Sign in to follow this  
Followers 0
Ticcino

Systém jako celek

19 posts in this topic

Ahoj,

existuje nějaká možnost, kde na netu vidět jak v autě fungují základní mechanismy nebo musím skuhrat v nějaké autodílně nebo na učňáku? Mám za sebou sice strojní fakultu univerzity, ale je mi to prd platné v základních otázkách typu: Jak funguje startér? Proč je dobré mít vyšláplou spojku při startování? Proč potřebuji palivové čerpadlo? Co je OHC, DOHC. Proč jsou lepší kotouče než bubny? Proč se standardně vyrábí jen 5(6) rychlostní převodovky? Proč čelní skla tak ráda praskají? A podobné všetečné otázky. K dobru zde dávám tento link: http://www.carbibles.com/ ale na všechno tam odpověď není.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no na většinu otazek ti mohu odpovědět, ale bude to na dlouho:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

OHV znamená že vačka je uložena v hlavě motoru

DOHV to je to same jen že tam jsou dvě (D jako Double) viz muj 16ventilovy break

OHV je vačka uložena v bloku motoru viz škoda 120

Share this post


Link to post
Share on other sites

tady se dočteš o startvani s vyšlaplou spojkou

Share this post


Link to post
Share on other sites

kotouče vs bubny

kotouče jsou levnější na výrobu , na udržbu , lepe se chladí ,a mají větší učinek než brzdy bubnove.

pravdou je že dost automobilek ješte dozadu dava kombinaci kotouče kde uvnitr ,tam kde je naboj ,jsou i čelisti ,tzn že vnitřek kotouče slouži jako bubnova brzda (použiti je jen jako parkovaci brzda)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky kamaráde Pe.Tr -e. Ne, nechci Tě otravovat stupidníma otázkama ve čtvrt na tři ráno :-) spíš mi šlo o nějaký odkaz na (český) web pro automobilové analfabety s technickým chápáním. S googlem samozřejmě pracuji, ale není nic lepšího než mít vše na jednom místě pod jednou střechou...

Mj: Hledal jsem u svého auta vzadu ty malé bubny (jelikož mě ta myšlenka vrtala v hlavě) ale prd jsem tam našel. Tak tam buď nejsou nebo jsem hledal málo :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Díky kamaráde Pe.Tr -e. Ne, nechci Tě otravovat stupidníma otázkama ve čtvrt na tři ráno :-) spíš mi šlo o nějaký odkaz na (český) web pro automobilové analfabety s technickým chápáním. S googlem samozřejmě pracuji, ale není nic lepšího než mít vše na jednom místě pod jednou střechou...

Mj: Hledal jsem u svého auta vzadu ty malé bubny (jelikož mě ta myšlenka vrtala v hlavě) ale prd jsem tam našel. Tak tam buď nejsou nebo jsem hledal málo :-)

307 s tvym motorem ma čistě jen kotouč vzadu , bez bubnu,

kdybys byl s Prahy mam chytrou knižku ,ne jak na to a podobně:D, fakt good kniha ,na netu nejakou jeji podobu jsem nenašel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

OHV znamená že vačka je uložena v hlavě motoru

DOHV to je to same jen že tam jsou dvě (D jako Double) viz muj 16ventilovy break

OHV je vačka uložena v bloku motoru viz škoda 120

Hele nemělo by tam u tech dvou být OHC, se ti tam vetřelo nějak V

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Pe.Tr

OHV znamená že vačka je uložena v hlavě motoru

DOHV to je to same jen že tam jsou dvě (D jako Double) viz muj 16ventilovy break

OHV je vačka uložena v bloku motoru viz škoda 120

Hele nemělo by tam u tech dvou být OHC, se ti tam vetřelo nějak V

jj mas recht ,to je tim jak ponocuju

ma to byt

OHC

DOHC

OHV

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdybys byl s Prahy mam chytrou knižku ,ne jak na to a podobně:D, fakt good kniha ,na netu nejakou jeji podobu jsem nenašel

Mohl by si prosím napsat jak se knížka jmenuje?Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: nemec.cb

kdybys byl s Prahy mam chytrou knižku ,ne jak na to a podobně:D, fakt good kniha ,na netu nejakou jeji podobu jsem nenašel

Mohl by si prosím napsat jak se knížka jmenuje?Díky.

