MirasCC

15" vs 16" - pohodlí, nebo vzhled

15" vs 16" - pohodlí, nebo vzhled  

  1. 1. 15" vs 16" - pohodlí, nebo vzhled


Please sign in or register to vote in this poll.

34 posts in this topic

Vybírám nový kolesa, ale furt nemůžu vyřešit dilema, do jakýho rozměru jít. Auto viz podpis, ten podvozek je sakra tvrdej. Jezdím denně, převážně po Praze.

Tak poraďte, kterým směrem byste se vydali? Momentálně se kloním spíš ke vzhledu, ale kdyby mi to někdo hodně rozmlouval, možná bych se nechal ukecat :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já měl to samé dilema, ale o 15" mě přesvědčilo pár věcí. Za prvé tady u nás na 16" nejsou moc dobrý cesty, takže jízda je jak káře. Což o to, člověk by ledaco překousl, ale ono to má vliv na opotřebování kuláků, silentbloků ramen atd., takže počítej že ti všechno dřív odejde. A za třetí, je pravda že když tam dáš 16" a tím pádem je auto tvrdší, všechno ti uvnitř začne vrzat a chrastit, zkrátka plasty se v autě vytřepou. Takže on je ten vzhled nakonec docela draze vykoupen. Já si pohrál trochu s autí, viz ale budu pořizovat 15" a bude to vypadat taky dobře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdím po horších cestách, hory, pohraničí, Polsko. Určitě 15", a pneu s vyšším profilem. Proč ničit auto, je to i pohodlnější. Co se týká sezení auta v zatáčkách, je to jen malý rozdíl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem 406ku s 15" a teď mám 406ku s 16". Absolutně se to nedá rozlišit. :super

Možná tak u 18" s nízkým profilem, ale rozdíl mezi 15" a 16"?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže momentálně 50/50 :D

Ono 206 CC je samo o sobě specifický auto. Měkká kastle ve spojení s tvrdým podvozkem - vrže, klepe a kroutí se to už teď. Ale to je známej problém, psali to všude i při testech novejch aut. Holt některejm vozům člověk leccos odpustí ;)

Nižší opotřebení podvozku je určitě hodně pádnej argument, proč jít do 15". Já když sem v tom autě jel poprvý, tak sem hned naznal že 16" tam v životě nedám. No ale jak sem nad tím přemejšlel, začal vrtat červíček pochybností. Taky sem si říkal, že to přece nemůže bejt takovej rozdíl, ale zase už hodně dlouho z různějch míst slýchám, jak auto po výměně za větší kola ztvrdlo.

Ať sem konkrétní, můžu dát buď 195/55/R15, nebo 205/45/R16. Takže jestli dobře počítám, z profilu je to na gumě (a vzduchu) rozdíl někde kolem 20% ?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No je to kolem 3 cm, ale už to jde hodně znát na tvrdosti, protože to je výška profilu pneu, takže musíš to násobit dvěma a máš to 6 cm víc vzduchu a gumy, nemluvě o objemu toho vzduchu.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 306 jsem míval 14" s pneu 185/65/14 a pak jsem si koupil 16" 195/45/16.. rozdíl v pohodlí byl minimální (včetně -40 snížení předku) ale odezva na volant byla výborná. to auto se tolik do zatáček nevlnilo. .. to a samý se 406. se zimníma 14 mam pocit že záď auta se chová jako vlečňák :) s letníma 16 nikoliv (i když 17 by tomu neuškodily :)

ale jde o to že ten rozdíl pozná ček hlavně krátce po tom co to vymění.. pak si na to zvykne a když tam dá na zimu zpet 14tky tak to je vakt děs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Blizzard

na 306 jsem míval 14" s pneu 185/65/14 a pak jsem si koupil 16" 195/45/16.. rozdíl v pohodlí byl minimální (včetně -40 snížení předku) ale odezva na volant byla výborná. to auto se tolik do zatáček nevlnilo. .. to a samý se 406. se zimníma 14 mam pocit že záď auta se chová jako vlečňák :) s letníma 16 nikoliv (i když 17 by tomu neuškodily :)

ale jde o to že ten rozdíl pozná ček hlavně krátce po tom co to vymění.. pak si na to zvykne a když tam dá na zimu zpet 14tky tak to je vakt děs

