Madilka

Peugeot 306 Combi - přehřívání

12 posts in this topic

Přeji hezký den,

při pomalé jízdě(obce,kolony) ve vedrech mi teplota vody vyleze až na hranici červného pole. Při vizuální kontrole jsem zjistil že se na chladiči točí pouze pravý větrák(z pohledu řidiče).

Měl by se roztočit při vysokých teplotách i levý větrák(je funkční) ?

Nebo jeden z větráku má souvislost s klimatizací, např.chlazení výměníku ?

Díky za odpověď, celkem mě to znervozňuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepíšeš ale, o jaký motor se jedná...

Mám 306 Break HDI se 2 větrákama. Nemám klimu, ale zkusím poradit. Myslím, že ten točící se 1 větrák má souvislost s klimou, aspoň už jsem to tady několikrát četl...;) Obecně, teplotu v červeném poli bys na žádném autě neměl nikdy vidět, neboť funkční externí chlazení pomocí větráků by mělo zajistit sepnutí a uchlazení kapaliny při nárůstu teploty (kolona. kopec atp.). Takto se chovají všechny starší Pažouti v rodině bez ohledu, jestli je diesel nebo benzin. Diesel se zahřívá pomaleji, benzín rychleji. HDI spína kolem 95°C, provozní je kolem 80°C. Stará 405 TD měla dokonce 2 rychlosti chlazení - první sepnutí na pomalejší otáčky při asi 86°C a pak druhou rychlost při asi 92°C, pokud by tam teplota vůbec dostoupila. Druhou rychlost jsem nikdy nezažil, menší rychlost motor vždy uchladila i ve vedru a koloně. V červeným poli jsem teplotu na žádným autě nikdy neviděl. Možná na starých 105-kách...

Tipuju tedy, že je problém ve funkčnosti větráků, resp. mechanismu jejich sepnutí (pojistky, relátko, signál pro sepnutí ventilátorů od čidla teploty kapaliny, funkční ventilátor atp.). Hodně štěstí :papa

Pozn.: Vím, že to není ve vedrech zrovna nej nápad...:o, ale pokud bude nejhůř, zapni vytápění pomocí klimy a hodně ventilátor do kabiny - začneš odebírat hodně tepla z motoru a udržíš možná teplotu na přijatelné mezi... Vím, že na autech bez klimy to bezvadně funguje. Topení a větrák do kabiny máš výborný přídavný "Chladič"...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já teplotu v červenym zažil s Escortem 1.8 na dovolené v jižní Francii, když byla teplota 40 ve stínu a kvůli bouračce na dálnici se jelo do táhlého kopce na jedničku asi 10km/h. Po čtvrt hodině ručka překročila červenou hranici a v tu chvíli jsem pustil do kabiny horký vzduch. Teplota chlazení pak byla lepší, ovšem nálada uvnitř auta dost zhoustla, neboť bývalá přítelkyně pro toto neměla pochopení. Snažila se argumentovat, že u jejich Fáčka to táta zkoušel a že to mělo přesně opačný efekt, ale já se nedal :-)

Ohledně těch dvou větráků, četl jsem zde na diskusi, že jeden z nich se pouští vždy, když pustíš klimatizaci. Předpokládám však, že pokud teplota chlazení dosáhne určitého bodu, měly by běžet oba. Ale 306ku nemám, tak nechci dělat chytrýho...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejsem si jistej jestli jsem měl puštěnou klimu,takže pravej větrák(který se točil) mohla sepnout klimatizace. Ale evidentně levej , kterej je funkční(bylo vyzkoušeno), by při tak vysoké teplotě měl běžet. Takže to tipuju na nějaký teplotní čidlo, zkusím ho najít a zahřát, pak s uvidí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dneska při 100°C jsem zjistil že se netočí nic,zkusil jsem odpojit první čidlo na termostatu(je to čidlo na ukazatel teploty),při dopojení druhého čidla(hnědé) se ventilátor spokojeně rozběhl,takže zkusím se na něj pozeptat a sehnat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud odpojíš hnědé čidlo, tak se rozběhnou oba ventilátory nejprve na pomalý chod ( cca. na 3 s ) a pak naplno. Je to dobré na zkoušku funkčnosti samotných sahar. Spíš bych si tipnul, že máš něco s relé, spínajícími ventilátory, případně s přívody do relé. Protože pokud zapneš klimu, roztočí se oba na pomalou rychlost bez ohledu na to, jak je motor zahřátý. Při ohřátí na provozní teplotu se pak roztočí oba ventilátory na plný výkon. Bez zapnuté klimatizace se nejprve zapnou na pomalou rychlost ( po dosažení nějakých 89°C ) , po překročení cca. 105°C se rozjedou oba naplno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

