KoNG

závada motoru

27 posts in this topic

Ahojky všem

Při dnešní jízdě do úpráce na mě vyskočilo tohle hlášení "antipollution fault" na mém displeji netuší někdo co by tohle mohlo být na 1.4HDi ?

Shodou okolností jsem ještě měnil v sobotu vzduch. filtr ale poté jsme nalej 100Km a bez problémů až dnes ráno :nevim

[upravil dne 23.7.2007 KoNG]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vipadá to na kulišákovinu typu Peugeot když to tu bylo tak často :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale to hlásí jen HDi s FAPem ne ? to je nějaké divné aby to hlásila obyč 1.4HDi ... a nebo se mýlím ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já ti nevím už to zmizelo závada je pryč :) ikdyž raní chování auta na plyn bylo trochu divné sešláplý jsem měl až na podlahu a nic auto jelo bez akcelerace a pak po 2 minutách už se to chovalo normálně tak nevím jsem z toho blázen :(

Ajsik nejsi to ty z Overclocking fora ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

dej hledat "antipollution fault", bylo to tu mockrat

Je divné, že se ti to stalo v létě, ten problém se tu řešil v zimě když zamrzala ( tuhla ) nafta při -30...Koukni jestli nemáš ucpaný palivový filtr...Určitě ti auto nešlo do otáček, jelikož nemělo dostatek nafty...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajsik

no ale to hlásí jen HDi s FAPem ne ? to je nějaké divné aby to hlásila obyč 1.4HDi ... a nebo se mýlím ?

Hlásí to jakékoliv HDi...Je to problém s naftou nebo její špatná konzistence, popř. malé množství vstřikované nafty...Je tam dost možností...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha to jsem potřeboval vědět jelikož mi měnili palivový filtr při garančce tak zřejmě něco zdupali

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to nakonec byl EGR ventil techni v Peugeotu ho odborně zaslepil šroubem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kong:

nene na overclocking nechodim :-) ja jsem rad ze jsem dneska rozjel Celeron 420 LGA775 :-) a mam radost z toho ze ma jen 25°C :-) s original BOX chladicem a ze se vetrak spise ani netoci, obcas se zapne kdyz to prekroci 23°C :D

mohlo by jsi mi prosim udelat foto toho odborneho zaslepeni ? protoze mam duvodne podezreni ze mi to diky EGR obcas blbe startuje ... a hlavne porad kvaka ...

diiky

[upravil dne 24/7/07 ajsik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajsik: tak soráč jsme si tě zpletl máš stejný nick jako muj kamoš na Overclocking foru ;)

jasan zítra ti to nafotím tuším je tam vražený šroub šestka :D udajně je EGR více problémový než užitečný :nevim jinak je to prý uděláno tak že kdyby něco tak to vrátíš zpátky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na EGR je odpojena tato hadice (viz foto - doznačeno modře) jinak to je hadice, která vede od posilovače brzd

[upravil dne 25.7.2007 KoNG]

post-0-14109596032655_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

a uchyceno to je (viz obr.) takže to nikde nelíta a nedrnčí :)

post-0-14109596033096_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajsik nemáš zač rozhodně budeš pozorovat to že motor ti bude líp táhnout teda já to tak pozoruji dokonce se i lépe vytáčí :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je potřeba rozlišit, EGR ventil a elektromagnetický ventil který podtlakem EGR ventil ovládá...

EGR ventil je schovaný pod vzduchovým filtrem a má na starosti přepouštění výfukových plynů, zpět do sání čímž v nízkých otáčkách dosahuje lepších emisních výsledků ale díky tomu že se čerstvý vzduch mísí s výfukovýmy plyny je samozřejmě snížen výkon, protože výfukové plyny již znova hořet nebudou a je nasáno méně čerstvého vzduchu.

to co je na fotkách je elektromagnetický ventil který je řízen jednotkou a pomocí podtlaku (vývěvy - stejně jako brzdový posilovač) hýbe s EGR ventilem ...

bohužel např. u mě je problém v tom že EGR ventil špatně chodí a má tendenci nedovírat a možná se i zasekávat v otevřené poloze což by vysvětlovalo špatné startování, když si motor saje výfukové plyny při startu ...

jinak nárůst výkonu (resp. chuťi jít do otáček a lepší reakci na plyn) bych připsal tomu že je do válců nasáván pouze čerstvý vzduch a tím pádem čím více čerstvého vzduchu tím více paliva a tím více tepla při hoření a nakonec i více výkonu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to dobré téma, ale mám problém. Mám Peugeot 307 2,0 HDI a všechny stejné problémy. Jenže, když se dívám na motor, tak je tam těch elektromagnetických ventilů nějak moc-asi 5. Odpojil jsem hadičku od elektromagnetického ventilu, který je nejblíže ERG ventilu a zaslepil šroubkem. Zatím to jede, nic neukazuje, ale nejsem si jistý, zda jsem zaslepil tu správnou hadičku. Když jsem jí zkoušel , tak je v ní podtlak, ale je napojena ještě na další hadičky takovýmy " T éčky " . Takže nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no co se týká 307 tak nevím kde hledat na 206 je ventil umístěn pod ramenem stěrače (viz obr) - vedou do něj 2 hadičky (od posilovače, od motoru) a je na něm takový filtr pro sání okolního vzduchu

[upravil dne 27.7.2007 KoNG]

post-0-14109596042176_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.