Sign in to follow this  
Followers 0
stembi

Točivý moment - jaký má význam pro jízdu?

3 posts in this topic

Ahoj všichni.

Jistě jste si všimli, že u každýho motoru jsou udávaný dvě základní charakteristický hodnoty: max. výkon a max. točivý moment. Mě by kupříkladu zajímalo, a dostal jsem už spoustu různých odpovědí, jaký význam má točivý a související otáčky pro jeho maximum pro jízdu. (Fyzikální význam znám, však to do nás dost dlouho hustili na škole)

Odpovědi, které jsem zatím dostal:

- Jsou to optimální otáčky motoru.

- Jsou to otáčky motoru, při nichž běží nejefektivněji, všechno palivo se spálí s maximální efektivitou.

- Jsou to otáčky, při nichž je nejvyšší ochota zrychlovat.

Jaký význam má hodnota otáček max. toč. momentu pro ekonomickou jízdu?

Kupříkladu u mý 306ky 1.4 je hodnota toč momentu 119 N/m při 3400 otáčkách/min. Co to znamená. Mě ty otáčky přijdou dost vysoký na to abych tam ten motor při jízdě udržoval.

Předem díky za vaše odpovědi, snad si v tom už konečně udělám jasno.

[Editováno 7/11/02 stembi]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak takhle podrobne to opravdu nevim. Ale jestli ti muzu poradit tak stary skodovky a myslim ze jeste felicie mivali na otackomeru zeleny policko tak se koukni jakej maj ten toc. momemt a koukni jaky otacky jsou v tom policku treba ti to trosku pomuze. Tak Cau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.