Sign in to follow this  
Followers 0
yaJohny

Deravy vyfuk, piskanie brzd, P 307

21 posts in this topic

ahojte, kupil som si Peugeot 307 r.v. 2002 a ma deravy vyfuk, neviete kolko by ma stala vymena v servise? a zacinaju piskat aj brzdy, co tam treba vymenit a cena? som tu novy, prosim poradte :o dakujem

[upravil dne 14.8.2007 yaJohny]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím kde máš ten výfuk děravej já měl jen děravý koleno před zadním dílem a oprava byla za 700kč-výfuky tyll-byl jsem u kolína ale jsou i na jiných místech naší vlasti ajaj teď čučím že jsi ze slovenska-tak tam nevím

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně jak píše bittnerj. Záleží kde máš výfuk děravý. Mrkni sem http://www.peugeot.cz/SpareParts , zadej do vyhledávání VYFUK a hledej. Když jsem měnil zadní část výfuku i s tlumičem na staré Tempře, tak mě to vyšlo 3000 výfuk a 1000 práce. Neorigo díly, neorigo servis. U P307 počítej minimálně dvojnásobek. Pokud máš dirku na tlumiči, tak si jí nech někde zavařit. Rok 2002, to by nemuselo být až tak prorezlý, že by to nešlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a u brzd. Asi destičky. Možná i kotouče. Ceny najdeš třeba na www.autokelly.cz. Orientačně kotouč 1500-5000, destičky 700-1500. U Pežota to bude dražší. Plus práce. V čechách cca 600Kč/hod.

Pokud ti brzdy pískají jen při nízkých rychlostech (<10km/h) a lehkém sešlápnutí pedálu, tak bych to jen nechal zkontrolovat a pokud je to ještě v normě, tak to neměnil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K těm brzdám. Prvně bych se mrkl na stav destiček, příp. rozdělal a vyčistil. Koukl bych na kotouče, zda jsou OK. Pokud by kotouče byly tloušťkou OK, pak by sedaly lehce stočit + nový brzdový desky. Minimální stanovenou tlouštku kotouče někde najdeš. Pokud ale bude vše OK, zkus auto trochu rozjet a parkrát prudce zabrzdit, aby se brzdy zahřály a desky pořádně sedly (hlavně jestli předchozí majitel brzdil s lehce...). Pak uvidíš. Zkus to dělat delší dobu.

PS: Nedávno jsem tady položil dotaz o "zvlněných" kotoučích. Na radu jsem začal "prudčeji" brzdit, hodně jsem brzdil lehce, spíše jen přibržďoval... No a po pár týdnech a dlouhých cestách se to vše hodně zlepšilo, kopání do pedálu téměř úplně přestalo. Jen nechápu, co jsem tím "opravil"...:myslim Asi si desky lépe a větší silou sedly a případně se z ních ojel šatně "zajetý" materiál... Kotouče samozřejmě zvlněný nejsou, brzděním bych je těžko narovnal...:papa Zkus to, tím nic nepokazíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este by som sa chcel spytat, ci vymenit vyfuk, dosticky, olej, atd. take technicke veci dokazu urobit aj neznackove servisy..s cim ist radsej do znackoveho?..len s elektrikou a motorom?..vy chodite do akych servisou a s cim?..a tie brzdy trosku piskaju len pri nizsich rychlostiach..dufam, ze budem s autom spokojny a nebudem behat kazdy mesiac po servise:grr a nenecham tam rocne 50 000:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisu Peugeot se snažím zatím obloukem vyhnout. Co mi jsou schopni udělat jinde, to si nechám udělat jinde. Nejlepší takovej servis, kde s Pežotama mají alespoň nějaké zkušenosti. Mechanické věci jako destičky, výfuk uplně bez problémů i u Vency v garáži.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě si napiš do popisku co máš za motor, ať ti můžem líp poradit. A jinak na mojí 307 je tlumič OK, ale rezne to ve spoji u příruby :( A brzdy zkontrolovat, pročistit. Kolik to má (asi) najeté?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam 307 2.0 Hdi, 79Kw a najetych 129 000km..a neviem co vsetko treba skontrolovat, aby som mal auticko pod palcom:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej jsem ještě neměnil. Auto má najeto 22000km. Pro můj motor jsou intervaly 30.000km. Když sem to před dvěma měsíci koupil, tak jsem si nechal v servisu udělat komplet prohlídku. Olej byl ok. Asi ho vyměnili na 20.tis, protože není ani trochu černý. Jaký olej se diskutovalo třeba ZDE. Jinak je to napsané v servisní knížce. Záleží na výkonové třídě motoru. Pro mou 1.6 16V tam má přijít nějaký 5W40, syntetika. Teď to neřeším. Stejně mi to budou měnit v servisu, protože nemam kam vylít ten starý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš Dieselový motor. Výměna oleje každých 20.000 km nebo 2 roky, pokud se nepletu.

