Radek Hurvajz Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Hlavní je, abys měl ty šrouby dost dlouhý. Já musel jednou u svý 306ky vymdat rezervu (dojezdovku) a byl jsem asi první, kdo ji vyndával-byl to pěknej humus. Pak jsem ji nandal a zjistil jsem že mam krátký šrouby, protože šlo šroubama otočit jen asi dva závity a konec. Díky tomu jsem si taky strhnul dva závity a musel to nechat převrtat. Na mym autě totiž kdysi byly liťáky a taky delší šrouby, ale ten někdo, kdo sundával hliníky, tak sebral i šrouby a dal tam nějaký dost malý, takže na to si dej pozor, než začneš něco montovat... Ale když máš hliníky, tak by neměl bejt žádnej problém...uvidíš [upravil dne 19/7/07 Stifler] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 19. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Původně zaslal: Stifler Hlavní je, abys měl ty šrouby dost dlouhý. Já musel jednou u svý 306ky vymdat rezervu (dojezdovku) a byl jsem asi první, kdo ji vyndával-byl to pěknej humus. Pak jsem ji nandal a zjistil jsem že mam krátký šrouby, protože šlo šroubama otočit jen asi dva závity a konec. Díky tomu jsem si taky strhnul dva závity a musel to nechat převrtat. Na mym autě totiž kdysi byly liťáky a taky delší šrouby, ale ten někdo, kdo sundával hliníky, tak sebral i šrouby a dal tam nějaký dost malý, takže na to si dej pozor, než začneš něco montovat... Ale když máš hliníky, tak by neměl bejt žádnej problém...uvidíš [upravil dne 19/7/07 Stifler] Spíš mi jde o tu dosedací plochu, délka bude ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferin007 Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 U mých kol je dosedací plocha jiná, takže musím mít šrouby jiný. Funkci to nevadí, ale šrouby z liťáků (jejich hlava) zůstane z plecháčů trčet, takže kromě mizerné estetiky to pak za jízdy "mlátí" (už si to přesně nepamatuju, ale mezi kolem a hlavou pak cestuje podložka, či tak nějak). PS: Hlava na liťáky je kuželová, kdežto díra v plecháči ne, takže problém vzniká tady. [upravil dne 19.7.07 Ferin007] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Původně zaslal: Radek Hurvajz Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou? osobne vozim srouby 4srouby na plechace, se sroubama co mam na hlinikach bych asi pri vymene neuspel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 19. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Původně zaslal: Ferry Původně zaslal: Radek Hurvajz Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou? osobne vozim srouby 4srouby na plechace, se sroubama co mam na hlinikach bych asi pri vymene neuspel No tak si je asi přibalím, bych se taky mohl pěkně divit až bych to chtěl měnit. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferin007 Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Na druhou stranu, když to tam máš (stejně jako já) od výrobce, tak musíš být schopnej ho tam dát jen s tím, co ti dodal v autě. PS: Jinak to mě vůbec nenapadlo, že bych je možná měl vozit. [upravil dne 19.7.07 Ferin007] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 19. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Původně zaslal: Ferin007 Na druhou stranu, když to tam máš (stejně jako já) od výrobce, tak musíš být schopnej ho tam dát jen s tím, co ti dodal v autě. Litý kola nemám origo. Takže jedině ty plecháčový šrouby asi [upravil dne 19/7/07 Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferin007 Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 A původně měls plecháče? Já mám totiž origo litý a 5. kolo plecháč pod autem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 19. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Původně zaslal: Ferin007 A původně měls plecháče? Já mám totiž origo litý a 5. kolo plecháč pod autem. asi tam byly plecháče, myslim že to je uvedený i v ty vybavě co je na Service Boxu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladak Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Na šroubu pro litá kola jsou jak plochy pro dosednutí na lité kolo, tak kužely pro plechový disk, který je jako rezerva. Je to popsáno i v manuálu k autu. Jen ty podložky jsou volné při dotažení na plecháč. Ale je lepší vozit originál šrouby na plecháče, jsou podstatně kratší - délka cca 50 - 55 mm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Já na to narazil při prvním přezouvání na zimáky. Pochopitelně jsem si koupil komplet kola na plecháčích a tak jsem musel pokorně vrátit letní hliníky, ve sněhu na nich dojet pro šrouby a pak teprve přehodit kola Takže odpověď zní: Pravděpodobně potřebuješ šrouby Tuším, že to byly favoriťácký delší. To se už na fóru probíralo, hledej... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Šrouby na liťáky jsou zpravidla delší, takže se také dost často stane, že jsou dlouhé tak, že na plecháči je nelze dotáhnout, protože někde začnou škrtat. Nehledě na jiný tvar dosedací plochy v plecháči, která tím zařve. Buď je vhodné vozit s rezervou příslušnou sadu šroubů, nebo mít rezervu, v které jsou nasazené jakési distanční vložky (dojezdové rezervy to měly docela často, co jsem tak viděl). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 myslim, ze neni problem s sebou vozit 4 srouby, schovas je nekam k naradi a ani o nich nebudes vedet. Urcite je to 100x lepsi, nez aby jsi pak zjistil. ze ti neco nepasuje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bagr Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 Nemusíš vozit nic. Já si to při defektu ani neuvědomil, že hliníkáče maj rovnou dosedací plochu, vrazil sem tam tenkou dojezdovku, a ona má tak velkej kužel na šroub. že se do ní ta plochá dosedací plocha v pohodě vejde a po dotažení čtyř šroubú je kolo vystředěný jako by tam byly šrouby s kuželem. S dýlkou problém nebyl a na těch pár kilometrú.... Nerad jezdím na motocyklový pneumatice - takže jen po první pneuservis:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajsik Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 no ja hlavne zjistil ze plechace maji 17tku hlavu a hliniky 19tku - jinak taky vozim 4 srouby na plechace sebou ... takze pro ty co prezuli a delali jim to v servise a nemeli srouby v ruce, je potreba dva klice v aute :-) a nebo ten univerzal kriz co ma 4 typy hlav ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p406b Odesláno 19. červenec 2007 Sdílet Odesláno 19. červenec 2007 tak asi nemas origo, ja mam dvoje srouby na jeden klic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 20. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 Šrouby co mám k sadě zimáků na plecháčích mají taky menší hlavy, 4 kousky šoupnu k nařadí a je to, nic kupovat nemusím;) [upravil dne 20/7/07 Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajsik Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 Původně zaslal: p406b tak asi nemas origo, ja mam dvoje srouby na jeden klic vse origo ... srouby na ALU Peugeot jsou s podlouzkou a jsou to 19tky a srouby na plechy jsou 17tky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 nektere srouby na hliniky maji taky 17ku... kdyztak se prodavaji takove hezke klice teleskopicke s orechem ala gola, ktery ma z jedne strany 17 a z druhe 19ku. ja nemam dojeydovku, ale plnohodnotnou nahradu a koukal jsem ze ma zalisovane vlozky na upravu hloubky diry i tvaru hlavy. a jak uz psal oddie, pozor na delku sroubu, aby to po rozjeti nedrhnulo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.