cas

výmněna oleje

30 posts in this topic

Rád bych se zeptal mám 307 SW 1.6 Hdi 66kw, jaký byste dpopuručili olej mám 10w40 supr diesel (Hekra) nebo 15W40 ursa super TD ( Texaco) který dáváme do kamoinů výmněna po 60.000. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to že ho v kamionu měníte po 60.000 ještě neznamená, že ho ve své 307 budeš taky měnit po 60.000. Firmu Hekra neznám, 10W40 je ok. 15W40 není do takových mínusových teplot jako 10W40, ale jestli nebydlíš na horách, tak bych se toho nebál. V Praze a na Moravě takové zimy nebývají.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no zjisti si predevsim specifikaci danou pro tvuj motor, podle toho pak zvol olej, viskozitni trida se u tehle motoru pouziva 5W40, cili ja bych tam dal Total 9000 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to mám v servisní knížce.

Pro srovnání mám 2.0l HDi 66kW 2004 a doporučeno je Total Quartz 7000 Diesel (polosynt. - 10W40) nebo Total Quartz 9000 (plná synt. - 5W40).

[upravil dne 14.8.2007 amiandrew]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tan, kdo má 1,6HDi Ti to určitě poví, nebo jenom cinkni do nějakého Peugeot servisu a tam Ti to řeknou ... ale taky mám za to, že 5w40, ale s olejema se musí opatrně (tzn. neexperimentovat) a nelejt tam, co ti přijde pod ruku, v domění, že ušetříš, když to máš např. od někoho z práce za polovic ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuším že 1,6 má předpis řidšího oleje - kolem 5W30. Bohužel nevím specifikaci. V Peugeotu ti řeknou. Bohužel jejich stránky shledávám za lehce tragické a zabržděné. Zákazníci bohužel nemají podporu v rámci obecných informací k voze terý si zakoupili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valvoline předepisuje interval 20 tis. km/24 měsíců a syntetiku 5W-40. Podle mě jsi ale polosyntetikou 10W-40 nic nepokazil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Tuším že 1,6 má předpis řidšího oleje - kolem 5W30. Bohužel nevím specifikaci. V Peugeotu ti řeknou. Bohužel jejich stránky shledávám za lehce tragické a zabržděné. Zákazníci bohužel nemají podporu v rámci obecných informací k voze terý si zakoupili.

no to nemuzu primo souhlasit, stranky www.peugeot.cz sice mnoho takovyhle informaci nebsahuji, zato public.servicebox.peugeot.com obsahuji vsem volne pristupny katalog ND kde hledas primo podle VIN cisla sveho auta a najdes tam mimo jine i kompletni rozpis stavu auta v jakem sjelo z linky + muzes si tam stahnout uzivatelskou prirucku ve svem rodnem jazyce ke svemu autu ( tam teda bohuzel jen k novejsim modelum 206, 307, 406, 407 atd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to trošku se škrábat pravou rukou za levým uchem. Ale jsme zvyklí, tak se toho nezalekneme.

Ale je pravda, že todle je asi luxus který nemá jen tak někdo. Bohaté stránky i ohledně těchdle dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám teda 306ku,když sme si ho koupili,tak sem si nechal vyměnit pro sichr všechny náplně,dal sem to známýmu do servisu a ten mi tam dal taky 10W40.Mám pocit ,že je taky na naftový motory.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naše žabička 306ka , 1.6ka:super:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vendi.stejskal

Já mám teda 306ku,když sme si ho koupili,tak sem si nechal vyměnit pro sichr všechny náplně,dal sem to známýmu do servisu a ten mi tam dal taky 10W40.Mám pocit ,že je taky na naftový motory.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naše žabička 306ka , 1.6ka:super:papa

ale cislo 10W40 vubec nic nerika o vykonnove specifikaci pro dany motor. je to jen viskozitni specifikace udavajici spodni a horni teplotni hranici pouziti

To co je dulezite pri vyberu oleje je prave vykonnostni specifikace, bud ACEA ( evropske predpisy ) nebo API ( americke predpisy )

takze rikat ja mam v mym motoru 10W40 dej si ho do tvyho taky, je fakt dobrej, je naprosty nesmysl

kdyz uz sedite u toho internetu, zkuste si o tom taky neco precist a neco se dozvedet. dobry stranky jsou treba oleje.cz

[upravil dne 15/8/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já sem neřek ať si ho tam dá,jen sem řek ,že ten olej je možnej i dotoho jeho

