Sign in to follow this  
Followers 0
janmarkup

Spokojenost s 406 HDi

20 posts in this topic

Ahojky, stále ještě nemám svého pažouta, tak bych se rád zeptal, zda jste měli někdy výrazné problémy s HDi motory. Nebudete mi to věřit, ale za celý měsíc se mému automechanikovi nepodařilo sehnat slušného pažouta v TD a to dokonce ani ve Francii. Oni prostě nejsou!! Tak se chci zeptat, zda jsou havárie vstřiků a čerpadla tak fatální, nebo se to děje pouze u nových vozů...a jak se dá předejít těmto problémům? Problém je, že doporučení lít kvalitní naftu mi je na nic, protože to není poznat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abych se vyjádřil úplně přesně. Potřebuji vědět, zda Ti, co mají 406 v HDi v kombíku, neměly s těmito motory problémy a pokud ano, zda to platilo pro určitý typ (např 66 kW, 80 KW nebo 2.2 HDi) motoru nebo zda tam byly problémy s něčím jiným. Nechci si koupit auto, aby se mi za pár měsíců po*ral motor...Byl rozdíl mezi spolehlivostí 306tek a 406tek v HDi? Říkalo se, že 306 byla vždy spolehlivější (méně elektroniky, jednodušší vůz) Též prosím o radu, nač si specielně u 406 dávat při výběru pozor...ještě jednou moc děkuji..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam sice HDi, ale nasledujuce rady sa Ti pri kupe urcite zidu: Kazdopadne ho zobrat na zdvihak a takisto, ked uz pojdes do Ostravy, rozhodne zo sebou zober nejakeho mechanika, urcite sa v Tvojich kruhoch najde nejaky a nech to pozrie aj on. Potom si pohovorte s majitelom, ze co ste zistili a na zaklade toho stlacaj dole cenu. Urcite mu povedz, ze su mierne zodrate tlmice, opotrebovane brzdove valceky, mierne skorodovana zadna cast vyfuku, tycky stabilizatorov mierne hrkaju na nerovnostiach, je tam mierna zavada na krokovom motorceku, klima nie je vydezinfikovana, skrabanec na laku. Dalej dokladne prezri, ci vsetky dvere dokonale licuju s karoseriou, obzri miesta prednych svetlometov, ci dokonale zapadaju do masky a nad naraznikom, ci su stabilne. Pohrkaj poriadne naraznikom. Skontroluj tesnost tesnenia okien, najma na spodku, aspon vizualne, zvykne sa odlupovat, podobne aj miesto pri AB spolujazca. Interier: dokonale skontroluj vsetky gombiky, packy, zapni klimu, ak by si ucitil neznamy pach, je to dalsi argument na znizenie ceny. Skontroluj prudom vody dazdovy senzor, odmrazovanie zrkadiel a zadneho okna zial neskontrolujes. Skus kurenie, vsetky polohy. Vsimaj si kde zabera rucna brzda, mala by tak na 3-4 zube, prezri tapacirung, tesnenia okolo palubky, pozri ci nie je odtrhnuta guma pri prahoch. Skus si polohovanie sedadiel a volantu, interierove svetlo, skrinku, spytaj sa kolko klucov je k dispozicii (vacsinou tri), ak je len jeden, spytaj sa preco. Skus odklapanie slnecnej clony (lubi sa zasekavat). Prezri stierace, vsetky polohy, ostrekovanie - byva zapchate. Skontoluj radio, daj si to mierne nahlas a ked zacujes chrapcanie, pravdepodobne bude odidena membrana na repraku. Skus nastavovanie svetiel a stmavovanie budikov, su to dve potky vedla seba pod volantom na lavo. Skus si ABS. Zvonku zo zadu aj spredu vizualne skus, ci auto nie je naklonene na jednu stranu - ak je, problem bude v tlmicoch. Prezri si vsetka okna, dokladne, Dvojmiestne cisielka zacinajuce sa nulou by mali byt rovnake, v Tvojom pripade by to malo byt 00, ak to tak nie je a nejake cislo je ine, pravdepodobne bolo to okno menene- spytaj sa preco, havaria? vsetko toto argumentuj a znizuj cenu. Ak mas kamosa policajta, tak mu daj za ulohu preverit na zaklade VIN cisla povod auta. Oni presne vedia povedat cestu auta a potom aj na zaklade tohto mozes predpokladat, ci je predajca seriozn, alebo nie je. Predpokladom je ale VIN cislo, co Ti nemusi vzdy majitel prezradit, ale ked nema co tajit, mal by Ti ho bez problemov dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se ptáš jenom na motor, tak já mám 406 2,2HDI asi dva roky, najel jsem cca. 40 000km (celkově najeto 140 000km) a na motoru jsem žádnou závadu do teď neměl. Až teď se mi vysypala ložiska a řemenice na alternátoru - odhad opravy cca. 3500,-. Jinak nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup se serviskou mladou 2.2HDi....a budeš si luxusně jezdit! Každý auto je pro peněženku noční můra!:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemam kombika, ale o to tu myslim nejde... mam 2.0 HDI puvodne 80kw a spokojenost, zadny problem o kterem jsi mluvil se neobjevil, zato ze u 80kw casto objevuje problem s tlakem. Najdes o tom hodne prispevku, treba tady.

