Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

olej do 106 1.6 16V


Guest a.m.b

Recommended Posts

Mohl by jste me nekdo poradit, jaky olej je nejlepsi pro 106 1.6 16V (120PS). Rozhoduju se mezi CASTROL MAGNETEC GTX 10w40 4l a CASTROL RS FORMULA 10w60 4l . Jestli je vhodnejsi jeste jiny - poradte prosem. Diky Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mel jsem castrol RS formula v 205GTI a jen proto ze je husty a u stareho motoru lepsi ... ale jinak dej 10w40 protoze pri provozni teplote oleje tj. kolem 90°C az 100°C je 10w60 dost husty a zbytecne to pridava motoru odpor ... jo pokud bys jezdil na vrchy a nebo nekde na okruhu a dostal olej na 130-150 °C tak by to melo smysl ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj tak tato otázka jakej olej mě taky ted trápí...mám ten samej motor a měneno bylo před 9tisíci a jelikož doporučení je každejch 10 tisíc měnit tak se tak koukám co tam dát ptz příští týden tam těch 10 tisíc budu mít...Ted je tam Shell HELIX ULTRA 5W-40 tak nevím jestli ´tam mám dát stejnej nebo neco jinýho...Taky mám ještě otázku jak dlouho když mám nový rozvody mi tam vydrží???přibližně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozvody maji maximum na 120tkm, a jelikoz s timhle autem asi nejezdis jako deda v uchodu tak se bere pri sportovnejsi jizde jako vhodne menit je kolem 80-100tkm ... pokud bys jezdil nejake vrchy a nebo sprinty tak by se to melo zkratit klidne na 60tkm.

jinak olej 10w40 je asi nejlepsi pomer cena/vykon pokud uz ma motor neco najeto a nejezdite s tim nejake zavody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nějaký olej doporučuje výrobce dle API/ACEA (toho bych se držel), a pak záleží na tobě, jakou si zvolíš viskozní třídu.

10W40 je dobrý pro běžné ježdění...

5W40 je taky dobrý pro běžné ježdění...

nezapomeň, že i skvělý olej může motoru uškodit.

nevím, já mám motor konstrukčně starý přes 20 let - mě snad bude jezdit i na mazut :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud daval nekdo pred tebou 10w40 (polo) a ty das 5w40 (plnou) tak to motoru rozhodne neprospeje, to sem si overil na 1.4 TU3JP , po vymene zacal prusak oleje kolem hlavy a do 10tkm KO tesneni pod hlavou.

Jinak u TU5JP4 se doporucuje kolem 120-140 tkm udelat preventivne tesneni pod hlavou ... ikdyz neni zadny problem s autem, celkem rado odejde ...

jinak ja bych dal 10w40 polo a neresil to ... pocitam ze nikdo z Vas s tim nejezdi zavody ... a mimo to i na kvalitni polo muzes krouzit na okruhu ... (vikendove :-) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vix

Crack: dneska je už TOTAL u Peugeotu odvařenej, dnes je jedinej "správnej a politicky korektní" SHELL.

Ve starým manuálu na 205 (ještě Peugeot/Talbot) mám oleje SHELL a ESSO, po Totalu ani památka.

Svět se mění a marketing s ním :papa

zatim maji v propagacnich materialech jeste total, ale napr. federalcars pouzivaji oleje omw

dal bych total 7000 10w40, da se koupit za slusnou cenu, castrol je predrazeny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...