Sign in to follow this  
Followers 0
Ticcino

Vlečení auta

36 posts in this topic

Hoši a dámy,

dnes jsem musel táhnout kamaráda (Octavie 1.9TD) za svým autem. Nebylo to daleko (cca 4km) ale po cestě byl kopec (stoupání) jak blázen (Vítězná ulice v Liberci) Měli jsme lano (no vypadá to jak silnější prádelní šňůra) jen do 1400 kg a kupodivu vydrželo - to jen pro info, že i tohle lano je v nouzi dobrý.

Ale proč to píšu sem:

Prosím vás, je někde nějaký SROZUMITELNÝ návod, jak to lano uvázat? Lano má obyčejně na obou koncích smyčku a na jednom nebo obou koncích takový špuntík (plastový nebo dřevěný) Jenže na funkci špuntíku nejsem schopen přijít. Nemít můj Peugeot šroubovací vlečné oko, tak kámoše neodtáhnu. On měl pevné. Já skrz to své udělal "liščí smyčku" a s tímto celkem udělal liščí smyčku na jeho pevném. Jenže co kdyby byla oka na obou autech pevná?

Krátce a jednou větou: Jak správně uvázat auta při vlečení a jak nakládat s pojistným čmukem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Hoši a dámy,

dnes jsem musel táhnout kamaráda (Octavie 1.9TD) za svým autem. Nebylo to daleko (cca 4km) ale po cestě byl kopec (stoupání) jak blázen (Vítězná ulice v Liberci) Měli jsme lano (no vypadá to jak silnější prádelní šňůra) jen do 1400 kg a kupodivu vydrželo - to jen pro info, že i tohle lano je v nouzi dobrý.

Ale proč to píšu sem:

Prosím vás, je někde nějaký SROZUMITELNÝ návod, jak to lano uvázat? Lano má obyčejně na obou koncích smyčku a na jednom nebo obou koncích takový špuntík (plastový nebo dřevěný) Jenže na funkci špuntíku nejsem schopen přijít. Nemít můj Peugeot šroubovací vlečné oko, tak kámoše neodtáhnu. On měl pevné. Já skrz to své udělal "liščí smyčku" a s tímto celkem udělal liščí smyčku na jeho pevném. Jenže co kdyby byla oka na obou autech pevná?

Krátce a jednou větou: Jak správně uvázat auta při vlečení a jak nakládat s pojistným čmukem?

Prostrčíš smyčku skrz oko, pak zkrz smyčku a zajistíš tím kolíkem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počkej počkej, takhle podobně to píšou v návodu a to právě nechápu. Je to takhle? (sorry, neumím moc kreslit myší v Paintu :-)

Vysvětlivky:

Červená: Oko u auta.

Černá: Lano

Zelená: Smyčka na laně

Modrá: Kolík (ten se mi extrémně nepovedl...)

Jenže takhle se bojim, že lano zapruží, kolík vypadne, lano se vyvlíkne a já budu mít díru v zadím skle...

post-0-14109596022813_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

lano musi byt furt naple jinak to vypadne , to ja radeji priplatim kilo a mam lano s karabinama.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Počkej počkej, takhle podobně to píšou v návodu a to právě nechápu. Je to takhle? (sorry, neumím moc kreslit myší v Paintu :-)

Vysvětlivky:

Červená: Oko u auta.

Černá: Lano

Zelená: Smyčka na laně

Modrá: Kolík (ten se mi extrémně nepovedl...)

Jenže takhle se bojim, že lano zapruží, kolík vypadne, lano se vyvlíkne a já budu mít díru v zadím skle...

No docela to drží jak se to napnutím zadře, ale povolit to muže, je to takový divný, lepši fakt ty karabiny jak piše Pe.Tr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lano s karabinou... To znamená, že místo smyčky (zelená na mém vypečeném obrázku) je tam karabina? Jinak k R.Hurvajzovi: nakreslil jsem to tak jak jsi upevnění myslel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Lano s karabinou... To znamená, že místo smyčky (zelená na mém vypečeném obrázku) je tam karabina? Jinak k R.Hurvajzovi: nakreslil jsem to tak jak jsi upevnění myslel?

Jj, to nakreslený je správně, předběhl jsi mě, hledal jsem na netu jestli to nebude někde znazorněný, malovat se mi to nechtělo;)

Jinak ta karabina je tak jak pišeš PEM20009.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeeeeej to je moje lano ,vrat mi ho!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lana bejvaj trochu pružný.akorát a těma karabinama......nějaký auta maj tak debilní oka že tam karabinu nedáte ani náhodou.to lano s těna kolíčkama mám taky a ještě se mi teda nestalo aby kolík vypadl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

Hoši a dámy,

dnes jsem musel táhnout kamaráda (Octavie 1.9TD) za svým autem. Nebylo to daleko (cca 4km) ale po cestě byl kopec (stoupání) jak blázen (Vítězná ulice v Liberci) Měli jsme lano (no vypadá to jak silnější prádelní šňůra) jen do 1400 kg a kupodivu vydrželo - to jen pro info, že i tohle lano je v nouzi dobrý.