Příručka opraváře automobilů, J. Klůna- J. Košek

někde jsem ji viděl za dobry peniz , ja za ni dal tenkrat 600,-

tady ji maj třeba za 300,-

http://www.antikvariat-luziny.cz/default.aspx?catId=64

Dost good je i kniha Učebnice pro řidiče a opraváře automobilů od V.Motejla a kolektivu

[upravil dne 22/7/07 Pe.Tr]

[upravil dne 22/7/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji .Až se dostanu do města tak se po ni podívam.Jen jestli už není trošku mimo když je s 93-tího roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svými otázkami mi připomínáš kolegu v práci: Je to Ing strojař a doteď si myslel, že topení v¨osobních autech je elektrické - jako fén na vlasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to je z toho důvodu, že strojárna se nezabývá auty jako takovými, ale spíš principy a to nejenom aut, ale zejména strojních zařízení. Je to škoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Matuska

Svými otázkami mi připomínáš kolegu v práci: Je to Ing strojař a doteď si myslel, že topení v¨osobních autech je elektrické - jako fén na vlasy.

to je jasny. Je to strojar, ne hydrolog:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

-5(6) kvalty se vyrabej protoze to staci

-skla praskaj protoze se karoserie moc krouti

vse je o penezich. skus zajit nekam do knihovny,tam by mohli mit nejakou knizku i s obrazky:D ze jako strojar tohle neznas me udivuje:roll ale smekam ,ze to priznas:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale houby - 5-6 nestačí, kdyby stačily, tak nemají některé staré Tatrovky 20 kvaltů.

5 kvalty se vyrábějí, protože jsou výrobně levnější, než 6- kvalty. Před 30 lety byl standardem 4-kvalt.

Ideál pro osobní auto je 7-8 kvalt (nevýhoda - drahý, zástavbová délka, četnost řazení - ale některé automaty jsou již 7-stupňové)

Skla třeba praskají, protože je rychlejší na kastli napatlat lepidlo, než vsazovat sklo v pružné gumě.... jo, a kastle, pokud není dostatečně tuhá, tak se kroutí... a to je proto, že se šetřilo na váze i materiálu...etc.

Jinak, pokud tě zajímají principy, tak doporučuji jakoukoliv knihu z 50-60. let. Sice tam nebude popsáno elektronické vstřikování, ale principy karburátorů, startérů, dynam, kloubů, vodních pump tam budou zcela jistě.

Co se týká aut, tak vycházím z Cedrycha a Mauermanna - jejich příručky a rukověti ke škodám 440,445, Octaviím a Feliciím jsou kouzelné.

Tehdá prostě jsi musel pochopit princip - protože mobil nebyl, provoz nebyl, stáls na krajnici, vejral do knihy a drátoval čepy. Za hodinu zastavilo první projivší auto a vejrali jste dva.

Spousty věcí taky najdeš mimo obor, třeba se mi podařilo koupit za 100,- Kč knihu " Příručka strojvedoucího motorových lokomotiv 1", NADAS 1966 ... tady máš popsány veškeré dieselové motory - včetněi TDI, jejich příslušenství, vysvětleno, proč diesel při přetížení hulí apod.

Zajímavostí jsou navíc hydrodynamické a planetové převodovky (hydrodynamické jsem prostě nepochopil - musel by je vidět, u planetových mě zase dostávají ty kombinace a ztrácím se ve směrech otáčení a co je pevné a co ne)

Jinak, spousta věcí je popsána tady na foru (je to skoro expertní systém)

A pokud tě to neba prolejzat, tak hodně dobré příspěvky má tady na foru třeba člen oddie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.