoha možnostma :aut

Jasně, že můžeš vidět výsledek, např. tady nějakej MirasCC dělal anketu o kolech a hezky to funguje:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Jasně, že můžeš vidět výsledek, např. tady nějakej MirasCC dělal anketu o kolech a hezky to funguje:D

Heh, ten nick mi něco říká... :D Henže tam už sem právě hlasoval, takže si nevyzkouším to co mě nejvíc zajímá. Jinej příklad? :aut

EDIT: Jo, OK, huž vidím tlačítko "Prohlédnout výsledek" i tam kde sem nehlasoval. Trochu nepohodlný, když procházím mnoho témat a zajímá mě jak která guma na tom je, ale budiž, de to ;)

[upravil dne 19/8/07 MirasCC]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vidím že nám vrtají hlavou stejné otázky, jako proč stejná guma má každý rok jiné vlastnosti, nebo je jinak a docela odlišně posuzovaná několika subjekty. Buď jsou v tom nekalé záležitosti, jako nějaká placená reklama, nebo výrobce dělá každý rok jinou gumu. A proto se mi líbí anglické testy na linku, který jsem tady vložil, protože těžko budou výrobci uplácet obyčejné řidiče aby jim dali v testech body. Samozřejmě je v tom docela dost subjektivních pocitů, ale když se pak vezme průměr, něco to vypovídá. Divím se totiž, jak to že jsou výsledky naprosto odlišné než u oficiálních testů. Proto se přikláním k tomu, že takové ankety by nám pomohly víc než oficiální podplacené testy. Samozřejmě že když si koupím např. Pirelli, budu spokojený s jízdními vlastnostmi, ale musím počítat s tím, že dík vysokému valivému odporu mi stoupne spotřeba. Existují levnější gumy, které mají jen o málo horší jízdní vlastnosti, ale poloviční valivý odpor a víc než poloviční opotřebení. Tak proč kupovat značku, když mohu mít srovnatelný výrobek za daleko nižší cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja si myslím, že ono v podstate je to jedno aké gumy máš na kolesách, nikto z nás predsa nejazdí na sériovom aute rýchlostné preteky, aby až tak záležalo na niektorých vlastnostiach gúm, súhlasím ale s tým že niektoré gumy majú lepšie vlastnosti na suchej ceste iné na mokrej, iné na snehu, preto aj oficiálne testy sú k niečomu dobré a dosť podstatnou mierou na výber gúm je pomer ceny a kvality

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: PaloLM

ja si myslím, že ono v podstate je to jedno aké gumy máš na kolesách, nikto z nás predsa nejazdí na sériovom aute rýchlostné preteky, aby až tak záležalo na niektorých vlastnostiach gúm, súhlasím ale s tým že niektoré gumy majú lepšie vlastnosti na suchej ceste iné na mokrej, iné na snehu, preto aj oficiálne testy sú k niečomu dobré a dosť podstatnou mierou na výber gúm je pomer ceny a kvality

Máš pravdu že nejezdíme závody, ale tady nejde ani tak o tyhle vlastnosti jako spíše o bezpečnost a komfort. Například při pročítání jejich testů si většina lidí pořídí FULDA CARAT Progesso znovu, většina lidí je chválí na suchu, ale píše že na mokru jsou horší, ale prakticky všichni píší že jsou to nejtišší pneumatiky s nejmenším opotřebením. Když vezmu v úvahu tato kritéria, tak se shodují s odbornými testy a jsou to vlastnosti, pro které si je pořídím asi taky. Rozhodně nejezdím většinu času na dešti a když, tak si dám trochu pozor. Navíc na dešti psali horší výsledky lidé, kteří neměli ABS, takže není co řešit.

Naproti tomu většina lidí kritizuje BRIDGESTONE ER 300, většina si je znovu nepořídí, kritizují chování na mokru, otřesný hluk a co mi vadí nejvíc, stoupla skoro všem spotřeba paliva. Jeden píše že při 130km/h má vyšší spotřebu o 1,3 - 1,5l/100km! Což se potvrzuje u odborných testů vysokým valivým odporem a mají ho velký i Pirelli a Continental. Nejmenší má Fulda a Michelin obecně. Ale ostatní negativa už jsou na rozdíl od odborných testů, proto mám dojem že značkové pneu jsou v testech protěžované.

Takže při posouzení těchto vyjádření mám rozhodně usnadněný výběr. A o to mi šlo. Komu nevadí vysoká spotřeba ani větší hluk, tak si koupí např. Bridgestone. Já tak bohatý nejsem a tím nemám na mysli cenu pneu, ale jejich provoz.

