Radek Hurvajz

Šrouby versus dojezdové kolo

22 posts in this topic

Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavní je, abys měl ty šrouby dost dlouhý. Já musel jednou u svý 306ky vymdat rezervu (dojezdovku) a byl jsem asi první, kdo ji vyndával-byl to pěknej humus. Pak jsem ji nandal a zjistil jsem že mam krátký šrouby, protože šlo šroubama otočit jen asi dva závity a konec. Díky tomu jsem si taky strhnul dva závity a musel to nechat převrtat. Na mym autě totiž kdysi byly liťáky a taky delší šrouby, ale ten někdo, kdo sundával hliníky, tak sebral i šrouby a dal tam nějaký dost malý, takže na to si dej pozor, než začneš něco montovat... Ale když máš hliníky, tak by neměl bejt žádnej problém...uvidíš :papa

[upravil dne 19/7/07 Stifler]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Stifler

Hlavní je, abys měl ty šrouby dost dlouhý. Já musel jednou u svý 306ky vymdat rezervu (dojezdovku) a byl jsem asi první, kdo ji vyndával-byl to pěknej humus. Pak jsem ji nandal a zjistil jsem že mam krátký šrouby, protože šlo šroubama otočit jen asi dva závity a konec. Díky tomu jsem si taky strhnul dva závity a musel to nechat převrtat. Na mym autě totiž kdysi byly liťáky a taky delší šrouby, ale ten někdo, kdo sundával hliníky, tak sebral i šrouby a dal tam nějaký dost malý, takže na to si dej pozor, než začneš něco montovat... Ale když máš hliníky, tak by neměl bejt žádnej problém...uvidíš :papa

[upravil dne 19/7/07 Stifler]

Spíš mi jde o tu dosedací plochu, délka bude ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mých kol je dosedací plocha jiná, takže musím mít šrouby jiný. Funkci to nevadí, ale šrouby z liťáků (jejich hlava) zůstane z plecháčů trčet, takže kromě mizerné estetiky to pak za jízdy "mlátí" (už si to přesně nepamatuju, ale mezi kolem a hlavou pak cestuje podložka, či tak nějak).

PS: Hlava na liťáky je kuželová, kdežto díra v plecháči ne, takže problém vzniká tady.

[upravil dne 19.7.07 Ferin007]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou?

osobne vozim srouby 4srouby na plechace, se sroubama co mam na hlinikach bych asi pri vymene neuspel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Dnes mě napadla taková věc, když mám litá kola a tam jsou šrouby s kuželovou dosedací plochou, mužu při defektu použít tyto šrouby k montáži dojezdováho kola? Nebo mám vozit sebou šrouby od plecháčů které mají tu dosedací plochu kulovou?

osobne vozim srouby 4srouby na plechace, se sroubama co mam na hlinikach bych asi pri vymene neuspel :D
No tak si je asi přibalím, bych se taky mohl pěkně divit až bych to chtěl měnit. Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na druhou stranu, když to tam máš (stejně jako já) od výrobce, tak musíš být schopnej ho tam dát jen s tím, co ti dodal v autě.

PS: Jinak to mě vůbec nenapadlo, že bych je možná měl vozit. :super

[upravil dne 19.7.07 Ferin007]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

Na druhou stranu, když to tam máš (stejně jako já) od výrobce, tak musíš být schopnej ho tam dát jen s tím, co ti dodal v autě.

Litý kola nemám origo. Takže jedině ty plecháčový šrouby asi

[upravil dne 19/7/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A původně měls plecháče? Já mám totiž origo litý a 5. kolo plecháč pod autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

A původně měls plecháče? Já mám totiž origo litý a 5. kolo plecháč pod autem.

asi tam byly plecháče, myslim že to je uvedený i v ty vybavě co je na Service Boxu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na šroubu pro litá kola jsou jak plochy pro dosednutí na lité kolo, tak kužely pro plechový disk, který je jako rezerva. Je to popsáno i v manuálu k autu. Jen ty podložky jsou volné při dotažení na plecháč. Ale je lepší vozit originál šrouby na plecháče, jsou podstatně kratší - délka cca 50 - 55 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já na to narazil při prvním přezouvání na zimáky. Pochopitelně jsem si koupil komplet kola na plecháčích a tak jsem musel pokorně vrátit letní hliníky, ve sněhu na nich dojet pro šrouby a pak teprve přehodit kola :D Takže odpověď zní: Pravděpodobně potřebuješ šrouby :D Tuším, že to byly favoriťácký delší. To se už na fóru probíralo, hledej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šrouby na liťáky jsou zpravidla delší, takže se také dost často stane, že jsou dlouhé tak, že na plecháči je nelze dotáhnout, protože někde začnou škrtat. Nehledě na jiný tvar dosedací plochy v plecháči, která tím zařve. Buď je vhodné vozit s rezervou příslušnou sadu šroubů, nebo mít rezervu, v které jsou nasazené jakési distanční vložky (dojezdové rezervy to měly docela často, co jsem tak viděl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslim, ze neni problem s sebou vozit 4 srouby, schovas je nekam k naradi a ani o nich nebudes vedet. Urcite je to 100x lepsi, nez aby jsi pak zjistil. ze ti neco nepasuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemusíš vozit nic. Já si to při defektu ani neuvědomil, že hliníkáče maj rovnou dosedací plochu, vrazil sem tam tenkou dojezdovku, a ona má tak velkej kužel na šroub. že se do ní ta plochá dosedací plocha v pohodě vejde a po dotažení čtyř šroubú je kolo vystředěný jako by tam byly šrouby s kuželem. S dýlkou problém nebyl a na těch pár kilometrú....

Nerad jezdím na motocyklový pneumatice - takže jen po první pneuservis:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja hlavne zjistil ze plechace maji 17tku hlavu a hliniky 19tku :mrk - jinak taky vozim 4 srouby na plechace sebou ...

takze pro ty co prezuli a delali jim to v servise a nemeli srouby v ruce, je potreba dva klice v aute :-) a nebo ten univerzal kriz co ma 4 typy hlav ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šrouby co mám k sadě zimáků na plecháčích mají taky menší hlavy, 4 kousky šoupnu k nařadí a je to, nic kupovat nemusím;)

[upravil dne 20/7/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: p406b

tak asi nemas origo, ja mam dvoje srouby na jeden klic

vse origo ... srouby na ALU Peugeot jsou s podlouzkou a jsou to 19tky a srouby na plechy jsou 17tky :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

nektere srouby na hliniky maji taky 17ku... kdyztak se prodavaji takove hezke klice teleskopicke s orechem ala gola, ktery ma z jedne strany 17 a z druhe 19ku.

ja nemam dojeydovku, ale plnohodnotnou nahradu a koukal jsem ze ma zalisovane vlozky na upravu hloubky diry i tvaru hlavy.

a jak uz psal oddie, pozor na delku sroubu, aby to po rozjeti nedrhnulo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.