Sign in to follow this  
Followers 0
gen.Migen

Výměna zadních kotoučových brzd: jak nato??

25 posts in this topic

Zdravím vše.

Chci vyměnit na peugeot 406 2.1 td r.v. 96 zadní brzdy. Přední sem měnil minulý týden a žadny problem. Ze zadnich mam trošku respekt kvůli ruční brzdě, a proto se tu chci zaptat na rady. Zadní brzdy mám kotoučové, a chci Vás požádat, jestli nemá někdo návod jak vyměnit kotouče i s destičkama tak, aby se mi nějak nepokazila ruční brzda nebo něco se stalo. Kamarad mi řikal, že u oktavky se musí zadní pístek brzdiče zatlačovat tlakem a ještě kroutit po směru hodinových ručiček tak aby píst dobře zajel a bylo vše OK. Nevím právě jak je to u peugeota, ale předpokládám stejný systém, proto se chci zeptat, jestli to někdo z Vás dělal a nebo jestli nemá někdo návod jak nato?? Budu vděčný za každou odpověd. diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, ale myslím si, že by tam měli být vzatu bubnové brzdy. Ale přesto, tady je návod na kotouče vzadu:

post-0-14109596100974_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navod jako dobrej..ale není tam nic o tom jak se zatlačí ten vyjetej brzdící váleček zpět, tak aby se pak dali vlastně nasadit nový brzdový destičky (protože sou širší než ty původní sjeté, musí se brzdící válec zatlačit). Taky se tam piše, že seřízení ruční brzdy je v oddílu 17. Mohl bys mi prosím poslat i tento oddíl? Díky moc..jak nechci to posrat no.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden clen tady na klubu Petrasek mel stranky (TADY), kde mel tu vymenu na 2.1TD popsanou a mel tam i dost peknych fotek z vymeny. Ty jeho stranky uz jaksi nefunguji, tak mu zkus kdyztak napsat.

[upravil dne 1.8.2007 Tornado]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady máš tu 17. Snad se to dá přečíst.

[upravil dne 1/8/07 OK406]

post-0-14109596103105_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikec za vše..tak z těch obrazku je jasny, že ovládání ruční brzdy je nezávislé na kotoučových brzdách ovládaných hydraulicky..o vikendu du nato:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Včera jsem to dělal:) Není to nic složitého. Snad jen jedna rada z praxe. Udělej nejdřív jedno kolo a pak druhé. Ne obě najedou! Ono pak když nevíš jak tam ta "blbost" byla nacpaná můžeš vždycky kouknout na to druhý:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě mi sem někdo pisnite jakými klíči se povolují ty zadní třmeny a bude to 100% :) V předu je na povolení třmenu torx 55, předpokladam že v zadu bude menši a budu ho muset zase kupovat:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem byl před chvílí pod autem a mam tam jeden šroub co drží třmen zhulenej...je to imbus a je vyhulenej..tak nevim jak to povolim. A když nepovolim ten šroub, tak nestělám třmena a myslim ani kotouč :( A nebo že by šel sundak kotouč i bez oddělání třmenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak to bude blby, bez sundani trmenu ten kotouc dolu nedas, to jedine odvrtat hlavu a zkusit vytahovakem vyndat bez poskozeni zavitu v tehlici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napada mě dvoje řešení. První, ale teoretická je odšroubovat jen spodní čep a brzdovou trubku a zkusit třmen odklopit nahoru, tím by mohl vzniknout prostor pro výměnu kotouče. Po té je ale nutné odvzdušnit všechny kola. A tam zas záleží jestli máš ABS. A jestli jo tak to Ti neporadím jak na to.

Druhá a podle mě lepší je odříznout tu gumu co kryje hlavu imbusu a povolit malýma kleštěma nebo vypilovat plošky na klíč. Po tomhle ale musíš osadit novou gumu co jsi uřízl. Tu nejspíše neseženeš samotnou takže koupit sadu na repasy třmenu - 700kč kde máš i všechny prachovky a nové čepy který už teda vyměníš taky:) A pro nejvetší srandu jsou to brzdy takže jupí to samé i na druhé straně:)

Sadu na repas třmenu jsem našel na http://www.autoshop2000.cz/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to ja mam ještě jedno řešení..jelikoš ten zhulenej šroub je imbus myslim 6mm vnitřní, tak vemu 6 mm imbus klič a zalepim ho do hlavy toho šroubu, chvili počkam než lepidlo vytvrdne a pak to normalně povolím. Teda aspon si myslím. Možna ale tohle vše nebude třeba a budu se modlit aby ten kotouč šel sundat i bez povolovani třmene. No a ještě mě napadlo, ta guma co kryje ten šroub, to bych pak mohl vzit nějakou bužirku a natahnout to na to při nejhorším...fakt nechci kupovat zase nějakou sadu. Diky za info a rady..ja se s tim zitra nějak poperu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenže tam se svařovat neda....je tam pravě ta ochraná guma a to prostě nejde...nechci ji zničit :) Ale jak to nepude lepidlem tak jasny že to rovrtam a klido to tam navařim a vpoho:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stejně bude těžký sehnat ten šroub novej. V té opravné sadě byl. Jinak bych tam zkusil třeba i trochu hrubě natlačit nějaký jiný klíč. Tenhle šroub není nijak zvlášť utaženej,je sice lepenej, ale stačí trhnutí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja si taky myslim že to nebude moc utaženy...a šroub se sežene...a jako davat 700 zase se mi nechce:grr

a nebo pak až ten šroub vyndam, tak ho obrousim jako z vnějšku na nějakej klíč a bude...pak to budu povolovat jako nasadkovym kličem...ta guma kolem něj neni zas nějak natěsno...Na druhe straně sem se dival a ten ma zavit vpoho...ty jo pěkně mě to sere, kdyby puvodni majitel nebyl lempl tak už sem to měl vyměněny za hodku a byl klid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsou to brzdy a cpát tam nějaký jiný šroub není rozumný. Ono sice vypadá že ten šroub je skoro zbytečný, ale zrovna u brzd bych dělal vše jak má být. Nešetříš na správném místě...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemyslim jyny šrouby...Tak šrouby maji snad svoje standarty a musi byt k sehnani. Mam doma tolik šroubů že nevím co s něma, a to by byl pech abych takovej nenašel. A při nejhorším koupím no:) Ted je nejduležitější dostat ho ven...pak už je to vpoho..mužu pak třeba na jeho hlavu navařit imbus atd..možnosti je zpousta. Hlavni je ho vyndat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.