Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Šrouby versus dojezdové kolo


Radek Hurvajz

Recommended Posts

Hlavní je, abys měl ty šrouby dost dlouhý. Já musel jednou u svý 306ky vymdat rezervu (dojezdovku) a byl jsem asi první, kdo ji vyndával-byl to pěknej humus. Pak jsem ji nandal a zjistil jsem že mam krátký šrouby, protože šlo šroubama otočit jen asi dva závity a konec. Díky tomu jsem si taky strhnul dva závity a musel to nechat převrtat. Na mym autě totiž kdysi byly liťáky a taky delší šrouby, ale ten někdo, kdo sundával hliníky, tak sebral i šrouby a dal tam nějaký dost malý, takže na to si dej pozor, než začneš něco montovat... Ale když máš hliníky, tak by neměl bejt žádnej problém...uvidíš :papa

[upravil dne 19/7/07 Stifler]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Stifler

Hlavní je, abys měl ty šrouby dost dlouhý. Já musel jednou u svý 306ky vymdat rezervu (dojezdovku) a byl jsem asi první, kdo ji vyndával-byl to pěknej humus. Pak jsem ji nandal a zjistil jsem že mam krátký šrouby, protože šlo šroubama otočit jen asi dva závity a konec. Díky tomu jsem si taky strhnul dva závity a musel to nechat převrtat. Na mym autě totiž kdysi byly liťáky a taky delší šrouby, ale ten někdo, kdo sundával hliníky, tak sebral i šrouby a dal tam nějaký dost malý, takže na to si dej pozor, než začneš něco montovat... Ale když máš hliníky, tak by neměl bejt žádnej problém...uvidíš :papa

[upravil dne 19/7/07 Stifler]

Spíš mi jde o tu dosedací plochu, délka bude ok
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mých kol je dosedací plocha jiná, takže musím mít šrouby jiný. Funkci to nevadí, ale šrouby z liťáků (jejich hlava) zůstane z plecháčů trčet, takže kromě mizerné estetiky to pak za jízdy "mlátí" (už si to přesně nepamatuju, ale mezi kolem a hlavou pak cestuje podložka, či tak nějak).

PS: Hlava na liťáky je kuželová, kdežto díra v plecháči ne, takže problém vzniká tady.

[upravil dne 19.7.07 Ferin007]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou?

osobne vozim srouby 4srouby na plechace, se sroubama co mam na hlinikach bych asi pri vymene neuspel :D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou?

osobne vozim srouby 4srouby na plechace, se sroubama co mam na hlinikach bych asi pri vymene neuspel :D
No tak si je asi přibalím, bych se taky mohl pěkně divit až bych to chtěl měnit. Dík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na šroubu pro litá kola jsou jak plochy pro dosednutí na lité kolo, tak kužely pro plechový disk, který je jako rezerva. Je to popsáno i v manuálu k autu. Jen ty podložky jsou volné při dotažení na plecháč. Ale je lepší vozit originál šrouby na plecháče, jsou podstatně kratší - délka cca 50 - 55 mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já na to narazil při prvním přezouvání na zimáky. Pochopitelně jsem si koupil komplet kola na plecháčích a tak jsem musel pokorně vrátit letní hliníky, ve sněhu na nich dojet pro šrouby a pak teprve přehodit kola :D Takže odpověď zní: Pravděpodobně potřebuješ šrouby :D Tuším, že to byly favoriťácký delší. To se už na fóru probíralo, hledej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šrouby na liťáky jsou zpravidla delší, takže se také dost často stane, že jsou dlouhé tak, že na plecháči je nelze dotáhnout, protože někde začnou škrtat. Nehledě na jiný tvar dosedací plochy v plecháči, která tím zařve. Buď je vhodné vozit s rezervou příslušnou sadu šroubů, nebo mít rezervu, v které jsou nasazené jakési distanční vložky (dojezdové rezervy to měly docela často, co jsem tak viděl).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíš vozit nic. Já si to při defektu ani neuvědomil, že hliníkáče maj rovnou dosedací plochu, vrazil sem tam tenkou dojezdovku, a ona má tak velkej kužel na šroub. že se do ní ta plochá dosedací plocha v pohodě vejde a po dotažení čtyř šroubú je kolo vystředěný jako by tam byly šrouby s kuželem. S dýlkou problém nebyl a na těch pár kilometrú....

Nerad jezdím na motocyklový pneumatice - takže jen po první pneuservis:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nektere srouby na hliniky maji taky 17ku... kdyztak se prodavaji takove hezke klice teleskopicke s orechem ala gola, ktery ma z jedne strany 17 a z druhe 19ku.

ja nemam dojeydovku, ale plnohodnotnou nahradu a koukal jsem ze ma zalisovane vlozky na upravu hloubky diry i tvaru hlavy.

a jak uz psal oddie, pozor na delku sroubu, aby to po rozjeti nedrhnulo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...