Tomášik

Všeobecné rady - 406HDI

24 posts in this topic

Zdravím všetkých vospolok,

som tu u Vás nováčik, práve som sa zaregistroval a hneď Vás chcem poprosiť o pár rád ohľadom môjho včera kúpeného a v noci dovezeného Peugeotu 406HDI - 66kW:

1.)Hneď sko prvú elementárnu chcem dnes vymeniť olej a všetky filtre. Rozhodol som sa po prečítaní pár príspevkov a po mojich viac ako dobrých skúsenostiach z minulosti pre náplň Esso Ultron 5W40. Aby som dnes pri výmene neskrachoval na takej blbine, ako je vypúšť. skrutka, chcel som len vedieť, aký nástroj si mám nachystať. Čo sa používalo v tomto modeli - inbus, 4-hran alebo klasická matica?

2.)Auto je r.v. 2000, má síce len 121.000km, ale po siedmich rokoch vraj výrobca odporúča nové rozvody. Za koľko ste kupovali výmennú sadu - remeň, 2x kladka, vod. pumpa? Oplatí sa mi pýtať aj u autorizovaného Peugeot predajcu? Sú pri výmene nejaké vychytávky, na ktoré si treba dať pozor? Treba nejaké prípravky? Kde by som našiel návod s popisom, ako napnúť remeň, ako zafixovať kladky a pod.?

3.)Zatiaľ posledný detail - dostal som k autu 2 kľúče, jeden je bez diaľkového ovládania, druhý síce má, ale chýba na ňom tá pružná krytka na spínač odomykania/zamykania, takže je vidieť dovnútra. Myslíte, že by sa u autor. predajcu dlho smiali, keby som ju chcel od nich objednať?:mad: Ozaj, dnes mi prestali cvakať smerovky (včera to normálne išlo), na čo sa mám pozrieť?

No, mylsím, že na začiatok bolo dosť otázok... :roll takže ďakujem vopred za Vaše rady a teším sa na odpovede.

Zatím... T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Do HDi od Peugeotu patri olej Total Quartz 9000 5W-40. Nic ine by som tam nedaval.

2. Rozvody sa po novom menia kazdych 120000 alebo 5 rokov.

3. Novy kluc ti predaju a nakoduju v servise. Akurat pocitaj s cenou okolo 2000. Len samotna krytka nejde

objednat. Ale mozno maju nejake kluce z buraciek, tak by ti mozno vedeli za nejaky "bakšiš" prehodit krytku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpovede, chlapi.

Olej som menil včera - išiel tam ten Ultron 5W40, myslím, že na značke nezáleží, napriek tomu, že Total Peugeot odporúča. S vypúšťákom som nemal problémy, je tam klasický 6hran, myslím že 21-ka, ale išiel povoliť aj 22-kou orechom... ;)

Včera som tu prehľadal celé fórum ohľadom rozvodov - chcem ich vymeniť každopádne, keďže mám pochybnosti o tom, že km sú pôvodné, servisku samozrejme nemám a nechcem ten motor zrušiť kvôli rozvodom. Existuje tu alebo kdekoľvek inde (aj cudzojazyčný) návod/postup výmeny rozvodov na HDI 66kW? Príp. popis potrebných prípravkov, spôsob napnutia remeňa bez príslušného meráku a pod.?

Na tú krytku sa pôjdem dnes spýtať do predajne Peug., podľa tej diskusie to zjavne nie je ojedinelý problém a možno ju tam zrovna budú mať...

Každopádne ešte raz ďakujem za tipy a odpovede.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Luigi

Čau,

možno Ti pomôže toto (v prílohe).

Môžeš to skúsiť ešte raz? Žiadna príloha tu nie je... ;)

Príp. mi to pošli na mail tomashof@pobox.sk. Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nepodarilo sa to s tou prílohou, posielam Ti to na e-mail. Čau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ešte info pre všetkých ohľadom tej krytky do kľúča - dá sa to kúpiť bežne, u nás to stojí zhruba 220,-Sk (tiež pálka za blbý gumový krúžok!!!:grr), len zrovna nemali typ do môjho kľúča, tak mi to museli objednať...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne by zajímal názor nějakého servismana "ZA KOLIK" se rozvody dělají myslím jak km tak orientační cenu.Četl jsem jak příručky tak názory tady na fóru a liší se to.Děkuji za názor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: DEVIL

Mne by zajímal názor nějakého servismana "ZA KOLIK" se rozvody dělají myslím jak km tak orientační cenu.Četl jsem jak příručky tak názory tady na fóru a liší se to.Děkuji za názor.

