Sign in to follow this  
Followers 0
zbrojnoš

emise

26 posts in this topic

Tak jsem si myslel, že když mám nový auto, pro mě nový, tak emise a následná technická bude bez problémů. Jenže ouha. Naměřili mi obsah HC přes 700 ppm a má být kolem 100 ppm, takže jsem letěl. Prý mi motor nespaluje pořádně palivo. Ještě mi tedy technik řekl, že by to mohlo být svíčkou. Tak jsem tedy zvědav. Podívám se na svíčky sám, teda, jestli je povolím a když nic nezjistím, tak zbývá servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukám tady na starší protokol z emisí z února 2007 na Fiat Tempra 1,4 r.v.92. Limit pro neřízený katalyzátor (to auto nikdy nemělo žádný katalyzátor) je tu napsaný 800ppm HC. Auto mělo 320 ppm při volnoběhu a 306 ppm při 2800ot.

Jaké přesně jsou limity? Předpokládám, žes dostal protokol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

katalyzátor snad je v pořádku. Technik říkal, že mám nepravidelný chod motoru.

Nic jsem neplatil, tak ani protokol žádný nemám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je naky divny. Je to sice hodnej hoch ze si nic neplatil , ale spravne by si mel zaplatit a meli by ti dat asi zhruba mesic na to aby si tu zavadu odstranil a prijel si tam z5! A protokol se dava vzdy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na mym protokolu neni vubec HC vyplněny, to nechapu, a na listečku co vyjel z mašiny je HC max 300, a neměřeny je 17 jak při vonoběhu tak při zvyšenejch točkách. Měřeno 11.6.2007

[upravil dne 22/7/07 Radek Hurvajz]

post-0-1410959602403_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to gratuluju prootze mas pri volnobehu totalne ekologicky auto :D

Nevim proc to tam nemas ja se mrknu na moje

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ted jsem kouknul na to co znamenají ty tři hvězdičky u protokolu a je tam napsano - Pouze pro vozidla s neřízenými katalytickými systemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

J mas pravdu :super , no ale ja to mam o trochu lepsi jak ty :D o naky ty desetinky :) lamdu mame stejnou ta asi pristi rok pude no :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zbrojnoš

a to asi pojedu na emise do Náchoda.

No podle mě pokud máš řízenej kat, jako že ho 406tka má, tak ti to HC vůbec měřit neměl

A do Náchoda se ti to možná i vyplatí protože je to za 220kč

[upravil dne 22/7/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry všem, pokud to co napíšu už víte, ale spousta lidí to třeba neví a hlavně tím chci něco říct.

Co je to vlastně katalyzátor? A k čemu je lambda sonda? Co si matně pamatuji z hodin životního prostředí, tak z motoru po spalování leze jedovatý oxid uhličitý (CO), jedovaté oxidy dusíku (NOx) a nespálené uhlovodíky (HC). Katalyzátor umožňuje reakci těchto plynů se zbytkovým kyslíkem takže z CO se stane CO2 (což je čtvrtý nejčastější plyn v atmosféře, je ho tam asi 0,05%), z NOx se rozloží na kyslík O2 (ten dále reaguje v katalyzátoru) a dusík N2 (to je plyn nejvíce zastoupený v atmosféře :78%). Z nespálených uhlovodíků HC vznikne CO2 a voda H2O. Bohužel na tohle vše je potřeba určitá teplota (300-600°C) a přesné množství zbytkového kyslíku, jinak katalytické reakce nebudou probíhat tak jak mají. V neřízených katalyzátorech se nereguluje množství zbytkového kyslíku, proto mají nižší účinnost nežli ty řízené. A řízené, v nich je důležitá lambda sonda, která měří lambdu, čili koeficient přebytku vzduchu (kyslíku). V ideálním případě má být roven jedné. Pokud se hodnota vychýlí na jednu či druhou stranu, měla by dát povel do motoru aby se upravil poměr palivo/vzduch.

No a tím vším jsem chtěl říct, že zbrojnošovi výměna svíček může ale taky nemusí pomoct :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: zbrojnoš

a to asi pojedu na emise do Náchoda.

No podle mě pokud máš řízenej kat, jako že ho 406tka má, tak ti to HC vůbec měřit neměl

A do Náchoda se ti to možná i vyplatí protože je to za 220kč

[upravil dne 22/7/07 Radek Hurvajz]

Tak to jsou asi u nás na emisích machři. Chtějí, tedy před dvěma léta 405 Kč, a ještě to neumějí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ja jsem ted nasel svuj protkol od emisi z 19.10.2006 a mam zmerene na sve 206 i HC. ale neni tam napsana zadna predepsana hodnota, zase je pravda ze pri zvysenych otackach tam mam hodnotu 122

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

tak ja jsem ted nasel svuj protkol od emisi z 19.10.2006 a mam zmerene na sve 206 i HC. ale neni tam napsana zadna predepsana hodnota, zase je pravda ze pri zvysenych otackach tam mam hodnotu 122

Jako mě to z ty mašiny taky vylezlo, byla tam 17, ale nepsal to do protokolu a ani podle ty třihvězdičkový poznamky to tam psát nemá. Tak nevim, asi si to vyklada každej podle svyho nebo co:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja to mam vyjete primo tou masinou

Ty tam mas hodnotu 17????? to je nejam nalo ne, ten tvuj motor je nejakej moc ekologickej, delej s tim neco :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

ja to mam vyjete primo tou masinou

Ty tam mas hodnotu 17????? to je nejam nalo ne, ten tvuj motor je nejakej moc ekologickej, delej s tim neco :D:D:D

No mam novej KAT, tak co.

A jak psal Ticcino - Z nespálených uhlovodíků HC vznikne CO2 a voda H2O. Tak asi ten Kat i funguje, za ty prachy:)

[upravil dne 23/7/07 Radek Hurvajz]

post-0-14109596029019_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak si to asi piše kždej jak chce, ale v podstatě to tam být nemusí, jak jsem už psal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.