Jsou tři úrovně údržby: A, C a mezikontrola.

Střídají se A-C-A-C-A-C vždy po 20.000 km. Mezikontrola je vždy mezi, takže to vypadá: A-m-C-m-A-m-C-m-A.

Na 120.000 jsi měl mít C. Na 130 mezikontrola. Na 140 A. Koukni se do servisní knížky. Měl bys tam mít razítka nebo alespoň záznam co se dělalo.

post-0-14109596202827_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

co se týká HDI na 79 kW a 129 tis. km..., tak bych se určitě koukl na komplet brzdy. Při těchto km by mohly být kotouče zralý na výměnu. Většina takových aut je už má měněný. Já mám na 306 HDI 115 tis. km a jsem čekatel:D Kotouče jsou skoro na minimu síly 18 mm.... Říká se, že kotouče vydrží tak 2-3 brzdový desky... Olej určitě vyměň, nevíš minulost...Uvažoval bych do budoucna o výměně rozvodů, minimálně řemen a kladky. Kolik je interval rozvodů na tento motor? Na 66kW 2.0 HDI je 120 tis. km. Tady to bude asi podobně... Jak psali kluci, olej je na 20 tis. km nebo 2 roky. Pokud si chceš auto delší dobu nechat, uvažoval bych do budoucna též o výměně převodového oleje. "Celoživotní" náplň je iluzorní, včera a nedávno diskutováno. Budu ho taky měnit. Pažout bude rád:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Steiner

Uvažoval bych do budoucna o výměně rozvodů, minimálně řemen a kladky. Kolik je interval rozvodů na tento motor? Na 66kW 2.0 HDI je 120 tis. km. Tady to bude asi podobně...

Mám tentýž motor a rozvody jsem měnil ve 115t (aspoň myslím, musel bych to přesně najít) a byly už dost načatý (jak kladky, tak řemen). A když už se budou dělat ty rozvody, udělal bych rovnou i vodu.

Jinak v autorizované servisu jsem byl jednou, špatně mi přilepili čelní sklo a napršelo mi dovnitř. Teď mam šikovnýho opraváře a ten bere bloučka do Peugeotu jenom když potřebuje diagnostiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děravý výfuk se dá opravit v pohodě, zavařit Cé Óčkem i kdyby jsi tam mněl díru třeba 5x5cm není problém, navaří se tam nový pozink plech. Vždy je lepší zavařit originál, než koupit levnou kopii výfuku. Loni v zimě mi kamarád vařil hlučný výfuk( našel jsem tam 5 dír), dal jsem mu 300kč, ale výfuk jsem si musel odmontovat a znovu smontovat sám ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kolko stoji ten remen a kladky? vymenia mi to aj v normalnom neznackovom servise?..v servisnej knizke tam toho moc popisane nieje..len tie povinne kontroly..nic o vymene suciastok..posledna bola pri 120 000km..a tie brzdy mi fakt piskaju, tak asi pojdu na komplet vymenu..kotuce este podrzim..uvidim co povie technik..a chcem sa vam vsetkym podakovat za rady, uzasne forum:)

[upravil dne 17.8.2007 yaJohny]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechaval jsem to menit loni na podzim a zaplatil jsem 17 tis. za rozvody (kladky + řemen), vodu (vše kromě expanzky) a zadmí brzdy (taky komplet). Samozřejmě u soukromníka (do Peugeotu už mě nedostanou).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výměnu rozvodů by měl bez problému udělat snad každý šikovný mechanik, díly si objedná... Garážový mechanik může být mnohem šikovnější než-li nějaký "šmudla" ve značkovým, i když nosí montérky s nápisem "Peugeot"...:D Dobré jsou i servisy se specilalizaci více na francouze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprostý souhlas - rozvody jsem měnil cca před 3 měsíci - hned co jsem "Pažouta " zakoupil v baziku.

Cena cca 2700,- za matroš - řemen, napínací kladky.

Práce mechanika 500,- (dobrý známý) doba cca 3,5 hod i z přestávkou na kávičku (žádnej spěch).

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ked tie rozvody vymenim az po zime? co sa moze stat? v zime s nim nechcem aj tak jazdit..a dufam, ze dovtedy vydrzi..a aku udrzbu robite pred zimou? ake pripravky a do coho lejete?:) nemrznuce myslim:) aj ked to auticko bude povacsine v zime stat, predsa tie nemrznuce potrebuje:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.