Ale proč to píšu sem:

Prosím vás, je někde nějaký SROZUMITELNÝ návod, jak to lano uvázat? Lano má obyčejně na obou koncích smyčku a na jednom nebo obou koncích takový špuntík (plastový nebo dřevěný) Jenže na funkci špuntíku nejsem schopen přijít. Nemít můj Peugeot šroubovací vlečné oko, tak kámoše neodtáhnu. On měl pevné. Já skrz to své udělal "liščí smyčku" a s tímto celkem udělal liščí smyčku na jeho pevném. Jenže co kdyby byla oka na obou autech pevná?

Krátce a jednou větou: Jak správně uvázat auta při vlečení a jak nakládat s pojistným čmukem?

Je vidět, že jsi chyběl na srazu na Křivoklátsku, tam jsme to probírali a byla to soušást orientační soutěže...

S tím kolíčkem je to tak jak popisuješ, prostrčíš oko lana okem auta a pak ten kolíček prostrčíš jak kreslíš.

A neboj se, ten kolíček je na koncích rozšířen a zatím mi nevypadl (ono se to utáhne). Spíš se bojím toho lana, které je někdy z nějakých silonových vláken nebo z čeho a tak mám obavy, aby se nepřetrhlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a když by mělo auto kterým to potáhneš tažné, tak normálně lano protáhneš okem na autě které potáhneš a pak oko dáš na tažné...

Taky na ty origo oka pozor, myslím si, že jsou dost na prd a moc toho nevydrží...

Jo a co jsem viděl nedávno: Škoda Octavia táhla Avii !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je taky dobrý, já táhnul za Škodou 105 Mazdu 626 sport, a jel jsem s ní asi 10km z Červ. Kostelce do toho super kopce směr Náchod, kdo byl na srazu v Kostelci tak asi ví kde. Škodověnka si předla jako kotě:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já sem táhnul renaultem Safránem 2,5TD renault Espace právě tím natahovacím lanem cca 20km přez město a mimo a natahovaci je úplně na pi*u!!! vydrží ale nikdy nevíš kdy je to naplé a pořád ti to cuká :grr:grr:grr každá křižovatka. raději věřím tomu se špuntíkama a navíc ti karabiny nepoškrábou oko a nárazník jak se kroutí při napínání a povolení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som mal minule požičané od mechanika takú čudnú tyč, skladá sa to z troch častí, spolu sa to spojí kolíkmi, na jednej strane je háčik aj na druhej, a je tam ľavý a pravý závit aby sa to dalo štelovať super vec je to dlhé asi 2,5m auto necuká nevylezie vám nikto na chrbát v poho sa dá brzdiť, neviem to nikde nájsť na nete ale určite to niekto predáva

je pekná pásiková bielo červená

[upravil dne 22.7.2007 mirec.dk.406]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mirec.dk.406

ja som mal minule požičané od mechanika takú čudnú tyč, skladá sa to z troch častí, spolu sa to spojí kolíkmi, na jednej strane je háčik aj na druhej, a je tam ľavý a pravý závit aby sa to dalo štelovať super vec je to dlhé asi 2,5m auto necuká nevylezie vám nikto na chrbát v poho sa dá brzdiť, neviem to nikde nájsť na nete ale určite to niekto predáva

je pekná pásiková bielo červená

[upravil dne 22.7.2007 mirec.dk.406]

tim se tahaji nakladaky

-jen když dupneš na brzdy tak toho vzadu muzes docela klido pochroumat:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když hodně dupneš na brzdu a auto vzadu má nějakou hmotnost, tak se i z velice dospělé tyče dá vytvořit nádherný "ohnout" - na vlastní oči jsem tuto příhodu viděl u Děčína, kde se takhle tahaly dvě TATRY (zadní zjevně na silnici dlouho, dlouho nebyla) a když si přední 815ka z prudšího kopce přibrzdila, zadní 813 8x8 sklopka se rozhodla jít jinou cestou a zastavila cca o 1,5 m vlevo vedle tažného auta. Jel jsem proti v Ducatu a veselo mi opravdu nebylo.

[upravil dne 22/7/2007 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

tim se tahaji nakladaky

-jen když dupneš na brzdy tak toho vzadu muzes docela klido pochroumat:(

tak ta rozhodne na naklaky neji, je to nakej hlinik skada se snad ze 4 casti a pro tupce je to super, protoze ti nenabori prdel, ja sem zastancem klasickyho lana, ale to musi oba umet a nejlepe aby u tazeneho auta chodil posilovac brzd, tohle zvladne doopravdy blb aby drzel tyc v rovnem smeru. je fakt, ze ty razy do kastle aut jsou jakoby vetsi, ale spis to prikaldam pouzitemu materialu, hold hlinik s kovem cinka az mlati, ale s lanem slysi clovek az kdyz se mu trha oko z kastle:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.