U nás v meste v origo Peugeot servise si pýtajú 800,-Sk/NH a čas výmeny mi odhadli na 3 hodiny... Takže keď zoberiem do úvahy, že majú na to všetky prípravky, vedia ako na to a že to za tie 3 hodiny skutočne stihnú, tak je to podľa mňa lepšia voľba, ako to dať nejakému garážnikovi, ktorý sa s tým bude prcať celý deň, remenice bude fixovať vrtákmi, remeň napne od oka a vypýta si tiež 2.000,-. Čo Vy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tomášik

Původně zaslal: DEVIL

Mne by zajímal názor nějakého servismana "ZA KOLIK" se rozvody dělají myslím jak km tak orientační cenu.Četl jsem jak příručky tak názory tady na fóru a liší se to.Děkuji za názor.

U nás v meste v origo Peugeot servise si pýtajú 800,-Sk/NH a čas výmeny mi odhadli na 3 hodiny... Takže keď zoberiem do úvahy, že majú na to všetky prípravky, vedia ako na to a že to za tie 3 hodiny skutočne stihnú, tak je to podľa mňa lepšia voľba, ako to dať nejakému garážnikovi, ktorý sa s tým bude prcať celý deň, remenice bude fixovať vrtákmi, remeň napne od oka a vypýta si tiež 2.000,-. Čo Vy na to?

Já dostal nabídku za 7690,-Kč vč.DPH za nový řemen, napínací kladky, vodní čerpadlo + práce - údajně je lepší měnit vše protože se nějak mění napínací momenty na kladkách a staré by to nemusely vydržet - za 2 000 bch to viděl někde doma na koleně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: DEVIL

Mne by zajímal názor nějakého servismana "ZA KOLIK" se rozvody dělají myslím jak km tak orientační cenu.Četl jsem jak příručky tak názory tady na fóru a liší se to.Děkuji za názor.

To je celkem pochopitelné, že se to liší - zajedno jsou na trhu díly různé kvality a ceny, za druhé ne každá mění všechno, a za třetí si každý řekne za práci něco jiného... Takže se nelze ani ptát na nějakou obecnou cenu - stejně si vždy musíš nechat udělat kalkulaci tam, kde to budeš chtít nechat dělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to sa budem musieť ospravedlniť za zlú formuláciu príspevku... ;)

Tých 2.000,- bolo myslených výlučne za PRÁCU, teda bez materiálu. Keď som písal o NH, tak som to bral tak nejako automaticky...

Materiál (teda remeň, 2 kladky a vod. pumpa) mi ponúkali:

1.) originál Peugeot diely za 12.000,-Sk vrátane práce

2.) vraj Bosch alebo Gates diely za 10.000,-Sk vrát. práce

Tie neorigo diely vraj mám počítať cca. 7.500,- + práca. Tak som len chcel vedieť Váš názor, či to dať do autoriz. servisu alebo kúpiť diely a dať to nejakému garážnikovi... Som už čiastočne rozhodnutý dať im to spraviť (ako som písal, už len kvôli prípravkom a tomu, že to nebude prvé HDI, ktoré budú robiť), ale chcel by som počuť Vaše skúsenosti a tipy. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomu již rozumím...to jsou "jiné ceny" :D - já se spíš chtěl zkušenějších zeptat KOHO doporučují a jak jsou spokojeni se servisem případně reklamací je mi jasné,že jedna stovka nehraje roli.Děkuji předem za výměnu zkušeností.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 306 1,9D a rozvody mi robil známy ktorý jazdí buginy. Materiál ma vysiel na 5,500Sk a robota na 1,800Sk Ale ja mam zase zaruku ze to urobil dobre. Matros obsahoval aj vodnú pumpu a tá bola najdrahsia . Ani som sa neuvazoval ju nemenit lebo nechcel by som aby mi koli pumpe zadrelo rozvody aj ked tej starej nic nebolo. Ale odmakala svoje.

