Sign in to follow this  
Followers 0
jeffik1

Výměna těsnění pod hlavou na monobloku

8 posts in this topic

Vím, že už se tady tohle téma řešilo mnohokrát, ale zajímalo by mne, jestli je tady někdo, kdo měnil těsnění pod hlavou na 205 s motorem XY (monoblok).

1)Jak hodně je taková práce náročná (znalostně a časově)?

2)Je třeba vyměnit i něco dalšího kromě těsnění (šrouby, gufera)?

3)Na kolik mne taková "sranda" vyjde doma a v servisu?

Procházel jsem servisní manuál (Haynes) a v něm zrovna moc zmínek o tomto motoru není.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, těch motorů tam je vícero druhů 1.4 GR 5d. XR 3d. LA COSTE 5d. GT 5d. vše typy XY 7, 8

Dotahovací momenty šrobů hlavy válců

1) 50 NM

2) 78 NM

3) -90 stuňů

4) 78 NM

víko ventilů 10 NM

Práce před výměnou těsnění jsou podle toho proč se mění těsnění, lepší by bylo vyměnit i gufera ventilů šrouby není třeba měnit. Dízly jsou na šrouby choulostivější.Jsou tam větší tlaky atd.

Pokud vlastníš momentový klíč a dokážeš něco udělat ušetříš dost peněz. Zdenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík moc. Já mám XR 3dv. 1351ccm 44kW, na dílu pod karburátorem je vyraženo XY7. Ještě nevím, zda budu měnit jen těsnění, ale doufám že víc toho nebude. Motor jsem totiž uvařil (zavzdušněný chladící okruh), vypadalo to, že je vše v pořádku a dneska po 5km začal jít z výfuku bílý dým a motor běží jen na tři válce, když jsem vyndal svíčku z neběžícího válce a motor na chvilku nastartoval, tak z něj šla pára. Stejně tak když dám ruku pod výfuk, mám jí za chvilku mokrou. Koukal jsem na to tak zhruba, jak to půjde a motor bude muset ven. A pokud se nemýlím, tak bude třeba shodit boční řemenici a kryt, aby šly sundat rozvody (řetěz). Za ty momenty moc dík, snad to zvládnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dávej pozor co děláš, na nic nezapomeň a nepřehlédni. Určitě to zvládneš. Pokud budeš něco potřebovat ozvi se na ICQ nebo mejlem. Zdenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už to mám hotové. Když jsem motor rozebral, zarazilo mne, že těsnění na hlavě dokonale sedělo, takže jsem pro jistotu vyměnil i hlavu. Motor jsem dal dohromady a když jsem jej nastartoval, začal jít po chvilce z výfuku opět bílý dým, ale motor běžel pro změnu pravidelně (před výměnou těsnění a hlavy šel jen na tři válce). Změnil jsem pak předstih (jen tak podle ucha) a v tu ránu byl dým pryč. Nějak se mi to nezdá. Myslíte, že by na to měl vliv předstih? Taky mne napadlo, že mi možná při vyndavání motoru nateklo trochu vody do vejfuku... Rozhodně s tím zejtra zkusím najet aspoň 20km, abych si byl jist, že je závada odstraněna. Jinak zatím není vidět, že by šel olej do vody nebo naopak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vix: mno mám tu ještě dva, takže bych si mohl udělat muzeum doma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.