No 14" už bych taky nechtěl, myslím že 15" je rozumnej kompromis, ale když se naskytne příležitost sehnat levnější 16", tak holt proč ne. Jinak kdybych kupoval nový, tak 15".;)

Jinak, měl bys smazat ten tvůj profil s tvojí 406kou, to je tak nádherný auto že mě to vysloveně dráždí hodit mýho piškota na šrotoviště.:(

[upravil dne 16.8.2007 vitin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viz o kousek výš, úplně konkrétně mám povolený čtyři rozměry:

- 185/55/R15

- 195/55/R15

- 195/45/R16

- 205/45/R16

Nad užšíma variantama na daným průměru neuvažuju. Vím že širší gumy sou zase větší zátěž na podvozek. Že na suchu líp sedí a na mokru odvádí hůř vodu. Ale nad tímhle nějak nepřemejšlím, tam automaticky beru že se dává nejširší co de :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

pohodli neres, CC musi k necemu vypadat:super

jinak pri jizde ten rozdil mezi 15" a 16" vazne neni tak markantni, jak by se mohlo z nekterych prispevku zdat:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepsí hezci alu v 15 nez v 16. - myslim ze za tu samou cenu si muzes dovolit hezci 15". Jinak az budes auto prodavat - tak se vsude zeptaj a alu ma? (ale kazdymu je jedno jestli to jsou 13" za 7000kč nebo 17" za 70000Kč.....to je neuprosna realita:roll)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MirasCC

Sakra, chlapi! Vy mi nepomáháte! :D

tak kazdej ma jiny priority. Nekdo uprednostni vzhled treba i na ukor uplne nesmyslnyho rozmeru, jinej zase pohodli. Taky zalezi na vyuziti auta, jestli s nim jezdis v lete v zime 50km do prace, nebo ho mas jako vikendovou lestenku.

Ja jen vychazim z predpokladu, ze clovek, co si porizuje CC, inklinuje spis ke vzkledu. Ale rozhodnuti zustane vzdycky na tobe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak včera jsem sundal "plecháče" a šel do originál Peugeot ALU 15-tek 6J 15 ET 4 na gumách 195/65 R15 91H FireHawk - spokojenost naprostá - hezky vypadají a tak "nějak pohodlnější" točení gumového kola, ale to je asi jen představa,že ALu kola prostě k piškotovi patří :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marco.cz

Tak včera jsem sundal "plecháče" a šel do originál Peugeot ALU 15-tek 6J 15 ET 4 na gumách 195/65 R15 91H FireHawk - spokojenost naprostá - hezky vypadají a tak "nějak pohodlnější" točení gumového kola, ale to je asi jen představa,že ALu kola prostě k piškotovi patří :D

406 má 195/65/15? To je pak větší kolo, já mám na 306 195/55/15, takže kolo o 2 cm menší. Jenže mám zimní gumy 195/65/15 a uvažuju, že bych je tam dal i když bude kolo větší. Chtěl bych se někoho zeptat, kdo už něco takovýho zkusil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám to v zapsané v TP a podle RADY zkušenějších jsem do toho šel a nelituji. Na zimu to hodím na plecháče a o zimních gumách zatím dumám "SNAD" je ještě trocha času ;):super

Když se podíváš na moje foto tak na prvním obrázku je to "ještě" na plechu.

[upravil dne 16/8/07 marco.cz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marco.cz

Mám to v zapsané v TP a podle RADY zkušenějších jsem do toho šel a nelituji. Na zimu to hodím na plecháče a o zimních gumách zatím dumám "SNAD" je ještě trocha času ;):super

Když se podíváš na moje foto tak na prvním obrázku je to "ještě" na plechu.

[upravil dne 16/8/07 marco.cz]

To už vypadá na liťáky, nebo to jsou poklice? Dostal jsi tam ty větší kola v pohodě a nic to nedělá?

Jinak bych prodal zimní Bridgestone winterhawk 195/65/15, jestli by jsi měl zájem.

[upravil dne 16.8.2007 vitin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsou poklice na plecháčích:D A kola jsem tam dostal v naprosté pohodě a všude okolo HAFO místa. Fotky na ALU udělám asi dneska, protože včera mi Medvěd přivezl nějaké věcičky na piškota, tak až to bude namontované vezmu to z jedné water na klííín:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.