Sign in to follow this  
Followers 0
Dundee

Intercooler na TD- pá dotazů

30 posts in this topic

Jelikož se můj IC chová trochu divně, chci se zeptat, jaká má být jeho teplota po "normální" jízdě?

Někdy je vlažnej až skoro studenej, jindy na něm neudržim ruku.

Ještě dodám, že je mu prakticky jedno, jaký je počasí a teplota vzduchu. Navíc mám pocit, že když auto hůř jelo, tak byl po jízdě IC chladnější:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

..nic take som si doteraz nevsimol,aj ked je pravda ze mi nikdy nenapadlo skusat teplotu IC po jazde.Skusim si to vsimat a potom ti napisem,ale myslim ze dovtedy ma aj tak urcite niekto predbehne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spíš jsem na to přišel náhodou.

Jednou jsem ukazoval VWčkářům pořádnej motor a mohl jsem přitom na IC grilovat (úplně z něj sálalo horko), přestože byl chladnej duben. Pak jednou jsem jel delší trasu, auto bylo lenivý, tak jsem při jedný "odskakovací" přestávce otevřel kapotu a koukal, jestli neni nějakej problém a IC byl skoro studenej (to bylo tušim taky v dubnu).

Už z názvu ale logicky vyplývá, že by měl být teplej (a možná i dost), když je to mezichladič stlačenýho vzduchu. Někam to teplo jít musí, že jo? Snad se k něčemu dobereme,d ost mi to vrtá hlavou:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nemoze byt nieco s turbom ? Ak je IC studeny prave po lenivo sa spravajucom motore,tak to je ako keby ti nespinalo turbo. Proste,ze niekedy ide a niekedy nie. Nemoze to byt tym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tibil

a nemoze byt nieco s turbom ? Ak je IC studeny prave po lenivo sa spravajucom motore,tak to je ako keby ti nespinalo turbo. Proste,ze niekedy ide a niekedy nie. Nemoze to byt tym ?

Nad tím už jsem taky přemýšlel, občas se prostě motoru nechce a jindy lítá jako drak. Jen je mi divný, že by turbo jednou netlačilo a podruhý tlačilo úplně normálně. Auto olej nežere, nekouří, motor jde klidně.

Kdyby šlo turbo dobře vyndat, tak se na něj podívám, ale ležet celej den pod autem a nic nezjistit je pro mě celkem dost nevýhodný, páč auto denně potřebuju...

Jdu studovat manuál, jak rochnout turbo...:(

[upravil dne 24/7/2007 Dundee]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo jako takový je možná v pořádku, ale zasekává se ovládání obtokového ventilu. Jedna z možností.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Turbo jako takový je možná v pořádku, ale zasekává se ovládání obtokového ventilu. Jedna z možností.:myslim

Dá se to poznat bez demontáže turba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To záleží, jaké máš turbo. Obyčejně je vidět takové táhlo, které jde od toho ventilu k ovládací membráně. Ale je i provedení, kdy je to těleso membrány posazené přímo na turbu. Potom to těleso bývá žebrované pro lepší chlazení.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

turbo netlaci -> vzduch se nezahriva -> IC je studenej

To ano, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak to není stále.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tibil

a nemoze byt nieco s turbom ? Ak je IC studeny prave po lenivo sa spravajucom motore,tak to je ako keby ti nespinalo turbo. Proste,ze niekedy ide a niekedy nie. Nemoze to byt tym ?

Turbo nespíná nikdy, ani nemůže, neb turbo není žádný spínač, ani žádný spínač neobsahuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tim jsem narazel na vyse uvedeny problem, ze bych ho hledal v turbu, resp. v jeho regulaci.

Jinak bezna teplota intercooleru v provozu kolem 60°C. Zjistoval jsem to, kdyz jsem si najivne myslel, jek ho dirou do kapoty drasticky schladim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Původně zaslal: Hafity

Turbo jako takový je možná v pořádku, ale zasekává se ovládání obtokového ventilu. Jedna z možností.:myslim

Dá se to poznat bez demontáže turba?

Pokud tam máš Garrett, tak tam stačí lehnout pod auto a podívat se zespodu, tam je táhlo venkem, dobře viditelné. Přesně u tohoto typu mi na turbu chyběl pojistný kroužek na konci toho táhla, to se nakonec vysmeklo, a klapka obtoku se hýbala podle toho jak kdy chtěla - když se otevřela, tak samozřejmě auto vůbec nejelo...

Pokud tam máš K K K, tak to mívá ovládání schované - ale jedno K K K turbo tu mám vyndané, tak jej můžeš přijet omrknout, kudy a jak na to kouknout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam kkk nebudem mat stym problemy??? teda mam obydva typi truba, ale kkk je original v tom D8a motore co idem nahadzovat... co mi radite? ktore turbo je lepsie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo mám Garrett, takže doma lehnu pod auto a mrknu na to. Jde s tím táhlem hnout normálně rukou nebo musim vyvinout velkou síu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Když funguje, tak úplně normálně rukou - ale dost často bývá zarezlé...

A když to bude zarezlý, dá se to rozhýbat bez demontáže turba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někdy jo, někdy ne... ale pokud to bude zaseklé v jedné poloze, nedělalo by to ty brikule se ztrátou tahu, takže spíš zaseklé nebude, bych tak odhadoval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čím by to teda mohlo být?

Je možnost, že by se ten obtokovej ventil seknul v jedný poloze, tam byl třeba 300km a pak se zase seknul v jiný třeba na 200km apod., že by takhle "poskakoval"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.