jirkavecko

Katalyzator 406, 98, 1,8

39 posts in this topic

ahoj je nějaky rozdíl mezi keramickým a kovovým universalnim katalyzatorem?

Nasel jsem si tyto, cena je OK ale zajima me jestli je v tom rozdil a vyplati se priplatit si tech 150 za keramiku. Diky

kovový

http://www.vyfukyonline.cz/info/Katalyzator-univerzalni----benzin---dies-11034/

keramika

http://www.vyfukyonline.cz/info/Katalyzator-univerzalni-benzin--do-obs---11080/

Share this post


Link to post
Share on other sites

No měl by být keramický, a na 406 potřebuješ plochý, ale v podstatě to asi nevadí, duležitej je jen pruměr roury;)

Já mám něco takovyho, vypadá stejně jen ho objednaval servis tak nevim jestli je to on, i cena byla podobná

http://www.vyfukyonline.cz/info/Katalyzator-univerzalni-benzin--do-obs---11082/

[upravil dne 23/7/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já mám průměr výfuku asi tak 48mm, takže spíš to bude 50, měřil jsem to jen tak pod autem šuplerou, takže ta keramika? A je v tom nejaky rozdil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud ti to bude dělat mechanik, tak ten by měl vědět, jaký katalyzátor koupit. Pokud si jej budeš kupovat sám, tak tam zadáš typ auta, obsah, r.v. a ono ti to ukáže, jaký typ katalyzátoru je nejlepší. Já mám taky univerzální a hodnoty mám napsané v tomto příspěvku. Katalyzátor mám asi dva roky starý.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jirkavecko

no já mám průměr výfuku asi tak 48mm, takže spíš to bude 50, měřil jsem to jen tak pod autem šuplerou, takže ta keramika? A je v tom nejaky rozdil?

Ja ti nevim, kovovej vnitřek jsem asi ještě neviděl, jestli je to tak jak tam pišou tak je možná jedinej a taky blbě vypadá;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se nemýlím, tak ta mřížka je keramická a tu má každý katalyzátor:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já vím ale proč u jednoho katalyzatoru je napsano ze je keramicky a u druhyho ze je kovovy, zajima me to hlavne z pohledu zivotnosti, nechci za 6 mesicu zjistit ze jsem vrazil 2000 do necehe co je mi k nicemu :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jirkavecko

no já vím ale proč u jednoho katalyzatoru je napsano ze je keramicky a u druhyho ze je kovovy, zajima me to hlavne z pohledu zivotnosti, nechci za 6 mesicu zjistit ze jsem vrazil 2000 do necehe co je mi k nicemu :super

Tak keramika by měla vydržet rozhodně víc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jirkavecko

no já vím ale proč u jednoho katalyzatoru je napsano ze je keramicky a u druhyho ze je kovovy, zajima me to hlavne z pohledu zivotnosti, nechci za 6 mesicu zjistit ze jsem vrazil 2000 do necehe co je mi k nicemu :super

To se pozná až na emisích. Pokud si jej budeš kupovat sám, tak by si měl mít neporušení mřížky (pletivo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok takže keramicky, sorry jeste jeden dotaz je rozdil v tom jestli plochy nebo kulaty? chci objednat ten spravny protože v pátek jedu do zahranicic a uz bych to chtel mit na aute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud tam máš ještě starý katalyzátor, tak se podívej. Měl by tam být plochý. Jinak ten katalyzátor se navařuje v přední části. V druhé nasazuješ střední díl výfuku s tlumičem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jirkavecko

ok takže keramicky, sorry jeste jeden dotaz je rozdil v tom jestli plochy nebo kulaty? chci objednat ten spravny protože v pátek jedu do zahranicic a uz bych to chtel mit na aute

No na 406 je puvodně plochy, ale pokud se tam ten kulatý vejde tak je to jedno, ale aby moc netrčel dolů, jinak se mrkni sem jsou tu vysledky emisí, já i Ok 406 mame univerzalní KAT, já ho mám rok a OK406 dva roky, oba jsou uplně super co se tyče Emisí, takže bych se toho nebál, mě v servise změřili jen rouru a pak objednali podle rozměrů, platil jsem asi 3600,- už nevim přesně, bylo to i s prací

[upravil dne 23/7/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

a máte u vašich katalyzátorů šipku, která udává jakým směrem má být katalyzátor nasazen při montáži? Já ne, mechanik, co mi to dělal se docela divil, prý tam většinou bývá.

