Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Jízda v koloně (zejména pro milovníky společných cest na srazy)


Medvěd

Recommended Posts

Zajímalo by mě, jak je právně řešená jízda v koloně - nedávno jsem se totiž dozvěděl, že pokud budu na srazu organizovat spanilku, jedná se "o jiné využití komunikace" k čemuž potřebuju schválení majitele komunikace (v konkrétním případě se jedná o jeden kraj, ale cesta by byla ve dvou okresech) a též souhlas obcí, skrz které by tato jízda projížděla. Pokud tyto souhlasy budu mít, musím akci nahlásit Policii a Ti koloně musí poskytnout doprovod.

Ptám se zde do éteru - je tu někdo kdo dokáže zjistit co vše je opravdu potřeba??

Uvědomujete si, že když jedete na sraz ověšeni vlaječkami třeba i několik desítek km, vlastně též jde o stejné "jiné využití komunikace" a tohle martýrium bychom vlastně vždy měli podstoupit???

Jak by asi jednaly pojišťovny, kdyby došlo k vážnější nehodě 8 piškotů olepených samolepkami našeho klubu a ověšených vlaječkami, když by škoda hladce přesáhla třeba půl melounu???

Nechci děsit, jen mě zajímá pravda

[upravil dne 16/8/2007 Medvěd]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potom je taky otázka jak je právně definovaná "kolona". Jestli je někde uvedeno zda je to třeba více než 10 aut jedoucích těsně za sebou nebo jakým způsobem je to vlastně definovaný. Nebo by se mohlo říct, že prostě jsme měli všichni cestu stejným směrem no.... To by potom musel být policejní doprovod každý pátek na D1 na výjezdu z Prahy. To je teprve kolona.

Ale přijde mi, že sehnat všechny povolení by trvalo hrozně dlouho. Co se zkusit zeptat třeba na jiných podobných klubech zda tohle už řešily?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě jedeme za sebou určitou rychlostí. Těžko říct, jak by to bylo s dokazováním, že jedeš opravdu v koloně - organizované koloně. Např. při jízdě na dálnici se najde spousta příkladů, kdy jedou čtyři, pět aut jen tak za sebou :myslim

A vlaječky nebo samolepky??? každej ať si dá na auto co se mu zachce

[upravil dne 16/8/07 Vertex]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o "Zvláštní užití komunikace".

Jeho definice je:

(6) Zvláštním užíváním dálnice, silnice a místní komunikace je

a) přeprava zvlášť těžkých nebo rozměrných předmětů a užívání vozidel, jejichž rozměry nebo hmotnost přesahují míru stanovenou zvláštními předpisy,10)

b) užití dálnice, rychlostní silnice nebo rychlostní místní komunikace silničními motorovými vozidly, jejichž nejvyšší povolená rychlost je nižší, než stanoví zvláštní předpis,2)

c) užití dálnice, silnice nebo místní komunikace a silničního pomocného pozemku pro

1. umísťování a provozování reklamních poutačů, propagačních a jiných zařízení, světelných zdrojů, barevných ploch a jiných obdobných zařízení (dále jen "reklamní zařízení"),

2. umísťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů nesloužících k údržbě nebo opravám těchto komunikací, nebudou-li neprodleně odstraněny (zařízení staveniště, skládka stavebních hmot nebo paliva apod.),

3. provádění stavebních prací,

4. zřizování vyhrazeného parkování,

5. zřizování a provoz stánků, pojízdných či přenosných prodejních a jiných podobných zařízení,

6. audiovizuální tvorbu,

d) umístění inženýrských sítí a jiných nadzemních nebo podzemních vedení všeho druhu v silničním pozemku, na něm nebo na mostních objektech,

e) pořádání sportovních, kulturních, náboženských, zábavních a podobných akcí, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu,

f) výjimečné užití silnice nebo místní komunikace pásovými vozidly Armády České republiky nebo historickými vozidly, jejichž kola nejsou opatřena pneumatikami nebo gumovými obručemi,

g) výjimečné užití místní komunikace a silnice samojízdnými pracovními stroji a přípojnými vozidly traktorů, které nemají schválenou technickou způsobilost podle zvláštního právního předpisu.13a)

Předpokládám, že "spanilek" by se měl týkat odstavec e)

Jak naplnit literu zákona:

(1) K užívání dálnic, silnic a místních komunikací jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které jsou určeny (dále jen "zvláštní užívání"), je třeba povolení příslušného silničního správního úřadu vydaného s předchozím souhlasem vlastníka dotčené pozemní komunikace, a může-li zvláštní užívání ovlivnit bezpečnost nebo plynulost silničního provozu, také s předchozím souhlasem Ministerstva vnitra, jde-li o dálnici a rychlostní silnici, v ostatních případech se souhlasem příslušného orgánu Policie České republiky.

zákon

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je citace zákona 13/1997 Sb.:

§ 25

Zvláštní užívání

(1) K užívání dálnic, silnic a místních komunikací jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které jsou určeny (dále jen "zvláštní užívání"), je třeba povolení příslušného silničního správního úřadu vydaného s předchozím souhlasem vlastníka dotčené pozemní komunikace, a může-li zvláštní užívání ovlivnit bezpečnost nebo plynulost silničního provozu, také s předchozím souhlasem Ministerstva vnitra, jde-li o dálnici a rychlostní silnici, v ostatních případech se souhlasem příslušného orgánu Policie České republiky. Souhlas vlastníka se zvláštním užíváním podle odstavce 6 písm. c) bodu 3 a odstavce 6 písm. d) se nevyžaduje v případě, že se jedná o veřejně prospěšnou stavbu; k návrhu na zvláštní užívání může vlastník uplatnit námitky, o kterých rozhodne silniční správní úřad.

(2) Silniční správní úřad vydá rozhodnutí o povolení zvláštního užívání právnické nebo fyzické osobě na základě písemné žádosti na dobu určitou a v rozhodnutí stanoví podmínky zvláštního užívání. Povolení ke zvláštnímu užívání nezbavuje uživatele povinnosti k náhradám za poškození nebo znečištění dálnice, silnice nebo místní komunikace.

(3) Porušuje-li právnická nebo fyzická osoba podmínky stanovené v rozhodnutí o vydání povolení, silniční správní úřad rozhodne o odnětí povolení. Právnické nebo fyzické osobě, které bylo odňato povolení ke zvláštnímu užívání, lze udělit povolení ke zvláštnímu užívání na základě znovu podané žádosti nejdříve po uplynutí tří let ode dne, kdy rozhodnutí o odnětí povolení ke zvláštnímu užívání nabylo právní moci.

(4) Silniční správní úřad může rozhodnout o změně vydaného povolení na základě odůvodněné žádosti držitele povolení ke zvláštnímu užívání.

(5) V době branné pohotovosti státu není třeba povolení ke zvláštnímu užívání pro vozidla Armády České republiky.

(6) Zvláštním užíváním dálnice, silnice a místní komunikace je

a) přeprava zvlášť těžkých nebo rozměrných předmětů a užívání vozidel, jejichž rozměry nebo hmotnost přesahují míru stanovenou zvláštními předpisy, 10)

b) užití dálnice, rychlostní silnice nebo rychlostní místní komunikace silničními motorovými vozidly, jejichž nejvyšší povolená rychlost je nižší, než stanoví zvláštní předpis, 2)

c) užití dálnice, silnice nebo místní komunikace a silničního pomocného pozemku pro

1. umísťování a provozování reklamních poutačů, propagačních a jiných zařízení, světelných zdrojů, barevných ploch a jiných obdobných zařízení (dále jen "reklamní zařízení"),

2. umísťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů nesloužících k údržbě nebo opravám těchto komunikací, nebudou-li neprodleně odstraněny (zařízení staveniště, skládka stavebních hmot nebo paliva apod.),

3. provádění stavebních prací,

4. zřizování vyhrazeného parkování,

5. zřizování a provoz stánků, pojízdných či přenosných prodejních a jiných podobných zařízení,

6. audiovizuální tvorbu,

d) umístění inženýrských sítí a jiných nadzemních nebo podzemních vedení všeho druhu v silničním pozemku, na něm nebo na mostních objektech,

e) pořádání sportovních, kulturních, náboženských, zábavních a podobných akcí, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu,

f) výjimečné užití silnice nebo místní komunikace pásovými vozidly Armády České republiky nebo historickými vozidly, jejichž kola nejsou opatřena pneumatikami nebo gumovými obručemi,

g) výjimečné užití místní komunikace a silnice samojízdnými pracovními stroji a přípojnými vozidly traktorů, které nemají schválenou technickou způsobilost podle zvláštního právního předpisu. 13a )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vyjizdky na motorkach ve vetsim mnozstvi (> 50) jsme hlasili, tusim ze na MP a Mag. kvuli tomu, ze se na nekolik minut zaviraji krizovatky, kruhove objezdy atd a nekteri ridici v autech to celkem tezce snaseji... :roll

