švejk

druhy vetrak sahary

62 posts in this topic

zdravim .. vim ze uz se to tu probiralo, ale bohuzel co pomohlo ostatnim, nepomohlo me.

Jde o to, ze mi nespina levy vetrak (z pohledu od ridice). Dneska jsem celej predek rozebral, vyndal postizeny ventilator, prostrikal kontakty vedouci k nemu (ty dlouhe nozovite), promeril relatka (nachazejici se za znakem peugeot na masce). Dal jsem to zpatky a jal se zkouseni. Samozrejme, ze se opet neroztocil (a to ani presto, ze jsem mu i pomoh rukou), ikdyz pravy jel naplno. Pritom pripojeny primo na baterku se roztocil, sice pomaleji nez ten druhy ... ale roztocil.

Muze byt chyba v motoru ventilatoru, nebo je pudl zakopanej jinde?

mam P406 2.0 16V, starsi model

[upravil dne 17.7.2007 švejk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co zkusit vyměnit teplotní čidlo na chladiči? Levej by měl být na pomalejší (první) rychlost, spínaný při cca 95°C...

Share this post


Link to post
Share on other sites

z prispevku tady (napr. ) jsem pochopil, ze by meli jit oba soubezne, stejnou rychlosti ... nebo tomu tak neni? kazdopadne se mi druhej (resp. prvni) nespousti ani pri 110 °C, coz uz mam trosku strach :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkoušel si prohodit relátka ? Já měj vadné relátko (levý ventilátor). Dal jsem jiné a v pohodě. Jdou tam i ze Škodovky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Zkoušel si prohodit relátka ? Já měj vadné relátko (levý ventilátor). Dal jsem jiné a v pohodě. Jdou tam i ze Škodovky.

obe relatka jsem prohodil (pro pravy a levy ventilator) ... a porad bez uspechu :myslim a kontakty vypadaj taky dobre. Myslis, ze ma cenu si hrat s tim cidlem? ..vzhledem k tomu, ze jeden mi spina, tak si skoro myslim, ze to nema cenu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jinak ti ventilátor na přímo zapojení jde dobře? Pokud ani, tak může být chyba ve vedení (utržení drátek apod.). Jde tam proud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jsem bohuzel promerit nemohl :( ale vizualni kontrola dopadla dobre (v okoli obou ventilatoru). jediny co by naznacovalo mozny poskozeni, ze protrhlej husi krk jak vede za chladicema, ale draty tam byly netknuty. koukal jsem se i za rele a tam to drzi a nevypada to, ze by byly poskozeny

Share this post


Link to post
Share on other sites

takze problem nakonec spocival v vetraku samotnem - palil jednu pojistku za druhou (koupe motorek + vrtule = 1000,-- z vrakoviste) a potom cca 1,5 hodinky prace (i s obedovou pauzou).

Pro vymenu jedne vrtule je zapotrebi sundat prepazku co na ni drzi maska a masku, dale naraznik + plastovy dil, o ktery se opira po cele delce predku (to kvuli tomu, aby se dal povysadit ram se saharami)

Po sundani vsech techto dilu se odepne chladic kapaliny od zbytku plastoveho telesa, odsroubuje se druhy chladic z tohoto telesa (drzi na dvou torx sroubech) a uz nebrani nic tomu aby se odsroubovali tri matky drzici celou saharu (pri sundavani se osvedcila mala gola s 10tkou oriskem, bez nastavce) .. vic neni potreba a sahara pujde normalne vyndat (za zadnych okolnosti NEODPOJOVAT ZADNE KABELY - jsou tam dany tak, aby byly konektory vodotesne uzavreny a dloubani sroubovakem by tuto jejich schopnost muze nenavratne znicit).

Az to vse budete davat zpatky, je treba nasadit do plastoveho ramu gumove rozperky (nejlepe je namazat vazelinou, je jedno jakou a pomoci nejakeho sroubovaku a vlastni ruky dat na spravne misto).

Na zaver bych chtel podekovat OK406 a Komisarovi za nalezeni chyby a vam ostatnim se omluvit, ze neni fotodokumentace, ale bohuzel technika selhala :nevim

Snad vam toto pomuze pri reseni toho sameho problemu :)

EDIT: pojistka pro sahary je 40A (kazda ma jednu) ... a pokud praskne, tak je neco opravdu spatne (takze se nevyplati ji menit dokud se v tom clovek nepostoura, ptz na 90% praskne znova - bylo mi receno v autorizovanem servisu, cena jednoho kousku 48,--)

[upravil dne 1.10.2007 švejk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže ted už jdou oba větráky jak mají a je to i tiší než to bylo předtím? I to líp chladí. :potlesk:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nebo opravit ventilátor.

Rozhodit (odbrousit packy) na motoru.

Vyndat zadní kryt se zapozdřením.

Celé očistit benzínem (vůbec se toho nebát!)

Popř. vyměnit uhlíky a vyměnit pružinky!