[upravil dne 23/7/07 Ladman]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladman

a máte u vašich katalyzátorů šipku, která udává jakým směrem má být katalyzátor nasazen při montáži. Já ne, mechanik, co mi to dělal se docela divil, prý tam většinou bývá.

To nevim, ale myslim že je to jedno, jde jen o to aby spaliny reagovali s obsahem v katalyzátoru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: jirkavecko

ok takže keramicky, sorry jeste jeden dotaz je rozdil v tom jestli plochy nebo kulaty? chci objednat ten spravny protože v pátek jedu do zahranicic a uz bych to chtel mit na aute

No na 406 je puvodně plochy, ale pokud se tam ten kulatý vejde tak je to jedno, ale aby moc netrčel dolů, jinak se mrkni sem jsou tu vysledky emisí, já i Ok 406 mame univerzalní KAT, já ho mám rok a OK406 dva roky, oba jsou uplně super co se tyče Emisí, takže bych se toho nebál, mě v servise změřili jen rouru a pak objednali podle rozměrů, platil jsem asi 3600,- už nevim přesně, bylo to i s prací

[upravil dne 23/7/07 Radek Hurvajz]

A máme jej nejen mi dva a zatím si nikdo nestěžoval. V prodejně ti poradí, jaký se správní na tvoje auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 OK406: mne se na to ani neptali, jen chtěli vědět, jestli má být plochý nebo kulatý

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Radek Hurvajz: nerad bych se mýlil, ale není náhodou ve vnitřku katalyzátoru platina? Mám pocit, že to pracuje na bázi, že vnitřek je rozžhaven a tím spálí nežádoucí zplodiny. Rozžhavenou keramiku si nedovedu představit...

[upravil dne 23/7/07 Ladman]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladman

2 OK406: mne se na to ani neptali, jen chtěli vědět, jestli má být plochý nebo kulatý

ladman a jaky jsi tam nakonec ten katalyzator dal, mas stejny typ auta, pravdepodobne jen o 2 roky novejsi, tak by me zajimal tvuj nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladman

2 Radek Hurvajz: nerad bych se mýlil, ale není náhodou ve vnitřku katalyzátoru platina? Mám pocit, že to pracuje na bázi, že vnitřek je rozžhaven a tím spálí nežádoucí zplodiny. Rozžhavenou keramika si nedovedu představit...

Jsou tam vzácný kovy včetně platiny nanesený na keramický mřížce

Jak funguje automobilový katalyzátor

V současné době jsou používány v motorových vozidlech výhradně tzv. třícestné katalyzátory. Jak název napovídá, třícestný katalyzátor eliminuje výše uvedené tři základní škodlivé látky. Pracuje na principech redukční a oxidační katalytické reakce. Uvnitř keramického tělesa katalyzátoru jsou naneseny slabé vrstvičky drahých kovů, které spustí katalytickou reakci, kterou lze vyjádřit vzorci:

2NO => N2 + O2

2CO + O2 => 2CO2

[upravil dne 23/7/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 jirkavecko: to ti nepovim, neboť to ani nevim. Ale žádná značka jako BOSAL, ap. Prostě plochý katalyzátor a co jsem koukal tou trubkou dovnitř, žádnou keramiku jsem neviděl, jen kovovou mřížku. Věci na auto většinou nakupuji u stejného prodejce, neboť tam znám zaměstnance a nakupuji se slevami, které má on, jako zaměstnanec. Při každém nákupu pár set ušetřím:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.