Samozřejmě by vycházely posudky jinak na našich silnicích, zejména by se bral ohled na hluk a komfort při nerovnostech, vzhledem na kvalitu většiny našeho asfaltu a stav vozovek po opravách. Na některých silnicích je hluk tak velký, že není slyšet ani rádio.

[upravil dne 20.8.2007 vitin]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s týmto názorom súhlasím, len či údaj o zvýšenej sprotrebe je celkom objektívny alebo nie, pretože vieme že spotrebu ovplyvňuje nielen výber vhodnej pneu ale aj podmienky na ceste, a veľa iných faktorov, a tiež si myslím že na takýto test spotreby je treba pomerne presné meranie spotrebovaného paliva , určite menší valivý odpor podstatnou mierou prispieva k menšej spotrebe. Ale skúsme vymyslieť objektívne krirériá na anketu, uvidíme, čo to prinesie, veľa ľudom asi uľahčí výber pri kúpe nových pneu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vitine, ty jsi hotový spisovatel. V dnešní době jsme obklopeni reklamou a tato součást našeho života do nás hustí lákavé nabídky.Všechno je založeno na tržní ekonomice a s tím jde ruku v ruce nekalá soutěž.Proto jsou důležitá takováto fóra, kde si lidé mohou sdělit své osobní zkušenosti, případně doporučit různé odkazy na skutečně odborné recenze.Fandím této myšlence a doufám, že časem nasměruje některé z nás k zakoupení optimálních pneumatik.Dle jednoho z tvých příspěvků si zřejmě nezakoupím Bridgestone ER 300.Jezdím převážně po horších komunikacích a kladu důraz nejen na bezpečnost, ale i na hlučnost pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mares

Vitine, ty jsi hotový spisovatel. V dnešní době jsme obklopeni reklamou a tato součást našeho života do nás hustí lákavé nabídky.Všechno je založeno na tržní ekonomice a s tím jde ruku v ruce nekalá soutěž.Proto jsou důležitá takováto fóra, kde si lidé mohou sdělit své osobní zkušenosti, případně doporučit různé odkazy na skutečně odborné recenze.Fandím této myšlence a doufám, že časem nasměruje některé z nás k zakoupení optimálních pneumatik.Dle jednoho z tvých příspěvků si zřejmě nezakoupím Bridgestone ER 300.Jezdím převážně po horších komunikacích a kladu důraz nejen na bezpečnost, ale i na hlučnost pneu.

Ahoj, no s těma Bridgestonama mi povídej, já na ně měl zálusk dlouho, ale asi to taky nechám plavat. Tady v okolí jsou cesty katastrofální z hrubého asfaltu a je to jak když letí letadlo. Dokonce jsem objevil jeden oficiální test, kde tu hlučnost taky uvádí. Když je to o 4dB proti nejtižší pneu, tak to je hodně. Každý dB se myslím zdvojnásobuje výkon potřebný pro získání jednoho dB navíc v audio zesilovačích, takže 4dB kraválu navíc, to už je sakra poznat když máš s někým v autě mluvit. No podle toho co jsem tam všude vyčetl, patří Micheliny do nejtišší skupiny a co je taky důležité, mají nejmenší valivý odpor a tudíž menší spotřebu. Jsou to totiž nejtvrdší pneu, proto ten valivý odpor je nízký a opotřebení taky. Ovšem to má zase jednu nevýhodu, která to vyvažuje. Jelikož jsou tak tvrdé, na vodě tolik nedrží. Všechny gumy které jsem prošel s nízkým valivým odporem a nízkým opotřebením, mají problémy na mokru protože mají tvrdou směs která nepřilne. Měkké gumy jsou vynikající na mokru, ale mají logicky větší odpor valení a otěr. Takže si každý musí rozhodnout sám, které má priority. Přikláním se k tomu, koupit tvrdé a drahé Micheliny nebo něco podobného, na vodě tolik nejezdím a když tak si dám majzla, ale to co ušetřím na palivu a životnosti mi několikrát tu vyšší cenu zaplatí. Nebo koupit levné Fuldy, které mají ještě menší odpor a opotřebení ale mají trochu horší vlastnosti na suchu kromě té vody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady vkládám výsledky testu pneu 195/65/15. kde jde vidět jak gumy s tvrdou směsí mají problémy na mokru ale jsou tiché, mají malý odpor valení a malé opotřebení. Tento test asi ještě nebyl ovlivněn, protože značky jsou dost vzadu. Je z roku 2003.

Zajímavá guma je Fulda Carat Attiro na suchu.

[upravil dne 21.8.2007 vitin]

post-0-1410959625325_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...