při zapnuté klimatizaci se mi ventilátor po kratší době rozběhne, ale hned na max.rychlost,to trvá cca 15 sekund,pak vypne a za chvíli zase zapne. I při odpojení čidla jede hned na maximální výkon, zdá se že pomalejší chod to nějak vynechává.

Myslíš že oba ventilátory by měly spínat současně ? Nebo spíš postupně po dosažení určitých teplot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez zapnuté klimatizace nejprve oba na pomalou rychlost po dosažení teploty pro sepnutí nějakých 89 - 90°C ) . Druhý stupeň se spíná na nějakých 105 - 109°C. Při zapnutí klimy oba na pomalou rychlost, bez ohledu na teplotu motoru. Možná máš jen zaoxidované kontakty buď v patici nebo na relé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží co je pomalá a vysoká rychlost, já jen zjistil že čidlo spíná(vytáhnul jsem ho a zahřál) ale nevím při jaké teplotě. Stejně jel jen jeden větrák. Ještě ale pod tím hnědým čidlem je jedno-zelený tak zkusím i to.

Ještě jsem se na netu dočetl že vadné spínačné ventilátoru byl jednou z běžných závad na Peugotech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud máš dva ventilátory (sahary), tak při vysoké teplotě cca 100st.C se zapínají oba dva. Je to u všech aut stejné. Zkus přehodit relátka, jestli ti půjde i druhý ventilátor. Pokud půjde, tak je vadné relátko. Pokud zapneš klimatizaci, tak se ti točí vetšinou oba dva ale pomalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Madilka

Záleží co je pomalá a vysoká rychlost, já jen zjistil že čidlo spíná(vytáhnul jsem ho a zahřál) ale nevím při jaké teplotě. Stejně jel jen jeden větrák. Ještě ale pod tím hnědým čidlem je jedno-zelený tak zkusím i to.

Ještě jsem se na netu dočetl že vadné spínačné ventilátoru byl jednou z běžných závad na Peugotech.

Pokud odpojíš hnědé čidlo, musí se rozběhnout oba dva ventilátory na cca. 2 - 3 sekundy na pomalý běh a pak naplno. Takže relé nebo sahara ( např. zoxidované kontakty, visící uhlíky ). A těmi spínači ventilátorů snad myslí relé, koneckonců, ještě by tam někde mělo být něco jako Bitron, řídící jednotka ventilátorů. Alespoň předpokládám, že i u 306 je. Ale tou to asi určitě nebude. Prostě sundej masku, odkrytuj relé, přeměř je nebo proházej ( vyměň, máš-li jiné ) a vyzkoušej, jestli se zapnou oba fukary. Když ne, proměř, jde-li tam elektrika, pokud ano a stejně nechodí je s velkou pravděpodobností chyba v kontaktech na ventilátoru nebo přímo v něm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už je to v pohodě,nešlo napětí na levý ventilátor(zřejmě přerušený vodič mezi pojistkou a ventilátorem),takže nešel vůbec první stupeň,začínal až druhý stupeň ale jen na pravým ventilátoru(a to už bylo pozdě). Díky za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.