Byt tebou koupim 2.2 HDI v plne palbe a chrochtam si blahem... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dlhsie P406 2,0HDI kombi, 66kW, zatial celkom v pohode, jediny problem bol s regulatorom tlaku paliva, no prvotna pricina bola v zlom palivovom filtri, po vymene za znackovy problemy prestali, aj ked ten druhy bol novy.

Spotreba celkom ujde, aj ked na Oktaviu TDI nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam P406 2,0HDI 66kw,a nemám s tím žadný problem.Ale příště bych chtěl určitě 80kw nebo 2,2HDI

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam 406 2.0 HDI a nemozem si vynachvalit..motor bezchybne frci,a take veci ako vymena baterky,ci tlmicov a inych banalit mas u kazdeho auta..... :roker zavisi,v akom stave auto kupis.....najlepsie garazovane a od nejakeho puntickara,v takom pripade mas vyhrane.... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 80 kW HDI něco přes rok a kromě servisu po koupi v podstatě nic závažného - jen od počátku se děsím, kdy mi odejde spojka, protože bere až nahoře (ale zatím spojkuje, tak neřeším). Co jsem slyšel, tak u 80 kW jsou problémy s odpruženou řemenicí, dvouhmotnostním setrvačníkem a vstřikovačema Common-rail (nic z toho mě zatím naštěstí nepotkalo, takže mám důvod pět na auto chválu - až se něco vysype, možná změním názor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 hdi 2.0 80kw rv 2001, najeto pri koupi: 80tkm, ted, 148tkm (mam ho dva roky a par mesicu)

zavazne veci:

pumpa v nadrzi

remenice

bezne veci:

stabilizatory predni napravy silentbloky

olej, filtry

desticky

kraviny:

zarovky h7 (ktere jsou drahe jak sfina, zlata 205 s h4)

zarovky do palubky

jsem spokojeny, akorat ted se mozna bude menit vaha vzduchu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Mám 80 kW HDI něco přes rok a kromě servisu po koupi v podstatě nic závažného - jen od počátku se děsím, kdy mi odejde spojka, protože bere až nahoře (ale zatím spojkuje, tak neřeším). Co jsem slyšel, tak u 80 kW jsou problémy s odpruženou řemenicí, dvouhmotnostním setrvačníkem a vstřikovačema Common-rail (nic z toho mě zatím naštěstí nepotkalo, takže mám důvod pět na auto chválu - až se něco vysype, možná změním názor)

spojka mi taky zabira uplne nahore, uz asi 2 roky a jeste neodesla :), takze byt tebou nestrachuji se (ale asi zalezi jak moc jezdis)

no zatim jeste to tvoje auto vypada hezky, kdyz kolem nej semotamo na letne projdu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě na 2.1TD také zabírala spojka už hodně nahoře, jezdil jsem si 2 roky v pohodě - přes 80 000km! Nyní již prodáno....5 000Kč sleva na spojku a spokojenost na obou str.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sewa ta ja som kúpil muju peginu len pred nedávnom a som na 100 percent spokojný. vymenil som už všetky náplne a chystám sa na rozvody. auto som kúpil dovezené z francúzska. malo ťuknutý predný pr.blatník. inak super krásna kára...... 2,0hdi... vela zdaru pri kúpe....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: roxbury7

Sewa ta ja som kúpil muju peginu len pred nedávnom a som na 100 percent spokojný. vymenil som už všetky náplne a chystám sa na rozvody. auto som kúpil dovezené z francúzska. malo ťuknutý predný pr.blatník. inak super krásna kára...... 2,0hdi... vela zdaru pri kúpe....

Tak nech si spokojný aj naďalej.

Ja mám toho môjho tiež len mesiac a zatiaľ som ho poriadne videl len odspodu... :nevim Ideme s tým za pár dní do Chorvátska, tak som to chcel mať všetko porobené okmažite a samozrejme zadarmo. Takže klasika u starého/nového auta - náplne, filtre, rozvody, alter. remeň, tyčky pred. stabilizátora, vytepovanie bledého semišového interiéru spojené s doškriabaním karosérie od chuja, ktorému som to dal do ruky (to si ešte vybavíme!!! :grr), montáž rádia atď atď.

Takže prajem pevné nervy a veľa spokojných jázd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš na svojom taký bledo - žltý interiér a bledo zelenú metalízu?? Ja mám to isté....;) P 406 2.0hdi 66kw:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasim co se zde pise akorat jsou jen 2 klice a karticka s kodem,jeden klic ma ovladani centralu na dalku a druhy ne.Kupoval jsem funglovku tak to vim,nechapu proc nedavaji ovladani na oba klice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: roxbury7

Máš na svojom taký bledo - žltý interiér a bledo zelenú metalízu?? Ja mám to isté....;) P 406 2.0hdi 66kw:)

Áno áno, bledo žltý s prepálenými sedákmi od predch. majiteľa :grr, akurát nemám zelenú ale modrú metalízu... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jp

jak u koho, k mému byly tři klíče.

Tak to si ten tretí asi niekto nechal dorábať, alebo sa v roku výroby Tvojho auta dávali 3 kľúče. Ja mám presne to, čo bobo7 - 1klúč s diaľkovým a 1 bez (akurát kartičku mi chlapci zabudli dať... :D). Pýtal som sa na to aj v predajni, vraj sa skutočne dávali len 2 kľúče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.