Sign in to follow this  
Followers 0
jeffik1

Bubnové brzdy na 205

12 posts in this topic

Mám celkem závažný problém se zadníma brzdama. Na ručku brzdí výborně, ale na provozní brzdu téměř vůbec (neudělají smyk ani na štěrku). Napřed jsem myslel, že to je hl. brzdovým válcem, ale i po jeho výměně je to stejné. Ale zarazila mne jedna věc - přední brzdy a brzdový válec jsou zn. bendix, ale na zadku je (alespoň podle katalogu auto kelly) lucas. Pakny mají podle mne celkem dost velkou tloušťku na to aby to brzdilo (jedna má 2-3mm a druhá asi 1,5). Ale kromě brzdového válce a obložení mne nic nenapadá. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Je možné, že když jsou pakny sjeté, přestanou brzdit? Kapalina nikde neutíká, systém je odvzdušněný. Mám koupit brzdové obložení nebo sadu gumiček do brzdového válce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Začal bych s obložením. 1,5mm už je dost málo. Ale nečekej žádný zázraky zadní kola by do smyku ani jít neměly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fungujou Ti samostavy?Je možný,že jsou špatně nastavený a pakny jsou daleko od bubnů,takže pakny prasátko nevystrčí až k bubnům.Jdou bubny sundat lehce dolů?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chotemicak: já si myslím, že na štěrku by rozhodně do smyku jít měly. Mimochodem tohle řeším proto, že mě s tím vyhodily z STK - nízký brzdný účinek zadních brzd. Když nasadím na buben kolo, někdo mi šlápne na pedál, tak jsem schopen při velkém zabrání s kolem točit.

olda: samostavy fungují, protože po pár sešlápnutích se nastaví a začne fungovat ručka. Bubny jdou sundat dobře.

oddie: 1,5 mm moc není, ale to je pouze na jedné straně jedné pakny. A hlavně jsem si myslel, že snad každý auto je schopný brzdit i "na železo".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jeffik1

chotemicak: já si myslím, že na štěrku by rozhodně do smyku jít měly. Mimochodem tohle řeším proto, že mě s tím vyhodily z STK - nízký brzdný účinek zadních brzd. Když nasadím na buben kolo, někdo mi šlápne na pedál, tak jsem schopen při velkém zabrání s kolem točit.

olda: samostavy fungují, protože po pár sešlápnutích se nastaví a začne fungovat ručka. Bubny jdou sundat dobře.

oddie: 1,5 mm moc není, ale to je pouze na jedné straně jedné pakny. A hlavně jsem si myslel, že snad každý auto je schopný brzdit i "na železo".

tak keď stupíš na brzdu nesmieš pohnúť kolesom!!!:o

skús vymeniť paktne a ešte pred tým ich nastav tak aby si koleso nasadil tak, že to len trošku brzdia tie paktne. To musí len tak trochu šveholiť! Potom keď stupíš na brzdu by malo koleso hneď stáť.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky změř vnitřní průměr bubnu, jestli už není za hranicí přípůstného opotřebení. Příliš velký průměr spolu s paknami na spodní hranici opotřebení by mohly dělat tento problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakny jsem dal nový a problém stále trvá, to snad neni možný :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budeš se divit, ale prasátka jsou v pořádku, jedno je dokonce nové...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samostavy jsou nastavené tak, že pakny škrtají a ručka zabrzdí už na 3. nebo 4. zubu. Myslel jsem, jestli se nenafukují ty hadice u zadní nápravy, ale není na nich nic viditelného. Asi to přestanu řešit, to auto už mě stálo dost peněz. O víkendu budu mít ještě jednu 205 v mnohem lepším stavu, tak asi jen přehodím papíry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.