-------------------------------------------

:cool::papa

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

306 pohodička:super:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak rika Ferry :) Pro motor je predepsána VÝKONOVÁ specifikace!!! To je např. to ACEA A3/B3, resp. API SL/CF atp. Tato výkonová specifikace je nutná splnit! Výkonová specifikace je napsána v servisce. U mé 306 HDI je ve francouzské servisce toto uvedeno a dále se píše, že by měla být použita minimálně! polosyntetika a nebo případně syntetika (samozřejmě obě značky Esso a Total, s kterými má Peugeot smlouvu). Fotky mám, ale nevím jak je sem vložit...:( Druh oleje (minerál, polosyntetiku, syntetiku) a značku si pak volíš sám podle svého způsobu provozu, klimatickým podmínkám atp. Tu předepsanou výkonovou specifikaci splní snad každý moderní olej bez ohledu na to, jestli je to minerál nebo syntetika. Polosyntetika, většinou 10W-40, je střední cestou mezim oběma a kompromisem provozu. Pokud hodně jezdíš krátké vzdálenosti, a hlavně v zimě, pak je lepší syntetika 5W-40, neboť rychleji maže (nižší vizkozita za nizkých teplot). Pokud ale výrobce i Valvoline (výrobce maziv) předepisuje syntetiku 5W-40, pak bych se toho držel a asi ví, proč to dělá...:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tady je to znova,ale nemusí se otvírat v Paint shop pro,to je pro ty,co ho nemají.:super

post-0-14109596202578_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady máš Valvoline Lubricant Advisor:

Peugeot, 307, 307 1.6 HDi (66) (2004 ->)

--------------------------------------------------------------------------------

Engine DV6-TED4 Capacity 3,5 liter

Use: Normal

Service intervals:

Change 20000 km / 24 months

SynPower 5W-40

DuraBlend Diesel 5W-40

Use: Severe

Service intervals:

Change 15000 km / 12 months

SynPower 5W-40

DuraBlend Diesel 5W-40

Transaxle, manual 5/1 MA Capacity 2 liter

Use: Normal

Service intervals:

Check 60000 km

DuraBlend GL-4 75W-80

Hydraulic brakes system with ABS

Use: Normal

Service intervals:

Check 20000 km / 24 months

Change 60000 km / 24 months

Brake & Clutch Fluid DOT 3/4

Power steering Capacity 0,8 liter

Use: Normal

Service intervals:

Check 20000 km / 24 months

Special Product

Cooling system Capacity 7 liter

Use: Normal

Service intervals:

Check 20000 km / 24 months

Coolant Maxlife AF

Particle filter additive system Capacity 3,5 liter

Use: Normal

Service intervals:

Change 120000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukněte na článek o motorovém oleji...

http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm

http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_specifikace_motoro.htm

Určitě bych doporučil dodržet výkonovou specifikaci a hlavně předepsaný interval výměny oleje výrobcem motoru.

-------------------------------------------------

U svého P405D měním pravidelně po 10 tis. a motor má bez problémů najeto originál 430 tis. km, žádný úbytek oleje během 10 tis. cyklu a průměrnou spotřebu na hranici 5 l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtěl bych se zeptat na pár otázek kolem oleje a nechci opět vytvářet nové téma. Auto viz. podpis. Koupeno před 3mi týdny v bazaru. Výměna oleje byla provedena loni v říjnu a použitý byl Shell 10W40 polosyntetický.

A teď ty otázky :roll

1) chci dávat do HDi plnou syntetiku, stane se něco, když tam po polosynt. dám plnou sysntetiku?

2) barva toho Shellu je teď velmi tmavá, je tím ovlivněna kvalita oleje? je nejvyšší čas jej vyměnit?

3) abych zjistil, jaký olej tam mám, volal jsem do toho servisu, kde byla prováděná poslední kontrola a tam my velmi ochotně o autu řekli všechno co jsem chtěl a také to, že po výměně lepí štítek k motoru s popisem jaký olej byl použit - já jsem však nic v motorovém prostoru nenašel :nevim Jaké máte zkušenosti Vy? Trochu se bojím, aby tam teď byl vůbec alespoň ten Shell :myslim

Děkuji všem kdo poradí :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad 1) nestane se nic. předepsanou máš výkonovou specifikaci, zbytek si volíš sám. Pro tento motor, stejný s mojím, je možno užít oba. Po víkendu sem zkusím dát foto mé origo francouzské servisky, která je společná pro všechny Pažouty kolem roku 2000.

ad 2) je tmavý, neboť maš diesela! jsou v něm saze, ať chceš nebo ne. Tmavý je po pár set km, což ale navadí. Jak už se tady mnohokrát diskutovalo, obsah sazí je u diesela kritický. PROTO i když použiješ kvalitnější olej, interval výměny se neprodlouží!!! A to hlavně kvůli obashu sazí. Tento motor má předepsáno max. 20 tis. km.

ad 3) na značku se vykašli. Už se to řešilo a je to na obrovskou diskuzi. Hodně zajímavého je o olejích napsáno na www.olejservis.cz, doporučuju pročíst všem. Pokud má olej výkonovou specifikaci, což musí dle norem splňovat a projít testama, pak je to jedno. Že to je Shell nic neznamená, výkonovou specikaci proti ostatním lepší nemá! Používáme levnější značky a pokud pravidelně měníš, není problém. Znám člověka, co má Octávku TDI na 81 kW a kupuje v marketu normální polosyntetiku Mogul 10W-40, který však splňuje normy ACEA A3/B3 (což splňí snad všechny oleje) pro všechny moderní auta. Každých 15 tis. km jde ven a vše je OK.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.