K odpovedi Kurta nema cenu cokoliv psat ;)

Edit:

Původně zaslal: Pe.Tr

tak až pojedem spanilku ,tak kdyby něco tak budem dělat blbý (to mi jde) a jako že jen tak náhodou ...

:mrk:mrk:mrk :papa:D:D:D

[upravil dne 16/8/2007 Pata]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Původně zaslal: Vertex

BESIP neohrožujeme, rychlost přizpůsobujeme stavu vozovky - finito

By mě zajímalo, kolik fízlů by takovou odpověď skouslo:D:D:D

Skouslo neskouslo, jde o to, jak to okecat. Hold prostě někudy neprojede 6 aut za sebou, ale 30. A řeknu Ti, že Tě bude prudit max dopravák nebo nějakej agent, obyč hlídka někde z obvodu těžko někoho zastaví (pokud nepojede bez světel nebo podobně). No a jestli nějakej spoluobčan na místní obvodní oddělení zavolá, tak ve většině případů to kluci ani nestihnou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vzhledem k tomu, že všude je dovětek "pokud by tím mohla být ohrožena bezpečnost a plynulost provozu" a to my neděláme, tak si myslím že je to ok.

nejedeme krokem, pouštíme auta z vedlejších a odbočující mimo trasu, křižovatky nezastavujeme takže je to jen několik (desítek) aut jedoucích stejným směrem.

jako třeba ve větším městě. taky když je zelená jede několik aut hned za sebou stejným směrem.

pokud bychom ale chtěli uzavírat na poár minut křižovatky tak to už je jína...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: zoby

no vzhledem k tomu, že všude je dovětek "pokud by tím mohla být ohrožena bezpečnost a plynulost provozu" a to my neděláme, tak si myslím že je to ok.

nejedeme krokem, pouštíme auta z vedlejších a odbočující mimo trasu, křižovatky nezastavujeme takže je to jen několik (desítek) aut jedoucích stejným směrem.

jako třeba ve větším městě. taky když je zelená jede několik aut hned za sebou stejným směrem.

pokud bychom ale chtěli uzavírat na poár minut křižovatky tak to už je jína...

Když si vzpomeneš na "spanilku" na Ochozi, tak tam by ten doprovod a uzavírání křižovatek byl 100% na místě

(a vzhledem k tomu, že na srazy už jezdí řádově kolem 100 účastníků, tak se k nutnosti doprovodu blížíme mílovými kroky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kurt

Jde o "Zvláštní užití komunikace".

Jeho definice je:

(6) Zvláštním užíváním dálnice, silnice a místní komunikace je

a) přeprava zvlášť těžkých nebo rozměrných předmětů a užívání vozidel, jejichž rozměry nebo hmotnost přesahují míru stanovenou zvláštními předpisy,10)

b) užití dálnice, rychlostní silnice nebo rychlostní místní komunikace silničními motorovými vozidly, jejichž nejvyšší povolená rychlost je nižší, než stanoví zvláštní předpis,2)

c) užití dálnice, silnice nebo místní komunikace a silničního pomocného pozemku pro

1. umísťování a provozování reklamních poutačů, propagačních a jiných zařízení, světelných zdrojů, barevných ploch a jiných obdobných zařízení (dále jen "reklamní zařízení"),

2. umísťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů nesloužících k údržbě nebo opravám těchto komunikací, nebudou-li neprodleně odstraněny (zařízení staveniště, skládka stavebních hmot nebo paliva apod.),

3. provádění stavebních prací,

4. zřizování vyhrazeného parkování,

5. zřizování a provoz stánků, pojízdných či přenosných prodejních a jiných podobných zařízení,

