Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Systém jako celek


Ticcino

Recommended Posts

Ahoj,

existuje nějaká možnost, kde na netu vidět jak v autě fungují základní mechanismy nebo musím skuhrat v nějaké autodílně nebo na učňáku? Mám za sebou sice strojní fakultu univerzity, ale je mi to prd platné v základních otázkách typu: Jak funguje startér? Proč je dobré mít vyšláplou spojku při startování? Proč potřebuji palivové čerpadlo? Co je OHC, DOHC. Proč jsou lepší kotouče než bubny? Proč se standardně vyrábí jen 5(6) rychlostní převodovky? Proč čelní skla tak ráda praskají? A podobné všetečné otázky. K dobru zde dávám tento link: http://www.carbibles.com/ ale na všechno tam odpověď není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kotouče vs bubny

kotouče jsou levnější na výrobu , na udržbu , lepe se chladí ,a mají větší učinek než brzdy bubnove.

pravdou je že dost automobilek ješte dozadu dava kombinaci kotouče kde uvnitr ,tam kde je naboj ,jsou i čelisti ,tzn že vnitřek kotouče slouži jako bubnova brzda (použiti je jen jako parkovaci brzda)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky kamaráde Pe.Tr -e. Ne, nechci Tě otravovat stupidníma otázkama ve čtvrt na tři ráno :-) spíš mi šlo o nějaký odkaz na (český) web pro automobilové analfabety s technickým chápáním. S googlem samozřejmě pracuji, ale není nic lepšího než mít vše na jednom místě pod jednou střechou...

Mj: Hledal jsem u svého auta vzadu ty malé bubny (jelikož mě ta myšlenka vrtala v hlavě) ale prd jsem tam našel. Tak tam buď nejsou nebo jsem hledal málo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ticcino

Díky kamaráde Pe.Tr -e. Ne, nechci Tě otravovat stupidníma otázkama ve čtvrt na tři ráno :-) spíš mi šlo o nějaký odkaz na (český) web pro automobilové analfabety s technickým chápáním. S googlem samozřejmě pracuji, ale není nic lepšího než mít vše na jednom místě pod jednou střechou...

Mj: Hledal jsem u svého auta vzadu ty malé bubny (jelikož mě ta myšlenka vrtala v hlavě) ale prd jsem tam našel. Tak tam buď nejsou nebo jsem hledal málo :-)

307 s tvym motorem ma čistě jen kotouč vzadu , bez bubnu,

kdybys byl s Prahy mam chytrou knižku ,ne jak na to a podobně:D, fakt good kniha ,na netu nejakou jeji podobu jsem nenašel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pe.Tr

OHV znamená že vačka je uložena v hlavě motoru

DOHV to je to same jen že tam jsou dvě (D jako Double) viz muj 16ventilovy break

OHV je vačka uložena v bloku motoru viz škoda 120

Hele nemělo by tam u tech dvou být OHC, se ti tam vetřelo nějak V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Pe.Tr

OHV znamená že vačka je uložena v hlavě motoru

DOHV to je to same jen že tam jsou dvě (D jako Double) viz muj 16ventilovy break

OHV je vačka uložena v bloku motoru viz škoda 120

Hele nemělo by tam u tech dvou být OHC, se ti tam vetřelo nějak V

jj mas recht ,to je tim jak ponocuju

ma to byt

OHC

DOHC

OHV

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: nemec.cb

kdybys byl s Prahy mam chytrou knižku ,ne jak na to a podobně:D, fakt good kniha ,na netu nejakou jeji podobu jsem nenašel

Mohl by si prosím napsat jak se knížka jmenuje?Díky.

Příručka opraváře automobilů, J. Klůna- J. Košek

někde jsem ji viděl za dobry peniz , ja za ni dal tenkrat 600,-

tady ji maj třeba za 300,-

http://www.antikvariat-luziny.cz/default.aspx?catId=64

Dost good je i kniha Učebnice pro řidiče a opraváře automobilů od V.Motejla a kolektivu

[upravil dne 22/7/07 Pe.Tr]

[upravil dne 22/7/07 Pe.Tr]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-5(6) kvalty se vyrabej protoze to staci

-skla praskaj protoze se karoserie moc krouti

vse je o penezich. skus zajit nekam do knihovny,tam by mohli mit nejakou knizku i s obrazky:D ze jako strojar tohle neznas me udivuje:roll ale smekam ,ze to priznas:potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale houby - 5-6 nestačí, kdyby stačily, tak nemají některé staré Tatrovky 20 kvaltů.

5 kvalty se vyrábějí, protože jsou výrobně levnější, než 6- kvalty. Před 30 lety byl standardem 4-kvalt.

Ideál pro osobní auto je 7-8 kvalt (nevýhoda - drahý, zástavbová délka, četnost řazení - ale některé automaty jsou již 7-stupňové)

Skla třeba praskají, protože je rychlejší na kastli napatlat lepidlo, než vsazovat sklo v pružné gumě.... jo, a kastle, pokud není dostatečně tuhá, tak se kroutí... a to je proto, že se šetřilo na váze i materiálu...etc.

Jinak, pokud tě zajímají principy, tak doporučuji jakoukoliv knihu z 50-60. let. Sice tam nebude popsáno elektronické vstřikování, ale principy karburátorů, startérů, dynam, kloubů, vodních pump tam budou zcela jistě.

Co se týká aut, tak vycházím z Cedrycha a Mauermanna - jejich příručky a rukověti ke škodám 440,445, Octaviím a Feliciím jsou kouzelné.

Tehdá prostě jsi musel pochopit princip - protože mobil nebyl, provoz nebyl, stáls na krajnici, vejral do knihy a drátoval čepy. Za hodinu zastavilo první projivší auto a vejrali jste dva.

Spousty věcí taky najdeš mimo obor, třeba se mi podařilo koupit za 100,- Kč knihu " Příručka strojvedoucího motorových lokomotiv 1", NADAS 1966 ... tady máš popsány veškeré dieselové motory - včetněi TDI, jejich příslušenství, vysvětleno, proč diesel při přetížení hulí apod.

Zajímavostí jsou navíc hydrodynamické a planetové převodovky (hydrodynamické jsem prostě nepochopil - musel by je vidět, u planetových mě zase dostávají ty kombinace a ztrácím se ve směrech otáčení a co je pevné a co ne)

Jinak, spousta věcí je popsána tady na foru (je to skoro expertní systém)

A pokud tě to neba prolejzat, tak hodně dobré příspěvky má tady na foru třeba člen oddie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...