kLiKaTeC

polosyntetika vs syntetika

52 posts in this topic

čaj,

tak jsem se nedávno stal majitelem vytouženého Pažouta a po servisu nutnejch výměn, jsem si zakoupil aj novej olej TOTAL QUARTZ 9000 5W40. Štítek v motoru je nečitelnej, tak jsem neváhal a koupil plnou syntetiku a pak tu čtu rozporu plné komentáře, tak nevím esi jsem vůbec udělal dobře, jestli nebude až moc na řitko..

Najeto 110tis,dovoz z němec

1,8 16V

Díkas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvidíš, jak bude ubývat :) A podle toho se zařiď příště.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V servise mi nanutili plnu syntetiku - ine vraj ani nedavaju. Za slusne prachy samozrejme ...:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to uplně jedno, přečtěte si něco o olejích, i ty co si myslíte, že jsou syntetické jsou většinou polosyntetické. 5w40 vubec nemusí být syntetika. Takže klidně polo, hlavně měnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja měnil nedávno a po pročtení všelijakých rezenzí jsem vzhledem ke stáří vozu a najetým km ( tachometrovych 135000 )vsadil na total quarz 7000 10w40

ps dodal bych najel jsem od vyměny 8000km a zatím maximální spokojenost.. ještě jsem nedolíval ani deci..

[upravil dne 27/7/07 Doyle]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mam svýho Mazlika 2.0i 16V r.v. 97 nakrmenýho 5W40 a jak si spokojeně chrochtá :D:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulý týden jsem měnil olej v servisu, davají do všech Peugeotu olej doporučený PSA a to ESSO UNIFLO, 10W40, a řikali že plná syntetika je do těchto motorů naprostá zbytečnost a vyhození peněz.

Udaje z Esso souhlasí s tím co je uvedeno v manualu

ESSO Uniflo - SAE 10W-40

Vysoce výkonný vícerozsahový olej určený pro benzinové a také pro naftové osobní automobily s přeplňováním i bez něj.

ACEA A2/B2, API SJ/CF, VW 501 01/505 00 (11/92), Peugeot Benzinmotoren

ZDROJ: http://www.esso.cz/stanice_mazi_02a.htm#01

[upravil dne 27/7/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam nabehanych 170000 km davam 5w40 a neni ziadny problem od vymeny do vymeny mi olej zahadne nemizne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: coupe

mam nabehanych 170000 km davam 5w40 a neni ziadny problem od vymeny do vymeny mi olej zahadne nemizne

Nejen, že olej nemizí, ale i při výměně není olej černej jak bota jako u běžných olejů bývá zvykem, občas se tam může najít i nějaká hrudka a plná syntetika je naprosto v pohodě. Rozhodně do svýho Mazlika nic jinýho dávat nebudu, ať je to zbytečný nebo ne... :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měním dle předpisu po 30000 km. Quarz 5W30. V serviusu mi tentokráte dali Aral Longlife III 5W30 a spokojenost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalita oleje se dá vysledovat podle specifikace API, která je vždy uvedená na flašce. Pro benzinové motory je to SC až SL (možná už vyšší), kde písmeno po S značí kvalitu (vlastnosti odzkoušené při daných zkouškách). Čím výš písmeno v abecedě.tím líp.

Obecně se dá ale říct,že celkově kvalita olejů šla tak nahoru,že motory vyrobené v 90.-ých letech si můžou jen spokojeně chrochtat s jakýmkoliv novějším olejem. :cool:

Podlě mě syntetika jsou vyhozený peníze. Vyhoněný motor už to nezachrání :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo brácha, technický inženýr přes motorový průmysl, mi také tvrdí, že polosyntetika musí stačit pro benzíny či TDčka, u HDiček už je to trochu jiné....

Obecně pro středně ojetý benzín (nad 100 000km), či TD musí bohatě stačit kvalitní olej POLOSYNTETIKA! - sám jsem dával a bez problémů...

Pro nový, či méně ojetý (do 100 000km) by měla být lita PLNÁ SYSNTETIKA!

Co se týče našich HDi tam budu lít PLNOU SYNT. tak do 200t km - TOTAL QUARTZ 9000 5W-40....:papa

Potom přejdu na polosyntetiku Total QUARTZ 7000 10W-40

[upravil dne 31/7/07 Alek]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kajvet

tak jsem dnes olej vyměnil a po plnosyntetice, jsme dal polosyntetiku Valvoline 10W40 dle doporučení mého dvorního mechanika. (mám nalítáno skoro 180tis)

POté mi ještě doporučil toto,co vy na to?

http://ewynns.cz/index.php?iMenu=1&iSubMenu=133&sLang=&sType=detail&iId=37&PHPSESSID=8a6404b54b62f67bb1b2edf0a8064dba

No nevím, většina těchto "zázraků" jsou normální aditiva rozředěná v oleji nebo v horším případě jen olej. Motoru to neublíží,ale nějaké super výsledky bych nečekal. Podle mě vyhozené peníze,ale to je jen můj názor, třeba se to někomu osvědčilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.