Sign in to follow this  
Followers 0
Kamart

Motor cuká a chcípá...

30 posts in this topic

Ráno když nastartuju a rozjiždim se, začne auto jakoby cukat.je to něco jako když člověk začíná v autoškole a neumí správně podržet spojku v záběru...dělá to většinou při studeném startu, dal když chvíly jedu cca 20minut a vyřadím...spadnou mi otáčky až skoro na nulu...a občas motor chcípne, dřív to nedělalo až ted, čím to může byt? Lambda sondou?Nekvalitním palivem to neni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

potenciometr škrticí klapky ?

A má to řídicí jednotku nebo ještě karburátor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

řídící jednotku to má....jinak je to tuším 1.1 monotronic..nebo tak nejak, už přesně nevím.....rok výroby 1993. co stím potenciometrem?vyměnit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkus si vyblikat chybu - pohledej na foru "vyblikani" :super:papa:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokuid je v háji potenciometr, tak buď vyměnit (= koupit nový, protože ty staré bydou zlá, nepěkná věc.. resp. budou na tom stejně)

Jinak, když dáš hledat, tak tu kdysi dávno někdo radil, že se dá přesunout ten jezdec trochu dál, takže bude jezdit po nevydřené dráze.

Taky to může být teplotní čidlo... může to být cokoliv...

od PC se špatně radí :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli to je potenciometr, tak jsem popsal na foru (sekce 309) jeho vymenu za potenciometr z favorita... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

vyblikání jsem zkoušel ale nefunguje..proste nic neblíká.a nebo uz to udelam moc a nastartuje motor..kolik zrhuba stoji ten potenciometr.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamart: zkousels vyblikani pres LED diodu? :myslim

Potenciometr je otazka nekolika tisic .. tusim kolem 6? :myslim ted bych fakt kecal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm tak kupovat novy teda nehodlam za ty prachy....no tu ledku muzu zkusit jeste....zkusim ho procistit a uvidime...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chci se jen zeptat, kde přesně najdu ten potenciometr ?doufam ze bude stacit prilozene foto :myslim

fotomotor1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dřív jsem si toho nevšímal, ale teď mi autí dělá něco podobnýho. Při nastartování studenýho motoru u prvního rozjezdsu motor jako by přestal najednou táhnout..........dám 2500ot., pouštím spojku a najednou klesnou otáčky aniž bych něco dělal, tak tomu nahulákám víc plynu a jedu.

Čím to je netuším, diagnostika nic nehlásí, všechno vypadá OK.

Zatím se to ale nezhoršuje, udělá to jenom, když je motor vážně studenej a u prvního rozjezdu.

Jinak potenciometr je když koukáš do motoru a stojíš před autem na pravý straně "elektr. řízen. karburátoru", na levý straně je přichycený lanko plynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak to jsi na tom ještě dobře...mě se uz asi 3x stalo že otačky klesly uplne az motor zdechl....ale zacalo mi to delat az ted nevim cim...zitra to rozdelam...procistim....pokud bude potenciometr v haji tak ho zkusim vymenit za toho z facka..jak to tu někdo psal...:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj dik:) asi to tak taky dopadne..muzu se jen zeptat kde jsi ten potenciometr vzal?z vrakoviste? za kolik se zhruba dá sehnat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamart: dostal jsem cely vstrikovac za protisluzbu od kamarada, ktery si koupil formana na doklady...

Share this post


Link to post
Share on other sites

v Šebetově jsem se bavil s Kujónem.

měl možná něco podobného.

Já jsem línej to číst, říkal něco o přepouštěcím ventilu vzduchu.

Tak na to kdyžtak mrkněte (jak do svýho auta - jestli ho vůbec máte, tak na příspěvek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dik ale nějak moc to tam nevyřešili...taky jsem si ted všiml že když otevřu okno za jizdy tak citím smrdět kouř..jakoby z výfuku...spaleny ventil...tak jestli to nemuze mit nejakou souvislost...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle mě to bude dělat asi spíš ta váha vzduchu...

ten kouiř může být taky tím (máš špatný poměr směsi)

nebo máš prorezlej výfuk a lambda zkresluje (jestli máš kat)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

teď si pročítám knížku ,,jak na to...,, pisou tam tohle.. POŠKOZENÉ ŠOUPÁTKO PŘÍDAVNÉHO VZDUCHU VYVOLÁVÁ ZASTAVENÍ MOTORU, POPŘÍPADĚ NEPLYNULÝ CHOD MOTORU BĚHEM ZAHŘÍVACÍ FÁZE, NEBO NENASTAVITELNÝ POČET VOLNOBĚŽNÝCH OTÁČEK.

Neřešil někdo něco takové?To by mohlo být ono ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi dělalo auto něco podobného, ale ne tak moc, asi měsíc. Pak jsem jel jednou delší trasu, trochu sem ho na te dalnici prohnal, a od te doby slape normalne, kdovi co a kde bylo.

A taky mi to jednou dělalo uplne to same co tobě (a jeste navic mi to strasne dlouho startovalo), a to bylo tim ze se mi nedostaval benzin do motoru, mel sem spatné relátko palivoveho cerpadla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.