Sign in to follow this  
Followers 0
Patriq

Peugeot 309 nejede a ma velke otacky

32 posts in this topic

Zdravim lidi,

Chtel bych pozadat o pomoc u moji 309 1,4 rok 92.Procital jsem tu plno for ,ale primo toto jsem tu nenasel je tu par podobnych tak pro jistotu se jeste ptam.Po nastartovani (v lete a cim vice tepla tim vice otacek)vyskoci otacky na 1800ot (drive to lezlo az k 3000ot,ale pak se to nejak samo vratilo na tech 1800ot) a drzi cca2 minuty pak padnou na cca900ot (otacky jdou dolu hodne pomalu i pri seslapnuti pedalu treba na 3000ot to sleze na 2000ot a pak to jde dolu jak vterinovka).Je nekdy take dost citit benzin(spotreba v lete na kratkych trasach 10+L na dalkach 6L).Kdyz seslapnu plyn tak na tech 60km/h to docela leze ,ale dal je to na kafe vubec nechce pridavat jako kdybych neco za sebou tahal.Pri vyblikani chyby to nic nenajde, diagnostika taky nic, brzdy nepribrzdujou. Jestli se pridira sytic nebo malo vzduchu?? netusim? Pred 4roky se daval novy pot.skrt.klapky a term.vzduchu.Byl jsem stim i v servisu a tam netusej jak to neukaze diagnostika tak to neopravujou :-( Predem dik za kazdy nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co ten motorek, ktery nastavuje volnobeh? nezasekava se? :myslim

Predpokladam, ze lambdu a takove veci mas ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogogo: zitra rano pridam fotku motoru

Pata: zase nejsem moc veky znalec ,ale kdyz me nikdo trochu navede kde co mam hledat nebo testovat tak to zvladnu.Jestli se seka motorek co nastavuje volnobeh to netusim . Lambda je OK testovano v servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozeber a vycisti tohle:

Je to servomotor, ktery podle otacek nataci skrtici klapku a nastavuje volnobeh...

pak me napada cidlo teploty nasavaneho vzduchu... kazdopadne dej foto motoru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ten moturek nedrhne da se to rukou krasne otacet jeste bych mohl to pripojit na baterku jestli se nezastavuje(jestli teda do nej jde 12V a ne pres nejaky prevod min abych ho neodkouril)

http://img248.imageshack.us/my.php?image=img2460ny0.jpg

Pak se chci jeste zeptat nema byt ta klapka(II.) vodorovne? Mam ji cca 5-10 stupnu pootocenou.Mam tim sroubkem(I.) pootocit tak aby ta klapka(II). byla rovne a pak srovnat ten snimac(III.) aby sel na kazdou stranu tech 45 stupnu jako jsi tu psal v jednom foru?

http://img403.imageshack.us/my.php?image=img2461yz1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanko plynu nastav tak aby při zahřátém motoru mělo nepatrnou vůly,nesmí být našponovaný aby ti spinal kontakt volnoběhu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pata- dá se sehnad to čidlo nasávánýho vzduchu z vrchní části vstřikovací jednotky samostatně?,chtěl jsem si ho nechat objednat ale žádné číslo nemá a v servisu jen pokrčil ramenama skusim to přimo v Peugeotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten motorek se má čistit jak vždyt je celý utěsněný gumovým těsnením tam se snad ani bordel dostat nemuže,taky jsem se ho jednou pokoušel rozebrat ulomil jsem jeden sobáček a rači jsem toho nechal,sem to ale nemehlo.Ale ted aspon vydím jak to vypadá zevnitř:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co čidlo teploty motoru?Jaký to má otáčky za studena při startu?

Nemuže to být třeba předstihem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rozebrat ten motorek neni sranda udelal jsem si par plisku ty jsem nastrkal za ty zobacky aby to za ne nechytalo a pak uz to slo samo.

Pri zahratem motoru to lanko neni nejak nasponovany (zustava to lezet na tom koliku ze sytice ten nezajizdi uplne dovnitr).Co mam vyzkouset dalsiho?

Ja ty obrazky nactu normalne ,kdyz tak je muzu nekam preposlat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogogo: otacky jsou jak jsem psal na zacatku. Dneska jsem natocil a bylo cca1800ot kdyz prislapnu plyn tak treba na 2500ot a pustim tak padne na 2000ot a po cca 2min. zustane nekde kolem 900ot.(drive to lezlo po nastartovani na 3000ot a to do toho pralo slunce pak to nejak prestalo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spíná ti podtlakový ventil když roučne přidáš plyn a rozpojíš volnoběžný kontakt na tom moturku.Samozvějmě při klíčku zapnutém do druhé polohy před startem.Skuz za tepla když stim máš problémy.Protože jestli jsi hýbal s tím dorazovým šroubkem klapky jestly jsi ho hodně zašrouboval tak za tepla jak zajede raménko moturku by nemusel ten volnoběžný kontakt sepnout podtlakový ventil by byl otevřený a podtlak krze membránu na rozdělovači by ti zvětšoval otáčky.Ale jestly jsi hejbal ze všim potenciomet oba dorazový šroubky tak to muže být slušně rozladěný,natočení potenciometru má dost velký vliv jak se auto chová.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten kolik ze sitiče to není žádný sitič.

Jenže te kolýk ja říkáš má vuly než sepne ten kontakt je tam pružinka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne nehejbal jsem tam ze zadnym sroubke. Jenom jsem rozebral ten motorek a testnul jak se to mele jestli to nedrhne jinak vse je jak bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak skuz co se stane s otačkama když jenom nepatrně šlápneš na plyn jestly náhodou nezačnou klesat.Jenom tak malynko aby si rozpojil ten volnoběžný kontakt na tom kolýku toho moturku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.