6. audiovizuální tvorbu,

d) umístění inženýrských sítí a jiných nadzemních nebo podzemních vedení všeho druhu v silničním pozemku, na něm nebo na mostních objektech,

e) pořádání sportovních, kulturních, náboženských, zábavních a podobných akcí, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu,

f) výjimečné užití silnice nebo místní komunikace pásovými vozidly Armády České republiky nebo historickými vozidly, jejichž kola nejsou opatřena pneumatikami nebo gumovými obručemi,

g) výjimečné užití místní komunikace a silnice samojízdnými pracovními stroji a přípojnými vozidly traktorů, které nemají schválenou technickou způsobilost podle zvláštního právního předpisu.13a)

Předpokládám, že "spanilek" by se měl týkat odstavec e)

Jak naplnit literu zákona:

(1) K užívání dálnic, silnic a místních komunikací jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které jsou určeny (dále jen "zvláštní užívání"), je třeba povolení příslušného silničního správního úřadu vydaného s předchozím souhlasem vlastníka dotčené pozemní komunikace, a může-li zvláštní užívání ovlivnit bezpečnost nebo plynulost silničního provozu, také s předchozím souhlasem Ministerstva vnitra, jde-li o dálnici a rychlostní silnici, v ostatních případech se souhlasem příslušného orgánu Policie České republiky.

zákon

No, dle mého názoru se odstavec e) zvláštního užívání komunikace spanilky ani moc netýká. Jako zvláštní užívání bych spíš bral to, kdyby tam někdo chtěl rozložit stánky a udělat si nějakej jarmark nebo cokoliv podobnýho a ještě i tak by to muselo bejt spojeno s ohrožením bezpečnosti nebo plynulosti silničního provozu.

Další citace:" K užívání dálnic, silnic a místních komunikací jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které jsou určeny (dále jen "zvláštní užívání"), je třeba povolení......" - z toho jasně vyplývá, že spanilka nepatří do kategorie zvláštního užívání komunikace. Protože spanilka je o jízdě. Já nevim, co je na jízdě po pozemní komunikaci tak neobvyklýho??? Myslim si, že je jedno, jestli tam jede za sebou několik desítek Peugeotů nebo aut různých značek v "koloně". Spanilka je úplně normální jízda vozidel v řadě jako kterákoliv jiná jízda vozidel. Takže já to vidim tak, že jízda spanilkou je "užívání dálnic, silnic a místních komunikací obvyklým způsobem". Kdyby to mělo bejt užívání jinym než obvyklym způsobem, co by auta potom měly na těch silnicích dělat, když ne jezdit????????? :bojim:myslim;):papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uz jsem se o to zajimal driv, kdyz jsem byl "tam nahore" :D kamarad policajt mi to zjistoval a je to tak - pokud chceme mit klid a bude nas pres cca 10 aut (to cislo nikde neni, skutecne zalezi na okolnostech - je rozdil 10 osobnich aut a 10 kamionu), pak se zazada prislusny spravce komunikace - ten vetsinou vyda papïr, ze souhlasi. Pak se s tim dojde na policii a policie rozhodne, jestli dojde k velkemu ohrozeni provozu nebo ne a zda je potreba mit policejni doprovod.

V pripade, ze mate povoleni od spravce komunikace, pak skutecne muzete ridit provoz na krizovatkach na nezbytne nutnou dobu = doba projeti kolony. Je doporuceno, aby vozidla, jez "ridi" kolonu = zastavuji provoz, prvni vozidlo, posledni vozidlo atd. byly vybaveny zlutym majakem - vzhledem k tomu, ze dochazi k ohrozeni provozu, pak se smi pouzit.

Ale na policejni doprovod neni "narok", je to skutecne na uvazeni policie. Jde o dohodu. Je mozne se domluvit, ze kolona pojede sama, ale na nejake velke krizovatce pocka policejni vozidlo, krete provede potrebne pozastaveni provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS: Ad pojistovna - pokud nemate v povinnym ruceni nebo havarijnim pojisteni osetreno, ze pojistna udalost se tyka i udalosti pri zvlastnim uziti komunikace, pak s pojistovnou nepocitejte... ta kdyz zjisti, ze slo o nahlasenou kolonu atd. tak se na vas vyprdne...

to je zase na druhou stranu vyhoda, pokud akce nahlasena neni, ze kdyz se tuknete, tak se jednalo o nehodu v beznem provozu :-)

[upravil dne 17.8.07 ondra]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...