Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

emise


zbrojnoš

Recommended Posts

Tak jsem si myslel, že když mám nový auto, pro mě nový, tak emise a následná technická bude bez problémů. Jenže ouha. Naměřili mi obsah HC přes 700 ppm a má být kolem 100 ppm, takže jsem letěl. Prý mi motor nespaluje pořádně palivo. Ještě mi tedy technik řekl, že by to mohlo být svíčkou. Tak jsem tedy zvědav. Podívám se na svíčky sám, teda, jestli je povolím a když nic nezjistím, tak zbývá servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám tady na starší protokol z emisí z února 2007 na Fiat Tempra 1,4 r.v.92. Limit pro neřízený katalyzátor (to auto nikdy nemělo žádný katalyzátor) je tu napsaný 800ppm HC. Auto mělo 320 ppm při volnoběhu a 306 ppm při 2800ot.

Jaké přesně jsou limity? Předpokládám, žes dostal protokol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry všem, pokud to co napíšu už víte, ale spousta lidí to třeba neví a hlavně tím chci něco říct.

Co je to vlastně katalyzátor? A k čemu je lambda sonda? Co si matně pamatuji z hodin životního prostředí, tak z motoru po spalování leze jedovatý oxid uhličitý (CO), jedovaté oxidy dusíku (NOx) a nespálené uhlovodíky (HC). Katalyzátor umožňuje reakci těchto plynů se zbytkovým kyslíkem takže z CO se stane CO2 (což je čtvrtý nejčastější plyn v atmosféře, je ho tam asi 0,05%), z NOx se rozloží na kyslík O2 (ten dále reaguje v katalyzátoru) a dusík N2 (to je plyn nejvíce zastoupený v atmosféře :78%). Z nespálených uhlovodíků HC vznikne CO2 a voda H2O. Bohužel na tohle vše je potřeba určitá teplota (300-600°C) a přesné množství zbytkového kyslíku, jinak katalytické reakce nebudou probíhat tak jak mají. V neřízených katalyzátorech se nereguluje množství zbytkového kyslíku, proto mají nižší účinnost nežli ty řízené. A řízené, v nich je důležitá lambda sonda, která měří lambdu, čili koeficient přebytku vzduchu (kyslíku). V ideálním případě má být roven jedné. Pokud se hodnota vychýlí na jednu či druhou stranu, měla by dát povel do motoru aby se upravil poměr palivo/vzduch.

No a tím vším jsem chtěl říct, že zbrojnošovi výměna svíček může ale taky nemusí pomoct :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: zbrojnoš

a to asi pojedu na emise do Náchoda.

No podle mě pokud máš řízenej kat, jako že ho 406tka má, tak ti to HC vůbec měřit neměl

A do Náchoda se ti to možná i vyplatí protože je to za 220kč

[upravil dne 22/7/07 Radek Hurvajz]

Tak to jsou asi u nás na emisích machři. Chtějí, tedy před dvěma léta 405 Kč, a ještě to neumějí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Escaper

tak ja jsem ted nasel svuj protkol od emisi z 19.10.2006 a mam zmerene na sve 206 i HC. ale neni tam napsana zadna predepsana hodnota, zase je pravda ze pri zvysenych otackach tam mam hodnotu 122

Jako mě to z ty mašiny taky vylezlo, byla tam 17, ale nepsal to do protokolu a ani podle ty třihvězdičkový poznamky to tam psát nemá. Tak nevim, asi si to vyklada každej podle svyho nebo co:myslim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Escaper

ja to mam vyjete primo tou masinou

Ty tam mas hodnotu 17????? to je nejam nalo ne, ten tvuj motor je nejakej moc ekologickej, delej s tim neco :D:D:D

No mam novej KAT, tak co.

A jak psal Ticcino - Z nespálených uhlovodíků HC vznikne CO2 a voda H2O. Tak asi ten Kat i funguje, za ty prachy:)

[upravil dne 23/7/07 Radek Hurvajz]

post-0-14109596029019_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...