Kulíšek

Katalizátor ven

22 posts in this topic

Ahoj lidi. :papa :papa

Tak jsem tak koukal do motoru :o a zjistil jsem že na svoji 206

1,4 8V mám 2 Lambda sondy a to před, ale i za katem :grr.

Kdybych kat vyndal to by se asi moc diagnostice nelíbilo že? :myslim

Je na to nějaká finta ať čidlo za katem cítí jen fialky i když to nebudé pravda? :P

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak me napadlo ho dat ven z vyfuku...

Co vy na to? Je to dobrej napad nebo je to blbej napad? Nebo jakej to je napad?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

to by se jednotce asi nelibilo, existuje zapojnei obvudku kterej simulije lambdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

C.J. budto se divis tou preklepu ze tam ma byt "zapojeni" nebo tomu ze neco dokaze simulovat lambdu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

C.J. budto se divis tou preklepu ze tam ma byt "zapojeni" nebo tomu ze neco dokaze simulovat lambdu

Divím se obojímu.. :aut

A jak to je s tou lamdou? O tom jsem ještě neslyšel.. To se místo lambdy zapojí nějaký elektronický obvod? A to myslíš lambdu za katalyzátorem? Nebo lze "nahradit" i ta přede katalyzátorem? ..ta asi ne, co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keby si vyhodil katalyzátor riadiaca jednotka by Ti vyhodila chybu: "Trvalá závada. Opotrebenie katalyzátora"

Ak chce niekto vybrať katalyzátor z tohto motora s normou Euro 4 (2 lambda sondy) a chce, aby riadiaca jednotka nezaznamenala žiadnu chybu musí druhú nejako nasimulovať aby riadiaca jednotka nevyhodnotila jej namerané parametre ako chybu.

Keďže lambda za katalyzátorom slúži hlavne na kontrolu katalyzátora treba tam zapojiť niečo, čo bude simulovať napätie cca 0.6-0.8 V. Napätie zadnej lambdy by sa totiž nemalo meniť resp malo meniť len slabo v tomto rozmedzí.

Keďže lambda sonda má štyri vodiče, dva na meranie (tam by sa zapojil nejaký ten obvod ktorý bude dávať to spomínané napätie) ďalšie dva slúžia na ohrev lambda sondy, tam by znovu trebalo zapojiť odpor ktorý by simuloval výhrevný odpor v lambde. Ak by toto nebolo zapojené riadiaca jednotka motora by to znovu vyhodila ako chybu: "Trvalá závada. Ovládanie ohrevu lambda sondy na výstupe"

Snáď som to aspon trošku normálne napísal :myslim:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hnusoba: jj je to presne tak, ale s tim napetim to neni presne. Z lambda sondy jde totiz obdelnikovy signal u urcite amplitude a stride a jeho stredni hodnotta je tech 0.6-0.8V idealni je mit to auto na osciloskopu si zmetir tyto signaly apak udelat obvod co je bude simulovat pokud mozno co nejpresneji. Pak odpojit baterii a prehodit sondu s obvodem a nastartovat.

SDla by samozrejme nyhradit i prvni sonda. Na kamosovem mondeu jsem to delal a motor behal normalne (tam byla jen jedna sonda). Je to vsecho o mereni a testovani ale obecne jdou lambdy uplne vyhodit a nahradit elektronikou na simulaci

EDIT: to mondeo melo vytazeny katalyzator a proslo emisema :D

[upravil dne 21-7-2007 Escaper]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: f3Rd@

kvuli zvyseni vykonu...

No to som si myslel, ale pride mi to zbytocne na 1.4i

Ten motor mame v Xsare, ale nech tym ziskas hoci 5 koni, aj tak ti to nepomoze.... proste je to lenive...

Nechapem, ze ked niekto chce vykonne auto, preco kupuje 1.4 :myslim.. a potom sa uchyluje k takymto zasahom... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

Hnusoba: jj je to presne tak, ale s tim napetim to neni presne. Z lambda sondy jde totiz obdelnikovy signal u urcite amplitude a stride a jeho stredni hodnotta je tech 0.6-0.8V

Nemýliš sa trošku náhodou? Peugeoťácka lambda sonda na výstupe totiž dáva úplne iný signál ako na vstupe. A určite nie obdlžníkový. Napätie na výstupnej lambde musí byť nemenné a nekolísavé (resp ako som písal len veľmi slabo kolísavé) lebo ak by kolísalo a kopírovalo napätie vstupnej lambdy znamenalo by to, že katalyzátor je v prdeli.

Tu máš meranie vstupnej lambda sondy podobnej ako na Peugeote.

Obrázok merania výstupnej lambda sondy som síce nenašiel ale vyzeral by asi nejako takto.

Ak by niekto veľmi chcel merania rád ich v pondelok v práci urobím a hodím ich sem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ALFWORKS

Původně zaslal: f3Rd@

kvuli zvyseni vykonu...

No to som si myslel, ale pride mi to zbytocne na 1.4i

Ten motor mame v Xsare, ale nech tym ziskas hoci 5 koni, aj tak ti to nepomoze.... proste je to lenive...

