Sign in to follow this  
Followers 0
ondris

rozdiel turb DHY a d8b ci ako sa to pise, ten kod

14 posts in this topic

chcem sa spytat, aky je rozdiel medzi motorom dhy A tyym druhym typom co sa davali do 405?? ja len viem ze v tom druhom je ine turbo, a niesom si isty ci to taha tak isto v tych istych otackach ako to DHY... porAADTE..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 405 se dávaly TD motory značené DHY a D8A. První má výkon 66kW/90k, druhý 67,5 (68)kW/92k.

Jediný rozdíl mezi těma motorama by podle všeho měl být pouze v tom, že DHY má oxidační filtr (katalyzátor) s EGR ventilem (Oddie ale říkal, že TD ve 405kách EGR ventily neměly, knížka tvrdí opak, tak fakticky nevim) a D8A ne.

Turba by měly být stejný (pouze výrobce může být jiný- KKK nebo Garrett). U D8A dává plnící tlak 0,7bar/2000rpm až 1bar/3000rpm. Jaký tlaky má DHY nevim.

[upravil dne 23/7/2007 Dundee]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobre, dajme tomu ze tam mam kkk, a ze mam ten motor D8A, a idem to dat na nkat, nebude to vadit???takze pri 2000 to uz musi celkom dobre tahat?? lebo mne to zacina tahat tak ze ma zatlaci do sedadla, pri 3000ot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadit to nebude, jen se takhle čistě teoreticky z motoru D8A stane DHY...

Ještě mě napadá, že by mohly být jiný tlaky na vstřicích, D8A má tlak 175bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ale preco to taha jak prasa od 3000ot?? sice to som siel na podlahe, a pri 3000to zacalo zrychlovat jak hovado.od tych 2000 keby to tahalo, to by mi vyhovovalo.. neda sa to nejako nastavit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď jsem znova projížděl materiály a oba motory mají i stejné hodnoty v nastavení čerpadla (ať Lucas nebo Bosch), takže by se opravdu měly lišit jen tím EGRem a katem.

Na turbu je Wastegate, ale tím se dá nastavit pouze okamžik odfouknutí tlaku z turba :myslim Až se připojí Oddie, tak ti určitě napíše víc, nerad bych mystifikoval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nechapem to wastegate.

a na tom d8a neni egr, to je zle?? lebo na afte mam katalizator, ale nebude s egrventilom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

V chybějícím EGR ventilu bych viděl nejmenší problém;) Ještě vyhodit ten kat, dát místo něj trubku a hotovka;) Ale pokud máš v papírech DHY, tak tam kat musí zůstat a přenýtuješ štítky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

stitky nepozeraju u nas na slovensku...totizto ja nemam ani na originajlnom motore stitok...

mam otazku, o kolko sa ti zdvihne spotreba ked klimujes? a je tam dobra klima, chladi jak ma a tak?

a cestovna rychlost moze byt 150kmh?? a spotreba pri nej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď momentálně mám klimu "nemocnou", protože má slabej výkon (špatně chladí při vysokých teplotách), takže ji musim nechat znova naplnit a vyčistit (6 let na ni nikdy nesáhl a až letos je s ní "problém").

Když mám klimu permanentně puštěnou, tak jsem se spotřebou někde kolem 6,9-7,2l/100km, bez klimy 6,3-6,8l/100km. Při ustálený jízdě po dálnici rychlostí 150km/h je spotřeba kolem 6,8-7l/100km.

Zkoušel jsem 100km po dálnici rychlostí 140-180km/h v březnu (většinou 150-165km/h) a spotřeba byla 7,3l/100km;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je v pohodke spotrebicka... a co nato hovori hlava??? este ti ani raz nepraskla? a co voda v chladici, dolievas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlava je v pohodě (musim zaklepat), i když je na tachecu skoro 312tkm :D:D:D

Nejsem blázen a nechávám motor řádně ohřát, běžnou cestovní rychlost mám do 110km/h.

Jak byly ty vedra poslední dobou, tak jsem od podzimu dolil asi 2-3dcl vody:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ked mas 3000ot na petke akou ides rychlostou???

inac diky za infosky, ja idem spat... uz ledva pozeram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady máš něco málo k Wastegate:

Běžná turbodmychadla mají výhodu v tom, že vlastně recyklují část energie výfukových plynů pro zvýšení výkonu motoru. Nevýhodou ovšem bývá, že začínají fungovat až při určitých optimálních otáčkách motoru, které u čtyřválocvých 1.9 motorů bývají okolo 2000 ot./min. Pod těmito otáčkami nemají výfukové plyny dostatečnou energii pro vyvinutí potřebného plnícího tlaku. Nad nimi již výfukové plyny mají dostatečnou energii pro roztočení turbíny, možná někdy až příliš, a může dojít k přetočení (při vyvíjení příliš vysokého plnícího tlaku) a zničení turbodmychadla. Tento problém se řeší několika způsoby. Některé modely turbodmychadel požívají tzv. "wastegate" (obtokový ventil), jiné využívají soustavy lopatek v turbíně s nastavitelným úhlem natočení tak, že výfukové plyny tlačí na lopatky co největší měrou

Jinak při 3000ot. mám cca 125km/h. Při rychlosti 180km/h, byl otáčkoměr přibližně na 4300ot., pokud si dobře vzpomínám (je to přes dva roky);):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.