Začistit rotor a jede jako nový

Složit a odzkoušet! Nastříkat...ať nejde vidět, jak je rezatej :-)

Práce na 1.5hod a jede vše;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem ještě doopravoval relátko sepnutí ventilátoru. Uhnil konektor a nemělo to kontakt. Sem si to musel natáhnout znova :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

stary motor jeste az bude cas rozeberu a podivam se, co je spatne :-) kdyztak bude nahradni dil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak je to vlastně s těma větrákama já mám jen jeden ventilátor 2.0 HDI 2001:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: švejk

takze problem nakonec spocival v vetraku samotnem - palil jednu pojistku za druhou (koupe motorek + vrtule = 1000,-- z vrakoviste) a potom cca 1,5 hodinky prace (i s obedovou pauzou).

Pro vymenu jedne vrtule je zapotrebi sundat prepazku co na ni drzi maska a masku, dale naraznik + plastovy dil, o ktery se opira po cele delce predku (to kvuli tomu, aby se dal povysadit ram se saharami)

Po sundani vsech techto dilu se odepne chladic kapaliny od zbytku plastoveho telesa, odsroubuje se druhy chladic z tohoto telesa (drzi na dvou torx sroubech) a uz nebrani nic tomu aby se odsroubovali tri matky drzici celou saharu (pri sundavani se osvedcila mala gola s 10tkou oriskem, bez nastavce) .. vic neni potreba a sahara pujde normalne vyndat (za zadnych okolnosti NEODPOJOVAT ZADNE KABELY - jsou tam dany tak, aby byly konektory vodotesne uzavreny a dloubani sroubovakem by tuto jejich schopnost muze nenavratne znicit).

Az to vse budete davat zpatky, je treba nasadit do plastoveho ramu gumove rozperky (nejlepe je namazat vazelinou, je jedno jakou a pomoci nejakeho sroubovaku a vlastni ruky dat na spravne misto).

Na zaver bych chtel podekovat OK406 a Komisarovi za nalezeni chyby a vam ostatnim se omluvit, ze neni fotodokumentace, ale bohuzel technika selhala :nevim

Snad vam toto pomuze pri reseni toho sameho problemu :)

EDIT: pojistka pro sahary je 40A (kazda ma jednu) ... a pokud praskne, tak je neco opravdu spatne (takze se nevyplati ji menit dokud se v tom clovek nepostoura, ptz na 90% praskne znova - bylo mi receno v autorizovanem servisu, cena jednoho kousku 48,--)

[upravil dne 1.10.2007 švejk]

Jenom poprosím, napiš jak nyní jdou ventilátory? Oba dva současně pomalu a při 110C rychle nebo jak? Mám starší model a tak mě to zajímá. Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim

Mě taky čeka oprava...taky se mi neroztoči levy ventilator z pohledu řidiče. Když sem zkoušel ho připojit natvrdo, tak taky nic. Předpokládám že to bude bud v konektoru nebo samotnej motor ventilatoru. Ted sem si to přečet a asi to nebude tak složity vyndat ten motor. Asi to zkusim, jen vim že vrtule k motoru je připevněna šrboubkem, ktetej ma opačnej zavit než normalně (utahuje se doleva). Nejlepši kdyby sem dal někdo postup nafocenej:) Zatim čau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom poprosím, napiš jak nyní jdou ventilátory? Oba dva současně pomalu a při 110C rychle nebo jak? Mám starší model a tak mě to zajímá. Dík

Ja mám 1,9TD r.v.1996 a podla schemy zapojenia maju ist na 1.stupen oba ventilatory s polovicnym napetim(prepojene za sebou). Na 2.stupen maju byt oba prepojene vedla seba-s plny napetim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Čeněk

Jenom poprosím, napiš jak nyní jdou ventilátory? Oba dva současně pomalu a při 110C rychle nebo jak? Mám starší model a tak mě to zajímá. Dík

no v tuto chvili mi jsou oba na pomaly chod pri zahrati motoru.. roztocit na vysoke otazky se mi jeste nepodarilo (a to jsem se snazil ... nacpal jsem se mezi kamiony a popojizdel v kolone, presto mi teplota nestoupla prez 100°C) ..a to jsem mel jeste pustenou klimu a trosku jsem mu jeste pritapel plynem na volnobeh.

Spis bych se zeptal OK406, ten s tim ma urcite vetsi zkusenosti nez ja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Zdravim

Mě taky čeka oprava...taky se mi neroztoči levy ventilator z pohledu řidiče. Když sem zkoušel ho připojit natvrdo, tak taky nic. Předpokládám že to bude bud v konektoru nebo samotnej motor ventilatoru. Ted sem si to přečet a asi to nebude tak složity vyndat ten motor. Asi to zkusim, jen vim že vrtule k motoru je připevněna šrboubkem, ktetej ma opačnej zavit než normalně (utahuje se doleva). Nejlepši kdyby sem dal někdo postup nafocenej:) Zatim čau

vazne to neni problem rozebrat ... je to vec tak na hodinku a ctvrt kdyz vis jak na to. Kdyby ti to precejenom neslo nebo jsi nevedel jak na to, napis U2U.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.