Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Jarmyl

měření emisí

10 posts in this topic

Zdar pežoťáci

minulý týden jsem byl na emisích a docela mě překvapilo, že technik na to dupal tak dvacetkrát do 5000 otáček se slovy - málo to vytáčíte, proto to moc kouří ( jezdím volně, max 3500ot.).

Nakonec mě vyhodil protože 4x za sebou byly hodnoty kouřivosti mimo rozsah od sebe. Pak jsem jel jinam, tam v pohodě napoprvé, ale ten to točil přesně na 3800 ot.

Takže otázka - je to normální že tomu tak nakládají při testu?

Jo ale je pravda ,že od té doby to líp tahne a nekouří

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty magoři na emisích diesely vytáčej jak blázni. Někdy až do maxima, tak bacha na ně...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě 1,4Hdi taky točili na skoro 5.000 ot., už v červeným, při plným plynu na dálnici to nejde točit přes 4.000 ot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak se tedy mají měřit emise u naftovýho motoru ? Existuje na to nějaký oficiální postup nebo normy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jarinek

Jak se tedy mají měřit emise u naftovýho motoru ? Existuje na to nějaký oficiální postup nebo normy ?

Jistěže ano - měří se kouřivost při přeběhových otáčkách, posuzuje se jak absolutní hodnota kouřivosti, tak rozptyl čtyř po sobě jdoucích měření. Přeběhové otáčky jsou u většiny dieselů okolo 5000ot/min, a jsou to takové, že se bez zatížení motoru stlačí plyn na podlahu a drží - a kam se motor roztočí, než jej utne omezovač.

Tudíž ten první příspěvek popisoval správné meření emisí na dieselu, a technik měl pravdu. Ten druhý příspěvek o "někdy" je mylný - ten předpis na to je naprosto jasný, takže by měli VŽDY a ne jen "někdy" - pokud to někde nedělají, tak to prostě jen "ochčijou" a nejedná se o korektní postup měření (a pokud jsou to nějací vaši známí, určitě vám budou opravdu "vděční", když to budete všude roztrubovat :/ ).

EDIT: ještě malé upřesnění - posuzuje se jak absolutní hodnota kouřivosti, tak 4x delta - to tedy znamená celkem 5x vytočit, na těch přeběhovkách se to musí udržet ustálené tuším 3s? nevím přesně ale není to dlouho. Co se týče slov technika, dodám k tomu i jediné - i diesel je potřeba občas "provětrat", nejen jezdit v nízkých otáčkách (jen je třeba to dělat za plného zahřátí motoru). A zvlášť před měřením emisí je potřeba to důkladně "prohnat" a přijet tam s plně zahřátým - jinak vám to tak akorát naprská nahromaděné saze, a technik vás vyhodí. Já když jezdím s dieselem popojížděčky po Praze, a po 14 dnech vyjedu někam ven a někde to při předjíždění vezmu do plných, vyprskne to napoprvé takovou briketu, že málem rozbije předjížděnému okno - a pak už to zase nekouří. Takhle se chová každý diesel.

[upravil dne 8/6/07 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak až půjdu na emise tak budou lítat saze, protože spíš jezdím při nižších otáčkách. Anebo před měřením to trochu pohoním.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Než půjdeš na emise, tak to cestou důkladně protáhni, protože jinak tě vyhodí, a předtím to navíc budou třeba 20x zkoušet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak vypadá měření emisí u benzínu? Upřímně jsem na emisích ještě nikdy nebyl, protože 406 je moje první auto. Předpokládám též řádně prohřát motor než pojedu na měření...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ano, ale u benzínu se měří obsah HC a CO při volnoběžných otáčkách, a pak při zvýšených tak okolo 3tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.