Tak ak poznas niekoho spolahliveho tak mu to kludne daj robit ale ak nie tak chod do origo ale preplatis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ja na 1,9D material 4000sk a robota 1000sk,

teraz na 1,9TD material 4700sk:( a robota neviem, bude to komplet aj s vymenou motora... ale nemoze si vela vypytat za tie rozvody, bo motor mal vonku... a vymenilo byto aj male decko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mne včera poslal Luigi dokonalý podrobný popis výmeny aj popisom potrebných prípravkov a uťah. momentov (vrelá vďaka za to!!!:super), bol som to prekonzultovať s kámošom, ktorý spraví všetko :D a už pár tých remeňov má za sebou a vraj mi to spraví... no a keďže je to kámoš, tak zadara... :super

Takže dnes idem objednať veci a asi v piatok ideme na to.

Inak, ešte na jednu vec som sa chcel popýtať. Búchajú mi nápravy... viem viem, u 406 nič výnimočné. Prezeral som aj staré príspevky, ale nič uspokojujúce som neobjavil. Prednú nápravu som pozeral počas výmeny oleja, ramená vyzerajú byť OK, tlmiče tiež, tam to tipujem na tyčky stabilizátora (pôvodné s rozsypanými gumičkami). Horšie je, že zadná búcha ešte viac. Tú som zatiaľ zospodu nevidel, ale skúšal som mykať s kolesom al horizont. aj vertik. ale žiadnu vôľu som tam necítil. Tlmiče vyzerajú byť menené, keď potlačím celé auto dolu a pustím, nehúpe sa, tak tie sú podľa mňa OK. Čo by to vzadu ešte mohlo robiť? Inak auto na ceste sedí super, nikam neuskakuje, neťahá do strany, gumy sú zodraté súmerne... ale búcha to asi ako keď je v po smrti nejaký guľový čap... napadá Vás niečo?

[upravil dne 7.8.2007 Tomášik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všetkých.

Takže rozvody mám úspešne za sebou - strávil som pri tom krásne 2 poobedia, dokopy asi 15 hodín práce, ale podarilo sa. Všetko vymenené, auto behá ako predtým, len ešte na jednu vec sa chcem spýtať - hlavne tých, ktorí rozvody už menili.

Vymenilo sa všetko, ako káže výrobca. Rozvod. remeň, vyhýb. kladka, šponovacia kladka, vod. pumpa + náplň chladiča a keďže ten alternátorový remeň tiež vyzeral nejako smutne, vymenili sme aj ten. Všetko sme spravil tak, ako má byť, napnutie remeňa sme samozrejme nemali čím odmerať, ale napli sme ho o troooošku viac, ako bol ten starý, ale fakt len minimálne. No a konečne k mojej otázke... :D

Za studena má motor presne ten istý zvuk ako pred výmenou, keď sa ale zohreje, je tam niektorý ten remeň počuť. Je to taký hvízdavý zvuk, ako keď je remeň napnutý priveľmi (ale nie je!!!). Nie je to nič tragické, nehvízda to nejako veľmi, ale je to počuť a trochu ma to znepokojuje. Navyše sa s tým chystáme za 2 týždne na dovolenku a nerád by som išiel na odťahovke domov... :nevim Robí to bežne, keď sú tam nové diely? Mám jendoducho počkať, až si to sadne a zabehnú sa tie nové súčiastky? Teoreticky by to mohol robiť aj ten alter. remeň, tak teraz neviem... :myslim Na ňom je klasická špon. kladka (excenter) a tá druhá, ktorá pôvodne vyzerala ako pevná je samošponovacia. Tak sme to tiež nastavili tak, ako bol ten starý remeň... napadá Vás niečo? Robilo to aj Vám po výmene?

Inak, na mojej starej 405 1,9D to po výmene remeňa robilo tiež a po čase prestalo... bol to presne rovnaký zvuk...

[upravil dne 15.8.2007 Tomášik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, take se chystam na vymenu rozvodu u 406 HDi, prosim mate nekdo navod, nebo nejake rady?

For Luigi-Prosim zaslal bys me take ten navod?Nikde tu neni vystaveny, prosim posli me ho na mail roenick@centrum.cz a nebo si muzem napsat na icq 267777368 pokud mas.Predem dikkas:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.