Nechapem, ze ked niekto chce vykonne auto, preco kupuje 1.4 :myslim.. a potom sa uchyluje k takymto zasahom... :myslim

To je tak, keby si niekto takýto namiesto 1.4i v 206ke kúpil 1.6 16V ajtak by začal špekulovať ako získať ešte vyšší výkon z toho auta, niektorým ľuďom hold nevyhovieš :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hnusoba

Nemýliš sa trošku náhodou? Peugeoťácka lambda sonda na výstupe totiž dáva úplne iný signál ako na vstupe. A určite nie obdlžníkový. Napätie na výstupnej lambde musí byť nemenné a nekolísavé (resp ako som písal len veľmi slabo kolísavé) lebo ak by kolísalo a kopírovalo napätie vstupnej lambdy znamenalo by to, že katalyzátor je v prdeli.

Tu máš meranie vstupnej lambda sondy podobnej ako na Peugeote.

Obrázok merania výstupnej lambda sondy som síce nenašiel ale vyzeral by asi nejako takto.

Ak by niekto veľmi chcel merania rád ich v pondelok v práci urobím a hodím ich sem.

ted jsem nasel ten clanek, vystuoni napeti lamda sondy se pohybuje od 0.8V do 0.2V s frekvenci 0.5Hz to by odpovidalo tomu co jsi posilal za obrazky. Na vstupu je samozrejme konstantni napeti a na vystupu je tato "pila" nebo pokazeny obdelnik. RJ ale reaguje pouze na stredni hodnotu tohoto napeti takze prubeh jaky vychazi ze sondy je v podstate jedno jaky. Zkusim dnes neco namerit ale nemam tady merici osciloskop. pouze nejaky obycejny stary bez stupnic a merak ktery by to mel zmerit tak uvidim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

Původně zaslal: hnusoba

Nemýliš sa trošku náhodou? Peugeoťácka lambda sonda na výstupe totiž dáva úplne iný signál ako na vstupe. A určite nie obdlžníkový. Napätie na výstupnej lambde musí byť nemenné a nekolísavé (resp ako som písal len veľmi slabo kolísavé) lebo ak by kolísalo a kopírovalo napätie vstupnej lambdy znamenalo by to, že katalyzátor je v prdeli.

Tu máš meranie vstupnej lambda sondy podobnej ako na Peugeote.

Obrázok merania výstupnej lambda sondy som síce nenašiel ale vyzeral by asi nejako takto.

Ak by niekto veľmi chcel merania rád ich v pondelok v práci urobím a hodím ich sem.

ted jsem nasel ten clanek, vystuoni napeti lamda sondy se pohybuje od 0.8V do 0.2V s frekvenci 0.5Hz to by odpovidalo tomu co jsi posilal za obrazky. Na vstupu je samozrejme konstantni napeti a na vystupu je tato "pila" nebo pokazeny obdelnik. RJ ale reaguje pouze na stredni hodnotu tohoto napeti takze prubeh jaky vychazi ze sondy je v podstate jedno jaky. Zkusim dnes neco namerit ale nemam tady merici osciloskop. pouze nejaky obycejny stary bez stupnic a merak ktery by to mel zmerit tak uvidim

Tak teraz to máš už úplne popletené, výstupná lambda sonda je tá, ktorá je za katalyzátorom a tá dáva konštantné nemenné napätie.

Lambda sonda na vstupe (pred katalyzátorom hneď na kolektore výfuku) dáva kolísavé napätie. Nie je jedno aký je priebeh tohto napäatia keďže toto napätie určuje, či je zmes bohatá alebo chudobná...

Share this post


Link to post
Share on other sites

at hledam jak hledam tak vsude kde se prodavaji nahradni dily je jenom jeden typ lambda sondy. Myslim ze by bylo lepsi nez se tady dohadovat to zmerit :) ale nemam k dispozici auto se dvema lambdami

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

at hledam jak hledam tak vsude kde se prodavaji nahradni dily je jenom jeden typ lambda sondy. Myslim ze by bylo lepsi nez se tady dohadovat to zmerit :) ale nemam k dispozici auto se dvema lambdami

Tu nejde o samotnú lambda sondu, tá môže byť rovnaká na vstupe aj výstupe, tú ide o hodnoty, ktoré namerá.

Lambda na vstupe namerá pomer kyslíka ku výfukovým plynom priamo na výstupe z valcov kde sa ešte s výfukovými plynmi nič nestalo. Lambda na výstupe však už merá výfukové plyny po katalýze, preto tam sú iné hodnoty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

¨to je jasne proto rikam ze pred jakymkoli zasahem do lambdy se musi signal premerit kazde auto to bue mit trochu odlisne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte

díky za příspěvky :D

Naštěstí rýpavec se ukázal jen jeden.

Určitě 1,4 8V není žádna raketa, ale na rozbití huby

6,5 l/100km stačí :aut a na váhu auta ten motor je dost živý a filtřík mu taký přidal :D

Ale s tou lambdou jsem myslel:myslim že to bude jednodušší.

Nejednalo se mi jen o nějaký koník navíc:D, ale i o budoucí investici do nového katu:P. Kolik asi vydrží než ten vymysl mi začné hlásit chybu katu? :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam kde sem si nechal dělat ten výfuk tak mají na stránkách taky o problému s lambdou tam to řešili přeprogramováním jednotky,protože kat nahradili trubkou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.